Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...

Vierailija
27.11.2019 |

Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?

Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?

Kommentit (7876)

Vierailija
6121/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei aina olekkaan isä`, sanoi yks viisas lääkäri. Ei edes silloin, kun ei uskois näin olevan.

Vierailija
6122/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjellä kannattaa tämmöiset asiat hoitaa. Ihmiset muuttuvat koko ajan, ja koskaan ei tiedä että sekoaako toinen vaikka joskus aivan totaalisesti ihan mistä tahansa syystä, j

Juuri näin. Täälläkin kommentoivissa vaikuttaisi olevan aika monia joille ei ole (kenties vaaleanpunaisessa kuplassaan) vielä auennut (eikä monille aukea varmaan koskaan) elämän raatorealistinen monisärmäinen todellisuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6123/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä ei aina olekkaan isä`, sanoi yks viisas lääkäri. Ei edes silloin, kun ei uskois näin olevan.

Jep, lääkärit on kaikki viisaita aina ja tietävät paljon asioita. Mullekin yks sanoi että ei tarvitse käydä syöpäseulonnoissa kun kuolen syöpään vasta vanhana. Ei tarvitse sellaisia vielä kolmekymppisenä murehtia.

Vierailija
6124/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin tosi terveellä pohjalla sellainen parisuhde, missä koko elämä perustuisi siihen että mies epäilee naisen pettäneen häntä. Koska siitähän tuo isyystestin vaatiminen kertoo.

Vierailija
6125/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo automaattiset testit toimisi sellaisissa tapauksissa kun lapsen biologinen isä on esimerkiksi kuollut, mutta pariskunta haluaisi silti tunnistaa isyyden?

Esimerkiksi oma isäni on tunnustanut isyyden, koska tapasi äitini kun hän odotti minua ja on ollut elämässäni isänä syntymästäni lähtien.

Vierailija
6126/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nainenkaan aina tiedä.  Jos on ollut yhdyntä useamman miehen kanssa pienen ajan sisällä silloin kun hedelmöittyminen on voinut tapahtua niin varma ei voi olla.

No niin, eli kyseessä on oletus, että nainen pettää.

Se on juuri se syy, miksi en lähtisi leikkimään perhettä, jos toinen kertoisi haluavansa isyystestit. En lähtisi mihinkään yhteiselämään noin hataralta luottamuspohjalta.

Minä olen kieltäytynyt pidemmistä suhteista ihan sillä perusteella, että naisilla on ollut yhden yön romansseja. Ei olleet vaimoainesta.

No eihän siinä ole mitään väärää, jokaisella on vapaus valita ihmissuhteensa. Samaan tapaan kun itse en lähtisi perheleikkiin, jossa todistettava toiselle syyttömyyttään.

Ei isyystestillä todisteta naisen syyttömyyttä, vaan varmistetaan miehen sukulaisuus lapseen.

Isyyden varmistamisesta huolimatta voitte edelleen jatkaa pillun jakamista muillekin miehille.

Ette osaa ajatella sitäkään, millainen hyöty olisi kattavasta dna-tietokannasta esim. raiskaustapauksissa.

Vierailija
6127/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nainenkaan aina tiedä.  Jos on ollut yhdyntä useamman miehen kanssa pienen ajan sisällä silloin kun hedelmöittyminen on voinut tapahtua niin varma ei voi olla.

Se on juuri se syy, miksi en lähtisi leikkimään perhettä, jos toinen kertoisi haluavansa isyystestit. En lähtisi mihinkään yhteiselämään noin hataralta luottamuspohjalta.

Minä olen kieltäytynyt pidemmistä suhteista ihan sillä perusteella, että naisilla on ollut yhden yön romansseja. Ei olleet vaimoainesta.

No eihän siinä ole mitään väärää, jokaisella on vapaus valita ihmissuhteensa. Samaan tapaan kun itse en lähtisi perheleikkii

Ei isyystestillä todisteta naisen syyttömyyttä, vaan varmistetaan miehen sukulaisuus lapseen.

Isyyden varmistamisesta huolimatta voitte edelleen jatkaa pillun jakamista muillekin miehille.

