Varokaa! Vanhuksille lähetetään vitamiinitilauksia.
Nyt on syksyn aikana tuttava piirissäni parille eri vanhukselle tullut postissa vitamiinipakkauksia vaikka mitään tilausta ei ole tehty. Kyseessä firma nimeltä pro elinvoima. Onko muilla palstalaisilla vastaavia kokemuksia? Puhelinmyyjät saattaa laittaa lehteä tai muita tuotteita tulemaan vaikka vanhus ei ole mitään tilausta tehnyt.
Kommentit (40)
Joo. Olen töissä postin noutopisteessä ja ne tajuissaan olevat vanhukset osaa laittaa niitä menemään takas. Avuttomammat eivät ehkä osaa lopettaa tilausta. Härskiä toimintaa, noita pistetään juuri eläkeläisille.
Kerran soitti eräs nainen, joka hoiteli jonkun vanhemman rouvan asioita. (Rouva oli juuri mennyt huonompaan kuntoon.) Tarkistin, minkä tyyppinen lähetys rouvaa oli odottamassa, ja se oli juurikin tällainen höpövitamiinilähetys. Ei tullut tunnontuskia kääntää lähetys takaisin sinne, mistä oli tullutkin.
Mikähän avuksi kun muistisairaalle äidilleni tulee tämän tästä kaikenlaisia vitamiini, hammasharja, lehtitilauksia vaikka puhelinnumero on salainen ja telemarkkinointikielto liittymässä? Käy ihan työstä perua niitä tilauksia aina kun äitini luona käyn.
Vierailija kirjoitti:
On sieltä soitettu ja lupa annettu keskustelutuokion lomassa, mutta ei ole ymmärretty koko pakettia ja nyt esitetään tietämätöntä.
Soitettu varmaan on mutta puhelinmyyjä vaan laittanut tilauksen provikat mielessä!
Vierailija kirjoitti:
Mikähän avuksi kun muistisairaalle äidilleni tulee tämän tästä kaikenlaisia vitamiini, hammasharja, lehtitilauksia vaikka puhelinnumero on salainen ja telemarkkinointikielto liittymässä? Käy ihan työstä perua niitä tilauksia aina kun äitini luona käyn.
Koska markkinointikielto on otettu? Ensinnäkin, se on voimassa vuoden kerrallaan ja pitää sitten aina uusia. Toisekseen, kun kielto on tehty ihan hiljattain, niin tiedon päivittyminen eri telemarkkinointifirmojen rekistereihin voi kestää hetken, mutta kun puhut toistuvasta ongelmasta niin tästä tuskin on kysymys. Kannattaa myös muistaa se, että salainen numero estää vain sellaiset markkinointipuhelut, joissa numero haetaan jonkun yhteystietofirman kautta. Se ei estä sellaisia tahoja soittamasta, joille ihminen on joskus itse antanut oman numeronsa.
Kun firman omilta nettisivuilta ei löydy kenenkään nimeä, saati edes Y-tunnusta, niin laitan tähän sen, mitä Finder löytää.
Pro Elinvoima Oy
Y-tunnus 2601789-8
0800 390 390
Sorinkatu 3, 33100 Tampere
Pl 29, 38201 Sastamala
Kaupparekisterissä
Ennakkoperintärekisterissä
Työnantajarekisterissä
Päättäjätiedot
Vastuuhenkilöt
Toimitusjohtaja
Susanna Hannele Saikka, toimitusjohtaja (1/2018), hallituksen varajäsen (1/2018)
Näytä roolit muissa yrityksissä (1)
Hallitus
Susanna Hannele Saikka, toimitusjohtaja (1/2018), hallituksen varajäsen (1/2018)
Semi-Rif Nikolai Suvila, hallituksen puheenjohtaja (1/2018)
Näytä roolit muissa yrityksissä (5)
Jani Kristian Rossi, hallituksen jäsen (1/2018)
Lähde: Kaupparekisteri
Nimenkirjoituslauseke
Hallituksen jäsen yksin
Lähde: Kaupparekisteri
https://www.finder.fi/Luontaistuotteet/Pro+Elinvoima+Oy/Tampere/yhteyst…
Tilausten peruminen on tehty vaikeaksi ikäihmisellä kun asiakaspalvelussa robotti ja nettiä eivät osaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Olen töissä postin noutopisteessä ja ne tajuissaan olevat vanhukset osaa laittaa niitä menemään takas. Avuttomammat eivät ehkä osaa lopettaa tilausta. Härskiä toimintaa, noita pistetään juuri eläkeläisille.
Kerran soitti eräs nainen, joka hoiteli jonkun vanhemman rouvan asioita. (Rouva oli juuri mennyt huonompaan kuntoon.) Tarkistin, minkä tyyppinen lähetys rouvaa oli odottamassa, ja se oli juurikin tällainen höpövitamiinilähetys. Ei tullut tunnontuskia kääntää lähetys takaisin sinne, mistä oli tullutkin.
Kannattaa muistaa, etteivät nämä vitamiinikauppiaat tiedä vastaanottajan lääkityksiä, allergioita tai maksa-arvoja. Monesti vitamiinivalmisteeseen ympätään jotain Suomessa uutta ja jännää yrttiä, minkä ajatellaan tekevän tuotteen kiinnostavaksi. Ne yrtit voivat poksauttaa maksan.
Olin kerran ulkomailla yhden luontaistuotetehtailijan luona. Hän kertoi, että firmansa luontaistuotteiden uutteet tulevat Kiinasta jne. Ne sekoitetaan sitten muihin aineksiin, että saadaan tabletti valmiiksi. Niitä uutteita voi tilata ihan netin kautta kaupallisilta sivustoilta.
Kukaan ei varmaan varsinaisesti valvo sitä, poimitaanko kasvi moottoritien tai tehtaan vierestä. Kaikki on ok niin kauan kuin myytävän tuotteen arvot eivät ylitä kohdemaan raja-arvoja.
Onko vitamiinifirmoista muilla kokemuksia?
Mulle soitti pari viikkoa sitten joku pappa joka yritti väkisin tuputtaa. Kieltäydyin ja jatkoi inttämistä.
Aloin kuluttamaan hänen aikaansa. Tyhmiä kysymyksiä ja jaarittelua. Utelin myös hänen yksityiselämää. Kerroin omasta vaimostani mitä ei ole olemassa. Puhelu venyi yli tunnin mittaiseksi. Ei kauppoja ja puhelinlasku myyjälle, mahtavaa. Teen aina näin jos on inttäjiä. Pyydän myös usein että soittaisivat huomenna uudestaan että saan miettiä tilausta rauhassa. Olen saanut sähkömyyjän soittamaan kolme päivää putkeen. Viimeisenä päivänä kyrpiintymisen saattoi kuulla äänestä. Oli asiallinen loppuun asti kuitenkin, mutta kauppoja ei silti syntynyt. Kulutettu aika yhteensä hieman yli 3h ja puhelinlasku sinne suuntaan. Jonkun verran tulee naurettua puhelun jälkeen ja joskus on pokassa pitämistä puhelun aikanakin jos myyjän äänessä kuuluu turhautumista.
Jaan postia ja olenkin ihmetellyt kun noita vitaaminipaketteja ja niiden laskuja menee nykyään niin monille. Nyt selvisi kai syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska markkinointikielto on otettu? Ensinnäkin, se on voimassa vuoden kerrallaan ja pitää sitten aina uusia. Toisekseen, kun kielto on tehty ihan hiljattain, niin tiedon päivittyminen eri telemarkkinointifirmojen rekistereihin voi kestää hetken, mutta kun puhut toistuvasta ongelmasta niin tästä tuskin on kysymys. Kannattaa myös muistaa se, että salainen numero estää vain sellaiset markkinointipuhelut, joissa numero haetaan jonkun yhteystietofirman kautta. Se ei estä sellaisia tahoja soittamasta, joille ihminen on joskus itse antanut oman numeronsa.
Puhelinmarkkinointikielto on voimassa kolme vuotta kerrallaan.
asml.fi/kieltopalvelut/
Minulla on kaksi puhelinta . Toinen jota jatkuvasti käytän ja annan aina sen numeron tutuille. Siihen toiseen jota en paljon käytä tulee aina outoja soittoja nytkin varsinkin perjantai iltapäivällä. Aina kun olen liikenteessä joku puhelinmyyjä soittaa. Nykyisin en ala edes juttelemaan , vaan suljen törkeästi. se varapuhelin oli ainakin 2 kuukautta pois käytöstä, nyt olen ladannut sen ja se piippaa ja soi yhtenään. Nyt just piipittää. Eikä ne soiittajat ole tuttuja . Toista puhelinta käytän jatkuvasti jos mesetän tai muuta viestitän. Ei mene vieraat ja oma väki sekaisin. Taidan ottaa sen pois , aika häiritsevä kuitenkin, ei siinä nyt ole salattua numeroa. Tarvitsen työn tähden yhden julkisen puhelimen.
Ne vitamiinisoittajat tarjoavat ilmaiseksi ja muka sitoumuksetta sitä näytepakkausta. Vakuuttavat todella, että ei tule mitään laskua. Ja aloittavat puhelun tekemällä muka tutkimusta ravitsemustilasta ja kun vanhukselta kysyy miten hän voi ja mitä lääkkeitä käyttää, kyllä innostuvat ja uskovat tarvitsevansa juuri sitä vitamiinia. Minulta oli mennyt vanhaksi se 3 vuoden markkinointikielto ja yhden puhelun sain. Sanoin, että minulla on lääkärin määräämtä vitamiinit, niin pääsin eroon (ja uusin nopeasti sen markkinontieston).
Vierailija kirjoitti:
Ne vitamiinisoittajat tarjoavat ilmaiseksi ja muka sitoumuksetta sitä näytepakkausta. Vakuuttavat todella, että ei tule mitään laskua. Ja aloittavat puhelun tekemällä muka tutkimusta ravitsemustilasta ja kun vanhukselta kysyy miten hän voi ja mitä lääkkeitä käyttää, kyllä innostuvat ja uskovat tarvitsevansa juuri sitä vitamiinia. Minulta oli mennyt vanhaksi se 3 vuoden markkinointikielto ja yhden puhelun sain. Sanoin, että minulla on lääkärin määräämtä vitamiinit, niin pääsin eroon (ja uusin nopeastii sen markkinontieston).
Ilmainen näytepaketti tulee ensin ja sen jälkeen jatkuu tilaus kestona vaikka sellaisesta ei ollut mitään puhetta. Pistää vihaksi kun mummun luona kävin ja näin näitä vitamiinipurnukoita ja laskut melkein 70€ kahdesta vitamiinipurkista ja seuraava lähetys 2kk päästä!
Tässä Toimitus johtaja susanna Tuomisto ent saikka+358503820103 Hallituksen Puheenjohtaja Semi Suvila 0405161612. Todellakin tatkoitus perät ei ihan kunnossa. Pitäkää puolennne älkääkä maksako mitäään. Trv yksi monista
Tästä kyseisestä firmasta löytyi lisätietoja, mm palautus oikeus on mutta joutuu itse maksamaan postimaksun. Pro Elinvoima maksaa ainostaan jos on tullut väärät purkit tai rikkinäiset. Tätä toiminta tapaa näkyy olevan muillakin pillerien pakko myyntiä harrastavalla firmalla.
Yksi tuttu myy näitä ja kehuu, miten puoliväkisin saa myytyä etenkin vanhuksille. Kertoo myös puhelimessa, että heidän vitamiinit imeytyy paremmin kuin apteekista saatavat ja käskee vaihtaa heidän tuotteeseensa. Esiintyy jonkinlaisena asiantuntijana ja väittää, että nää pillerit toimii paremmin kuin lääkkeet. Jos tietäisin firman nimen, kantelisin eteenpäin. Oksettaa miten tämä herra kovaa kehuskelee tuloillaan ja kovilla myynneillä, joita tekee täysin moraalitta.
Hänellä on myös toinen työ, jossa edennyt vauhdilla. Polkee muita työntekijöitä alas ja kieroilee, mutta tilastoissa näyttää hyvältä.
No lääkärit ei yleensä kyllä vitamiineja määrää. Eivätkä kysy miten syöt. Moni kyllä tarvitsee vitamiineja.
Pro Elinvoima samaa puljua Suomen Terveysravinnon kanssa. Sitten heillä myös Hohde -kosmetiikkasarja. Että isolla rintamalla soitetaan eri nimillä. Tämän kun asiakkaat tietäisivät niin.........,,,,,,
On sieltä soitettu ja lupa annettu keskustelutuokion lomassa, mutta ei ole ymmärretty koko pakettia ja nyt esitetään tietämätöntä.