Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...

Vierailija
27.11.2019 |

Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?

Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?

Kommentit (7876)

Vierailija
6581/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut syy lapsen äidillä on vastustaa isyystestiä on epäily, että lapsi ei ole oman miehen.

Näin minä sen miehenä ymmärrän.

Vierailija
6582/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnolla seurannut näitä itselle ihan käsittämättömiä loukkaantumisia siitä, jos pyydetään testiä. Miksi ottaa asia niin henkilökohtaisesti? Olen mielestäni hyvä tulkitsemaan ihmisiä, mutta silti olen mennyt joskus vipuun eri asioissa. En silti oleta aina ihmisistä pahaa, siinähän menisi oma pää vaan jumiin. Siksikin tuo isyystesti saisi olla ihan lakisääteinen juttu, ettei tartte pelätä herneiden vetämistä sieraimeen, jos sellaista ehdottaa, vaikka ei mitään epäilyksiä sinänsä olisikaan.

On olemassa ns. viralliset asiat ja oma tunne-elämä, jotka on hyvä pitää aika pitkälti erossa toisistaan. Siksi virallisten asioiden on hyvä olla kunnossa, niin voi rauhassa keskittyä muuhun elämään.

Mun mielestä silloin, kun luokkaa 15-20 vuotta sitten tehtiin lapset, isyystestiä puuhattiin ainakin avoliitossa pakolliseksi. Pidin

Pointti oli, että ei neuvolatäti mitään vihjannut, teki vain työtään. Ja teki vielä työnsä hyvin, kun ei tullut tunnetta, että kysytään äkkiä listalta kysymykset, vaan vaikutti siltä, että isän oikeudet otettiin vakavasti. Kysyi muistaakseni kolme kertaa saman käynnin aikana ja joka kerta perustellen, miksi (yleisesti) kannattaisi testi tehdä. Näin isänä todella hyvä kokemus, eikä äitikään asiasta tuohtunut. Tuo käytäntö oli jo etukäteen tiedossakin.

Mitäs ne hyvät perustelut olivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6583/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne isyys testit pitäisi tehdä kaikille ja niin se menee tulevaisuudessa. Ikävää että tätä asiaa ei vielä ole Suomessa hoidettu kuntoon.

Meillä ihan rutiinilla tehtiin isyystestit vaikka ei ole mitään epäilyitä. Tehtiin paljon muitakin testejä.

Nämä isyystesteistä loukkaantuvat naiset on samaa sarjaa kuin miehet joita loukkaa se että jos puoliso haluaisi lainata puhelinta kun omasta on akku loppu. Eli taustalla on jotain salattavaa.

Minä kyllä olisin loukkaantunut aikoinani, eikä minulla todellakaan ole mitään salattavaa. Olen ollut puolisoni kanssa naimisissa yli 30 vuotta ja liittomme on onnellinen. Jos itse uskoisin, että rakkautemme on suurta ja luottamus täydellinen ja mies pudottaisikin tuollaisen pommin, en usko, että kykenisin antamaan anteeksi. Välillämme ei olisikaan todellisuudessa kuvittelemaani kunnioitusta, arvostusta, luottamusta eikä rakkautta. Ei mitään niistä asioista, jotka tekevät parisuhteesta parisuhteen. Puolison kutsuminen epäsuorasti huo**ksi ei kuulu rakkauteen.

Vierailija
6584/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Neljä eri naista ovat väittäneet, että olisin heidän lapsensa isä, mutta vaadin päästä testeihin, enkä ollut. Kuinkahan paljon pelkästään Suomessa on tapauksia, että mies on uskonut naisten valehtelun ja joko makselevat ruokkoja tai kasvattavat käenpoikasta.

Ohhoh, siis olet huoletta paneskellut ilman ehkäisyä ympäri kyliä, etkä kerrasta edes oppinut, että siinä voi noinkin käydä? Ei ole isot pojat edes kortongeista kertoneet?

Et taas naisille tyypilliseen tapaan ymmärtänyt lukemaasi.

Nyt haukut nimittäin väärää puuta. Yksikään noista naisista eivät tulleet minulle raskaaksi. Nyt sinun pitää ajatella uusiksi, että taisin sittenkin käyttää kondomia (vanha kansa puhuu kortongeista). Mitä ajattelet noista naisista? Onko matematiikka hallussa, eli jos ajatellaan, että olen sekstaillut vain noiden neljän kanssa

Et ymmärtänyt lukemaasi. Siinähän kysyttiin, mikset ensimmäisestä kerrasta ymmärtänyt pitää huolta ehkäisystä. Jos olisit, et olisi saanut yhteensä neljää kertaa kutsua isyystutkimuksiin. Aika paljon olet jaellut itseäsi sinne tänne ja ihan kenelle tahansa.

