SuPer lähtee hakemaan tuntuvaa palkankorotusta
Tämä ei tullut yllätyksenä, ja olisikin kyllä ihan paikallaan. Mitäköhän tekee Tehy? Tuskin tyytyy yhtään vähempään kuin SuPer.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kenelläkään yllätyksenä tule mutta yksinkertainen kysymys, mistä rahat? Kunnat ovat aivan puilla paljailla tällä hetkellä. Ainoa keino on, että hallitus antaa rahaa. Tällöin avataan jälleen Pandoran lipas - poliitikkojen ei olisi syytä puuttua työmarkkinoiden toimintaan.
En siis missään nimessä vastusta palkankorotuksia, mutta mistä niihin rahat?
Mun puolesta vaikka sieltä Caymansaarilta minne ne on menneetkin.
Kunnan omat rahat Caymansaarilla?
No tällä tasolla on hoitajien ymmärrys yhteiskunnallisista asioista. Poljetaan jalkaa kuin pikkukakarat, että mulle lisää rahnaa, ottakaa vaikka sieltä taikaseinästä. Hetken päästä parutaan silmät punaisina, kun verotus on niin tiukkaa ettei juuri mitään jää palkasta käteen hoitajapololla :D
Siinäs tekevät mitä tykkäävät. Tämä likka sanoi itsensä irti hoitotyöstä. Mulle riitti.
Yli 20 vuotta tehnyt vuorotyötä huonolla palkalla, pää kolmantena jalkana. Ei kiitos enää.
Super on huono liitto. Huonot edut. Muilla liitoilla paremmat edut.
Ette osaa olla riitelemättä keskenänne edes nettifoorumilla, ei helvetti.. säälittävää. Siitä voi päätellä miten teidän pahvipäiden palkankorotusten lopulta käy.
Vierailija kirjoitti:
Ette osaa olla riitelemättä keskenänne edes nettifoorumilla, ei helvetti.. säälittävää. Siitä voi päätellä miten teidän pahvipäiden palkankorotusten lopulta käy.
Eihän tässä kukaan hoitaja ole riidellyt?
No nää on näitä.
Tyhmempikin tajuaa ettei tuu toteutumaan.
Lähihoitajia valmistuu vuosittain tyyliin 6000, mikä lie kokonaismäärä. Kyllä siitä lähihoitajien massasta niitä idiootteja löytyy, jotka tekee työnsä puoli-ilmaiseksi. Nähty juttu. Korotuksia ei ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Siinäs tekevät mitä tykkäävät. Tämä likka sanoi itsensä irti hoitotyöstä. Mulle riitti.
Yli 20 vuotta tehnyt vuorotyötä huonolla palkalla, pää kolmantena jalkana. Ei kiitos enää.
Super on huono liitto. Huonot edut. Muilla liitoilla paremmat edut.
Ymmärrettävä ratkaisu. Kieltämättä pyörii nää ajatukset itselläkin mielessä...
Minä annoin tuolle kutsumusalalle kaikkeni terveyttäni myöten 15 euron tuntipalkalla. Lähdin pois alalta, enkä aio palata sinne enää ikinä. Tavallaan saan jonkinlaista tyydytystä siitä, että nämä kaikki hoitajia halveksuvat, ne joiden mielestä hoitohenkilökunta ei ansaitse edes näitä hiluja jotka nyt saa, joutuvat loppupeleissä kärsimään. Joka paikasta kuulen, miten hoitajia jää burn outin takia sairauslomalle ja vaihtavat alaa. Tämä ei todellakaan tule hiipumaan vaan päin vastoin. Tahti kiihtyy.
Tässä maassa ei ole enää pitkään hoitajia hoitamassa sairaita. Edes ne thaimaalaiset hoitajat ei tänne suostu tulemaan kun työolot on mitä on. Siinä sitten yksin sairaalasängyissänne maatessanne saatte miettiä, mitä tuli tehtyä. Oisko kuitenkin ollut kannattavampaa pitää huolta hoitohenkilökunnan jaksamisesta, arvostuksesta ja palkkauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että saavat joko vain pienet korotukset yli vientialojen sopimuksen tai ei lainkaan. Syy on se että kunnilla ei ole rahaa.
Rahaa on kyllä. Toinen juttu on sitten mihin sitä halutaan käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuus on kuitenkin se, että palkkasummat ovat julkisella sektorilla nousseet viimeisen kymmenen vuoden aikana useita miljardeja samaan aikaan, kun tuottavuus ei ole kasvanut pätkääkään ja osin heikentynytkin. Suomeksi sanottuna: ei ole mitään perusteita ruveta nostamaan palkkoja vaan niitä pitäisi todellisuudessa leikata vastaamaan tuottavuuskehitystä.
No " tuottavuus" ei tule nousemaan vaan laskemaan terveydenhuollossa, kun suurin ikäluokka eli suuri ikäluokka tukee 80-vuotiaaksi. Pienin isä eli iäkköinmät ja moni sairaat käyttävät suurimman osan tervhuollon palveluista. Lisäksi hiivan tarve räjähtää käsiin. Ajattelitko houkutella hoitajia alalle miten? Ei ketään hoitajaa kiinnosta budjettivaje, vaan se että työstä sa kunnon korvauksen. Voisko ajatella että yritys tuosta luovuttaisi Suomessa tai Kela korvausten maksamisesta th-laitoksille(lääkäriasema), jotka omistas ulkomainen pörssiyhtiö?
sh kirjoitti:
Minä annoin tuolle kutsumusalalle kaikkeni terveyttäni myöten 15 euron tuntipalkalla. Lähdin pois alalta, enkä aio palata sinne enää ikinä. Tavallaan saan jonkinlaista tyydytystä siitä, että nämä kaikki hoitajia halveksuvat, ne joiden mielestä hoitohenkilökunta ei ansaitse edes näitä hiluja jotka nyt saa, joutuvat loppupeleissä kärsimään. Joka paikasta kuulen, miten hoitajia jää burn outin takia sairauslomalle ja vaihtavat alaa. Tämä ei todellakaan tule hiipumaan vaan päin vastoin. Tahti kiihtyy.
Tässä maassa ei ole enää pitkään hoitajia hoitamassa sairaita. Edes ne thaimaalaiset hoitajat ei tänne suostu tulemaan kun työolot on mitä on. Siinä sitten yksin sairaalasängyissänne maatessanne saatte miettiä, mitä tuli tehtyä. Oisko kuitenkin ollut kannattavampaa pitää huolta hoitohenkilökunnan jaksamisesta, arvostuksesta ja palkkauksesta.
Kun ongelma on se, että hoitajia on liian vähän ja työolot huonot, logiikkarajoitteisten hoitajien ratkaisu on vaatia lisää palkkaa. Rassukat eivät tajua edes sellaista yksinkertaista asiaa, että kunnilta on rahat loppu eli suurempipalkkaisia hoitajia olisi entistä vähemmän varaa palkata töihin. Ei parane työolot, eikä ole lisää käsiä tekemässä sitä työtä.
Vierailija kirjoitti:
sh kirjoitti:
Kun ongelma on se, että hoitajia on liian vähän ja työolot huonot, logiikkarajoitteisten hoitajien ratkaisu on vaatia lisää palkkaa. Rassukat eivät tajua edes sellaista yksinkertaista asiaa, että kunnilta on rahat loppu eli suurempipalkkaisia hoitajia olisi entistä vähemmän varaa palkata töihin. Ei parane työolot, eikä ole lisää käsiä tekemässä sitä työtä.
Mikähän niitä hoitajia sitten alalle houkuttelisi jos ei raha?! Aivan! Ei mikään! Kyllä sitä ihminen tekee vaikka mitä jos hinnasta sovitaan, mutta miksi tekisi sellaisella palkalla jonka saa paljon helpommallakin? Itse vaihdoin hoitoalan viitisen vuotta sitten elekrtoniikan myyntiin. Huomattavasti helpompaa rahaa tästä irtoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kenelläkään yllätyksenä tule mutta yksinkertainen kysymys, mistä rahat? Kunnat ovat aivan puilla paljailla tällä hetkellä. Ainoa keino on, että hallitus antaa rahaa. Tällöin avataan jälleen Pandoran lipas - poliitikkojen ei olisi syytä puuttua työmarkkinoiden toimintaan.
En siis missään nimessä vastusta palkankorotuksia, mutta mistä niihin rahat?
Varmaan samasta lippaasta kuin rikkaiden verohelpotuksiinkin tai talvivaaran sotkujen siivoamiseen.
Eikö sinua hävetä tuo tyhmyys? Kerrot varmaan seuraavaksi mistä 'rikkaiden verohelpotuksista' puhut. Talvivaarakommenttisi myös lähinnä puhuu yksinkertaisuudesta ja kyvyttömyydestä ymmärtää asiaa millään tasolla.
Rikas tyypillisesti voi harrastaa verosuunnittelua ja nostaa palkkansa osinkotuloina vaikkapa 25 pinnaa pienemmällä veroprosentilla kuin jos kyse olisi palkkatuloista.
-eri
Minä voin tehdä näitä hommia tälläkin palkalla, jos vaan saisi yhden työntekijän lisää yksikköön.
"Ken palkkaa ahneesti vaatii, se potilastaan vihaa."
Muistakaa se.
Yksityiselle puolelle samat palkat kuin julkisen sote-aloille! Yksityisellä työtä on vielä enemmän kuin julkisella, jossa hoitajat todellakin aika paljon istuu vaan juoruamassa. T. Harjoittelija
Skeptinen olen, mutta oliskin jo KORKEA AIKA!!!
T. 2300€/kk - verot ja olen palkkaHuipussani näin 15v jälkeen 😵 🤔 😰
"Voidaan sitten miettiä kumpi mahtaa olla vastuullisempaa ja kummassa hommassa täytyy jatkuvasti kouluttautua pysyäkseen lääketieteen innovaatioiden kelkassa."
tuon kirjoittaja varmasti mainitsee kaikkialla "olen vaativalla erikoisalalla asiantuntijana"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että saavat joko vain pienet korotukset yli vientialojen sopimuksen tai ei lainkaan. Syy on se että kunnilla ei ole rahaa.
Rahaa on kyllä. Toinen juttu on sitten mihin sitä halutaan käyttää.
Mun pitää saada palkankorotus kun hoidin postinjakajien työtaistelun.
T. Antti Rinne
Hyvät hyssykät, ettäkö oikein hoitotiede. Tämäkin joku naisia varten keksitty hölpötys, jotta hekin voivat valmistua oikein yliopistosta ja leijua korkeakoulutuksellaan. Ne oikeat tieteet ovat ilmeisesti liian vaativia naisille, koska niissä vaaditaan matematiikkaa ja naisille pelkät lääkelaskutkin ovat jokin uroteko, joista pitää palkita suuremmalla palkalla :D