Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Tässä on Suomen yleisin vaatekoko

Vierailija
29.11.2019 |

Suomen yleisin naisten vaatekoko on S-ryhmän myyntidatan perusteella L tai 42. M niin kuin medium ei siis enää olekaan keskivertoa, vaan naiset ostavat suurta kokoa.

https://www.iltalehti.fi/keho/a/93c7db8b-2fa8-4163-a979-fdd874f3d8ee

Henna, Emma ja Satu kertovat, millaista on olla keskivertokokoa.

Yleensä Emma ostaa kokoa L tai 42, muttei koe itseään suureksi – ei edes pituutensa puolesta.

 Näytän pieneltä, mutta selkäni, rintakehäni ja lantioni ovat leveitä. Pienemmät vaatteet eivät sopisi millään. Monet yllättyvät vaatekoostani, mutta pitäisi ymmärtää, että L-koon vaatteita käyttävät tällaiset ihan normaalit, urheilulliset naiset. En koe olevani iso, Henna sanoo.

Ennen esillä oli vain hoikkia kehoja. Kehopositiivisuuden myötä esille on tullut isompia vartaloita, mutta ei niinkään meitä välimuotoja. Meitä varten ei ole niin paljon esikuvia, Satu muistuttaa.

Kuvia näistä Large-koon naisista:

https://img.ilcdn.fi/PiU0_GF1_6WNVFEEJ-_peVjeVEE=/full-fit-in/612x/img-…

https://img.ilcdn.fi/jFuyFWjYDTghkyC7D6UzZyPKU8g=/full-fit-in/612x/img-…

https://img.ilcdn.fi/Zf2jwIsprl6r_Aamy65wbst-hHc=/full-fit-in/612x/img-…

---

Oletko sinäkin kokoa Large?

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Suomen yleisin vaatekoko” = S-ryhmän asiakkaiden keskuudessa yleisin siis? Eihän tuossa oltu tutkittu kuin yhden konsernin vaateketjujen asiakaskunnan kokoa. Prisman perheenäiti ei ehkä ole se eniten fitness.

Eiks Prisma oo Suomen suosituin vaatekauppa? :D

Vierailija
22/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkö kuuluu allekirjoittaa seuraavat väittämät:

- kuvien naiset ovat vartaloiltaan normaalikokoisia ja hyväkuntoisia, BM ei kerro totuutta

- tuota pienemmät ovat hoikkia tai laihoja

- tuota pienempänä pysyminen vaatii mikroskooppisen tarkkaa ruokavaliota ja älyttömästi liikuntaa

- elämä ilman säännöllistä herkuttelua on askeettista kidutusta

- helppoahan se on sinun puhua, koska (joku selitys tähän)

?

Älä unohda traumoja ja sairauksia ylipainon aiheuttajana ja vasta BMI 30 on sitä ylipainoa.

Äläkä unohda fatsheimausta ja hyvien tapojen puuttumista varsinkin asioissa jotka eivät vaikuta sinuun yhtään millään lailla.

Mikä on kyllä tosiaan hassua, kun muiden hyvien tapojen puute voi vaikuttaa paljonkin sinuun, mutta muiden ylipaino ei mitenkään muuten kuin ehkä sairaalloisen ylipainoisen istuessa viereesi lentokoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kuvien naiset ovat vartaloiltaan normaalikokoisia ja hyväkuntoisia, BM ei kerro totuutta

- tuota pienempänä pysyminen vaatii mikroskooppisen tarkkaa ruokavaliota ja älyttömästi liikuntaa

?

Älä unohda traumoja ja sairauksia ylipainon aiheuttajana ja vasta BMI 30 on sitä ylipainoa.

Äläkä unohda fatsheimausta ja hyvien tapojen puuttumista varsinkin asioissa jotka eivät vaikuta sinuun yhtään millään lailla.

Mikä on kyllä tosiaan hassua, kun muiden hyvien tapojen puute voi vaikuttaa paljonkin sinuun, mutta muiden ylipaino ei mitenkään muuten kuin ehkä sairaalloisen ylipainoisen istuessa viereesi lentokoneessa.

Noniin sieltä löytyi ensimmäinen mielensäpahoittajapullukka :D ei jaksa edes alkaa tähän.

Vierailija
24/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pitkä tosi hoikka juoksijaystävätär. Itse olen lyhyt ja pullukka. Lainaamme toistemme L-vaatteita. Hän laihana, siis oikeasti laihana käyttää kokoa L.

Vierailija
25/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla pitkä tosi hoikka juoksijaystävätär. Itse olen lyhyt ja pullukka. Lainaamme toistemme L-vaatteita. Hän laihana, siis oikeasti laihana käyttää kokoa L.

Koska hän on pitkä. Suurin osa ei ole.

Vierailija
26/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Kohta se sairaalloinen ylipaino on Suomen yleisin paino. Ai niin, mutta sehän ei tietenkään rasita yhteiskuntaa mitenkään.

Vierailija
27/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa on sekin ongelma että myyvät semmoisia telttavaatteita aika paljon, eli heidän kokonsa 42 on varmaan isompi kuin jonkin toisen vaatekaupan L/42. 

Vierailija
28/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Noniin sieltä löytyi ensimmäinen mielensäpahoittajapullukka :D ei jaksa edes alkaa tähän.

"ei jaksa edes alkaa tähän" sanoo refreshiä vimmalla hakannut trolli, jolta meni kokonaiset 2 onnenhehkuista minuuttia hoksata kommentti, hehkuttaa välinpitämättömyyttään vastauksessaan ja postata se 😂

Vierailija
29/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon S, paitsi jotkut housut M, leveän lantion takia.

Koen olevani aika normaali, tai normaalin hoikempaa puolta. Jotkut ilkeät akat valittavat etten syö tarpeeksi.

Vierailija
31/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

"ei jaksa edes alkaa tähän" sanoo refreshiä vimmalla hakannut trolli, jolta meni kokonaiset 2 onnenhehkuista minuuttia hoksata kommentti, hehkuttaa välinpitämättömyyttään vastauksessaan ja postata se 😂

Onko sinulla kaikki hyvin? 

Vierailija
32/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ne vaatekoot vaan suurenee ja suurenee. Kohta nykyinen L on siis M jne.

Kehitys näkyi jo 80-luvun alussa, niin naisten ja miesten vaatteissa, samoin huonekaluteollisuudessa, auton sisustuksissa jne. kun ihmiset ovat yhä pitempiä, jolloin jalat ja kädet ovat pitkiä, vaikka olisi kuinka hoikka.

Tämän päivän nuori nainen on harvoin alle 155cm, kun se oli yleistä vielä 60-70-luvulla tai mies alle 170cm.

Harva tämän päivän mies tai edes nainen pystyisi ajamaan 60-luvun Fiat autolla tai Minillä tai miehet nukkumaan 180-190cm sängyssä.

Sama vaatteiden kaavoituksessa. Itse käytän M-kokoa vaatteissa, mutta teini-ikäinen tyttäreni L-kokoa ja silti vaatteissa aina hihat liian lyhyet tai housujen lahkeet, vaikka on paljon hoikempi ja kevyempi painoltaan kuin minä.

En kylläkään ymmärrä, mikä oli tämän keskustelun tarkoitus ja mistä oli tarkoitus keskustella.

Vierailija
33/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon S, paitsi jotkut housut M, leveän lantion takia.

Koen olevani aika normaali, tai normaalin hoikempaa puolta. Jotkut ilkeät akat valittavat etten syö tarpeeksi.

itelläni menee hermo työpaikan lounaalla, kun en yleensä syö lounasta edes ollenkaan, niin joka päivä kamala valitus siitä, että "sä et syö kyllä mitään" "sun pitäisi kyllä syödä" jne jne

Vierailija
34/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hän on pitkä. Suurin osa ei ole.

Nykyään on. Kaikki tuntemani lapset, varsinkin tytöt ovat pidempiä kuin vanhempansa.

Vierailija
35/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pienet tissit teillä on? Olen 54 kg ja 157 cm, mutta ei mulle mikään xs tai edes s mahdu tissien takia, on liian pieni siitä kohdalta. Pitää ostaa m.

Vierailija
36/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Ihmiset elävät nauttien ja maailma muuttuu.

Vierailija
37/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tusinakaavoitus saa aikaan sen että sun ei tarvi olla paljoakaan keskiarvosta poikkeava jonkun ruumiinosan kohdalta niin oma vaatekoko jo kinnaa tai pussittaa. Esim. Isot rinnat, leveä lantio, pitkä selkä, jne. Joudut ostamaan isomman koon.

Vierailija
38/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pienet tissit teillä on? Olen 54 kg ja 157 cm, mutta ei mulle mikään xs tai edes s mahdu tissien takia, on liian pieni siitä kohdalta. Pitää ostaa m.

Mulla F-kuppi, S menee päälle.

Vierailija
39/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tusinakaavoitus saa aikaan sen että sun ei tarvi olla paljoakaan keskiarvosta poikkeava jonkun ruumiinosan kohdalta niin oma vaatekoko jo kinnaa tai pussittaa. Esim. Isot rinnat, leveä lantio, pitkä selkä, jne. Joudut ostamaan isomman koon.

Niin, se yleisin ulkoneva ruumiinosa on maha.

Vierailija
40/109 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani on alipainoinen ja sen näkee. Lempinimiä on hammastikku ja linnunjalka. Hänen kokonsa on M. Ei Se Tai XS niin kuin voisi luulla. Ne M vaatteet istuvat hyvin. Housujen pitää olla slimfitit, muuten loköttää. Mutta alipainoisellakin voi olla "iso" koko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän