Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta tuon ymmärtää, mutta käytännössähän siinä mies epäilee sinun pettäneen. Voitko itse pyytää häntä käymään esim. sukupuolitautitesteissä koska tahansa? Itse asiassa voiskin olla aika hyvä juttu, jos isyystesti tehtäisiin automaatisesti. Tällöin asemastaan epävarma mies ei joutuisi siihen kiusalliseen tilanteeseen, että täytyy tätä pyytää ja samalla esittää toiselle epäluottamuslause.
Meillä isäntä halus testit ihan vaa siks et ei oo vaan vavva vaihtunu synnäril
Siinä vaiheessahan myös äitiys olisi pitänyt testata.
Olisi aika sattuma saada mukaansa vaihdokas, jolla on väärä äiti, mutta oikea isä. Eli normaalisti varmaan yhden vanhemman testaus riittää.
Ehei. Ei me nyt tässä kohtaa aleta miettimään mikä on todennäköistä ja mikä ei (kun ei sitä mietitä siinäkään kohtaa, menisikö raskautta miehensä kanssa yrittävät nainen ilman ehkäisyä pettämään samaan aikaan).
Varmuus se pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Loukkaanutteko naiset samalla tavalla, kun pankki vaatii lainan ehdoksi stressitestiä? Siinähän pankki epäilee teitä ja lainanmaksukykyä? Tai loukkaannutteko avioehdosta? Siinähän epäillään toisen aikeita toista vastaan ja suojaudutaan.
Miksi se isyystesti loukkaa? Siinähän on kyse vain ja ainostaan toisen oikeusturvasta.
Erinomaisia kysymyksiä! Kas, pankin kanssa minä neuvottelen, minkälaista lainaa otan, mitä sovitaan ehdoksi stressitestistä, jne. Pankki ei ilmoita minulle lainanoton jälkeen, kun olen jo ostanut sen, mitä lainalla aioin ostaa, että ehdot muuten ovatkin nämä. Avioehdossa sama juttu, minä pääsen neuvottelemaan ehdoista ja siitä, mihin haluan sitoutua.
Isyystesti taasen tulee yleensä miesten taholta puheeksi vasta siinä vaiheessa, kun ollaan jo raskaana tai tehdään salaa selän takana. Ja tämä on loukkaavaa, jos et ole aiemmista viesteistä onnistunut asiaa bongaamaan.
Että kun min
Yhteen aikaan pankit jakoivat luottoja vaikka puliukoille. Huonostihan siinä kävi takaisinmaksujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kiva raskausaika, kun mies on koko ajan miettinyt onkohan lapsi oma vai ei. Taisit teeskennellä hyvin, kun vaimo ei aavistanut mitään."
Meilläkin on sukuun tulossa kaksi uutta lasta. Kovasti nuoret ovat innoissaan lapsiaan suunnitelleet ja olleet onnellisia, kun testit ovat näyttäneet plussaa. Voisi hiukan mennä tulevilla äideillä aamukahvit väärään kurkkuun, kun tämän onnen huuman keskelle puolisot toisivat isyystestivaatimuksen. Miehet eivät edes tajua, miten sairas kuvio se olisi.
Tässä keskustelussa ei ole naisten taholta tullut kertaakaan esiin, miten sairasta SE on, kun myöhemmin paljastuu, että lapsi onkin jollekin toiselle miehelle.
En tunne yhtään tällaista paria, joten en osaa sanoa, miten siihen suhtautuisin. Tiedän yhden parin, jotka pitkän suhteen jälkeen erosivat hetkeksi, jolloin nainen tuli raskaaksi. Sit tää vanha pari palaa yhteen ja oli tiedossa rälle miehelle, et vaimonsa oli raskaustunut toiselle. Se ei häntä haitannut. Saivat vielä yhden yhteisen. Sittemmin erosivat taas. Olihan se selvää, ettei heidän suhteesta tule lopunelämän juttua.
"Yhteen aikaan pankit jakoivat luottoja vaikka puliukoille. Huonostihan siinä kävi takaisinmaksujen kanssa."
Niin no, miesten ei kannata puli- tai kevytkenkäisten akkojen kanssa ryhtyä lastentekoon. Itsehän en puli- tai muuten epäluotettavaa ukkoa huolisi edes parisuhteeseen saati lasten isäksi.
"Kiva tarina. Miten tuota voi verrata siihen, että pari on ollut yhdessä vuosia ja he päättävät hankkia lapsen yhdessä pitkän pohdinnan jälkeen?"
En ole kuullutkaan, että naiset käyvät vieraissa vain suhteiden alkuaikoina.
