Naisten välisestä kateudesta, ja omituisesta kiusaamisesta.
Millaista kohtelua olette saaneet kateellisilta naisilta? Itse olen ihan ymmälläni, miten alhaiselle tasolle aikuiset naiset yltävät kiusaamisellaan. Valheiden levittely, juoruaminen, selän takana pahaa puhuminen jne. Myös sellaista, että lyöttäydytään yhteen sellaisen ihmisen kanssa, josta kumpikaan ei ennen pitänyt mutta nyt kun itse olen ottanut etäisyyttä niin nämä kaksi ovatkin parhaita kaveruksia. Miksi kukaan tekisi näin? Pakko vaan päästä puhumaan jonkun kanssa pahaa, vai?
Kommentit (163)
En ole saanut huonoa kohtelua naisilta. Kerran olen saanut jälkikäteen tietää, että miehet juonivat minut eräästä rekrystä ulos. En olisi ikinä uskonut. Olivat niin mukavia minua kohtaan.
Minkä ikäinen olet? Kaikki aikuiset tietävät, että nainen on naiselle nainen.
En ole koskaan kokenut tuollaista käytöstä, ellei yläasteaikaa oteta lukuun.
Vierailija kirjoitti:
Joo, samaa mieltä: naiset ovat toisilleen yleensä mukavia ja empaattisia. Sitähän tarkoitit?
Ei ole sukupuolisidonnaista. Ap on mies, joka haluaa haukkua naisia, kun ei uskalla tulla kaapista.
Vierailija kirjoitti:
"Nainen on naiselle nainen" ?
Kouluaikojen jälkeen olen kokenut tuollaista aika vähän. Muistan sellaisen tilanteen, että muuan naisihminen esitti sivulauseessa ja vaivihkaa jonkin epämääräisen näpäytyksen, josta minulle jäi hämmentynyt ja omituisella tavalla nöyryytetty olo. Epäilen, että ko. ihminen oli kateellinen jostain taidoistani ja halusi sitten päästä näpäyttämään. Olen vähän rumanpuoleinen ja ujo, joten ilmeisesti kyseinen ihminen halusi "osoittaa minulle paikkani" tai jotain. Ihan varma en tietenkään voi olla hänen motiiveistaan, koska tilanne oli niin epämääräinen. Kateuden mahdollisuutta aloin pohtia vasta paljon myöhemmin, koska nuorempana en olisi ikimaailmassa voinut uskoa, että joku olisi minulle kateellinen yhtään mistään.
Kamalia ihmisiä jotka saavat kiksejä vallankäytöstä ja pelailevat pelejään on yhtä lailla miehissä kuin naisissa. Sellainen käytös on tietenkin inhottavaa, mutta nyt päätit rakentavan keskustelun avaamisen sijaan lietsoakin vaan misogynistisiä stereotyyppejä naisten kateudesta ja keskinäisestä kilpailusta.
Outoja vastauksia. Eikö kenelläkään ole järkevämpää sanottavaa?
Vierailija kirjoitti:
Kouluaikojen jälkeen olen kokenut tuollaista aika vähän. Muistan sellaisen tilanteen, että muuan naisihminen esitti sivulauseessa ja vaivihkaa jonkin epämääräisen näpäytyksen, josta minulle jäi hämmentynyt ja omituisella tavalla nöyryytetty olo. Epäilen, että ko. ihminen oli kateellinen jostain taidoistani ja halusi sitten päästä näpäyttämään. Olen vähän rumanpuoleinen ja ujo, joten ilmeisesti kyseinen ihminen halusi "osoittaa minulle paikkani" tai jotain. Ihan varma en tietenkään voi olla hänen motiiveistaan, koska tilanne oli niin epämääräinen. Kateuden mahdollisuutta aloin pohtia vasta paljon myöhemmin, koska nuorempana en olisi ikimaailmassa voinut uskoa, että joku olisi minulle kateellinen yhtään mistään.
Tällaista olen itse kokenut paljon. Olen myös samanlainen ujo. Tunsin itseni myös rumaksi kauan koska nuorena nais"kaverit" avoimesti sanoi ilkeitä asioita ulkonäöstäni.
Ei siinä, uskon kyllä että miehetkin voi kiusata noin. Ovat kiusanneet minuakin ja olen kuullut kuinka miehetkin juoruaa selän takana.
Onneksi pieni lähipiirini on ok
Vierailija kirjoitti:
Mikä olis susta järkevämpää sanottavaa?
Olen 45 vuotias ja en ole oikeastaan ikinä kokenut moista. Ehkä ala-asteen lopulla ja yläasteen aikoihin oli jotain vastaavaa joillakin, mutta ei sen jälkeen. Ystäväpiirini ihanat naiset ovat itsenäisiä upeita naisia, joiden ei tarvitse olla tuollaisia. Ystävät ovat heille tärkeitä ja he ovat itsekin hyviä ystäviä.
On erilaisia ystäväpiirejä, jotka ovat muotoutuneet erilaisten asioiden ympärille ja niissä juttelut menevät ihan sen asian kanssa hyvässä ilmapiirissä. Kaikki puhaltavat yhteen hiileen ja ap:n luettelemia asioita ei näy. Jokaisella on omat elämänsä, eikä aikaa ja kiinnostusta todellakaan riitä muiden asioiden vatvomiseen.
Ehkä tuollaiset ap:n luettelemat jutut ovat siis lähinnä sellaisten hieman vähemmän kiireisten ja nuorempien naisten juttuja?
Tässä muuten mielenkiintoinen kirjoitus kateudesta! Jotenkin osui ihmisyyden ytimeen. Löysin tämän joskus kun mietin onko näpäyttämään alkanut kaveri kateellinen. En tiedä onko hän, mutta voisi kai ollakin
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolittuneet avaukset tuppaa olemaan tätä. Joku tekee ketjun siitä, kuinka miehet pettää suhteessa, kasa miehiä tulee kertomaan kuinka "kyllä ne naisetkin". Nyt tehtiin ketju naisille hyvin tyypillisestä tavasta kiusata, ja kasa naisia tulee kertomaan kuinka "kyllä ne miehetkin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n mielestä järkevämpää olisi sanoa, että naiset ovat kaikin tavoin pahoja ja kamalia. Ja että on jotenkin naisten syy, että ap on niin syvällä kaapissa ettei itsekään tajua naisvihansa syytä.
Tai vaihtoehto 2: naiset on ihan hirveän kamalia, ja byhyy, miksi minä en saa naista.
Valitse noista.
Ihan vierasta. Ilmeisesti ekstroverttien juttuja. Mä en kiinnitä niin paljoa huomiota muihin ihmisiin, että jaksaisin keskittyä analysoimaan kenenkään motiiveja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalia ihmisiä jotka saavat kiksejä vallankäytöstä ja pelailevat pelejään on yhtä lailla miehissä kuin naisissa. Sellainen käytös on tietenkin inhottavaa, mutta nyt päätit rakentavan keskustelun avaamisen sijaan lietsoakin vaan misogynistisiä stereotyyppejä naisten kateudesta ja keskinäisestä kilpailusta.
Tein nyt aloituksen naisten välisestä kiusaamisesta, sinä voit aivan hyvin tehdä aloituksen miehistä jos haluat. Turha tähän tulla jäkättämään. Sitä paitsi naisten välinen kateus on paljon yleisempää.
Jaa, ai että on. Miksi sitten se on monelle naisella, kuten minulle, aivan tuntematon ilmiö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n mielestä järkevämpää olisi sanoa, että naiset ovat kaikin tavoin pahoja ja kamalia. Ja että on jotenkin naisten syy, että ap on niin syvällä kaapissa ettei itsekään tajua naisvihansa syytä.
Tai vaihtoehto 2: naiset on ihan hirveän kamalia, ja byhyy, miksi minä en saa naista.
Valitse noista.
Miksi väität että olen mies? Siinä olet oikeassa, että olen sitä mieltä että naiset ovat kamalia toisilleen. Itse olen nainen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan vierasta. Ilmeisesti ekstroverttien juttuja. Mä en kiinnitä niin paljoa huomiota muihin ihmisiin, että jaksaisin keskittyä analysoimaan kenenkään motiiveja.
Eikös sen pitänyt mennä niin, että ekstrovertit just ei ehdi analysoida muiden juttuja? Jokaisella tuntuu olevan aina ihan eri teoriat tästä.
Oletko itse nainen? Toimitko itse noin?