Eri

Vierailija
6585/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin vaimolta asiaa aamulla ja naurahti, että tottakai miesten olisi hyvä teettää testit, koska niin paljon ihmiset pettävät nykyisin.

No teettekö? Eihän se ole myöhäistä vieläkään, jos lapset elossa on. Vai onko jokin erityinen syy, miksi sun nyt ei kannattaisi tehdä?

Ei ole tarvetta tehdä.

Vierailija
6586/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut syy lapsen äidillä on vastustaa isyystestiä on epäily, että lapsi ei ole oman miehen.

Teetä testit ihan vapaasti, kukaan ei kiellä.

Vierailija
6587/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut syy pyytää isyystestiä on epäily, ettei lapsi ole miehen. 

Ja pettäjäksi syyttely noin yleisesti voi kolhaista suhdetta aika pahasti.

Vierailija
6588/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä täällä sitä suurin osa vastustakaan. Testi tottakai tehdään, jos mies sen kerran tarvitsee, mutta ei kannata ihmetellä sitäkään, jos parisuhde päättyy siihen.

Vierailija
6589/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut syy miehellä on sitä pyytää on se, että mies itse hooraa ympäriinsä. Toki naisena suostuisin siihen, mutta se kyllä lopettaisi rakkauden ja luottamuksen mieheen, ja suhteen myös. Jättäisin miehen heti,kun vain se olisi mahdollista sen jälkeen, ja itse vaatisin häneltä sukupuolitautitestejä häneltä, eikä enää pnettaisi. Se olisi sen parisuhteen ja perheen loppu, se. 

Vierailija
6590/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen tosiaan muuta syytä ole. Nämä draamailut täällä ovat pelkkää sumuttamista. Jokainen järkevä nainen ymmärtää, että ainoa keino todistaa, ettei lapsi ole esim. vaihtunut laitoksella, on dna-testi.

Vierailija
6591/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen tosiaan muuta syytä ole. Nämä draamailut täällä ovat pelkkää sumuttamista. Jokainen järkevä nainen ymmärtää, että ainoa keino todistaa, ettei lapsi ole esim. vaihtunut laitoksella, on dna-testi.

Vai että lapsi laitoksella vaihtunut.....Älä nyt vttu jauha pskaa. Ei ole mahdollista..Jos sinulla olisi lapsia, tietäisit tämän. Kun lapsi syntyy, hänelle laitetaan tunnistetiedot, jotka varmistetaan saman tien vanhemmilta. 

Vierailija
6592/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä täällä sitä suurin osa vastustakaan. Testi tottakai tehdään, jos mies sen kerran tarvitsee, mutta ei kannata ihmetellä sitäkään, jos parisuhde päättyy siihen.

Tätä ihmettelen, että miksi ylipäätään haluaisi jatkaa parisuhdetta, jos vähääkään voisi uskoa toisen hankkiutuvan raskaaksi jollekin toiselle?

Jos minä jostain syystä alkaisin epäillä miehelläni olevan salaperhe jossain, niin jostainhan se tunne on lähtenyt, enkä kyllä haluaisi jatkaa suhdetta, vaikka kuinka todistettaisiin ettei salaperhettä nyt tällä kertaa ollutkaan.

Eli miksi haluat olla epäluotettavan ihmisen kanssa?

Vierailija
6593/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taas naisille tyypilliseen tapaan ymmärtänyt lukemaasi.

Nyt haukut nimittäin väärää puuta. Yksikään noista naisista eivät tulleet minulle raskaaksi. Nyt sinun pitää ajatella uusiksi, että taisin sittenkin käyttää kondomia (vanha kansa puhuu kortongeista). Mitä ajattelet noista naisista? Onko matematiikka hallussa, eli jos ajatellaan, että olen sekstaillut vain noiden neljän kanssa ja kaikki ovat pamahtaneet paksuksi, niin laskepa, moniko mies vähintään on käynyt panemassa noita naisia?

No ei ole tämä miesmatikka hallussa, sen myönnän. Sinä siis olet pannut neljää naista ja käytit ehkäisyä. Sen jälkeen naiset ovat pamahtaneet paksuiksi, joten kertoisitko sen matemaattisen kaavan, millä voimme laskea kuinka monta miestä vähintään on käynyt heitä panemassa?

Onko 1 vai enemmmän, sillä joskaan ei miesmatikalla, niin biologialla voimme todeta, että se yksi riittää. Tämä nainen on voinut siis panna vain sua ja yhtä muuta ja siten voidaan tulla raskaaksi. Joten mitä siis ajattelisin näistä naisista?

Ajattelin, että sulla on kyllä huolellisena kortsua käyttävänä miehenä kummallisen huono tuuri, kun sun paneskeluja ennen? jälkeen? naiset pamahtelee paksuiksi ja perään soittelee. Todella harvinaista pamahtelua.

Vierailija
6594/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et ymmärtänyt lukemaasi. Siinähän kysyttiin, mikset ensimmäisestä kerrasta ymmärtänyt pitää huolta ehkäisystä. Jos olisit, et olisi saanut yhteensä neljää kertaa kutsua isyystutkimuksiin. Aika paljon olet jaellut itseäsi sinne tänne ja ihan kenelle tahansa.

Eri"

Olisi ehkä voinut olla paikallaan kysellä kyseisiltä naisilta etukäteen, että kenen kanssa aikovat paneskella ja sitten lyöttäytyä mukaan pitämään huolta, että ehkäisy on varmasti kunnossa. Nythän nuo mokomat ruojat olivat antaneet panna paljaalla joko ennen mua tai mun jälkeen.

Vierailija
6595/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin vaimolta asiaa aamulla ja naurahti, että tottakai miesten olisi hyvä teettää testit, koska niin paljon ihmiset pettävät nykyisin.

No teettekö? Eihän se ole myöhäistä vieläkään, jos lapset elossa on. Vai onko jokin erityinen syy, miksi sun nyt ei kannattaisi tehdä?

Tämä on jälleen tosi hyvä kysymys, mihin emme tule saamaan vastausta. Miksi miehet, joiden vaimojen mielestä on vallan ok, että isyyttä testataan, ei tee sitä myöhemmässä vaiheessa, koska eihän koskaan lasten kanssa tule vaihetta, että ei olisi hyvä tietää, onko he omia vai ei.

Ynnä tietysti vaimot, joiden mielestä on ok että miesten tulee saada testata eikä se mitään haittaa, varmaan ostatte ensi vuonna isyystestin isänpäivän lahjaksi.

Ja vaikka aikuisten lasten kanssa, olisihan se hyvä tietää, investoiko aikaa ja rahaa varmasti omiin lapsenlapsiin, eikö? 

Vierailija
6596/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No monessakin tilanteessa varmasti järkevää mutta hyvässä parisuhteessa kokisin todella loukkaavana.Ihan kuin epäilisi pettämisestä...

Moni luulee olevansa hyvässä suhteessa kunnes pilvilinnat romahtaa. 

Vierailija
6597/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ainut syy, miksi mies vaatii isyystestiä on että hän epäilee, että oma vaimo käynyt vieraissa raskauden alkamisen aikoihin. 

Näin sen naisena ymmärrän ja naisena myös ymmärrän, mitä tämä luottamuksen puute tulee liitolle tekemään.

Vierailija
6598/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne isyys testit pitäisi tehdä kaikille ja niin se menee tulevaisuudessa. Ikävää että tätä asiaa ei vielä ole Suomessa hoidettu kuntoon.

Meillä ihan rutiinilla tehtiin isyystestit vaikka ei ole mitään epäilyitä. Tehtiin paljon muitakin testejä.

Nämä isyystesteistä loukkaantuvat naiset on samaa sarjaa kuin miehet joita loukkaa se että jos puoliso haluaisi lainata puhelinta kun omasta on akku loppu. Eli taustalla on jotain salattavaa.

Minä kyllä olisin loukkaantunut aikoinani, eikä minulla todellakaan ole mitään salattavaa. Olen ollut puolisoni kanssa naimisissa yli 30 vuotta ja liittomme on onnellinen. Jos itse uskoisin, että rakkautemme on suurta ja luottamus täydellinen ja mies pudottaisikin tuollaisen pommin, en usko, että kykenisin antamaan anteeksi. Välillämme ei olisikaan todellisuudessa kuvittelemaani kunnioitusta, arvostusta, luottamusta eikä rakkautta jada jada jada...

Miten kuvittelet tuon auttavan niitä, jotka kuvittelevat niin kuin sinäkin kaiken samalla tavalla ja kuitenkin kävi toisin? Kenties löytämällä ja rakastamalla jotenkin jotain ihmistä joka löytyy olemalla vain tarpeeksi hyvä itse tai jotain sen kaltaista erikoisuutta. 

Se on h*lvetin jännä ilmiö kun luullaan aina oman onnen olevan niin jollain tavalla erityistä. Niin monta kertaa tämäkin on nähty.

Vierailija
6599/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että lapsi laitoksella vaihtunut.....Älä nyt vttu jauha pskaa. Ei ole mahdollista..Jos sinulla olisi lapsia, tietäisit tämän. Kun lapsi syntyy, hänelle laitetaan tunnistetiedot, jotka varmistetaan saman tien vanhemmilta. 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001119484.html

Nolottaako?

Vierailija
6600/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvetta tehdä.

Miksi ei ole, kun vaimosikin mielestä testit ovat hyvä ajatus? Eihän se olisi mitenkään henkilökohtaista, saisit vain sen saman varmuuden, jota toisille toivot. Ei kai vain ole niin, että kuvittelet voivasi luottaa vaimoosi niin paljon, että et ajattele hänen vieraissa käyneen?