Kuulostaa tosi ihanalta suhteelta, oletetaan koko ajan että nainen on kuitenkin pettänyt ja siksi kielen sukulaisuus lapseen pitää erikseen varmistaa testillä. Ai että mikä perheidylli.

Vierailija
6128/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, lääkärit on kaikki viisaita aina ja tietävät paljon asioita. Mullekin yks sanoi että ei tarvitse käydä syöpäseulonnoissa kun kuolen syöpään vasta vanhana. Ei tarvitse sellaisia vielä kolmekymppisenä murehtia.

Yksi viisas lääkäri sanoi...ei tarkoita, että kaikki ovat viisaita, merkillinen vastaus. 

Vierailija
6129/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tietääkö "isä" ja lapsi tänä päivänäkään etteivät ole mitään sukua keskenään. Surettaa kummankin puolesta.

Mutta te siis tiedätte, koko kylä tietää, kuka se isä on?? Toi on justiin sitä wt-meininkiä, jota itse en voi ymmärtää, mutta joo noissa piireissä kyllä kannattaa tehdä muitakin testejä kuin isyystestejä. 

Sen verran löysät seksitavat ja sinäkin näemmä sortunut ekalla baarikeikallasi kotipaikkakunnalla samaan pyöritykseen. 

Tää on myös syy, miksi itse en sinkkunakaan harrastanut mitään yhden yön juttuja, kun koskaan ei tiennyt, minkälaisen vatipään kanssa sitä joutuu tekemisiin sen vuoksi. Joko nainen on itse täysi kiliviriviripää tai vähintään joku kuvioissa roikkuva poikkis on.

M43

Vierailija
6130/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisihän se testi olla automaattinen mutta nykytilanteessa henkisesti kypsä nainen ottaa tarvittaessa itse asian puheeksi, lapsenkin tähden. 

Missä ihmeen nykytilanteessa? Nykytilanne on se, että 

Nykytilanne ei ole se että isyystesti tehtäisiin automaattisesti.

Nykytilanne on se että isyystestiä ei tehdä automaattisesti. 

Vierailija
6131/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo automaattiset testit toimisi sellaisissa tapauksissa kun lapsen biologinen isä on esimerkiksi kuollut, mutta pariskunta haluaisi silti tunnistaa isyyden?

Esimerkiksi oma isäni on tunnustanut isyyden, koska tapasi äitini kun hän odotti minua ja on ollut elämässäni isänä syntymästäni lähtien.

Tämä on väärin kaikkia kohtaan. Entäs se bioisän suku? Heiltä pimitetään tieto lapsesta joka kuuluu heidän sukuun ja isäpuolen sukuun tunkeutuu vieras lapsi.

Vierailija
6132/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän siinä ole mitään väärää, jokaisella on vapaus valita ihmissuhteensa. Samaan tapaan kun itse en lähtisi perheleikkii

Mitä hyötyä siitä sitten olisi?

Raiskausrikoksissa suurin ongelma on se, ettei tekijä saa käytännössä minkäänlaista rangaistusta vaikka kiinni jääkin. Ei sellaisia tapauksia montaa ole jossa tekijä ei olisi tiedossa.

Vierailija
6133/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että tapailut loppuisivat lyhyeen, jos naisten taustoja alkaisi tukimaan esim kotietsinnöillä ja palkkaamalla etsivä.

Voisin kuvitella,, että olisi pelkästään hyvä, että tapailut loppuisivat lyhyeen, jos naisen taustassa on jotain, mikä ei kestä päivänvaloa. Kuten se, että nainen onkin varattu.

Minä en ole tarvinnut toisaalta etsiviä tai kotietsintöjä selvittääkseni, että mies, jonka kanssa harrastan sänkyhommia ei ole varattu. Johtuneeko siitä, että tapailen jonkun aikaa ennen kuin alan paneskella.

Minkälaisia naisia sä oikein tapailet, jos he varattuina esittävät sulle kosintoja??

Vierailija
6134/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ohis, mutta ehkä se riittää ainakin alkuun että lakkaat paneskelemasta naimisissa olevia."

Sinulla ei ole mitään käsitystä miten paljon naiset valehtelevat. 

Vierailija
6135/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on väärin kaikkia kohtaan. Entäs se bioisän suku? Heiltä pimitetään tieto lapsesta joka kuuluu heidän sukuun ja isäpuolen sukuun tunkeutuu vieras lapsi.

Entäs jos bioisää ei pätkääkään kiinnosta isyys ja on tehnyt sen selväksi? Valitettavasti nämä asiat eivät muulle suvulle kuulu, vaan jokainen lapsi on ensisijaisesti oman ydinperheensä lapsi.

Siinä ei mummien ja tätien mielipiteet paina, vaan pariskunta päättää nämä asiat keskenään. 

Vierailija
6136/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ohis, mutta ehkä se riittää ainakin alkuun että lakkaat paneskelemasta naimisissa olevia."

Sinulla ei ole mitään käsitystä miten paljon naiset valehtelevat. 

Varmaan saman verran kuin miehetkin. Sen vuoksi kannattaakin jokaista tapausta katsella vähän pidempään kuin pari tuntia baaritiskillä, jos haluaa olla varma, että ei tule vahingossa paneskelleeksi varattua.

Vierailija
6137/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisihän se testi olla automaattinen mutta nykytilanteessa henkisesti kypsä nainen ottaa tarvittaessa itse asian puheeksi, lapsenkin tähden. 

"Kuule kulta, meidän pitää tehdä lapselle isyystesti, niin saadaan selville onko se sinun. Tosi jännää odottaa tuloksia, eikö?"

Kommenttien perusteella hyvin monella palstammalla olisi jännät paikat...

99% tietää satavarmasti, kuka on lapsensa isä, mutta saisi se mustasukkainen epäilijämies kärvistellä epäluullossaan ja tietämättömyydessään hyvän tovin, jos raskaana oleva vaimo vihjaa ihan viattomasti isyystestin tarpeellisuudesta.

Edelleen on kyseessä vain miehen sukulaissuhteen varmistaminen lapseen.

Vierailija
6138/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua että mistä tässä nyt niin loukkaannutaan. Jo itse on ihan varma lapsen isästä, niin miksi näin voimakas tunnereaktio? Ihan naisena kysyn. Eihän se ole sinulta pois, jos isä haluaa varmistua kun tosiasiassa kaikki ei nyt vaan ole niitä oikeita lapsen isiä. Huijataanhan hyväuskoisia nykyään ihan Omakannassakin ja muissa jutuissa.

Ymmärrän täysin isyystestit kun kyseessä on kevyt tapailusuhde jossa ehkä tapaillaan muitakin, ja raskaus ei ole suunniteltu.

Mutta minä ja mieheni olimme olleet naimisissa kaksi vuotta kun tietoisesti jätimme ehkäisyn pois ja molempien yhteisellä päätöksellä aloimme yrittämään lasta. 

Jos tuossa tapauksessa mieheni olisi sitten vaatinut isyystestiä, niin sehän olisi tarkoittanut hän pitää minua täysin moraalittomana huorana, joka on valmis makaamaan jonkun toisen miehen kanssa vaikka olemme yrittämässä raskautta. Ja ei ainoastaan tuo, vaan että olisin sitten vielä kaiken kukkuraksi niin tyhmä että makaan toisen kanssa ilman kumia! 

Joo että tosi hieno alku yhteiselle matkalle vanhempina. Mies pitää naista umpityhmänä huorana. Ja tuohon sitten ei saisi tulla "voimakasta tunnereaktiota"? Pitäisi ajatella että ei se ole minulta pois?

Jos mies olisi tullut sanomaan että haluaa isyystestin, olisin hymyillyt ja sanonut että tottakai, teetä ihmeessä. Ja laittanut saman tien avioerohakemuksen vireille.

Vierailija
6139/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpäs nyt! Joku tanttara tiesi kertoa, että "jollekin" valkoihoiselle parille oli syntynyt musta lapsi joka myöhemmin muuttui aivan vitivalkoiseksi.

Oma lapseni oli syntyessään iholtaan tumma, mutta parin päivän päästä hänellä oli vaalea iho. Ei ihme, sillä syntymä ei ole lapselle helppo. Naamakin oli mustelmilla ja turvoksissa ja nenä lytyssä. Ja jotkut vauvat muuttuvat keltaisiksi, olisitko arvannut?

Vierailija
6140/7876 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja harva oikeasti on isä lapselle vaikka siittäjä onkin ihan testatusti