Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten välisestä kateudesta, ja omituisesta kiusaamisesta.

Vierailija
02.12.2019 |

Millaista kohtelua olette saaneet kateellisilta naisilta? Itse olen ihan ymmälläni, miten alhaiselle tasolle aikuiset naiset yltävät kiusaamisellaan. Valheiden levittely, juoruaminen, selän takana pahaa puhuminen jne. Myös sellaista, että lyöttäydytään yhteen sellaisen ihmisen kanssa, josta kumpikaan ei ennen pitänyt mutta nyt kun itse olen ottanut etäisyyttä niin nämä kaksi ovatkin parhaita kaveruksia. Miksi kukaan tekisi näin? Pakko vaan päästä puhumaan jonkun kanssa pahaa, vai?

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoja vastauksia. Eikö kenelläkään ole järkevämpää sanottavaa?

Mikä olis susta järkevämpää sanottavaa?

AP:n mielestä järkevämpää olisi sanoa, että naiset ovat kaikin tavoin pahoja ja kamalia. Ja että on jotenkin naisten syy, että ap on niin syvällä kaapissa ettei itsekään tajua naisvihansa syytä.

Tai vaihtoehto 2: naiset on ihan hirveän kamalia, ja byhyy, miksi minä en saa naista.

Valitse noista.

Miksi väität että olen mies? Siinä olet oikeassa, että olen sitä mieltä että naiset ovat kamalia toisilleen. Itse olen nainen. Ap

Suurin osa naisista ei kuitenkaan ole sitä mieltä, että naiset olisivat kamalia toisilleen, vaan oikeastaan päin vastoin.

Vierailija
22/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalia ihmisiä jotka saavat kiksejä vallankäytöstä ja pelailevat pelejään on yhtä lailla miehissä kuin naisissa. Sellainen käytös on tietenkin inhottavaa, mutta nyt päätit rakentavan keskustelun avaamisen sijaan lietsoakin vaan misogynistisiä stereotyyppejä naisten kateudesta ja keskinäisestä kilpailusta.

Tein nyt aloituksen naisten välisestä kiusaamisesta, sinä voit aivan hyvin tehdä aloituksen miehistä jos haluat. Turha tähän tulla jäkättämään. Sitä paitsi naisten välinen kateus on paljon yleisempää.

Jaa, ai että on. Miksi sitten se on monelle naisella, kuten minulle, aivan tuntematon ilmiö?

Aivan tuntematon ilmiö, mutta avasit kuitenkin ketjun ja oli jopa pakko vastata siihen... Juu juu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vierasta. Ilmeisesti ekstroverttien juttuja. Mä en kiinnitä niin paljoa huomiota muihin ihmisiin, että jaksaisin keskittyä analysoimaan kenenkään motiiveja.

Eikös sen pitänyt mennä niin, että ekstrovertit just ei ehdi analysoida muiden juttuja? Jokaisella tuntuu olevan aina ihan eri teoriat tästä.

En mä tiedä muiden teorioista. On vaan täysin oman kokemusmaailman ulkopuolella, ja ekstrot nyt yleensä ovat kiinnostuneempia toisista.

Vierailija
24/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n mielestä järkevämpää olisi sanoa, että naiset ovat kaikin tavoin pahoja ja kamalia. Ja että on jotenkin naisten syy, että ap on niin syvällä kaapissa ettei itsekään tajua naisvihansa syytä.

Tai vaihtoehto 2: naiset on ihan hirveän kamalia, ja byhyy, miksi minä en saa naista.

Valitse noista.

Miksi väität että olen mies? Siinä olet oikeassa, että olen sitä mieltä että naiset ovat kamalia toisilleen. Itse olen nainen. Ap

Syy on siis siinä että kohtelet naisia kamalasti.

Vierailija
25/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä muuten mielenkiintoinen kirjoitus kateudesta! Jotenkin osui ihmisyyden ytimeen. Löysin tämän joskus kun mietin onko näpäyttämään alkanut kaveri kateellinen. En tiedä onko hän, mutta voisi kai ollakin

https://teoblogi.fi/2016/12/kateuden-kohteet/

Sitä ei tule välttämättä edes ajatelleeksi, mutta oikeasti ihminen voi olla kateellinen vaikka muiden peräpukamista. Tälläkin palstalla törmää toisinaan siihen, että esim. pitkäaikaissairaita kadehditaan, "kun ne pääsee eläkkeelle". Erityislasten vanhempia kadehditaan, "koska ne saa niin paljon tukea ja apua". 

