Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...

Vierailija
27.11.2019 |

Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?

Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?

Kommentit (7876)

Vierailija
6901/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset teettää laboratorioiden mukaan 4000-5000 isyystestiä vuodessa. Luvussa on mukana naisten ja miesten teettämät testit. Ei tuo nyt kovin yleistä ole, ainakaan vielä. Vuonna 2023 Suomeen syntyi reilut 43 000 vauvaa, joten karkeasti joka kymmenennen vauvan kohdalla testataan isyys. 

Suomessa syntyy vuosittain myös noin 1200 vauvaa, joiden biologisen isän tietoja ei ole väestörekisterissä. 

Vierailija
6902/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puolisoni pyytäisi minua isyystestiin, kun epäilee naapurin muksun olevan kovin näköiseni, niin tietysti tekisin sen testin. Toki se näyte pitäisi saada siltä naapurin muksulta myös. 

En kokisi puolison pyyntöä pätkääkään loukkaavana tai vaikeana asiana. 

Yhtään ei hävettäisi mennä rimpauttamaan naapurin ovikelloa, ja selostaa siellä naapurille ja mahdollisesti tämän puolisolle, että "vaimo pelkää minun olevan tämän teidän lapsen isä, niin sopiiko jos teen isyystestit?" ?

Taatusti hävettäisi, mutta toisen mielenrauhan vuoksi täytyisi joustaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6903/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on kova paikka naisille. Kertoo aika paljon heidän moraalistaan....

Vierailija
6904/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun olis pitänyt teettää sille miehelle älykkyystesti, ennen kuin rupesitte lasta hankkimaan.

Vierailija
6905/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puolisoni pyytäisi minua isyystestiin, kun epäilee naapurin muksun olevan kovin näköiseni, niin tietysti tekisin sen testin. Toki se näyte pitäisi saada siltä naapurin muksulta myös. 

Yhtään ei hävettäisi mennä rimpauttamaan naapurin ovikelloa, ja selostaa siellä naapurille ja mahdollisesti tämän puolisolle, että "vaimo pelkää minun olevan tämän teidän lapsen isä, niin sopiiko jos teen isyystestit?" ?

Taatusti hävettäisi, mutta toisen mielenrauhan vuoksi täytyisi joustaa. 

No, kokemuksesta sanon, että noita joustoja toisen aiheettomien epäilyksien vuoksi en tekisi enää yhtään, siksi en lähtisi lapsia tekemään jos isyystestit ekana mielessä.

Samoin jos mies olisin, niin taatusti en lähtisi naapurilta pyytämään saada testata. 

Kummassakin kohdassa toteaisin, että jos luottamus on näin huonolla tasolla, niin eiköhän se liitto ollut tässä. 

Vierailija
6906/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on joo kova paikka, jos rakas ihminen yhtäkkiä epäilee syyttä.

Eli viisainta mennä yhteen ihmisen kanssa, jonka ajatukset ja epäilykset ovat minulle aivan yksi hailee? Silloin ei nimittäin kyllä vähempää kiinnostaisi mitä epäilee ja mitä ei.

Ero tosin siinä liitossa tullee nopeasti, kun ei ole mitään mikä motivoisi yrittämään myös liiton vaikeimpina aikoina, ja elämä olisi muutoinkin kämppiselämää. 

Vierailija
6907/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se siitä kertoo, kun suurin osa naisista täällä on todennut, että tietenkin testataan, kun kerran miehellä epäilys on?

Vierailija
6908/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä testin tekemisessä itsessään mitään pahaa ole, mutta niinkuin joku jo kirjoittikin, testin syy on se oleellinen asia. Ja se syy loukkaa. Eli jos mies vaatii testiä, koska epäilee vaimon pettäneen. Jos testi tehtäisiin terveydenhuollossa automaattisesti, ei asia olisi niin paha.

Joidenkin miesten (ja miksei naistenkin) mielessä tuntuu kalvavan se jatkuva pelko ja epäilys, että kumppani pettää. Näiden ihmisten puheita kuunnellessa tulee mieleen, minkälainen heidän oma moraalinsa on, kun pettäminen on heidän mielestään niin yleistä ja tavallista. Pettämistä toki tapahtuu, mutta tiedän itse oman elämäni ajalta vain pari tapausta (ja tiedän kyllä ystävieni asiat aika kattavasti). Yhden pettämistapauksen tiedän sellaisilta ajoilta, kun pariskunta on ollut hankkimassa lasta ja siinäkin pettäjä oli mies. Naisena tuntuisi aivan älyttömältä lähteä pettämään ja erityisesti ilman ehkäisyä tilanteessa, jossa yritetään hankkia lapsi.

Jotkut konservatiivitahotko niitä miehiä pettävillä naisilla pelottelevat vai, mistä tämmöisiä käsityksiä on tullut.    

Vierailija
6909/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Silloin se testi pitäisi tehdä äidille. Koska muutenhan voi jäädä epäilys, että miehellä on ollut siellä useampikin lapsonen yhtä aikaa tulollaan, eikä tämäkään mitenkään ennen kuulumatonta olisi. Mäkin tiedän yhden tapauksen, jossa salarakas ja vaimo tapasivat synnärillä, vauvojen syntymissä 2 pv ero."

Mutta isyystestejä ei kuitenkaan koskaan tehty, koska kumpikin naisista olisivat loukkaantuneet.

Vierailija
6910/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas oma  mies ryhtyisi selittämään, että naiset ovat yleisesti ottaen epäluotettavia ja varmistus on paikallaan, se olisi anteeksiantamatonta. 

Niin, mutta kun tässä on semmoinen ongelmakohta, että miehellähän voi olla vain kaksi näkökantaa, miksi testiä vaatia, koska se pettäminen tarvitaan sinne taustalle, jotta hedelmöitys vieraan kanssa on mahdollista:

1) joko hän uskoo, että kaikki naiset ovat yleisesti ottaen epäluotettavia ja varmistus on paikallaan

2) hän uskoo, että juuri spesifisti sinä olet epäluotettava ja varmistus on paikallaan

jompaan kumpaan hän uskoo, jos kokee, että varmistus on paikallaan.

Sen vuoksi itselleni ainut anteeksi annettava selitys olisi, että tiedän, että olen nyt täysin epärationaalinen ja vielä enemmän olen epäreilu, mutta sieluni ei saa rauhaa, ellei testata. Pyydän anteeksi rakas, että en kykene tässä asiassa loogiseen ajatteluun, vaan minulla on atavistinen pelkotila.

Ja tämäkin selitys olisi annettava ennen kuin olen raskaana.

Vierailija
6911/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta isyystestejä ei kuitenkaan koskaan tehty, koska kumpikin naisista olisivat loukkaantuneet.

Tehtiin ne huonommat isyystestit, eli naisen vaatimat. Tosin salarakas ei testiä halunnut, koska ei halunnut miehen olevan millään tavalla osa lapsensa elämää. Siitäkin tuli ulahtelua.

Vierailija
6912/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää miehet ne testit niin, ettei puolisonne tiedä niistä mitään. Se on kaikin puolin järkevin tapa ja parisuhde jatkuu entiseen malliin ilman ylimääräisiä häiriötekijöitä. Ellei sitten sen testin tulos ole negatiivinen..

Vierailija
6913/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset teettää laboratorioiden mukaan 4000-5000 isyystestiä vuodessa. Luvussa on mukana naisten ja miesten teettämät testit. Ei tuo nyt kovin yleistä ole, ainakaan vielä. Vuonna 2023 Suomeen syntyi reilut 43 000 vauvaa, joten karkeasti joka kymmenennen vauvan kohdalla testataan isyys. 

Suomessa syntyy vuosittain myös noin 1200 vauvaa, joiden biologisen isän tietoja ei ole väestörekisterissä. 

Tulkintakysymys. Minusta vaikuttaa todella holtittomalta, että vuodessa syntyy 4000-5000 lasta, joiden isästä ei ole varmuutta. Tai äidin ja isän välillä ei ole minkäänlaista luottamusta ja sidettä.

Lisäksi 1200 lasta, joiden isästä ei ole tietoa tai se on salattu.

Joka kymmenes lapsi on vuosittain tässä tilanteessa. Mikä ihmisiä oikein vaivaa? 

Vierailija
6914/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vuoksi itselleni ainut anteeksi annettava selitys olisi, että tiedän, että olen nyt täysin epärationaalinen ja vielä enemmän olen epäreilu, mutta sieluni ei saa rauhaa, ellei testata. Pyydän anteeksi rakas, että en kykene tässä asiassa loogiseen ajatteluun, vaan minulla on atavistinen pelkotila.

Vihdoin joku osaa sanoittaa tämän! Kaikilla meillä on järjettömiä pelkoja ja ne osuvat epäreilusti muihin, mutta on kuspäistä, ellei näitä voi myöntää, vaan vänkää vain, että on muka vain järkevä oikeusturvakysymys olla luottamatta omaan puolisoon elämän tärkeimmässä kysymyksessä.

Vierailija
6915/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverille tuli lapsi tai siis kaverin naiselle. Oli sellaista tapailua moneen suuntaan. No nainen raskaana ja sen jälkeen ihastuivat ja rakastuivat ja yhteistä kotia. Lspsi syntyi ja kaverini onnellinen. Oli rauhoittunut ja löytänyt paremman työn ja voi sanoa että hyvin kulki. Vaimoke ekan kerran omien kavereiden kanssa ulos synnytyksen jälkeen. Pari viikkoa myöhemmin kaverin munaan ilmestyi pieni rakkula. No työterveyteen ja herpes siellä kukki. Raskauden yhteydessä molemmat oli tutkittu ja mitään sukupuolitauteja ei löytynyt. Kaveri kertoi avolle että löytyi tällainen. No avo syyttämään että olet käynyt vieraissa. Aivan hillitön kohtaus. No avokilla sama tauti. Kaveri kuuli että avokki olikin ollut eri seurassa baarissa kuin piti ja lähtenyt vieraan matkaan. No viimein myönsi mutta syytti silti myös kaveriani asiasta. Kaverilta meni luotto ja teki salaa isyystestin. Tuli vastaus että et ole sukua. Kave

Miksi sitä pitäisi verrata?

Vierailija
6916/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, joka dramaattisesti kieltäytyy lapsensa isyystestistä ja teatraalisesti loukkaantuu asiasta, on lähtökohtaisesti epäluotettava.

Vierailija
6917/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukkaanutteko naiset samalla tavalla, kun pankki vaatii lainan ehdoksi stressitestiä? Siinähän pankki epäilee teitä ja lainanmaksukykyä? Tai loukkaannutteko avioehdosta? Siinähän epäillään toisen aikeita toista vastaan ja suojaudutaan.

Miksi se isyystesti loukkaa? Siinähän on kyse vain ja ainostaan toisen oikeusturvasta.   

Niin no, pankki (voittoa tavoitteleva liikeyritys) ja puoliso.... näetkö itse mitään eroavaisuutta asiassa?

Ja saa sen isyystestin toki, mutta pitää hyväksyä nyt se, että sanot siinä epäilevästi vaimosi tulleen raskaaksi vieraalle miehelle. Ja että sillä epäilyllä voi tuoda pysyvän särön parisuhteeseen.

Nuo ajatuksethan (haluaa isyystestin jos lapsista saa) voisi tuoda esiin jo tapailuvaiheessa, onhan tässä ketjussa ollut naisia jolle asia olisi ok. 

Kyllä se on eron sattuessa nähty minkälaisia voittoa tavoittelevia "yhtiöitä" pahimmillaan naiset on eron sattuessa. Mieheltä koitetaan pumpata rahaa joka Jumalan asiaan lasten verukkeella. Milloin aloitetaan uusi harrastus joka vaatii mittavan panostuksen, milloin "mennään" reissuun johon tarvitsisi 500€ nyt aluksi.

Nyt siellä alkaa joku määkimään heti, että pitäisikö lasten sitten lopettaa harrastukset tai jättäytyä pois reissuista.

Ei.

Mutta jännä juttu kun vaikkapa 2000€ sellon hankintaan pyydetään 2000€. Tai sen 500€ matkaan 500€.

Joo joo, siellä äidillään saa vaatteet ja perunoita. Mutta niihin on myös ne elarit.

Ja mikä parasta näissä on ollut, se sellon soittoharrastuskin kesti 2kk. Ja sello myytiin pois. Voinette arvata mihin se myyntivoitto liukeni? 

Vierailija
6918/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen, joka dramaattisesti kieltäytyy lapsensa isyystestistä ja teatraalisesti loukkaantuu asiasta, on lähtökohtaisesti epäluotettava.

Tuohan tulee selville jo tapailuvaiheessa, ennen seurustelua, joten mitään vahinkoa ei ole tapahtunut. Olethan sinäkin sitä mieltä, että toive/vaade isyystutkimuksesta pitää tehdä hyvissä ajoin ennen perheen perustamista?

Eikä täällä naiset ole kieltäytyneet isyystesteistä. Ihan jokainen mies voi halutessaan sellaisen teettää.

Vierailija
6919/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jännä juttu kun vaikkapa 2000€ sellon hankintaan pyydetään 2000€. Tai sen 500€ matkaan 500€.

Haluatkos kuulla jotain vielä jännempää? Suomen kielessä on sellainen sana kuin ei. Voit sanoa, että rahoitat sellosta puolet tai et mitään. Mutta et uskalla, kun tähänkään saakka et ole uskaltanut kieltää naiselta mitään.

Sellon myynnin olisit voinut hoitaa itse. Mutta kun se sujuu naiselta helpommin.

Olen vela, joten isyystestit ei mua kiinnosta, mutta luoja että olen kypsä teitä ex-rouvan narussa edelleen kulkevia puudeleita, jotka ruikutatte, kun ette pysty missään kohtaa pitämään puolianne.

Vierailija
6920/7876 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia pitäisi hävetä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan