Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Vierailija kirjoitti:
Ja ne romahtaa esim. siinä kohtaa, kun tajuaa olevansa miehen mielestä hirviö, joka paneskelee ympäriinsä ja on valmis jallittamaan miehensä kasvattamaan toisen miehen lapsen. Todella ei voi kuin ihmetellä näitä miehiä täällä, joiden mielestä suhteella olisi tuossa vaiheessa enää minkäänlaista tulevaisuutta.
Vielä omituisempaa on, että usean miehen mielestä tällainen suhde on kuitenkin säilyttämisen arvoinen, eli vaikka miehen mielestä on ihan mahdollista, että nainen on tuommoinen hirviö, häntä ei haluta kuitenkaan suututtaa kertomalla, että ajattelee näin = ei haluta hirviöstä eroonkaan.
Niinpä. "Pitää testata salaa, ku muuten nainen suuttuu ja KÄÄK pahimmillaan ottaa eron..." Ei aukea näiden logiikka, ei.
Vierailija kirjoitti:
No mutta itsehän tiedät, onko isyydessä epäselvyyden mahdollisuutta, joten jos ei ole, ei testistä tarvitse huolestua.
Varmaan se mikä kaihertaa ap:ta on että mies ei luota häneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainut syy lapsen äidillä on vastustaa isyystestiä on epäily, että lapsi ei ole oman miehen.
Näin minä sen miehenä ymmärrän.
Ei siihen tosiaan muuta syytä ole. Nämä draamailut täällä ovat pelkkää sumuttamista. Jokainen järkevä nainen ymmärtää, että ainoa keino todistaa, ettei lapsi ole esim. vaihtunut laitoksella, on dna-testi.
Älä höpise omiasi. Viimeksi Suomessa on vaihtunut lapsi laitoksella joskus 1950-luvulla.
Niinkö?
Nainenhan huomasi heti, että lapsi ei ole oma. Niin minäkin olisin omat lapsenu tunnistanut.
Toisen äidin ei kerrota huomanneen. Hänen lapsensa oli syntynyt keisarinleikkauksessa, eli ensi hetkien aikana hän ei ollut tajuissaan.
Jos vaihtuminen voi tapahtua kerran, se voi tapahtua useammankin kerran. Itse en silti epäile mitään, vaikka lapseni ranneke olikin luiskahtanut pois ranteesta. Myös tietoihin oli henkilökunta vahingossa kirjoittanut toisen lapsen asioita.
Itsekin loukkaantuisivat, jos vaimo alkaisi epäillä heitä vaikka peliriippuvuudesta, kun pankki tekee jonkun rahansiirtovirheen. Loukkaantuisivat,, jos pomo syyttelisi heitä lintsaamisesta saikulla.
No tämä. Meillä sattui kerran, että suurehko summa rahaa oli siirtynyt väärälle tilille. Olen aivan varma, että mieheni olisi todella alkanut draamailla, jos olisin syytellyt, että on varmaan sen rahan itselleen nostanut ja tehnyt sillä jotain.
Samoin mieheni loukkaantuisi, jos alkaisin mietiskellä, että hänellä varmaankin on toinen perhe jossain. Saattaisi mieheni suuttua siitäkin, että jos jää vaikka kaverille pidemmäksi ryypiskelemään, minä syyttelisin, että pettämässä oli.
Olisiko siis näille testimiehille ihan sama jos vaimo syyttelisi ja hyväntahtoisesti naurahdellen antaisivat todisteita, että näitä ei ole käynyt. Vai millä perusteella he odottaa, että vaimot ei loukkaannu perättömistä syytöksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No monessakin tilanteessa varmasti järkevää mutta hyvässä parisuhteessa kokisin todella loukkaavana.Ihan kuin epäilisi pettämisestä...
Moni luulee olevansa hyvässä suhteessa kunnes pilvilinnat romahtaa.
Siksihän noin tyhmien naisten pettäminen ilman kiinnijäämisen riskiä on äärimmäisen helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No monessakin tilanteessa varmasti järkevää mutta hyvässä parisuhteessa kokisin todella loukkaavana.Ihan kuin epäilisi pettämisestä...
Siksihän noin tyhmien naisten pettäminen ilman kiinnijäämisen riskiä on äärimmäisen helppoa.
Eli epäilet pettämistä, koska petät itse jos sinuun luottaa yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Olisi ehkä voinut olla paikallaan kysellä kyseisiltä naisilta etukäteen, että kenen kanssa aikovat paneskella ja sitten lyöttäytyä mukaan pitämään huolta, että ehkäisy on varmasti kunnossa. Nythän nuo mokomat ruojat olivat antaneet panna paljaalla joko ennen mua tai mun jälkeen.
Ennen kaikkea paikallaan olisi miehenäkin vähän miettiä, missä kaikkialla ja kenen kanssa paneskelee. Toisin sanoen, ihan vaikka tuntea se ihminen, jonka kanssa paneskelee.
Itse en edes nuorena miehenä ja sinkkuna ollut niin pllunpuutteessa, että olisin alkanut sählätä siellä muitten mlkkujen seassa omaani tyrkkimässä. Itsekunnioitus voi olla miehelläkin näissä asioissa.
Siinäpä se, että jos olisit joskus pillua saanut, niin et tuollaisia kirjoittelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli epäilet pettämistä, koska petät itse jos sinuun luottaa yhtään?
En vaan olen varma että olet idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oikeastiko joku ajattelee ettei isyystestin pyytäminen ole epäluottamuslause jos mies sanoo ettei se sitä ole? :D
Mitä muuta se on?
Tokihan sitä voi todistella toiselle uskollisuuttaan kauppakuiteilla, puhelinlokeilla ja gps-jäljittimellä vaikka hautaan asti jos haluaa. Valtaosa taitaa kuitenkin kaivata suhdetta jossa ei vähän väliä tarvitse todistella syyttömyyttään."
Varmaan kaikki, hysteerisiä ja epäluotettavia palstamammoja lukuunottamatta eivät koe sitä epäluottamuslauseena.
Kysyin vaimolta asiaa aamulla ja naurahti, että tottakai miesten olisi hyvä teettää testit, koska niin paljon ihmiset pettävät nykyisin. Hän sanoi myös, että jos minä olisin halunnut tai haluaisin teettää testin, ei hän siitä loukkaantuisi tietenkään, koska lapsi on 100%:n varmuudella minun, koska ei ole koskaan muita miehiä edes ollut.
En
Ehkäpä isyystestipyyntöön on helpointa suhtautua lakonisen viileästi, jos muutenkin pitää miestään hölmönä. Tehköön tomppeli mitä haluaa, pahempaakin haittaa voisi miehestä olla.
Yhteenveto:
Jos akka esittää pienenkin vihjauksen, että epäilee miestä pettämisestä, niin välittömästi lusikat jakoon. Moinen helvetin luulotautinen e-makko ei tarvi muuta kuin kunnon potkun perseelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainut syy lapsen äidillä on vastustaa isyystestiä on epäily, että lapsi ei ole oman miehen.
Näin minä sen miehenä ymmärrän.
Eipä täällä sitä suurin osa vastustakaan. Testi tottakai tehdään, jos mies sen kerran tarvitsee, mutta ei kannata ihmetellä sitäkään, jos parisuhde päättyy siihen.
Millä tavoin sinut erottaa niistä naisista jotka käenpoikaa kasvattaa? Onko jokin koodi tai tunniste mistä tietää että tämä nainen on luotettava ja tämä ei?
Miksi edes koko isyystestiä on olemassa? Eikö riitä jos nainen vain kertoo kuka on isä?
Mistä sinusta erottaa oletko vieraissa juoksija vai uskollinen?
Siinähän se mun pointti on.
Et mistään voi tietää mitä oikeasti touhuun tai ajattelen.
Montako päivää palstakantturat on jauhaneet paskaa taas tästäkin aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin sinut erottaa niistä naisista jotka käenpoikaa kasvattaa? Onko jokin koodi tai tunniste mistä tietää että tämä nainen on luotettava ja tämä ei?
Ei ole valitettavasti oikoteitä. On vain tutustuttava siihen naiseen, vietettävä aikaa hänen kanssaan, juteltava ajatuksista ja arvoista, oltava läsnä monenlaisissa tilanteissa joissa näkee, miten toinen reagoi, kerrottava omista ajatuksista ja katsottava, miten nainen niihin vastaa ja vielä sitten kaiken päälle yritettävä itse olla mahdollisimman paljon luottamuksen arvoinen.
Ei kannata paneskella ympäriinsä kun silloin ei etenkään niihin parisuhdetta arvostaviin naisiin helposti tutustu ainakaan syvemmin. Ja muutenkin siinä äkkiä kyynistyy ja alkaa ajatella, että ei niitä kunnon naisia olekaan.
terveisin mies, joka on onnellisesti naimisissa eikä usko, että nainen olisi yhteisen lapsenlaiton aikana ajatellut ikinä muuta kuin meidän perhettä. 
Hieno juttu sinulle ja sinun kohdalla mutta sinun kokemuksesi ei riitä kattamaan lapsien isyyden selvittämistä noin niin kuin muuten. Kaikki naiset ei ole sinun vaimoja ja kaikki isät ei ole sinuja. Nämä eivät ole uskonasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne romahtaa esim. siinä kohtaa, kun tajuaa olevansa miehen mielestä hirviö, joka paneskelee ympäriinsä ja on valmis jallittamaan miehensä kasvattamaan toisen miehen lapsen. Todella ei voi kuin ihmetellä näitä miehiä täällä, joiden mielestä suhteella olisi tuossa vaiheessa enää minkäänlaista tulevaisuutta.
Onko tosiaan niin että kaikki palstan mammat ovat kavereineen kuin neitsyt Maarioita eikä kukaan tunne tai ole itse ollut tilanteessa jossa saattaa olla edes hivenen epäilystä lapsen isyydestä?
En millään vakuutu että koodinimi Risto on mitenkään uniikki tämän asian kanssa
Vierailija kirjoitti:
Yhteenveto:
Jos akka esittää pienenkin vihjauksen, että epäilee miestä pettämisestä, niin välittömästi lusikat jakoon. Moinen helvetin luulotautinen e-makko ei tarvi muuta kuin kunnon potkun perseelle.
Ei nyt kannata ruveta uhkailemaan potkimisella. Naisten kommenteissa ei ole ollut väkivaltaan yllyttämistä, miesten on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan niin että kaikki palstan mammat ovat kavereineen kuin neitsyt Maarioita eikä kukaan tunne tai ole itse ollut tilanteessa jossa saattaa olla edes hivenen epäilystä lapsen isyydestä?
Pakko todeta, että ei ole omassa lähipiirissäni ainuttakaan tapausta. Lähipiirissä pitkiä parisuhteita, joissa lapsia tekemällä tehty useamman yhdessäolovuoden jälkeen.
Neitsyenähän siinä ei ole, jos aviomiehensä kanssa raskautta yrittää, niin en tiedä miten aiheeseen liittyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En millään vakuutu että koodinimi Risto on mitenkään uniikki tämän asian kanssa
En ole lähes 40 vuoden aikana edes kaukaisesti kuullut oikeassa elämässä tapauksista, joissa olisi isyyttä epäilty tai selvitelty. Sitä tässä puolestani ihmettelenkin, millaisissa piireissä nämä ketjun miehet oikein liikkuvat, kun näin käsinkosketeltava pelko vaikuttaa olevan kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tylsä tavis kuten kaverinikin. Lapset meillä on syntyneet vakiintuneisiin parisuhteisiin. Jotkut miehet, kuten sinä, tykkäävät enemmän jännittävistä naisista, jotka elää jännittävää elämää ilman huolta huomisesta tai elämän velvollisuuksista. Siinä voi unohtua ehkäisy tai se, minkä näköisen miehen kanssa on on-off-suhteessa juuri silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan niin että kaikki palstan mammat ovat kavereineen kuin neitsyt Maarioita eikä kukaan tunne tai ole itse ollut tilanteessa jossa saattaa
Vertauskuvallisesti.
Hienoa että sinun lähipiirissä ei ole tai luulet ettei ole tämmöistä.
Itse tiedän useampia pariskuntia joilla on ollut erinäköisiä touhuja. Ja niinkin mukavia ja ties mitä kaikkea ettei millään olisi voinut uskoa että pikkujouluristeilyllä sitä ja "poikien" reissussa tätä.
En minäkään tunne ketään joka istuu tai on istunut vankilassa. Olen silti varma että joku silti siellä on tai on ollut.
Tämä on jälleen tosi hyvä kysymys, mihin emme tule saamaan vastausta. Miksi miehet, joiden vaimojen mielestä on vallan ok, että isyyttä testataan, ei tee sitä myöhemmässä vaiheessa, koska eihän koskaan lasten kanssa tule vaihetta, että ei olisi hyvä tietää, onko he omia vai ei.
Sen vuoksi eivät, että kunhan länkyttävät. Itsekin tietävät, että normisuhteessa on kovin epätavallista, että lapset olisivat jonkun toisen. Tietävät senkin, että jos liitossa toista alkaa epäilemään syyttä suotta niin se ei liitolle hyvää tee.
Itsekin loukkaantuisivat, jos vaimo alkaisi epäillä heitä vaikka peliriippuvuudesta, kun pankki tekee jonkun rahansiirtovirheen. Loukkaantuisivat,, jos pomo syyttelisi heitä lintsaamisesta saikulla.
Se, että loukkaantuu vääristä syytöksistä on ihan luonnollista. Ja tietysti mitä tärkeämpi ja isompi asia, sen isompi loukkaantuminen.
Nämä "vaimo naurahti"-miehet ovat yleensä niitä, jotka kotona ovat kovin siipiään myöten ymmärtäen, että turha siellä on riitaa kärhätä, toiseksi siinä yleensä jää.