Mitä ajattelet ihmisestä joka on hyvännäköinen mutta masentunut?
Ja varsinkin miehille? Jos tapaat naisen joka olisi kaikin puolin sinusta hyvä SEKÄ jotenkin ahdistuneen tai alakuloisen oloinen?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Että monelle hyvännäköiselle ollaan usein kateellisia. Eikä saa olla kivannäköinen ja fiksu samanaikaisesti.
Masennus taitaa olla herkkien ja fiksujen sairaus. Masennuksessa ei ole nykyään enää hävettävää, se on sairaus siinä kuin joku muu sairaus.
Ulkonäkö herättää ihmisissä kateutta, siitä ei pääse mihinkään. Ehkä sinun pitäisi valita seurasi paremmin, jos sinusta tuntuu, että ympärilläsi ei ole aitoja ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kaikki sano et kauniilla on kaikki paremmin. Eli miksi se on masentunut. Rumatki luulee olevansa kauniita ja niillä on kaikki hyvin ja onnellisia.
:)
No jos jaksaa huolehtia itsestään ja ulkonäöstään ja tehdä työnsä, niin ei voi olla vakavasti masentunut. Vakavasti masentunut nukkuu vain, eikä mikään kiinnosta.
Jokaisella ihmisellä on varmasti alakulon kausia elämässä. Se on ihan normaalia masentua, jos tulee muutos elämässä.
En minä vain nuku. Ja jaksan huolehtia ulkonäöstäni. Jopa perhearkeakin jaksan jollain lailla pyörittää. (Työkyvytön kyllä olen tällä hetkellä.) Ja juuri sain vakavan masennuksen diagnoosin psykiatrilta.
Mikä ihme siinä on, että palstamammat kuvittelevat olevansa päteviä diagnosoimaan masennusta ja sen vakavuusastetta varsin vähäisten tietojen pohjalta - ja ilman mitään ammattitaitoa. Kysymys on sairaudesta, joten jätetäänpä diagnosointi ammattilaisille, kiitos!
Masennusta on 12 eri alalajia. Eli jos olet sairastanut tai sairastat masennusta, tiedät yhdenlaisesta masennuksesta vähän, paljon tai erittäin paljon, mutta 11:sta muun tyyppisestä masennuksesta et tiedä oikeastaan mitään, ellet ole erikseen etsinyt tietoa näistä muista masenniksen alalajeja.
Säälittävä reppana. Sellaisten kanssa ei kannata sekaantua suhteeseen.
Tiedän masennuksesta aika paljon. Minulla on ollut muutamia masennuskausia. Olen sairastanut keskivaikeaa masennusta. En halua edes kuvitella, millaista on olla vaikeasti masentunut.
Äärimmilleen masentunut ihminen voi vaipua koomaan ja kuolla, kun elintoiminnot lakkaavat.