Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan vaihtaa työssäoppimispaikkaa

Vierailija
28.11.2019 |

Nykyisessä paikassa on jaksettu muutaman viikon ajan esittää super mukavia ja joustavia. Nyt yhtäkkiä on alkanut tulla esiin negatiivisia juttuja. Esimerkiksi ekalla kerralla kun olin poissa, minulta ei vaadittu lääkärin todistusta. Itse tarjouduin viemään sen, kun halusin näyttää että olen hyvä toppilainen.

Nyt yhtäkkiä sanotaankin, että "hyväksyn nyt tämän kerran tämän ja tuon, mutta seuraavaa kertaa en katso enää hyvällä." ja nyt lääkärin todistus vaaditaan.

Lisäksi "työkaveri" on alkanut huomautella joistain asioista ja hymyilee väkinäisesti. Asiakkaille on tekopirteä ja yliystävällinen. En vain jaksa enää. Haluaisin vaihtaa paikkaa, mutta minulle sanottiin että jos TOPin tekee useammassa kuin yhdessä paikassa, niin jakso pitenee aina. Mikä on sekin syvältä.

Mutta en ihan oikeasti kestä tuolla enää. Tappavan tylsää ja kieroja naisia täynnä. On "hauskaa" huomata miten sekaisin olen ollut. Kun iskin silmäni miekkoseen niin johan kummasti tappavan tylsä työ tuntui ihan ookoolta. Siihen lisäksi tettiläiset, joiden kanssa oli kiva jutella pitkin päivää ja heidän avulla päivät menivät nopeammin, samoin pienen silmäpelin. Mutta nyt minulla ei ole enää MITÄÄN motivaation lähdettä enkä jaksa enää!!!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti tosi nuori tyttö? Työelämä ainakin on sinulle ihan uusi juttu selvästi. Jos olet ollut vasta muutaman viikon tuossa paikassa ja heti olet useamman kerran kipeä, ei se anna työnantajalle kovin hyvää kuvaa sinusta. Ja jos siellä vaan höpötät jonkun miehen kanssa niin eipä ole ihme että siihen kiinnitetään huomiota. Työssä on aina vähän tylsää, ihan joka alalla, normaali päivä ei ole mitenkään hohdokas kuten jossain Salkkareissa. Ja ikäviä naisia on joka paikassa, moni on kateellinen muille tai on vaihdevuodet. 

Vierailija
2/15 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmasti tosi nuori tyttö? Työelämä ainakin on sinulle ihan uusi juttu selvästi. Jos olet ollut vasta muutaman viikon tuossa paikassa ja heti olet useamman kerran kipeä, ei se anna työnantajalle kovin hyvää kuvaa sinusta. Ja jos siellä vaan höpötät jonkun miehen kanssa niin eipä ole ihme että siihen kiinnitetään huomiota. Työssä on aina vähän tylsää, ihan joka alalla, normaali päivä ei ole mitenkään hohdokas kuten jossain Salkkareissa. Ja ikäviä naisia on joka paikassa, moni on kateellinen muille tai on vaihdevuodet. 

No se kateus ei ole mikään uusi juttu. Ihan tarpeeksi olen saanut kokea sitä elämäni varrella. En vain ymmärrä että miksi se pitää näyttää ulospäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on oikeasti TAPPAVAN TYLSÄÄ. Minun pitäisi saada monipuolisia tehtäviä, koska tutkintoni edellyttää sitä. Missä ne monipuoliset tehtävät viipyvät?! Minulle päivän kohokohtia on joku lattian pesu tai roskien vieminen. Mutta ei lattioitakaan voi jatkuvasti kastella, kun sitten kaikki liukastuvat ja kuolevat.

Vierailija
4/15 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan se ja sama mitä mieltä muut ovat jutteluistani. Jos ei ole MITÄÄN TEKEMISTÄ niin saa sitä kai juoruilla. Toiset ravaavat tupakalla ja koko ajan ollaan syömässä jotain. Itse vedän tauolla ateriankorvikejuoman tai kaksi ja siinä on minun ruokailuni.

Vierailija
5/15 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi sekin kiva jos voisi syödä kunnolla, vaikka salaatin ja leivän. Jaksaisikin ehkä hieman paremmin. Minä vedän parin laihdutustuotteen voimin koko päivän ja sitten ihmetellään, kun en meinaa jaksaa.

En siis laihduta, vaan pidän niistä juomista. Täyttävät tosi hyvin ja ovat hyvänmakuisia. Mutta eivät ne kovin paljon anna energiaa.

Vierailija
6/15 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta lupaavalta.

Vierailija
7/15 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi en oikeasti ehdi tauolla syödä mitään kunnollista. Minulla on 2 x 12 min tauot, siinä kaikki. Pidän ne aina yhteen. Tuossa ajassa en kerkeä syödä mitään, kun autollakin on pakko käydä vääntämässä kiekkoa.

Vierailija
8/15 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä ehdin 24 minuutissa on käydä nappaamassa kaupasta ne juomat, kiiruhtaa autolle, kulauttaa juoman/juomat kurkusta alas, väännän kiekon ja sitten taas takaisin töihin.

Vierailija
9/15 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, nyt "akateeminen kaunis nuori nainen" onkin tettiläinen. Voisitko miekkoshullu lopettaa?

-78 990/5

Vierailija
10/15 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa ankealta. Mitä alaa opiskelet ja missä (esim. vanhainkoti) toppisi on? Oletko varmasti opiskelemassa oikeaa alaa jos hajoat jo parin viikon työssäoppimisen aikana?

Oma top-jaksoni on puolessa välissä ja hauskaa on ollut. Päiväkodissa tekeminen koostuu nyt lähinnä pöytien pyyhkimisestä, kuravaatteiden pukemisessa ja kuivauskaapin täytöstä, voisi kai se tylsältäkin tuntua. Tällä viikolla pidin ensimmäisen näyttöni ja kirjoitin samaan paikkaan työsopimuksen, saan lopuilta viikoilta palkan ja olen sijaisena vastuussa erilailla kuin harjoittelijana. Ihan parasta!

Tsemppiä aloittajalle kuitenkin! Voisin hyvin nähdä itseni kärsivän kun seuraava top-jakso onkin vanhusten parissa.

Vierailija
11/15 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä halua

Vierailija
12/15 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti-ikäinen vinkuu ikävästä työpaikasta?

Just joo.

Vierailija
13/15 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti sulla tulee olemaan jatkossa myös muissakin paikoissa ajoittain tylsää ja ei niin hauskaa. Veikkaan, että tulevaisuudessa, jos työllistyt, tulet vaihtamaan työpaikkoja tiuhaan, koska kyllästyt, ja huomaat, että muut ovatkin ilkeitä...

Vierailija
14/15 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut neljä eri työssäoppijaa. Olen yrittäjä.

On aivan harjoittelijan omasta ymmärryksestä, taidoista ja aloitekyvystä kiinni, millaisia tehtäviä voin antaa.

Otan työssäoppijan nykyisin vain henkilökohtaisen haastattelun ja vastaavan olettajan kanssa keskustelemisen jälkeen. Kovakorvaisesta työssäoppijasta on valtavasti haittaa ja joskus suoraa vahinkoa.

Ikä ei ole kysymys, minulla on ollut myös peruskoulun ysiluokkalaisia tet-jaksolla. Heistä on ollut iloa ja hyötyä.

Ehkä sinulle ei voi luottaa kuin lattian pesun?

Vierailija
15/15 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mitä ehdin 24 minuutissa on käydä nappaamassa kaupasta ne juomat, kiiruhtaa autolle, kulauttaa juoman/juomat kurkusta alas, väännän kiekon ja sitten taas takaisin töihin.

Älä järkyty, mutta...

Ne ruuat voi ostaa vaikka edellisenä päivänä tai tehdä aamulla vaikka eväsleipiä. Jokaisessa työpaikassa on oltava jääkaappi, jonne ne voi pistää. Ei sinuakaan vtuttaisi koko ajan jos saisit kunnon ruokaa eikä mitään ateriankorvikkeita.