Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...

Vierailija
27.11.2019 |

Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?

Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?

Kommentit (7876)

Vierailija
6601/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sukupuolitaudithan testataan automaattisesti raskauden aikana ja sitäkin voi molemmat pitää epäluottamuksen osoituksena.

Nyt teini-ikäisten isänä ei kyllä olisi enää merkitystä suhteessa lapsiin, vaikka saisinkin tietää, etten olisi heidän biologinen isänsä. Suhteessa vaimoon sillä voisi tietysti olla vaikutusta, enkä tiedä mitä olisin tehnyt, jos asia olisi tullut ilmi jo lasten ollessa pieniä.

No siis ne testit tehdään raskauden aikaisen turvallisuuden vuoksi, eikä siksi että isä epäilee että äiti on pettänyt. Eri asia. Ja sitä paitsi, ei välttämättä ole kyse pettämisestä, jotkut sp-taudit voivat jäädä oireettomina elimistöön vuosiksi. 

Vierailija
6602/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut syy lapsen äidillä on vastustaa isyystestiä on epäily, että lapsi ei ole oman miehen.

Näin minä sen miehenä ymmärrän.

Eipä täällä sitä suurin osa vastustakaan. Testi tottakai tehdään, jos mies sen kerran tarvitsee, mutta ei kannata ihmetellä sitäkään, jos parisuhde päättyy siihen.

Millä tavoin sinut erottaa niistä naisista jotka käenpoikaa kasvattaa? Onko jokin koodi tai tunniste mistä tietää että tämä nainen on luotettava ja tämä ei?

Miksi edes koko isyystestiä on olemassa? Eikö riitä jos nainen vain kertoo kuka on isä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6603/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut syy lapsen äidillä on vastustaa isyystestiä on epäily, että lapsi ei ole oman miehen.

Onhan se nyt loukkaus jos toinen kuvittelee että puolisonsa on pettäjä, ilman syytä vielä. 

Vierailija
6604/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä täällä sitä suurin osa vastustakaan. Testi tottakai tehdään, jos mies sen kerran tarvitsee, mutta ei kannata ihmetellä sitäkään, jos parisuhde päättyy siihen.

Tätä ihmettelen, että miksi ylipäätään haluaisi jatkaa parisuhdetta, jos vähääkään voisi uskoa toisen hankkiutuvan raskaaksi jollekin toiselle?

Jos minä jostain syystä alkaisin epäillä miehelläni olevan salaperhe jossain, niin jostainhan se tunne on lähtenyt, enkä kyllä haluaisi jatkaa suhdetta, vaikka kuinka todistettaisiin ettei salaperhettä nyt tällä kertaa ollutkaan.

Eli miksi haluat olla epäluotettavan ihmisen kanssa?

Miksi joku luulee että ensiksi tulee epäluotettavuus ja siitä sitten hoksataan että jaha, Jalmarilla on pahat mielessä? 

Vierailija
6605/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen tosiaan muuta syytä ole. Nämä draamailut täällä ovat pelkkää sumuttamista. Jokainen järkevä nainen ymmärtää, että ainoa keino todistaa, ettei lapsi ole esim. vaihtunut laitoksella, on dna-testi.

Älä höpise omiasi. Viimeksi Suomessa on vaihtunut lapsi laitoksella joskus 1950-luvulla. 

Vierailija
6606/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystesti on todella helppoa tehdä. Kun mies on esimerkiksi lapsen kanssa kahden, niin mies voi ottaa lapselta vanupuikolla näytteen poskisolukosta ja lähettää sen eteenpäin tutkittavaksi. Toimenpide on lapselle täysin kivuton. Koko näytepaketin tilaaminen, eteenpäin lähettäminen ja labratulokset hoituu 150-200 euron hintaan. 

Testin negatiivinen tulos, eli että ei ole lapsen isä, on näissä näytteissä 100% varma. Tuloksen saamiseen menee normaalisti aikaa noin 2 viikkoa, koska useimmat näytteet analysoidaan keski-Euroopassa. 

Netistä löytää helposti lisäinfoa asiasta. Jos jollain miehellä on epäilyksiä isyytensä suhteen, niin kannattaahan tällainen tehdä, jotta saa mielenrauhan. 

Vierailija
6607/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen, että miksi ylipäätään haluaisi jatkaa parisuhdetta, jos vähääkään voisi uskoa toisen hankkiutuvan raskaaksi jollekin toiselle?

Jos minä jostain syystä alkaisin epäillä miehelläni olevan salaperhe jossain, niin jostainhan se tunne on lähtenyt, enkä kyllä haluaisi jatkaa suhdetta, vaikka kuinka todistettaisiin ettei salaperhettä nyt tällä kertaa ollutkaan.

No näinpä. Ja kai ne samat epäilykset toteutuisivat jokaisen lapsen kohdalla? En tuollaisessa "rakastavan parisuhteen" irvikuvassa tuhlaisi elämääni hetkeäkään.

Vierailija
6608/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen tosiaan muuta syytä ole. Nämä draamailut täällä ovat pelkkää sumuttamista. Jokainen järkevä nainen ymmärtää, että ainoa keino todistaa, ettei lapsi ole esim. vaihtunut laitoksella, on dna-testi.

Älä höpise omiasi. Viimeksi Suomessa on vaihtunut lapsi laitoksella joskus 1950-luvulla. 

Niinkö?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001119484.html

Vierailija
6609/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isyystesti on todella helppoa tehdä. Kun mies on esimerkiksi lapsen kanssa kahden, niin mies voi ottaa lapselta vanupuikolla näytteen poskisolukosta ja lähettää sen eteenpäin tutkittavaksi. Toimenpide on lapselle täysin kivuton. Koko näytepaketin tilaaminen, eteenpäin lähettäminen ja labratulokset hoituu 150-200 euron hintaan. 

Testin negatiivinen tulos, eli että ei ole lapsen isä, on näissä näytteissä 100% varma. Tuloksen saamiseen menee normaalisti aikaa noin 2 viikkoa, koska useimmat näytteet analysoidaan keski-Euroopassa. 

Netistä löytää helposti lisäinfoa asiasta. Jos jollain miehellä on epäilyksiä isyytensä suhteen, niin kannattaahan tällainen tehdä, jotta saa mielenrauhan. 

Tosi kiva, että jaat lapsesi geenituloksia rikollisten käyttöön. Etkö tosiaan keksi parempaa paikkaa testaukseen?

Vierailija
6610/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta vaan tehdä se testi niin, ettei kerro naiselle siitä yhtään mitään. Säästyy sitten suurelta draamalta. 

Vierailija
6611/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin sinut erottaa niistä naisista jotka käenpoikaa kasvattaa? Onko jokin koodi tai tunniste mistä tietää että tämä nainen on luotettava ja tämä ei?

Miksi edes koko isyystestiä on olemassa? Eikö riitä jos nainen vain kertoo kuka on isä?

Mistä sinusta erottaa oletko vieraissa juoksija vai uskollinen?

Vierailija
6612/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001119484.html

Nainenhan huomasi heti, että lapsi ei ole oma. Niin minäkin olisin omat lapsenu tunnistanut.

Vierailija
6613/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No monessakin tilanteessa varmasti järkevää mutta hyvässä parisuhteessa kokisin todella loukkaavana.Ihan kuin epäilisi pettämisestä...

Moni luulee olevansa hyvässä suhteessa kunnes pilvilinnat romahtaa. 

Ja ne romahtaa esim. siinä kohtaa, kun tajuaa olevansa miehen mielestä hirviö, joka paneskelee ympäriinsä ja on valmis jallittamaan miehensä kasvattamaan toisen miehen lapsen. Todella ei voi kuin ihmetellä näitä miehiä täällä, joiden mielestä suhteella olisi tuossa vaiheessa enää minkäänlaista tulevaisuutta.

Vierailija
6614/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ehkä voinut olla paikallaan kysellä kyseisiltä naisilta etukäteen, että kenen kanssa aikovat paneskella ja sitten lyöttäytyä mukaan pitämään huolta, että ehkäisy on varmasti kunnossa. Nythän nuo mokomat ruojat olivat antaneet panna paljaalla joko ennen mua tai mun jälkeen.

Ennen kaikkea paikallaan olisi miehenäkin vähän miettiä, missä kaikkialla ja kenen kanssa paneskelee. Toisin sanoen, ihan vaikka tuntea se ihminen, jonka kanssa paneskelee.

Itse en edes nuorena miehenä ja sinkkuna ollut niin pllunpuutteessa, että olisin alkanut sählätä siellä muitten mlkkujen seassa omaani tyrkkimässä. Itsekunnioitus voi olla miehelläkin näissä asioissa.

Vierailija
6615/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ehkä voinut olla paikallaan kysellä kyseisiltä naisilta etukäteen, että kenen kanssa aikovat paneskella ja sitten lyöttäytyä mukaan pitämään huolta, että ehkäisy on varmasti kunnossa. Nythän nuo mokomat ruojat olivat antaneet panna paljaalla joko ennen mua tai mun jälkeen.

Ennen kaikkea paikallaan olisi miehenäkin vähän miettiä, missä kaikkialla ja kenen kanssa paneskelee. Toisin sanoen, ihan vaikka tuntea se ihminen, jonka kanssa paneskelee.

Itse en edes nuorena miehenä ja sinkkuna ollut niin pllunpuutteessa, että olisin alkanut sählätä siellä muitten mlkkujen seassa omaani tyrkkimässä. Itsekunnioitus voi olla miehelläkin näissä asioissa.

Kiitos. Fiksujakin miehiä on. Uskoni ei ihan vielä ole mennyttä :D

Vierailija
6616/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku luulee että ensiksi tulee epäluotettavuus ja siitä sitten hoksataan että jaha, Jalmarilla on pahat mielessä? 

Koet siis epäluottamusta ihan muuten vaan?

Vierailija
6617/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne romahtaa esim. siinä kohtaa, kun tajuaa olevansa miehen mielestä hirviö, joka paneskelee ympäriinsä ja on valmis jallittamaan miehensä kasvattamaan toisen miehen lapsen. Todella ei voi kuin ihmetellä näitä miehiä täällä, joiden mielestä suhteella olisi tuossa vaiheessa enää minkäänlaista tulevaisuutta.

Vielä omituisempaa on, että usean miehen mielestä tällainen suhde on kuitenkin säilyttämisen arvoinen, eli vaikka miehen mielestä on ihan mahdollista, että nainen on tuommoinen hirviö, häntä ei haluta kuitenkaan suututtaa kertomalla, että ajattelee näin = ei haluta hirviöstä eroonkaan.

Vierailija
6618/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole valitettavasti oikoteitä. On vain tutustuttava siihen naiseen, vietettävä aikaa hänen kanssaan, juteltava ajatuksista ja arvoista, oltava läsnä monenlaisissa tilanteissa joissa näkee, miten toinen reagoi, kerrottava omista ajatuksista ja katsottava, miten nainen niihin vastaa ja vielä sitten kaiken päälle yritettävä itse olla mahdollisimman paljon luottamuksen arvoinen. 

Ei kannata paneskella ympäriinsä kun silloin ei etenkään niihin parisuhdetta arvostaviin naisiin helposti tutustu ainakaan syvemmin. Ja muutenkin siinä äkkiä kyynistyy ja alkaa ajatella, että ei niitä kunnon naisia olekaan.

terveisin mies, joka on onnellisesti naimisissa eikä usko, että nainen olisi yhteisen lapsenlaiton aikana ajatellut ikinä muuta kuin meidän perhettä. 

Vierailija
6619/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laki isyyden selvittämisestä takaa naiselle kiusaamis- ja häiriköintioikeuden. Naisen ilmoittamat partnerit joutuvat sakon uhalla testeihin. Ja nainenhan voi ilmoittaa nimiksi vaikka kokonaisen jalkapallojoukkueen.

Miehet itse kertovat, että isyystestauksessa tärkeintä on lasten etu. Siihen nähden miesten tutkiminen on pieni juttu. Miehetkin saa todistuksen, että eivät ole juuri sen lapsen isejä.

Entäs lapsi? Voiko hänkin, vaikka riitojen seurauksena, vaatia selvittämään, olisiko sittenkin olemassa parempi isä, jonka hoteisiin siirtyä?

Vierailija
6620/7876 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tutustumisen myötähän sen yleensä päättää, keneen voi luottaa ja keneen ei. Jos vielä siinä vaiheessa, kun lasta aletaan yrittää, mies pitäisi mahdollisena, että pettäisin häntä ja olisin valmis petokseen lapsen isyyden suhteen, ei hän tuntisi mua lainkaan, parisuhteellamme ei olisi mitään pohjaa eikä meillä olisi mitään oikeutta tuollaisista lähtökohdista tehdä yhtäkään lasta maailmaan kärsimään.

Isyystesti on tarpeellinen silloin, kun lapsen isyydestä on epäselvyyttä.