Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Kaikkien vanhempien pitää tehdä sama.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien osapuolien kannalta on parasta tehdä testi. Erityisesti lapsen.
Nythän kiihkeästi yh:ksi haluava ei voi asiaa yksin päättää. 2019 tuli muutos lakiin että äiti ei voi kieltäytyä testin tekemisestä. Jos isä testin vaatii niin se tehdään.Hyvä niin.
Asia ratkeaa sillä, että äiti sanoo neuvolassa ettei hänellä ole hajuakaan kuka on isä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ehdottaisi minulle tuollaista, hän pääsisi vuoteeseeni vain kerran kuukaudessa otettujen sukupuolitautitestien jälkeen näytettyään puhtaan testituloksen. Minulla on oikeus epäilyyn myös, jos minua epäillään.
Oletko sä kerran kuukaudessa raskaana? Typeryshän sinä tosin olet joka hetki...
Vierailija kirjoitti:
Ei nainenkaan aina tiedä. Kun on ollut yhdyntä useamman miehen kanssa pienen ajan sisällä silloin kun hedelmöittyminen on voinut tapahtua niin varma ei voi olla.
Korjattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nainenkaan aina tiedä. Jos on ollut yhdyntä useamman miehen kanssa pienen ajan sisällä silloin kun hedelmöittyminen on voinut tapahtua niin varma ei voi olla.
No niin, eli kyseessä on oletus, että nainen pettää.
Se on juuri se syy, miksi en lähtisi leikkimään perhettä, jos toinen kertoisi haluavansa isyystestit. En lähtisi mihinkään yhteiselämään noin hataralta luottamuspohjalta.
Minä olen kieltäytynyt pidemmistä suhteista ihan sillä perusteella, että naisilla on ollut yhden yön romansseja. Ei olleet vaimoainesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nainenkaan aina tiedä. Jos on ollut yhdyntä useamman miehen kanssa pienen ajan sisällä silloin kun hedelmöittyminen on voinut tapahtua niin varma ei voi olla.
No niin, eli kyseessä on oletus, että nainen pettää.
Se on juuri se syy, miksi en lähtisi leikkimään perhettä, jos toinen kertoisi haluavansa isyystestit. En lähtisi mihinkään yhteiselämään noin hataralta luottamuspohjalta.
Minä olen kieltäytynyt pidemmistä suhteista ihan sillä perusteella, että naisilla on ollut yhden yön romansseja. Ei olleet vaimoainesta.
No eihän siinä ole mitään väärää, jokaisella on vapaus valita ihmissuhteensa. Samaan tapaan kun itse en lähtisi perheleikkiin, jossa todistettava toiselle syyttömyyttään.
Tämä on loistava analogia. Jos koti kerran ei ole paikka, eikä puoliso ole ihminen tai parisuhde tila, jossa voi luottaa, että ei tule kusetuksi koko ajan, niin totta kai se sitten toimii niin, että molempien pitää koko ajan miettiä, mikä olisi pahin mahdollinen juttu, jonka toinen voi mulle tehdä ja epäillä ja vaatia todistuksia, että näin ei ole tapahtunut.
Tämä on se pointti, jota yllättävän moni ei tunnu tajuavan. Siis että jos lähtökohta on, että suhteessa toiseen ei voi luottaa, vaan toinen voi tehdä karmean, hirveän, surua tuottavan, koko toisen elämän pilaavan teon, niin TOTTA KAI se epäluottamus on silloin molemmin suuntainen.
Silloin lähtötila on, että ainakin toinen uskoo, että tämä on parisuhteessa ei vain mahdollista, vaan todennäköistä. Ja se kertoo hänen omasta maailmankuvastaan ja siitä, mitä hän ITSE ajattelee mahdolliseksi tehdä, ihan kaiken.
Joten mitä muuta siitä voi seurata kuin molemminpuolinen kyräily. Kivaa loppuelämää vaan!
"Ööööh siis sori...tiesit, että kyseessä on pimpsahtava tapaus, menit sinne isojen poikien perässä samalle astialle ja sulle oli uulllaaatuuus, että tämmöisestä voi seurata kusetusyritys, kun jollain teistä palaa pulla pohjaan?
Itse olen lähtenyt siitä ajatuksesta, että munaa ei uiteta missä sattuu.
M43"
En tiennyt etukäteen, koska olin vasta äskettäin palannut opiskelujen jälkeen kotipaikkakunnalleni. Ja tietysti käytin kumia, niin herättihän se "hiukan" epäilyksiä ja huvittuneisuutta, kun mimmi ilmoitti aamulla, että hän taitaa olla raskaana.
Asia tuli siis kaverin kanssa puheeksi ja naurahti, että samaa sanoi hänellekin.
En tiedä tietääkö "isä" ja lapsi tänä päivänäkään etteivät ole mitään sukua keskenään. Surettaa kummankin puolesta.
Eräs lapsuuden koulukaveri oli vähällä tappaa kasvattivanhempansa, kun kuuli vasta teininä, ettei ole heidän biologinen lapsi ja kaikki muut jotka tuon perheen tunsivat, tiesivät asian.
Minusta se naisen mahdollinen loukkaantuminen on pieni hinta siihen nähden, että nainen kusettaa kahta miestä ja lastaan, sekä kummankun sukua.
Isyystestien tuloksista noin 32% on negatiivisia. Onko niin ettei miehillä ole aihetta epäilyyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaattiset testit, ja naisille myös vapaa pääsy syynäämään lista miehen jälkikasvusta aina halutessaan. Ei sitten turhaan tuhlaa elämäänsä, jos mies käykin levittämässä siementään muuallekin.
Kun isyys varmistetaan ja rekisteröidään heti synnytyslaitoksella, ei tarvita mitään erillistä prosessia eron sattuessa tai lapsen syntyessä avioliiton ulkopuolella. Elatusmaksut pidätetään suoraan palkasta, niin loppuu niiden kanssa venkoilukin.
Tämä! Enää ei aivan syyttömät miehet joutuisi maksamaan käenpojasta.
Juurikin näin! Tietysti jos lapsella on jo syntyessään tummahko iho ja mustat kiharat niin ei sitä testiä varmaan tarvitse tehdä jos äiti sekä isäehdokas ovat molemmat vaaleaihoisia🤔
Äläpäs nyt! Joku tanttara tiesi kertoa, että "jollekin" valkoihoiselle parille oli syntynyt musta lapsi joka myöhemmin muuttui aivan vitivalkoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
On minun kanssa ainakin kaksi petturinaista kinunnut naimisiin, mutta olen sanonut ihan suoraan, että miten voisin luottaa suhun, kun petät nykyistä miestäsi kanssani? Kumpikin yrittivät vielä pimittää, että ovat naimisissa.
Varmaan ajattelivat, että et sä ole niin tarkka, kun lähdet kenen kanssa tahansa puuhiin ottamatta edes selvää, onko varattu vai ei ja näemmä, vaikka tiesitkin olevan varattu niin sallit pettämisen kanssasi.
Suhdekin jatkunut naimisissa olosta huolimatta niin pitkään, että naimisiin meno sun kanssa tullut puheeksi.
Älkää miehet pllunhimossanne sortuko niihin petturinaisiin, sillä tavoin vältytte kyynistymästä ja kykenette näkemään ihmiset muinakin kuin huijareina. Jollaisia siis itse olette, varattuihin sekaantujat.
Voisin kuvitella, että tapailut loppuisivat lyhyeen, jos naisten taustoja alkaisi tukimaan esim kotietsinnöillä ja palkkaamalla etsivä.
No totta helkutissa tehdään,ei sitä muuten voi olla isästä varma miehenä! Kuuluisu hoitaa jo lainpuolestakin valtion koko homma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minun kanssa ainakin kaksi petturinaista kinunnut naimisiin, mutta olen sanonut ihan suoraan, että miten voisin luottaa suhun, kun petät nykyistä miestäsi kanssani? Kumpikin yrittivät vielä pimittää, että ovat naimisissa.
Varmaan ajattelivat, että et sä ole niin tarkka, kun lähdet kenen kanssa tahansa puuhiin ottamatta edes selvää, onko varattu vai ei ja näemmä, vaikka tiesitkin olevan varattu niin sallit pettämisen kanssasi.
Suhdekin jatkunut naimisissa olosta huolimatta niin pitkään, että naimisiin meno sun kanssa tullut puheeksi.
Älkää miehet pllunhimossanne sortuko niihin petturinaisiin, sillä tavoin vältytte kyynistymästä ja kykenette näkemään ihmiset muinakin kuin huijareina. Jollaisia siis itse olette, varattuihin sekaantujat.
Voisin kuvitella, että tapailut loppuisivat lyhyeen, jos naisten taustoja alkaisi tuki
Ohis, mutta ehkä se riittää ainakin alkuun että lakkaat paneskelemasta naimisissa olevia.
Vierailija kirjoitti:
No totta helkutissa tehdään,ei sitä muuten voi olla isästä varma miehenä! Kuuluisu hoitaa jo lainpuolestakin valtion koko homma
Joo, ei muuta kun miljoonat verolatit taas likoon siksi että muutama miesressukka on pamauttanut paksuksi epäluotettavan naisen.
Maksa itse.
Vierailija kirjoitti:
Isyystestien tuloksista noin 32% on negatiivisia. Onko niin ettei miehillä ole aihetta epäilyyn?
Ei ole, vaan noin prosentti.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisihän se testi olla automaattinen mutta nykytilanteessa henkisesti kypsä nainen ottaa tarvittaessa itse asian puheeksi, lapsenkin tähden.
Meillä voisi mies alkaa vähän ihmettelemään, jos alkaisin selittämään että pitää tehdä isyystesti meidän lapsista. Varmaan luulisi että olen seonnut, tai pettänyt häntä.
Ihan yhtälailla olisin itse ihmeissäni jos mies haluaisi testeillä osoittaa minulle että hän ei ole naapurin lasten isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ehdottaisi minulle tuollaista, hän pääsisi vuoteeseeni vain kerran kuukaudessa otettujen sukupuolitautitestien jälkeen näytettyään puhtaan testituloksen. Minulla on oikeus epäilyyn myös, jos minua epäillään.
Oletko sä kerran kuukaudessa raskaana? Typeryshän sinä tosin olet joka hetki...
Kyllä ne taudit tarttuu silloinkin kun ei ole raskaana.
Eikä se testi tulevaisuudesta mitään kerro. Vaikka viime viikolla olisi ollut puhdas, niin silti mies on saattanut testin jälkeen käydä hankkimassa ties minkä taudin.
Mitään en tietenkään epäile, mutta koskaan ei voi olla täysin varma. Naisille taudit voivat aiheuttaa lapsettomuutta, eli kyse on koko elämän mittaisesta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisihän se testi olla automaattinen mutta nykytilanteessa henkisesti kypsä nainen ottaa tarvittaessa itse asian puheeksi, lapsenkin tähden.
"Kuule kulta, meidän pitää tehdä lapselle isyystesti, niin saadaan selville onko se sinun. Tosi jännää odottaa tuloksia, eikö?"
Kommenttien perusteella hyvin monella palstammalla olisi jännät paikat...
99% tietää satavarmasti, kuka on lapsensa isä, mutta saisi se mustasukkainen epäilijämies kärvistellä epäluullossaan ja tietämättömyydessään hyvän tovin, jos raskaana oleva vaimo vihjaa ihan viattomasti isyystestin tarpeellisuudesta.
Jos mies ehdottaisi isyystestejä niin kysyisin onko hänen siitoskykynsä jotenkin epävarma, kun epäilee ettei olisi isä.
Tämä on loistava analogia. Jos koti kerran ei ole paikka, eikä puoliso ole ihminen tai parisuhde tila, jossa voi luottaa, että ei tule kusetuksi koko ajan, niin totta kai se sitten toimii niin, että molempien pitää koko ajan miettiä, mikä olisi pahin mahdollinen juttu, jonka toinen voi mulle tehdä ja epäillä ja vaatia todistuksia, että näin ei ole tapahtunut.
Voin kuvitella, että monelle naiselle olisi kamala paikka saada tietää, että oma mies on raiskannut jonkun. Joten jos se niin helkkarin ok on epäillä toista tosta noin, miksi tämä ei olisi ok.
Vaikka mä kyl ymmärsin, että sarkasmiahan tuo, mutta hyvä veto.
M43