Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...

Vierailija
27.11.2019 |

Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?

Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?

Kommentit (7876)

Vierailija
201/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekö on epäluottamusta jos mies haluaa isyystestin mutta jos nainen sen kieltää niin silloin miehen on vaan hyväksyttävä se että nainen voi olla epäluotettava? Melko reilua mielestäni... Luottamus on kahden suuntainen tie. 

Johan se nyt on täällä sanottu, että ei naiset kiellä testejä, vaan ilmoittavat vain, että testin saa ottaa ja se tulee vaikuttamaan parisuhteeseen. Ei kukaan kiellä isyydestä varmistumisesta, mutta toisen pettäjäksi epäily vaikuttaa parisuhteeseen ihan missä tilanteessa hyvänsä, muutenkin kuin lapsen isyyden varmistushalujen yhteydessä. Miksi nainen ei saisi ihmetellä millainen mies haluaa elää sellaisen naisen kanssa jota epäilee pettäjäksi? Ja päättää haluaako jäädä parisuhteeseen sellaisen miehen kanssa?

Vierailija
202/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin ilman muuta, mutta testi ei tietenkään olisi ainut asia, joka pitää lapsen syntymän vuoksi tehdä. Pitää käydä kunnon asianajajalla teettämässä paperit kaikkia mahdollisia tilanteita varten = selvittää, miten mies aikoo elatusvelvollisuutensa hoitaa erilaisissa tilanteissa, vaikkapa työttömyyden varalta. Vaatisin paperille esimerkiksi, mitä omaisuuttaan mies on työttömyystilanteessa varautunut myymään varmistaaksen lapsen elatuksen. 

Avioehto uusittaisiin ja tarkennettaisiin turvaamaan paremmin minun omaisuuttani kuin se tällä hetkellä turvaa. Sama koskien perimysasioita. 

Minähän nimittäin en aio investoida lapseen tilanteessa, jossa se kuuluu miehen elatusvelvollisuuden piiriin.

Öö, millä perusteella miehen pitäisi antaa selvityksiä tuollaisiin tilanteisiiin yhtään sinua enempää? On kyse lapsen isyydestä, ei rahasta.

Kyse nimenomaan on rahasta, koska aloituksen mukaan miehellä kyse oli investoinnista. Paljon useammin kuin naiset tekevät lapsia vieraalle miehet, miehet katoavat niin elatuksen suhteen kuin emotiaanalisesti perheen/lapsen elämästä. Jos mies saa varmistaa, ettei investoi väärään lapseen, minä tietysti saan varmistaa, että investoin oikeaan isään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on niin tärkeää että mies on sokean luottavainen? Haluatteko herätä jonain aamuna huomaamaan, että mies on lahjoittanut suuren summan säästöistänne jollekin nettihuijarille?

What????🙈

Vierailija
204/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekö on epäluottamusta jos mies haluaa isyystestin mutta jos nainen sen kieltää niin silloin miehen on vaan hyväksyttävä se että nainen voi olla epäluotettava? Melko reilua mielestäni... Luottamus on kahden suuntainen tie. 

Ei kukaan ole sanonut, ettei testiun pyydettäessä suostuisi. Nyt puhutaan siitä, ettei parisuhde enää kiinnosta tuollaisen ihmisen kanssa. Ei siinä paljon enää lämmitä se, että mies luottaa isyyteensä testin jälkeen. Kuitenkaan hän ei luota minuun.

Niin... Ja edelleen sen miehen on vaan luotettava koska sinä niin haluat. Miksi? Ei se paljoo lämmitä sitä miestäkään jos et ole hänen silmissään luottamuksen arvoinen. Sinä voit olla varma sen miehen isyydestä? Mikset anna miehelle samanlaista mahdollisuutta olla 100% varma?   

Vierailija
205/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu kuin avioehto. Ei kukaan usko oman liittonsa päättyvän eroon, mutta avioehto tehdään siltä varalta, että jos kuitenkin ollaan väärässä.

