Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varokaa! Vanhuksille lähetetään vitamiinitilauksia.

Huolestunut omainen
29.11.2019 |

Nyt on syksyn aikana tuttava piirissäni parille eri vanhukselle tullut postissa vitamiinipakkauksia vaikka mitään tilausta ei ole tehty. Kyseessä firma nimeltä pro elinvoima. Onko muilla palstalaisilla vastaavia kokemuksia? Puhelinmyyjät saattaa laittaa lehteä tai muita tuotteita tulemaan vaikka vanhus ei ole mitään tilausta tehnyt.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nyt vielä kahvin kotimyyntiä, kahviatta.fi samojen toimijoiden alla. Vanhuksien kaapit alkaa täyttyyn kalliista erikois kahveista.

Vierailija
22/40 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ettei mummot vastaa kuin tunnettuihin numeroihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse eläkkeellä ja älykännykkä on ollut jo kauan. Minulla on puhelinmyyntikielto voimassa, mutta silti aika ajoin tulee erilaisia myyntipuheluja.

Sanon heti että jos myyt mitään tai kauppaat ilmaispakkausta en halua siitä keskustella, kiitos. Sen jälkeen laitan kyseisen numeron estoon, niin ei ainakaan siitä numerosta tule enää soittoja. Noita olen joutunut tekemään kymmenkunta viime kuukausina.

Pitäisi saada laki, joka kieltää kaiken puhelinmyynnin. Muuten ne eivät lopu.

Ihmiset osaavat etsiä tietoa, jos haluavat tiettyä tarvikkeita , lehtiä tms ilman puhelinmyyntiä.

Vierailija
24/40 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä Kahviaitta.fi samaa firmaa. Puhelin myyntiä, myy ''laatukahveita''.

Vierailija
25/40 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D kirjoitti:

Mulle soitti pari viikkoa sitten joku pappa joka yritti väkisin tuputtaa. Kieltäydyin ja jatkoi inttämistä.

Aloin kuluttamaan hänen aikaansa. Tyhmiä kysymyksiä ja jaarittelua. Utelin myös hänen yksityiselämää. Kerroin omasta vaimostani mitä ei ole olemassa. Puhelu venyi yli tunnin mittaiseksi. Ei kauppoja ja puhelinlasku myyjälle, mahtavaa. Teen aina näin jos on inttäjiä. Pyydän myös usein että soittaisivat huomenna uudestaan että saan miettiä tilausta rauhassa. Olen saanut sähkömyyjän soittamaan kolme päivää putkeen. Viimeisenä päivänä kyrpiintymisen saattoi kuulla äänestä. Oli asiallinen loppuun asti kuitenkin, mutta kauppoja ei silti syntynyt. Kulutettu aika yhteensä hieman yli 3h ja puhelinlasku sinne suuntaan. Jonkun verran tulee naurettua puhelun jälkeen ja joskus on pokassa pitämistä puhelun aikanakin jos myyjän äänessä kuuluu turhautumista.

Olen puhelinmyyjä ja minulla on pohjapalkka provision lisäksi. En maksa työpuheluistani puhelinlaskua vaan sen tekee työnantajani. Puheaikaani seurataan joten kaltaisesi asiakas on itseasiassa avuksi.

Vierailija
26/40 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitti pari viikkoa sitten joku pappa joka yritti väkisin tuputtaa. Kieltäydyin ja jatkoi inttämistä.

Aloin kuluttamaan hänen aikaansa. Tyhmiä kysymyksiä ja jaarittelua. Utelin myös hänen yksityiselämää. Kerroin omasta vaimostani mitä ei ole olemassa. Puhelu venyi yli tunnin mittaiseksi. Ei kauppoja ja puhelinlasku myyjälle, mahtavaa. Teen aina näin jos on inttäjiä. Pyydän myös usein että soittaisivat huomenna uudestaan että saan miettiä tilausta rauhassa. Olen saanut sähkömyyjän soittamaan kolme päivää putkeen. Viimeisenä päivänä kyrpiintymisen saattoi kuulla äänestä. Oli asiallinen loppuun asti kuitenkin, mutta kauppoja ei silti syntynyt. Kulutettu aika yhteensä hieman yli 3h ja puhelinlasku sinne suuntaan. Jonkun verran tulee naurettua puhelun jälkeen ja joskus on pokassa pitämistä puhelun aikanakin jos myyjän äänessä kuuluu turhautumista.

Olen puhelinmyyjä ja minulla on pohjapalkka provision lisäksi. En maksa työpuheluistani puhelinlaskua vaan sen tekee työnantajani. Puheaikaani seurataan joten kaltaisesi asiakas on itseasiassa avuksi.