Mun ihan käytännön kokemus on osoittanut, että naisilla on aika isolla joukolla ns. 30 kriisi ja silloin moni käy kokeilemassa vierasta melaa. Ja pitkät parisuhteet taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse veisin morsiameni kuukauden honeymoonille Lappiin vaeltamaan niin ei tarviis jälkikäteen epäillä isyyttään. Vai panisiko se epäilyksen peikko minut ajattelemaan: "Ehkä jompikumpi niistä saksalaismiehistä siellä yhdellä autiotuvalla? Nukuin sinä yönä sikeästi ja ne katselivat illalla kyllä daamiani..."
Siitä honeymoonista voi tulla pidempi reissu, kun ettehän te voi tulla takaisin ennen kuin raskaustesti näyttää plussaa. Mutta mustasukkaisen mieli kehittää vaikka kannonkolossa asuvan menninkäisen tulevan lapsen isäksi, jos ette muuten koko aikana näe ketään toista ihmistä.
Ja kun tässähän on usean viestin voimin sanottu, ettei missään nimessä epäillä vaimon pettäneen, mutta isyys silti hyvä varmistaa.
Niin jos se raskaus alkaa ihmeen kautta itsekseen, niin eihän siinä sitten auta vaikka olisitte kaksistaan autiolla saarella.
Vierailija kirjoitti:
"Niin, ja miehet itkeneet, ettei tämän takia uskalla testiä edes teetättää. Kerro nyt ihmeessä, miksi kumpikaan osapuoli haluaisi jatkaa noin surkeaa suhdetta yhtään pidemmälle? Toki olisi parempi herätä noin perustavanlaatuiseen luottamuspulaan ennen kuin pykää vielä lapsiakin siihen sekaan kärsimään."
Näytäpä esimerkkejä tuosta miesten "itkusta".
Lue ketju. Sitähän täällä miehet tehneet koko ketjun ajan.
Ei, ei kaikki miehet.
Vierailija kirjoitti:
Itse veisin morsiameni kuukauden honeymoonille Lappiin vaeltamaan niin ei tarviis jälkikäteen epäillä isyyttään. Vai panisiko se epäilyksen peikko minut ajattelemaan: "Ehkä jompikumpi niistä saksalaismiehistä siellä yhdellä autiotuvalla? Nukuin sinä yönä sikeästi ja ne katselivat illalla kyllä daamiani..."
Eli haluat sanoa, ettei suomalaiseen naiseen ole luottamista. No, siksihän testi pitäisi tehdä aina ettei käy ristot.
"Ja kun tässähän on usean viestin voimin sanottu, ettei missään nimessä epäillä vaimon pettäneen, mutta isyys silti hyvä varmistaa."
Miksi se on hyvä tarkistaa jos mitään epäilyä pettämisestä ei ole?
Onko vaimon kännykkäkin hyvä ratsata säännöllisesti vaikka mitään epäilystä ei ole?
Vierailija kirjoitti:
No ei se haittaisi. Itsehän tiedän, etten näin ole tehnyt. Mieheni on tietysti voinut panna toista naista milloin tahansa suhteemme aikana, enhän voi sitä tietää. Tässä ei voi kuin luottaa toiseen.
No miksi hän ei sitten luottaisi sinuun? Oikeasti jos miehesi sanoisi sinulle, kuten miehet ovat tässä keskustelussa tehneet, että haluan tehdä testin, koska naiset ylipäätään ovat kieroja valehtelijoita, jotka useinkin paneskelevat missä sattuu jopa silloin kun lapsia tehdään, kuulin justiin, että yhdenkin kaverin kaverin vaimo jäi kiinni pettämisestä, niin se ois sulle että ok kulta?
Kuten kirjoitin, isyystestin ottaminen ei haittaisi. Halusit varmaan provosoida tekstilläsi. Mieheni ei puhu minulle noin rumasti. Eikä ole sitä testiä vaatinut.
"Mun ihan käytännön kokemus on osoittanut, että naisilla on aika isolla joukolla ns. 30 kriisi ja silloin moni käy kokeilemassa vierasta melaa. Ja pitkät parisuhteet taustalla."
Silloinkin kun ovat juuri päättäneet oman miehensä kanssa yrittää aktiivisesti lapsen hankintaa? En nyt ihan usko.
Vierailija kirjoitti:
"Ja kun tässähän on usean viestin voimin sanottu, ettei missään nimessä epäillä vaimon pettäneen, mutta isyys silti hyvä varmistaa."
Miksi se on hyvä tarkistaa jos mitään epäilyä pettämisestä ei ole?
Onko vaimon kännykkäkin hyvä ratsata säännöllisesti vaikka mitään epäilystä ei ole?
....niin, tätä ristiriitaa siinä taisin juuri tarkoittaa.
Ehdottomasti testiin! Se ei ole epäluottamus lause, vaan oikeusturva.
Vierailija kirjoitti:
"Kiva tarina. Miten tuota voi verrata siihen, että pari on ollut yhdessä vuosia ja he päättävät hankkia lapsen yhdessä pitkän pohdinnan jälkeen?"
En ole kuullutkaan, että naiset käyvät vieraissa vain suhteiden alkuaikoina.
Mun ihan käytännön kokemus on osoittanut, että naisilla on aika isolla joukolla ns. 30 kriisi ja silloin moni käy kokeilemassa vierasta melaa. Ja pitkät parisuhteet taustalla.
Ja kaikki nuo kolmekymppiset naiset ovat yrittämässä lasta samaan aikaan oman puolison kanssa vaikka kärsivät ikäkriiseistä ja haluavat vierasta munaa ilman ehkäisyä? Sinunkaan ei ole mikään pakko panna ihan jokaista halukasta naista, pane vain omaa puolisoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotusaikanani mies petti minua kahdenkin naisen kanssa. Sain hänet siitä kiinni ja laitoin hänet selkä seinää vasten ja sain tunnustuksen. Itse en ole milloinkaan pettänyt miestä. Kun lapsi syntyi, mies vaati isyystestiä. Ihan kuin kostoksi siitä, että olin saanut hänet kiinni pettämisestä. Kun lääkäri selitti, että verikoe isyystestiä varten voi aiheuttaa lapselle kipua ja kun lastenvalvojakin ihmetteli asiaa, niin mies luopui vaatimuksestaan. Lastenvalvoja nimittäin tiesi mieheni juonittelut hänen edellisen avioliittonsa ajoilta. Ei ihme, että suhde kyseiseen mieheen loppui ja hyvä niin.
Muuten ihan hyvä tarina, mutta näyte otetaan vanupuikolla lapsen posken sisäpinnalta.
Nykyään. Oli aika, jolloin DNA osattiin erottaa vain verestä, jonne.
Mähän kirjoitin, että OTETAAN. Dorka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat sanoa, ettei suomalaiseen naiseen ole luottamista. No, siksihän testi pitäisi tehdä aina ettei käy ristot.
Missä tuossa kerrottiin morsiamen kansallisuus? Hänhän voi olla vaikka filippiiniläinen.
"Mun ihan käytännön kokemus on osoittanut, että naisilla on aika isolla joukolla ns. 30 kriisi ja silloin moni käy kokeilemassa vierasta melaa. Ja pitkät parisuhteet taustalla."
Jos tällainen on kokemus, ehkä kannattaisi unohtaa naiset ihan kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti testiin! Se ei ole epäluottamus lause, vaan oikeusturva.
Näinpä! Kun on täysin mahdollista tulla raskaaksi ihan itsekseen, niin eihän se tarkoita sitä, että epäilisi pettämistä.
Vai miten se menikään?
Vakavasti, myönnä siinä vaiheessa edes, että pidät mahdollisena sitä, että rakas puolisosi on käynyt pettämässä. Ei voi yhtäaikaa epäillä ja luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaverille tuli lapsi tai siis kaverin naiselle. Oli sellaista tapailua moneen suuntaan. No nainen raskaana ja sen jälkeen ihastuivat ja rakastuivat ja yhteistä kotia. Lspsi syntyi ja kaverini onnellinen. Oli rauhoittunut ja löytänyt paremman työn ja voi sanoa että hyvin kulki. Vaimoke ekan kerran omien kavereiden kanssa ulos synnytyksen jälkeen. Pari viikkoa myöhemmin kaverin munaan ilmestyi pieni rakkula. No työterveyteen ja herpes siellä kukki. Raskauden yhteydessä molemmat oli tutkittu ja mitään sukupuolitauteja ei löytynyt. Kaveri kertoi avolle että löytyi tällainen. No avo syyttämään että olet käynyt vieraissa. Aivan hillitön kohtaus. No avokilla sama tauti. Kaveri kuuli että avokki olikin ollut eri seurassa baarissa kuin piti ja lähtenyt vieraan matkaan. No viimein myönsi mutta syytti silti myös kaveriani asiasta. Kaverilta meni luotto ja teki salaa isyystestin. Tuli vastaus että et ole sukua. Kaveri pohti pari viikkoa tuloksen jälkeen mitä tehdä
No olisin kyllä kaverinasi vaatinut testiä ensimmäisestä, koska heillä ei ollut mitään vakaata suhdetta edes aluks. Kuten itse kirjoitit. "Oli sellaista tapailua..." Pikkuisen eri tilanne, kuin vakaassa suhteessa, jossa perhekin suunnitellaan lusta saakka yhdessä.
Se on katsoa valinta kysymys, minkälaisten kanssa sitä suostuu häilää ja lähtee yhdessä elämää rakentaa.
Minkälaisia ihmisiä oikein tapaat? Siis tuntemattoman kanssa, kännissä ja paljaalla? Mikä sinuss on vikana? Idioottipukilta kuulostaa.