Kateus voi ilmetä varsin erikoisilla tavoilla, ja kateuden kohteeksi joutuneelle nuo tilanteet voivat olla todella hämmentäviä, yllättäviä ja tyrmistyttäviäkin. 

Vierailija
26/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalia ihmisiä jotka saavat kiksejä vallankäytöstä ja pelailevat pelejään on yhtä lailla miehissä kuin naisissa. Sellainen käytös on tietenkin inhottavaa, mutta nyt päätit rakentavan keskustelun avaamisen sijaan lietsoakin vaan misogynistisiä stereotyyppejä naisten kateudesta ja keskinäisestä kilpailusta.

Tein nyt aloituksen naisten välisestä kiusaamisesta, sinä voit aivan hyvin tehdä aloituksen miehistä jos haluat. Turha tähän tulla jäkättämään. Sitä paitsi naisten välinen kateus on paljon yleisempää.

Jaa, ai että on. Miksi sitten se on monelle naisella, kuten minulle, aivan tuntematon ilmiö?

Ja minua ei ole koskaan ahdisteltu seksuaalisesti, joten ilmeisesti sitäkään ei tapahdu?

Vierailija
27/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käry kävi, ap :D

Vierailija
28/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti nainen joten en hirveästi puhu muiden ihmisten kanssa työpaikalla jollei puhutella. Olen aina pyrkinyt olemaan mukava ja kunnioittava kaikkia kohtaan oli tilanne mikä tahansa. Huomannut että naiset kuitenkin eniten juoruavat työpaikalla ja välillä tulee itsellekkin sellainen olo että juorutaankohan minustakin kun olen uusi ja onkohan joillekkin tuppisuuteni ongelma. Huomaan että vaivaannutan joitain ihmisiä olemuksellani vaikken pahaa tarkoita. En oikeen osaa small talkia ja olen joskus kömpelö sosiaalisesti ja varautunut, lämpiän hitaasti. Teini-iässä yläasteella nuoret eivät kestäneet minua tällaisena joten sain paljon pa**aa niskaani ja kiusattiin koko sen ajan minkä takia koen että joudun välillä olemaan varpaillani ihmisten kanssa töissä :/ Arvet ovat pysyneet koko aikuis-iän. 

Itse ajattelen että niin kauan kun teen ihmisten kanssa töitä on kiusaamisriski aina olemassa minkä takia haluaisin tehdä yksin työtä ilman ettei tarvitse katsella muiden naamoja tai jos tarvitsee niin olisivat samanlaisia kuten minä eikä turhasta lörpötellä tai juoruta. 

Vierailija
29/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minua ei ole koskaan ahdisteltu seksuaalisesti, joten ilmeisesti sitäkään ei tapahdu?

Sä rinnastat nyt kaksi ihan erilaista asiaa: sä sanot, että naisten välinen kateus on paljon yleisempää. Mä en väitä, ettei sitä tapahdu, mutta jos suurin osa naisista ei sille tunnu altistuvan, niin miten voi sanoa, että se on kauhean yleistä?

Vierailija
30/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ole törmännyt moiseen, vaikka esim. pääsääntöisesti olen työurani tehnyt naisvaltaisilla työpaikoilla. Enemmänkin olen törmännyt sellaiseen "hyvä siskot-henkeen".

Olisiko tämä ilmiö sukupuolta enemmän sidonnainen johonkin alaan, harrastukseen, kiinnostukseen, joka vetää tuollaisia ihmisiä puoleensa?

Vierailija
31/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä rinnastat nyt kaksi ihan erilaista asiaa: sä sanot, että naisten välinen kateus on paljon yleisempää. Mä en väitä, ettei sitä tapahdu, mutta jos suurin osa naisista ei sille tunnu altistuvan, niin miten voi sanoa, että se on kauhean yleistä?

Se, että sinä et ole sille altistunut, ei tarkoita, että sitä ei tapahdu, tai että sitä ei tapahdu paljon. Ehkä et tunnista sitä nähdessäsi, koska se ei kohdistu sinuun. Ehkä jopa ajattelet, että eihän tuo mitään oikeata kiusaamista ole, ihan turhasta loukkaantui.

Se, että sinä et ole joutunut sen kohteeksi ei tarkoita, että "suurin osa naisista" ei ole koskaan havainnut sitä.

Vierailija
32/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekään en ole törmännyt moiseen, vaikka esim. pääsääntöisesti olen työurani tehnyt naisvaltaisilla työpaikoilla. Enemmänkin olen törmännyt sellaiseen "hyvä siskot-henkeen".

Olisiko tämä ilmiö sukupuolta enemmän sidonnainen johonkin alaan, harrastukseen, kiinnostukseen, joka vetää tuollaisia ihmisiä puoleensa?

En tiedä. Tuntuu, että ihan tietynlaiset miehet puhuvat tästä asiasta eniten, ja varmasti he ovatkin asiantuntijoita juuri naisten välisissä ihmissuhteissa, joten ehkä se sitten on niin...

Vierailija
33/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan tämä on sellainen "yksi mätä omena myrkyttää koko sangon"-juttu. Viimeksi törmäsin tähän nettiporukassa, johon kuului ehkä 20-30 naista. Keskittyi peleihin. Siellä oli jatkuvasti jotain draamaa, koska 3 ihmistä tykkäsi pelata näitä pelejä, ja onnistui sitten vetämään muita mukaansa niihin. Jos nämä 3 olisi potkittu sivustolta ulos, kaikki 20+ naista olisivat tulleet toimeen erinomaisesti.

Vierailija
34/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että sinä et ole sille altistunut, ei tarkoita, että sitä ei tapahdu, tai että sitä ei tapahdu paljon. Ehkä et tunnista sitä nähdessäsi, koska se ei kohdistu sinuun. Ehkä jopa ajattelet, että eihän tuo mitään oikeata kiusaamista ole, ihan turhasta loukkaantui.

Se, että sinä et ole joutunut sen kohteeksi ei tarkoita, että "suurin osa naisista" ei ole koskaan havainnut sitä.

No ehkäpä mä satun tuntemaan muutaman muunkin naisen, joiden kanssa on asiasta keskusteltu, mm. viimeksi pitkään Facebookissa. Keskustelun aiheena oli se, mistä tämä myytti oikein kumpuaa, eikä kukaan sanonut, että naisten välinen kateus tai kiusaaminen olisi ollut jotenkin säännönmukaista heidän elämässään. Toki monen elämään mahtuu monenlaista ku sip äätä, mutta jos ku sip ää on nainen, tarkoittaako se, että kyseessä on ilmiö?

Moni tässä ketjussa on ihmetellyt ihan samaa kuin nämä tuntemani naiset.

Vierailija
35/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse noista.

Syy on siis siinä että kohtelet naisia kamalasti.

Huonoa kommentointia. Vaihdahan ketjua, kun et keksi tuon parempaa piikkiä. Sopii kyllä sinänsä aiheeseen, koska puhutaan kiusaamisesta..

Vierailija
36/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitse noista.

Suurin osa naisista ei kuitenkaan ole sitä mieltä, että naiset olisivat kamalia toisilleen, vaan oikeastaan päin vastoin.

Aina voi väittää mitä vain. Ehkä moni nainen ei uskalla myöntää olevansa kateellinen ja sen vuoksi myös inhottava toiselle naiselle? Itse olen ainakin törmännyt niin paljon tähän ilmiöön, että naiset ovat kasvotusten toisilleen tosi mukavia, kannustavat ja kehuvat, jopa mielistelevät. Mutta heti kun joku ei ole paikalla, ollaan häntä ilkkumassa ja puhumassa pahaa. Kaksinaamaista. 

Vierailija
37/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkäpä mä satun tuntemaan muutaman muunkin naisen, joiden kanssa on asiasta keskusteltu, mm. viimeksi pitkään Facebookissa. Keskustelun aiheena oli se, mistä tämä myytti oikein kumpuaa, eikä kukaan sanonut, että naisten välinen kateus tai kiusaaminen olisi ollut jotenkin säännönmukaista heidän elämässään. Toki monen elämään mahtuu monenlaista ku sip äätä, mutta jos ku sip ää on nainen, tarkoittaako se, että kyseessä on ilmiö?

Sinun kaltaisesi ovat todennäköisesti niitä joita ryhmässä se kiusaaja liehittelee omaan hoviinsa, ja siksi ette huomaa kiusaamista koska ette ole sen kiusaajan (tai narsistin) kohde. Ettekä myöskään muka koskaan "näe" mitään kiusaamista, koska ette halua nähdä. (tai ette halua menettää saamianne etuja siinä tilanteessa minkä narsisti on ympärilleen luonut). Lapsellista väittää ettei sitä silti tapahdu.

Vierailija
38/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valheiden levittäminen ja seläntakana puhuminen nyt vain ovat naissukupuolelle tyypillisiä aggressiivisuuden muotoja joilla nokkimisjärjestystä määritellään erityisesti toisen sukupuolen silmissä. Kyse ei välttämättä ole niinkään kateudesta vaan siinä että yritetään saada muut näyttämään huonommilta jotta itse näyttäisi paremmalta.

Miehillä aggressiivisuus on suorempaa, jopa väkivaltaa ja toisaalta itsekorostus on yleisempää kuin muiden alentaminen.

Vierailija
39/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti nainen joten en hirveästi puhu muiden ihmisten kanssa työpaikalla jollei puhutella. Olen aina pyrkinyt olemaan mukava ja kunnioittava kaikkia kohtaan oli tilanne mikä tahansa. Huomannut että naiset kuitenkin eniten juoruavat työpaikalla ja välillä tulee itsellekkin sellainen olo että juorutaankohan minustakin kun olen uusi ja onkohan joillekkin tuppisuuteni ongelma. Huomaan että vaivaannutan joitain ihmisiä olemuksellani vaikken pahaa tarkoita. En oikeen osaa small talkia ja olen joskus kömpelö sosiaalisesti ja varautunut, lämpiän hitaasti. Teini-iässä yläasteella nuoret eivät kestäneet minua tällaisena joten sain paljon pa**aa niskaani ja kiusattiin koko sen ajan minkä takia koen että joudun välillä olemaan varpaillani ihmisten kanssa töissä :/ Arvet ovat pysyneet koko aikuis-iän. 

Itse ajattelen että niin kauan kun teen ihmisten kanssa töitä on kiusaamisriski aina olemassa minkä takia haluaisin tehdä yksin työtä ilman ettei tarvitse katsella muiden naamoja tai jos tarvitsee niin olisivat samanlaisia kuten minä eikä turhasta lörpötellä tai juoruta. 

Itselläni on vähän samanlaisia kokemuksia. Ihmettelen kyllä sitä, että tässä hiljaisten introverttien maassa minun hiljaisuuteni tuntuu olevan joillekin joku ihmetyksen aihe ja suoranainen punainen vaate. Olen koko ikäni saanut kuulla olevani liian ujo ja liian hiljainen jne. Ehkä kyse on siitä, että minun arkuuteni näkyy selvästi ulospäin. En osaa olla ilmeetön vaan olen selvästi hermostunut. 

Toisaalta olen huomannut, että niistä ekstroverteista ei välttämättä myöskään oikein tykätä. Työ- ja opiskelupaikoissa olen törmännyt siihen, että esiintymiskykyisistä, ulospäinsuuntautuneista ihmisistä juorutaan selän takana: "mikä sekin luulee olevansa?" Vaikka kyseessä olisi ihan normaali ja mukava, hyvällä tavalla ekstrovertti ihminen. 

Toisaalta sitten olen joskus todistanut tilanteita, jolloin kaksi äänekästä, jyräävää ekstroverttia on joutunut samaan tilaan. Tuollaiset ihmiset eivät siedä toisiaan, ja nuo tilanteet ovat melko koomista seurattavaa. 

Ujoudesta ja arkuudestani huolimatta olen joskus esim. opiskelutilanteessa yrittänyt avata keskustelua jostain aiheesta, mutta muilta ei ole tullut mitään vastakaikua. Tai opettaja on kysynyt esittänyt jonkin kysymyksen ja kukaan ei vastaa mitään, kaikki vain tuijottavat papereitaan... Ja minä olen sitten saattanut ääni väristen vastata opettajan kysymykseen. Silloin olen miettinyt, että hetkinen, olenkohan sittenkään muita huonompi. 

En oikein tiedä, miten minun pitäisi käyttäytyä tai olla. Hiljaisuus ja ujous ovat huonoja asioita, mutta sitten ei myöskään saisi olla puheliaskaan, ei saisi esittää kysymyksiä, eikä missään nimessä saisi tuoda itseään esille. Ehkä en vain osaa. 

Vierailija
40/163 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen nainen, ja törmännyt tähän käytökseen niin monessa paikassa, etten voi ymmärtää, miten joku EI näe sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme