Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisihän se testi olla automaattinen mutta nykytilanteessa henkisesti kypsä nainen ottaa tarvittaessa itse asian puheeksi, lapsenkin tähden.
"Kuule kulta, meidän pitää tehdä lapselle isyystesti, niin saadaan selville onko se sinun. Tosi jännää odottaa tuloksia, eikö?"
Kommenttien perusteella hyvin monella palstammalla olisi jännät paikat...
99% tietää satavarmasti, kuka on lapsensa isä, mutta saisi se mustasukkainen epäilijämies kärvistellä epäluullossaan ja tietämättömyydessään hyvän tovin, jos raskaana oleva vaimo vihjaa ihan viattomasti isyystestin tarpeellisuudesta.
Edelleen on kyseessä vai
Edelleen ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisihän se testi olla automaattinen mutta nykytilanteessa henkisesti kypsä nainen ottaa tarvittaessa itse asian puheeksi, lapsenkin tähden.
"Kuule kulta, meidän pitää tehdä lapselle isyystesti, niin saadaan selville onko se sinun. Tosi jännää odottaa tuloksia, eikö?"
99% tietää satavarmasti, kuka on lapsensa isä, mutta saisi se mustasukkainen epäilijämies kärvistellä epäluullossaan ja tietämättömyydessään hyvän tovin, jos raskaana oleva vaimo vihjaa ihan viattomasti isyystestin tarpeellisuudesta.
Edelleen on kyseessä vai
Niin, sillä mies epäilee naisen pettävän ja valehtelevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien osapuolien kannalta on parasta tehdä testi. Erityisesti lapsen.
Nythän kiihkeästi yh:ksi haluava ei voi asiaa yksin päättää. 2019 tuli muutos lakiin että äiti ei voi kieltäytyä testin tekemisestä. Jos isä testin vaatii niin se tehdään.Hyvä niin.
Asia ratkeaa sillä, että äiti sanoo neuvolassa ettei hänellä ole hajuakaan kuka on isä.
Aika julmaa lasta kohtaan, mutta eihän narskunaiset siitä piittaa.
Niin, tai sitten ei. Tuttavani jätti isän henkilöllisyyden kertomatta, sillä isä oli uhannut tappaa molemmat jos joutuisi olemaan lapsen kanssa tekemisissä tai maksamaan elareita.
Pointtina nyt kuitenkin se, ettei mikään laki takaa sitä että isä saa oikeuden lapseensa.
Edelleen on kyseessä vain miehen sukulaissuhteen varmistaminen lapseen.
Edelleen ei ole. Parisuhde on perheen kivijalka ja parisuhteen kivijalka on luottamus. Jos ollaan jo lähtökohtaisesti sotajalalla sen suhteen, kuinka paljon toiseen voi luottaa, mitä jää jäljelle niihin raskaisiin ruuhkavuosiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ilman isyystestiä yksikään mies ei voi olla 100%:n varma, onko lapsen isä.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tajua että mistä tässä nyt niin loukkaannutaan. Jo itse on ihan varma lapsen isästä, niin miksi näin voimakas tunnereaktio? Ihan naisena kysyn. Eihän se ole sinulta pois, jos isä haluaa varmistua kun tosiasiassa kaikki ei nyt vaan ole niitä oikeita lapsen isiä. Huijataanhan hyväuskoisia nykyään ihan Omakannassakin ja muissa jutuissa.
Millaista teillä oli, kun rupesitte suunnittelemaan lapsen hankkimista? Meillä asiaa pohdittiin joka kantilta. Milloin kannattaisi jättää ehkäisy pois, mihin vuodenaikaan olisi kiva olla vastasyntyneen kanssa, laskettiin äitiyspäivärahan määrää, pohdittiin mahdutaanko asuntoon vai pitäisikö muuttaa, mahtuuko vaunut auton takakonttiin vai ei, miten päivähoito on järjestetty, miten lapsi sopii työkuvioihin ja mitä kaikkea muuta siinä olikaan. Sitten jännättiin, milloin plussaa. Odotusaikana mietittiin kivoja nimiä. Raskaus meni ja mies tuli synnytykseen mukaan.
Mitäpä luulet, miltä minusta olisi tuntunut, jos mies olisi sanonut lapsen synnyttyä, että pitää tehdä isyystesti? Olisin miettinyt, että vihjasiko mies silloin kuukausia sitten sanoessaan niin tai noin, että epäilee minun käyneen vieraissa. Miettikö mies ketä kävin panemassa, kun olin ylitöissä? Koko odotusaika olisi ollut miehen puolelta näyttelemistä. Kaikki se yhteenkuuluvaisuuden tunne olisi ollut kuvitelmaa. Ja mites ne miehen pikkujoulut, kun hän tuli vasta aamulla kotiin? Oliko se kaveri vai "kaveri", kenen luona mies yöpyi?
Jos joskus saisin lapsen, niin minua ei ainakaan haittaisi, että mies tekisi isyystestin varmuuden vuoksi. Itsehän olisin 100% varma isästä, mutta ymmärrän, ettei miehet voi koskaan olla täysin varmoja.
Sitä paitsi tekeehän miehet jatkuvasti näitä isyystestejä vaimojensa tietämättä, jotta saavat itselleen mielenrauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ilman isyystestiä
Ai kauhea, miten identtisen kaksoisveljen omaava mies voi olla koskaan varma lastensa isyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus saisin lapsen, niin minua ei ainakaan haittaisi, että mies tekisi isyystestin varmuuden vuoksi. Itsehän olisin 100% varma isästä, mutta ymmärrän, ettei miehet voi koskaan olla täysin varmoja.
Sitä paitsi tekeehän miehet jatkuvasti näitä isyystestejä vaimojensa tietämättä, jotta saavat itselleen mielenrauhan.
No eivät varmasti tee. Mies ei sellaista yksin saa aikaan, naisen on hoidettava sekin. Ja sitten uhriudutaan kun suhde on tuhoutunut.
Vierailija kirjoitti:
Niin, huomaa, että et ole saanut lasta. Nimittäin kyllä se raskaus vähän semmoinen homma hormonaalisesti kuule on, että siinä kääntyy todellakin niin voimakkaasti sen oman puolison suuntaan, eikä paljon kiinnosta etsiä panokavereita kodin ulkopuolelta.
Ja kun voimakkaasti on koko fyysisen ja henkisen olemuksensa voimalla kääntynyt sinne puolison suuntaan, omaan pesään, omaan toiveeseen perheestä, pelottaa, että onhan kaikki hyvin, pelottaa, että meneehän synnytys hyvin, miettii, että ei vain vahingossakaan tekisi mitään, mikä vahingoittaa vauvaa, on riippuvainen puolisosta ja hänen tuestaan, kuitenkin nauttii yhteisestä odotuksesta
niin on se melkoinen märkä rätti jos toinen toteaa, että kivat sulle, mutta kyllä mun täytyy varmistaa, että et valehtele siinä mulle silmät suut täyteen, teeskentele tätä kaikkea.
Ihan väkisin tulisi myös mieleen, että mitä sä olet kodin ulkopuolella tehnyt, kun edes epäilet, että semmoinen olisi mahdollista. Missä sä olet ollut, kun mä olen ollut raskaana tässä perheessä.
Vierailija kirjoitti:
"Nainen siis kertoi sinulle, et olet neljäs, jota isäksi yritän...vai juttelit niiden neljän muun kanssa ja jaoitte kokemuksen naisesta? Siis mitrn tommonen asia tulee edes puheeksi??
Ihme porukoissa kuljet."
Pienehköllä paikkakunnalla useimmat tietävät kuka antaa pimpsaa helposti. Kaveri oli käynyt ennen mua ja kertoi, että oli yrittänyt samaa kusetusta ja myöhemmin paljastui loput.
Jaa jaa, tarkoituksella kävitte paikallisen ns. harrastelijan luona. No, tuota nyt ei oikein voi yleistää normaaleihin parisuhteisiin. Kai käytit sentään kondomia??
Eli, ihme porukoissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaattiset testit, ja naisille myös vapaa pääsy syynäämään lista miehen jälkikasvusta aina halutessaan. Ei sitten turhaan tuhlaa elämäänsä, jos mies käykin levittämässä siementään muuallekin.
Kun isyys varmistetaan ja rekisteröidään heti synnytyslaitoksella, ei tarvita mitään erillistä prosessia eron sattuessa tai lapsen syntyessä avioliiton ulkopuolella. Elatusmaksut pidätetään suoraan palkasta, niin loppuu niiden kanssa venkoilukin.
Tämä! Enää ei aivan syyttömät miehet joutuisi maksamaan käenpojasta.
Miksi minun veroista pitäisi maksaa, kun sinä et osaa löytää luotettavaa äitiä lapsilles? Olet kuitenkin tapauksena vain n.1% "isistä"...
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ehdottaisi isyystestejä niin kysyisin onko hänen siitoskykynsä jotenkin epävarma, kun epäilee ettei olisi isä.
Jos nainen ehdottaisi sukupuolitautitestejä, niin....?
Kuinka moni parisuhteessa oleva on joutunut esittämään puolisolle omalta kohdalta isyystestin tuloksen, oman virkatodistuksen, koulu- ja tutkintotodistuksen, ajokortin, työsopimuksen, palkkaerittelyn, rikosrekisterin ja luottorekisteriotteen? Eihän toisen sanaan voi luottaa, sehän voi puhua kaikesta ihan höpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ehdottaisi isyystestejä niin kysyisin onko hänen siitoskykynsä jotenkin epävarma, kun epäilee ettei olisi isä.
Jos nainen ehdottaisi sukupuolitautitestejä, niin....?
Niin, juuri niin. Ei ole ollut tarvetta miehelle ehdotella mitään testejä. Pari kertaa olen sydänoireiden tyyppisissä lääkäriin patiskellut, kun ei suomalaismiehen tyyliin oikein lääkäreistä perusta.
Mutta kun ei ole mitään sutinoita itsellä ikinä ollut, enkä miehestäkään ole semmoisia viboja vaistonnut, niin miksi sp-testeissä hyppäisimme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäluottamuslause tai ei niin ei kai isyyden vahvistaminen ole kenenkään mielestä epäreilu?
Missä vaiheessa sinun mielestä kannattaa ottaa puheeksi isyystestin tekeminen?
Sanoin vaimolleni että kaikista tulevista muksuista tehdään testit, ennen raskautta. Viisi tullut ja testit tehty. Ei minkäänlaista ongelmaa.
Sinä olet osannut hoitaa asian oikein. Kaikki muut tuntuvat paukauttavan asian esiin vasta sitten, kun lapsi on syntynyt.
Minä en tuollaisen miehen kanssa edes seurustelisi. Jos miehen asenne minuun olisi lähtökohtaisesti tuollainen, että hänen mielestään jalkani leviäisivät ihan noin vain siellä ja
"Suomalaiset naiset ovat ympäri maailman kuuluisia siitä, että reidet aukeavat hyvin helposti. Miten mies voisi olla varma uskollisuudesta, jos naisella on paljon suhteita takana ja esim. kaikki yhden illan juttuja?
On minun kanssa ainakin kaksi petturinaista kinunnut naimisiin, mutta olen sanonut ihan suoraan, että miten voisin luottaa suhun, kun petät nykyistä miestäsi kanssani? Kumpikin yrittivät vielä pimittää, että ovat naimisissa."
No aika erikoisia tyttiksiä olet itsellesi valinnut. Miten salataan, et ollaan naimisissa ja seukataan saman aikaan ja halutaan silti vieläpä naimisiin! Siis ollessaan vielä naimisissa? On kyl sekavaa settiä.
Tiesitkö, että suomalaiset suhtautuvat pettämiseen kaikkein jyrkimmin maailmassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ehdottaisi minulle tuollaista, hän pääsisi vuoteeseeni vain kerran kuukaudessa otettujen sukupuolitautitestien jälkeen näytettyään puhtaan testituloksen. Minulla on oikeus epäilyyn myös, jos minua epäillään.
Oletko sä kerran kuukaudessa raskaana? Typeryshän sinä tosin olet joka hetki...
Jos ei kerran luoteta, sitten ei luoteta. Miksi mieheen pitäisi luottaa, jos naiseen ei?
eri
Vierailija kirjoitti:
En tiedä tietääkö "isä" ja lapsi tänä päivänäkään etteivät ole mitään sukua keskenään. Surettaa kummankin puolesta.
Mutta te siis tiedätte, koko kylä tietää, kuka se isä on?? Toi on justiin sitä wt-meininkiä, jota itse en voi ymmärtää, mutta joo noissa piireissä kyllä kannattaa tehdä muitakin testejä kuin isyystestejä.
Sen verran löysät seksitavat ja sinäkin näemmä sortunut ekalla baarikeikallasi kotipaikkakunnalla samaan pyöritykseen.
Tää on myös syy, miksi itse en sinkkunakaan harrastanut mitään yhden yön juttuja, kun koskaan ei tiennyt, minkälaisen vatipään kanssa sitä joutuu tekemisiin sen vuoksi. Joko nainen on itse täysi kiliviriviripää tai vähintään joku kuvioissa roikkuva poikkis on.
M43
Kuten jo sanoin, kaikki paljastui jälkikäteen. Nainen oli hienostoperheestä ja kaikki pitivät häntä vaikeasti tavoiteltavana, mutta joku oli sitten saanut pantua paksuksi ja luulin itsekin saavuttaneeni jotain mihin vain harvoilla on mahdollisuus. Uskon, että ihan hänen taustansakin takia oli kiire löytää "isä" lapselle, jonka oikea isä ei ollut valmis isäksi. Ja en tavannut häntä baarissa. Olen absolutisti.
Vierailija kirjoitti:
No totta helkutissa tehdään,ei sitä muuten voi olla isästä varma miehenä! Kuuluisu hoitaa jo lainpuolestakin valtion koko homma
Miksi?
Aika julmaa lasta kohtaan, mutta eihän narskunaiset siitä piittaa.