Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintaliivien koot vs. todellisuus

Vierailija
30.11.2019 |

Onko kukaan muu ihmetellyt rintsikoiden kokoja ja niiden luomaa mielikuvaa? Ja nyt en puhu siis siitä, että juu miten kuppikoko ja rinnanympärysmitta liittyy tosisiinsa esim 65D versus 95A tms.
Itselläni on rinnanympärys 72 ja ilman liivejä rinnan päältä 89. Käytän kokoa 75DD.
Jos jollekin miehelle sanoo, että koko on 75DD niin mielikuvaha on oitis, että on suuret rinnat. Mutta eipä se vastaakaan todellisuutta. Koen omani aika pieniksi. Jos ei ole mitkään push-upit päällä, niin hyvä kun jonkun verran erottuvat sivuprofiilista. Siis sellaiset miehen käteen sopivat. Omaani ei ihan mahdu.
Niinpä olenkin tässä ihmetellyt, että vissiin pitää muuttaa mielikuvia sellasista peruskuppikoko-systeemeistä, jos omanikin ei silti ole suuren suuret. Että ne joilla oikeasti on isot rinnat, niin onko heidän koko sitten jo joku 70H vai mitä ihmettä. Vielä 90-luvulla mun mielestä rintsikoiden c-kuppikin oli oikeasti iso. Vaan eipä enään ole kovin iso 😅

Kommentit (222)

Vierailija
201/222 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin noita linkattuja mittareita. Toinen suositteli kokoa 75C ja toinen 65H, kun käytössä eurokoot.  

En ole törmännyt sitten teini-iän liiveihin, joissa mahtuisi 65-ympärysmitta. 75-ympärysmitalla kuppi pitää olla D-E, 80C ehkä sopisi, jos olisi riittävästi säätövaraa.

En ole aikoihin viitsinyt käydä alan liikkeissä, kun niissä oli tarjolla lähes pelkästään kaarituellisia liivejä. Onko muoti yhtään muuttunut vai pitäydynkö edelleen urheilu-, imetys- ja mummomallistoissa?

Vierailija
202/222 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaapa naiset tehdä swoop and scoop kun puette liivejänne! Se kokoaa koko tisun sinne kuppiin kaaritukien väliin (jos sellaiset on) minne kuuluukiin. Moni yllättyy kun tekee sen sopiviksi luulemissaan liiveissä kun rinta pursuaakin kupista yli. Jos näin käy on kuppi liian pieni.

kumarru

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/222 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaapa naiset tehdä swoop and scoop kun puette liivejänne! Se kokoaa koko tisun sinne kuppiin kaaritukien väliin (jos sellaiset on) minne kuuluukiin. Moni yllättyy kun tekee sen sopiviksi luulemissaan liiveissä kun rinta pursuaakin kupista yli. Jos näin käy on kuppi liian pieni.

kumarru

Just niin. Rintaliivejä pukiessa ja varsinkin uusia sovittaessa pitäisi olla reilu etunoja JA tehdä toi asettelu kun ovat kiinnitettyinä.

Vierailija
204/222 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin noita linkattuja mittareita. Toinen suositteli kokoa 75C ja toinen 65H, kun käytössä eurokoot.  

En ole törmännyt sitten teini-iän liiveihin, joissa mahtuisi 65-ympärysmitta. 75-ympärysmitalla kuppi pitää olla D-E, 80C ehkä sopisi, jos olisi riittävästi säätövaraa.

En ole aikoihin viitsinyt käydä alan liikkeissä, kun niissä oli tarjolla lähes pelkästään kaarituellisia liivejä. Onko muoti yhtään muuttunut vai pitäydynkö edelleen urheilu-, imetys- ja mummomallistoissa?

Joo, mullekkin toi yks mittari anto suositeltavaksi ympärysmitaksi 65cm mut ei varmasti pihisis henki enää sen jälkeen.

Vierailija
205/222 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on vuodesta toiseen toistuva aihe? Onkohan tämä jatkumoa sarjaan "vain Suomessa" vai painivatko naiset muuallakin tämän ongelman kanssa? 

Vierailija
206/222 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuohon mitoitukseen ei saada kuvaavampaa tapaa? Tuo "kuppikoko" on nyt ainoastaan kahden mitan erotus taulukoituna tietyille kirjaimille. Tämä kun vielä tehdään eri alueittain eri tavalla (EU, UK, US,...) ja eri valmistajat vielä käsittelevät nuo vaihtelevasti niin soppa on valmis.