Onhan mahdollista, että mies uskoo täysin muijansa uskollisuuteen, mutta on väärässä silti.

Ei ole mitenkään verrattavissa avioehtoon. Siinä on kyse tulevaisuudesta josta kumpikaan ei voi tietää. Jos nainen on raskaana, silloin se epäily kohdistuu sen hetkiseen tilanteeseen ja luottamukseen. Ei siinä ole kyse mistään "jos sinä joskus vaikka pettäisit minua" vaan "sinä olet pettänyt minua".

Vierailija
206/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole sanonut, ettei testiun pyydettäessä suostuisi. Nyt puhutaan siitä, ettei parisuhde enää kiinnosta tuollaisen ihmisen kanssa. Ei siinä paljon enää lämmitä se, että mies luottaa isyyteensä testin jälkeen. Kuitenkaan hän ei luota minuun.

Niin... Ja edelleen sen miehen on vaan luotettava koska sinä niin haluat. Miksi? Ei se paljoo lämmitä sitä miestäkään jos et ole hänen silmissään luottamuksen arvoinen. Sinä voit olla varma sen miehen isyydestä? Mikset anna miehelle samanlaista mahdollisuutta olla 100% varma?   

Ei tietenkään tarvitse luottaa. Mutta sitten ei tarvitse olla minun kanssani suhteessakaan. Kai minä saan itse määritellä, millaisessa suhteessa suostun olemaan. Varmuutensa mies saa joka tapauksessa, sitä ei tarvitse pelätä.

Vierailija
207/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan se nyt on täällä sanottu, että ei naiset kiellä testejä, vaan ilmoittavat vain, että testin saa ottaa ja se tulee vaikuttamaan parisuhteeseen. Ei kukaan kiellä isyydestä varmistumisesta, mutta toisen pettäjäksi epäily vaikuttaa parisuhteeseen ihan missä tilanteessa hyvänsä, muutenkin kuin lapsen isyyden varmistushalujen yhteydessä. Miksi nainen ei saisi ihmetellä millainen mies haluaa elää sellaisen naisen kanssa jota epäilee pettäjäksi? Ja päättää haluaako jäädä parisuhteeseen sellaisen miehen kanssa?

No haluaako se mies olla sellaisen naisen kanssa parisuhteessa joka ei ole valmis yhtään joustamaan`? Jos se nainen kieltäytyy niin mun silmissä menettää kyllä sillä hetkellä luottamuksen. Kuten todettua kaksisuuntainen tie

Vierailija
208/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on niin tärkeää että mies on sokean luottavainen? Haluatteko herätä jonain aamuna huomaamaan, että mies on lahjoittanut suuren summan säästöistänne jollekin nettihuijarille?

Jos merkitsen miehelle yhtä paljon kuin joku nettihuijari, saa mies kyllä mennä.

Vierailija
209/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se isyystestin tekeminen todennäköisesti kaadu siihen naisen mielipiteeseen, vaan siihen, että mies ei saa aikaiseksi hoitaa asiaa. Valittaa vaan kotona siitä, että isyystesti pitäisi tehdä, muttei pistä tikkua ristiin asian eteen.

Vierailija
210/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi ei naisen tarvi ajatella sitä heti hyökkäyksenä. Se voi vahvistaa isän ja lapsen suhdetta, jos se on isälle tärkeä tieto. Tai jos isompana lapsi epäilee identiteetti kriiseissään, että onko isä varmasti biologisesti hänen isänsä. Vaikka sillä ei ole niin väliä, niin myös muut ihmiset saattavat epäillä isyyttä jos lapsi näyttää aivan eriltä kuin vanhempansa. Näen vain hyötyjä testauksessa. Ainut negatiivinen asia on äidin mahdollinen mielenpahoitus.

Se olisi toki hienoa että se vahvistaisi isän ja lapsen suhdetta mutta parisuhdetta se ei vahvsta eikä mielestäni pitäisi vaatia sitä että naisen olisi se hyväksyttävä jotta se isän suhdetta lapseen vahvistaisi. Isän suhde lapseen ei vaadi sitä että parisuhteen olisi jatkuttava lapsen äidin kanssa.

Miksi naisten sitten pitäisi ajatella testi vain ja ainoastaan parisuhteeseen liittyvänä asiana, kun se ei sitä ole. Kirjoitin siitä jo aiemmassa viestissä, mutta ohititkin sen kohdan. Ei sillä, täälläkin näkee viikoittain pettämistarinoita, enkä näe asiassa mitään väärää ettei ole valmis ottamaan riskiä oman lapsensa ollessa kyseessä. Jokseenkin naiivia luottaa tässä asiassa parisuhteeseen, kun kuitenkin näitä muiden miesten lapsia jotkut kasvattaa. Toki miesten kannattaa miettiä milloin ja miten ottaa asia puheeksi. Eikä niin kuin lapseni isä alkoi pohtimaan isyydentunnustuksessa virkailijalle, että saattaisi haluta testin. Puhumatta minulle ensin. Itsellänikin silloin meinasi vähän suututtaa, kun ristiäiset olisi myöhästyneet ja kutsut oli lähetetty. Muuten asia olisi ollut ihan ok. En ole itse pettänyt ikinä ketään.

On hyvä muistaa että isätkin käyvät ison elämänmullistuksen läpi ja jos lapsi ei esimerkiksi miehen silmissä näytä häneltä, niin voihan siinä myllerryksessä mennä isilläkin vähän pää sekaisin. Vaikka olisi kuinka hyvä ja onnellinen parisuhde. Ei ole vain naisten oikeus sekoilla hormoonihuuruissa. Itsekkin olin varma että lapsi on vaihdettu (vauva 1vuorokauden ja turvotus laskenut) ja hyvä etten pyytänyt testiä varmistaakseni, että vauva on oma. Olen kuitenkin äiti.

Vierailija
211/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjellä ymmärrän ja pidän täysin oikeana päätöksenä. Toki myönnän auliisti etten osaisi suhtautua järjellä jos oma mieheni ottaisi asian puheeksi.

Entä miten suhtautuisit siihen jos miehesi on oudosti baari-illan jälkeen yötä "kaverillaan" ja puhelimeen tulee oudon paljon viestejä? Haluaisitko sinä jonkin totuuden asiaan riittääkö miehen kuitti: kaverilla olin ja se mulle laittelee viestejä?

Jos koen, ettei toiseen voi luottaa, niin en jatkaisi parisuhdetta.

Vierailija
212/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan mies olla 100% varma, eihän sitä ole kukaan kieltänyt. Mutta se ei ole kaikille naisille ok, että mies epäilee naista ja haluaa silti jatkaa suhteessa sellaisen naisen kanssa jota pystyy pettäjäksi epäilemään, kunhan vain tuo yksi seksikerta voidaan varmistaa ei-pettämiseksi. Miksi ei testin vaatijalle riitä yksin se, että saa varmuuden isyydestään? Miksi pitää pystyä myös pitämään kiinni pettäjäksi epäilemästään naisesta, ja naisen pitää vielä onnellisena teeskennellä, ettei yhtään haittaa jos puoliso epäilee pettämisestä?

Onko miesten mukava kuunnella vaikkapa työmatkojen/pikkujoulujen/kalastusreissujen/jne alla jatkuvaa narinaa että 'petät siellä kumminkin, mä tiedän että sä pystyt siihen enkä luota sinuun'? Eikä vain reissujen, vaan kaiken sen ajan milloin mies on poissa naisen silmien alla? Mikä parisuhde sellainen on? Huono, ja päättämisen arvoinen.

Vierailija
213/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haluaako se mies olla sellaisen naisen kanssa parisuhteessa joka ei ole valmis yhtään joustamaan`? Jos se nainen kieltäytyy niin mun silmissä menettää kyllä sillä hetkellä luottamuksen. Kuten todettua kaksisuuntainen tie

Niinhän se onkin. Kenenkään ei tarvitse olla suhteessa, jos ei halua. Eli mikä ongelma?