Ja tiedoksi että puhelut soitetaan nykyisin netin kautta :D

Vierailija
27/40 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, miten nukkuu yönsä ihminen, jonka työ on huijata vanhuksia? Onko raha hänelle ainoa merkityksellinen asia? Pystyykö sellainen ihminen tuntemaan empatiaa? Kyllähän siinä puhelimessa kuulee varmasti, jos on tekemisissä sellaisen vanhuksen kanssa joka ei ymmärrä mistä on kyse. Voiko kertoa vanhemmilleen tai puolisolleen, millaista työtä oikeasti tekee?

Vierailija
28/40 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olisin prostituoitu kuin huijarifirman puhelinmyyjä.

Vierailija
29/40 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiinikeskus kunnon huijausta ja kehtaavat vielä valehdella puhelimessa.Kun rupeet hoitaa äidin asioita niin ovat todella törkeitä.Sitten kun laittaa viestiä sinne ,että asia ei jää tähän niin samantien soittavat takaisin ja pyytelevät anteeksi ym.

Vierailija
30/40 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna numeros soittelen sulle. Tuntiliksaa kumminkin näin myyjänä saan mutta minuutteja välillä vaikea saada kasaan niin voidaan vaikka puolikin tuntia rupatella vaikka kauppoja ei syntyisikään!

Vierailija
31/40 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä puhelinmyyntiä. Soitellaan vanhuksille ja huijataan ostamaan, pitäisi lailla kieltää koko puhelinmyynti. 

Vierailija
32/40 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan haaskaa aikaasi, oma aikani on sun aikaasi arvokkaampi. Kylmästi katkaisen puhelun sdanomatta mitään ja laitan eston päälle. Olen kehottanut lukemattomia muita ihmisiä tekemään samoin. Älkää ihmiset jääkö rupattelemaan puhelinmyyjien kanssa!!

Vierailija
33/40 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provikat jää kuitenkin saamatta, kun kauppoja ei kolmen tunnin puhelimessa olon päätteeksi. Pomona en olisi kovinkaan tyytyväinen...

Ja tietenkin työnantajafirma puhelinlaskun maksaa. Juuri siksi pomosi haluaa, että teet myyntiä sen kolmen puhelimessa kulutetun tunnin edestä.

Vierailija
34/40 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan niillä jokin rekisteri eläkeläisistä ja oletetaan, että jokainen eläkeläinen on vanha seniili?

Mun mies mies 45v on työkyvttömyyseläkkeellä ja saa myös jotain ihme vitamiineja postitse, mihinkään puheluun ei ole vastanut eikä mihinkään lupaa antanut.

Vierailija
35/40 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilasin kahviaitta.fi palelusta kahvia  ei ole  näkynyt paketti huijaus?

Vierailija
36/40 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkästään näiden vitamiinien myyjän puhelu alkaa tyyliin "...teemme tutkimusta...tms" jolla koitetaan saada vanhus kokemaan itsensä merkittäväksi...Sitten seuraa jollakin tavalla tunteisiin vetoavaa jargonia....puhelinnumero josta on soitettu ei tietenkään ole tavoitettavissa.

Kun sitten iäkkäälle sukulaisellesi koitat kertoa, että ei kannattaisi jo tuon myyntipuheen tulkinnanvaraisuuden vuoksi ottaa tavaroita vastaan, niin tietenkin sukulainen mieluummin maksaa kuin tunnustaa tulleensa vedätetyksi.

Voidaankin kysyä, noudattaako yritys tai sen tuotteiden myyjät ns "hyvää kauppiastapaa"? Voisi tulla mielenkiintoinen keskustelu jos tällaisen myyjän tavoittaisin face to face, ihan vain rakentavassa hengessä...

Vierailija
37/40 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vasta 35-v, mutta vitaepro-kauppias soittaa sinnikkäästi. Osaan kyllä ostaa vitamiinit edullisesti itsekin marketista.

Vierailija
38/40 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka näitä vitamiineja myy, ovat joskus itsekin ymmärrystä vailla olevia aistivammaisia.

Mulle soittanut soperteleva nainen ei ymmärtänyt mitä tarkoittaa, kun kerroin, että  "numerossani on suoramarkkinointikielto".

Hän jatkoi vain lukemista myyntipaperistaan. Katkaisin puhelun. 

Vierailija
39/40 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju näköjään, mutta en ole vanhus! Olen 34 vuotias ja minulle tuo vitamiinimyyjä on soitellut, myös muita kauppiaita on ollut liikkeellä. Joten älkää kuvitelko, että vain vanhuksille soitellaan.

Vierailija
40/40 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteähintaiset puhelimen kk-paketit eivät lisää myyjän puhelinlaskua, vaikka juttelisit heidän kanssaan aamusta iltaan.

Sitävastoin he saavat firmalta provikkaa myös puhelun keston mukaan, vaikka tilausta ei tulisikaan. Siksi he venyttävät puheluita.

Pahinta mitä voit tehdä puhelinmyyjälle on päättää puhelu nopeasti.