Kuppikoko pitäisi olla absoluuttinen rintakudoksen tilavuus. Kokomerkintä olisi siis ympärysmitta rintojen alta, tilavuus (esimerkiksi kuutiosentteinä) ja lisäksi tarvittaessa muita määreitä kuten rintojen etäisyys toisistaan, muoto jne.

Jos miehillä olisi vastaava monimutkaisen mitoituksen omaava vaatekappale niin tällaista ongelmaa ei olisi.

Noin voisi luulla. Valmistajille kuitenkin voisi olla ongelma ilmaista koossa kaikki mainitsemasi seikat. Minun liivini olisivat kutakuinkin kokoa 85/2000cc/2cm/dome. Tilavuutta ei voitaisi määritellä mittanauhalla, koska tiukka ja löysä kudos käyttäytyvät ja muotoutuvat niin eri tavoilla, että niiden mittaamiseen tarvittaisiin ennalta määritelty muotti. Kukas sen sitten saisi määritellä? Sekö ranskalainen hönö, joka teki vertailututkimuksen omien mieltymyksiensä mukaisesti valittujen urheilijanaisten rintaliivien käytöstä eikä saanut tulokseksi mitään muuta kuin sen, että koko tutkimus mahtui omaan virhemarginaaliinsa ja että oli tosi kiva päästä koskettelemaan rintoja säännöllisesti kuudentoista vuoden ajan? :D

Vierailija
207/222 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ihan liian tiukan ympärysmitan suosittelu ei perustu yhtään mihinkään. Mullakin oikea alamitta on noin 83, ja laskureilla tulee yleensä 75 sentin ympärys. Mutta kun jo 80 puristaa niin että en todellakaan pysty sellaisia käyttämään! En usko että kokoa 75 saisin edes kiinni vaikka äärimmilleen venyttäisi. Ja ei, ei ole liian pienestä kupista kiinni.

Saa olla todella paljon löysää lihaa, että pystyy lähes 10cm pienemmät liivit pukemaan saati käyttämään ilman tuskia ja vielä hengittämään.

Vierailija
208/222 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni koko 90H ja ei näytä tissit isoilta. Suuren kaljamahan ja kylkimakkaroiden rinnalla näyttävät suorastaan pieniltä, ihan kuin vaan olisi yksi makkara siinä tissien kohdalla vaan. 

Vierailija
209/222 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ihan liian tiukan ympärysmitan suosittelu ei perustu yhtään mihinkään. Mullakin oikea alamitta on noin 83, ja laskureilla tulee yleensä 75 sentin ympärys. Mutta kun jo 80 puristaa niin että en todellakaan pysty sellaisia käyttämään! En usko että kokoa 75 saisin edes kiinni vaikka äärimmilleen venyttäisi. Ja ei, ei ole liian pienestä kupista kiinni.

Saa olla todella paljon löysää lihaa, että pystyy lähes 10cm pienemmät liivit pukemaan saati käyttämään ilman tuskia ja vielä hengittämään.

Mä taas aina ihmettelen miten ihmiset ei saa noita liivejä muka väkisinkään kiinni. Oma alamitta 78 ja hyvin menee 70 kokoiset kiinni. Tosin kiinnitän ne aina vyötäröllä joka on kapeampi ja nostan paikoilleen. Mutta mukavat ovat päällä silti. Kai mä tykkään kireämmistä liiveistä kun on isot tissit, liian löysät on mun päällä ihan kamalat kun olkaimet tippuu eikä tue mitään.

Vierailija
210/222 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rintani ovat melko varmasti kokoa 85B, koska sitä kokoa olevat viritykset sujautettiin nahan alle rintasyöpäleikkausten jälkeen. Siis kaikki rintakudos leikattiin pois ja tilalle laitettiin implantit juuri tuota kokoa.  Ällistyksesseni mulle on haluttu liiviliikkeissä myydä liivejä 80B, jotka kiristävät ja puristavat.

Sitten ongelma ovat nämä kaarituet. En voi, enkä halua pitää sellaisia. En halua enää inttää yhdenkään liivimyyjän kanssa ja tilaan varusteet netistä. Jos ideana on myydä naisille vääränkokoiset liivit, jotta nämä asioisivat uudestaan parempia hakeakseen, niin pieleen meni.

Rinnanympärys voi muuttua nyt, kun kykenen taas  kuntosalihommiin.  Se on asia erikseen ja silloin rinnanympärys kasvaa selkälihasten myötä. Toisekseen noiden melko vaatimattomien implanttien kanssa pärjää myös ilman liivejä tai urheilutopissa.

Vierailija
211/222 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat rintani ovat melko varmasti kokoa 85B, koska sitä kokoa olevat viritykset sujautettiin nahan alle rintasyöpäleikkausten jälkeen. Siis kaikki rintakudos leikattiin pois ja tilalle laitettiin implantit juuri tuota kokoa.  Ällistyksesseni mulle on haluttu liiviliikkeissä myydä liivejä 80B, jotka kiristävät ja puristavat.

Sitten ongelma ovat nämä kaarituet. En voi, enkä halua pitää sellaisia. En halua enää inttää yhdenkään liivimyyjän kanssa ja tilaan varusteet netistä. Jos ideana on myydä naisille vääränkokoiset liivit, jotta nämä asioisivat uudestaan parempia hakeakseen, niin pieleen meni.

Rinnanympärys voi muuttua nyt, kun kykenen taas  kuntosalihommiin.  Se on asia erikseen ja silloin rinnanympärys kasvaa selkälihasten myötä. Toisekseen noiden melko vaatimattomien implanttien kanssa pärjää myös ilman liivejä tai urheilutopissa.

80B on yhden kuppikoon pienempi kuin 85B. Kokeile ainakin 80-85C/D/E.

Vierailija
212/222 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänhän on olemassa liivejä, jossa tuenta toteutetaan erilaisilla leikkauksilla.

Vierailija
213/222 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn mitalla aika usein (jojoilija painon kanssa). Nyt olen 9 kuulla raskaana. Rintaliivejä löytyy kokoa g65-i75. Saa nähdä mihin kokoon päädyn raskauden jälkeen. Rinnan alta mitat ollut n. 65-72cm ja rinnanpäältä +-102cm.

Tällä kokoluokalla ostan liivit aina liikkeestä. Normaali kaupoissa ei löydy.

Vierailija
214/222 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut miksi jotku kannattaa kaarituettomia? En mä ainakaan edes tunne niitten kaaritukien olemassaoloa. Enemmänkin epäilen, et jos niitä ei olis, niin liivit varmaan pyöris päällä sitä mukaa ku päivän aikana liikkuu..

Vierailija
215/222 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut miksi jotku kannattaa kaarituettomia? En mä ainakaan edes tunne niitten kaaritukien olemassaoloa. Enemmänkin epäilen, et jos niitä ei olis, niin liivit varmaan pyöris päällä sitä mukaa ku päivän aikana liikkuu..

Siksi kun olen n. 30 vuotta etsinyt hyviä kaaritukiliivejä, mutta tähän mennessä en ole löytänyt sellaisia, joiden kaaret eivät paina.

Vierailija
216/222 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun olen n. 30 vuotta etsinyt hyviä kaaritukiliivejä, mutta tähän mennessä en ole löytänyt sellaisia, joiden kaaret eivät paina.

Mä taas olen jo jonkin aikaa etsinyt kaarituettomia mutta en ole löytänyt hyviä. Tykkäisin että kupit erottelisivat rinnat ettei ne ole sellainen yhtenäinen tyyny tuossa edessä, vaan ei koossani oikein sellaisia tahdo löytyä.

Vierailija
217/222 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muita käytäkään kuin kaarituellisia.

Rahaa rintsikoihin menee, mutta tykkään

hyvästä laadusta ja kauniista kuoseista.

80D

Vierailija
218/222 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarituellisia liivejä käytetään ihan samasta syystä kuin korsetteja entisaikaan. Siluetti näyttää muodikkaalta ja sitä myöten olo tuntuu ryhdikkäältä.

Vierailija
219/222 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni koko on yleensä 70H (pääasiassa käytä M&S:n liivejä). Rintani ovat isohkot useimpiin kokoisiini naisiin verrattuna, mutta eivät mitenkään silmäänpistävän isot. Useimmissa markettimerkeissä 70 rinnanympärykselle on tarjolla vain hyvin pieniä kuppikokoja. Omasta mielestäni esim. 70DD ei ole erityisen iso vaan semmooinen tavallinen - mikä on ihan jees :) Sille ei voi mitään että harva mies tuntee rintaliivien kokoluokittelua sen enempää kuin naisen anatomiaa muutenkaan.

Kyllä 70H on jo melko iso.

Vierailija
220/222 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää vaimoni pitkät tissit T-paidassa