Mies huolehtii muista naisista elämässään
Kuuntelee työkavereiden murheita ja jää niiden vuoksi töiden jälkeen auttamaan, juuri auttoi naapuria kun häneltä varastettiin tavaraa. Kai ihastuin hänen avuliaaseen luonteeseensa, mutta minun elämässäni tämä ei näy mitenkään. Olen itsenäinen, joten en ole pyytänyt mitään. Mutta tuntuu että jään näiden muiden autettavien varjoon.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Hyväsydäminen? Kato ens kerralla kun oot vaikka kuumeessa, paapooko sua?
Olen juuri nyt. Ei näy kun huolehtii naapuristaan.
Voi voi. Ihan itku tulee. Raukka parka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä et tarvitse apua. Ehkä olet kova kuin kivi ja niin kiittämätön mamma, että hän ei koe mitään iloa auttaa sinua. Ehkä vain moitit häntä kaikesta mitä hän yrittää tehdä, joten hän auttaa mielummin niitä, jotka arvostavat häntä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä et tarvitse apua. Ehkä olet kova kuin kivi ja niin kiittämätön mamma, että hän ei koe mitään iloa auttaa sinua. Ehkä vain moitit häntä kaikesta mitä hän yrittää tehdä, joten hän auttaa mielummin niitä, jotka arvostavat häntä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Viimeksi kiittelin kyynel silmissä kun hän teki minulle voileivän. En tiedä sitten.
Eikö yleensä auteta niitä jotka tarvitsevat sitä apua. Jos sinä et tarvitse, niin miksi sinua nyt pitäisi paapoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kiittelin kyynel silmissä kun hän teki minulle voileivän. En tiedä sitten.
Minä pistän siniunkun kaltaiset naiset pellolle, joten en osaa auttaa. Vaikuttaisi että miehesi on epäonnistunut parinvalinnassa. Jos auttamisella voi vältellä tuollaista itsekästä akkaa, niin sitten autetaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö yleensä auteta niitä jotka tarvitsevat sitä apua. Jos sinä et tarvitse, niin miksi sinua nyt pitäisi paapoa?
Jep, ap tuntuu pärjäävän oikein hyvin ilman miehen apua.
On niin kiva autella, kun se on ns. ylimääräistä ja kruunua pukkaa päähän. Kotona sama onkin ditten ihan normivelvollisuus eikä enää hyvää hyvyyttään auttamista ilman paraateja. Kuka nyt sellaista jaksaisikaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ap tuntuu pärjäävän oikein hyvin ilman miehen apua.
Aplla on sellaisia ongelmia mitkä eivät ratkea millään avulla tai paapomisella. Jotkut ihmiset ovat vaan aina vaatimassa, eikä heillä ole koskaan asiat hyvin. Usein ovat naisia, ei aina, mutta usein.
Vierailija kirjoitti:
On niin kiva autella, kun se on ns. ylimääräistä ja kruunua pukkaa päähän. Kotona sama onkin ditten ihan normivelvollisuus eikä enää hyvää hyvyyttään auttamista ilman paraateja. Kuka nyt sellaista jaksaisikaan...
Tämä. Jotkut ihmiset hakevat huomiota ja ihailua tuollaisella avualiaisuudella. Parisuhteessa se oikea luonne tulee kuitenkin esiin.
No puhu sille miehelle tästä äläkä meille. Mikä ihmisiä oikein vaivaa kun parisuhteessa puhuminen on joku vihoviimeiseen asti vältettävä keino selvittää asioita?
Vierailija kirjoitti:
No puhu sille miehelle tästä äläkä meille. Mikä ihmisiä oikein vaivaa kun parisuhteessa puhuminen on joku vihoviimeiseen asti vältettävä keino selvittää asioita?
Ehkä täältä voi saada näkökulmia asioihin ennen kuin puhuu kumppanin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, ettei hän olisi puhunut? Mistä tiedät, että se puhuminen automaattisesti selvittäisi asian? Miksei asiasta voisi myös puhua muiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jotkut ihmiset hakevat huomiota ja ihailua tuollaisella avualiaisuudella. Parisuhteessa se oikea luonne tulee kuitenkin esiin.
Ei. Minä tykkään auttaa muita ketä tarvitsee apua, mutta en todellakaan tahdo että se avuntarvitsija asuu kotonani. Nykypäivänä naistenkin tulee hoitaa asiansa itse niin, ettei joka käänteessä olla pyytämässä apua. Esim jos tahtoo vaikka pitaremonttia kotiin, niin sitten tekee sen pintaremontin itse, tai ostaa palvelun. Onneksi meillä näin tapahtuukin, olisi jotenkin kummallista valita puoliso jota saa olla auttamassa kun ei itse viitsitä tehdä tai ottaa edes asioista selvää. Miksi muuten avunpyyyäjä on miltei aina nainen?
Miehet kyllä tuntuvat olevan keskimäärin todella auttavaisia, heti kun tarvii apua niin ihan pyytämättä auttavat :) oikein liikuttaa.
Minä lopetin auttamisen ja varsinkin naisten auttamisen, koska heidän on tosiaankin aika alkaa tekemään asioita itse. Näin voimaantumisen aikakaudellakin on esim reiän poraaminen seinään monelle aivan ylitsepääsemätön suoritus. Moni ostaa ikeasta huonekaluja mutta ei osaa kasata niitä, eikö silloin kannattaisi ostaa valmiiksi kasattuja? Ei tietysti kun ne maksaa enemmän ja sitten soittavat minua kasaamaan. En mene enää, tehkää nyt jotakin ihan itse. Lamppuja ei saada kattoon, mutta ei tästäkään olla kuitenkaan valmiita maksamaan. Yrittäkää edes.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kyllä tuntuvat olevan keskimäärin todella auttavaisia, heti kun tarvii apua niin ihan pyytämättä auttavat :) oikein liikuttaa.
Samaa mieltä. Pari vuotta sitten minulla auto temppuili ja pysähdyin bussipysäkille miettimään mitä tehdä. Vilkaisin myös konepellin alle ja tsekkasin mm. öljyt, sillä autoni oli öljysyöppö. Sinä meni ehkä noin 15 sekuntia, kun ensimmäinen miesautoilija pysähtyi jo kyselemään voiko auttaa. Kun sanoin, että koska matka ei ole kotiin pitkä, niin enköhän pärjää, niin hän lähti ja hänen lähtiessä siihen tuli samantien toinen miesautoilija kyselemään avuntarvetta myös.
Enkä ole edes nuori nainen. :)