Vierailija
214/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedätettävyys on vähän eri asia kuin luottamus omaa kumppania kohtaan perhettä perustaessa. 

Vierailija
215/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ei kannata tehdä tästä isoa juttua. Jos mies haluaa tehdä isyystestin niin anna tehdä, herättää vain epäilyksiä jos alat vastustamaan. Kuten hän sanoi, niin ei epäile pettämistä. Miehet "reagoivat" joskus kummallisesti lapsen tuloon ja luulen että hänen mielensä muuttuu isyystestin suhteen kun lapsi syntyy ja saa sen syliinsä. 

Vierailija
216/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei isyystestin vaatimista voi verrata avioehtoon. Avioehtoa tarvitaan jos tulee ero, ja ero voi johtua kummasta tahansa osapuolesta tai se voi olla ihan yhteinen päätös. Mutta jos mies vaatii isyystestin, se tarkoittaa että mies epäilee naista pettämisestä. Eli epäilykset/syytökset kohdistuu isyystestin tapauksessa vain naiseen.

Kumppaniinhan se epäilys avioehdossakin kohdistuu: en luota että sinä välttämättä olisit oikea kumppani minulle loppuelämäkseni.  

Voi kohdistua myös itseen. "En luota siihen, ettei mieleni voisi myöhemmin muuttua. Voi olla että joskus haluan erota."

/164

No jos haluaa joskus erota niin silloinhan se kumppani ei ollut oikea loppuelämäksi?

Niin. Koska oma mieli muuttui. Ei siis epäillä puolisoa mistään, varsinkaan uskottomuudesta.

/164

"En luota että sinä välttämättä olisit oikea kumppani minulle loppuelämäkseni. "

Pitää kyllä sisällään tuonkin vaihtoehdon.

Vierailija
217/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on sokean luottavainen, jos ei tule mieleen epäillä ettei lapsi olisi hänen?

Ok epäillä, mutta silloin parisuhteelta voi pudota pohja. Se kun useimmilla perustuu mm. luottamukseen.

Vierailija
218/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ei kannata tehdä tästä isoa juttua. Jos mies haluaa tehdä isyystestin niin anna tehdä, herättää vain epäilyksiä jos alat vastustamaan. Kuten hän sanoi, niin ei epäile pettämistä. Miehet "reagoivat" joskus kummallisesti lapsen tuloon ja luulen että hänen mielensä muuttuu isyystestin suhteen kun lapsi syntyy ja saa sen syliinsä. 

Kerro nyt, miten on mahdollista, että lapsi olisi jonkun muun, ellei epäile pettämistä?

Vierailija
219/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isyystestin vaatiminen mieheltä on minun mielestäni vähän verrattavissa siihen, että nainen pyytää kaveriaan yrittää pokata omaa miestään, vain testatakseen kuin "sitoutunut" tämä on. Vaikka mies läpäisisi "testin", voipi olla että suhde päättyisi joka tapauksessa siihen.

Et vissiin millään huomaa, että tuossa sinun tapauksessa ei selviä yhdenkään lapsen ja isän isyys?

Vierailija
220/7876 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitähän tässä koko ajan on yritetty tolkuttaa, että kun nainen ei käytännössä voi estää testin tekoa kun on noita kotitestejäkin jo, niin ei kyse ole testin kieltämisestä, vaan kyse on nimenomaan parisuhteen säilyttämisestä sen epäilyn jälkeen. Nimenomaan ihmettelen miksi mies täällä nyt kiukustuu siitä, että nainen eroaa epäilyn ja sen vääräksi todistamisen jälkeen? Nainen kun on menettänyt sen mainitsemasi luottamuksen mieheen juuri sillä hetkellä kun epäilyn kohteeksi joutuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä