Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Teiltä jotka eroaisitte, jos mies vaatisi testiä haluaisin kysyä, olisiko myös avioehdon vaatiminen ollut peruste jättää mies? Sehän on myös epäluottamuksen osoitus, ts. että puoliso ei aio olla loppuelämäänsä yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni lakia olisi muutettava siten, että ellei isyyttä ole varmistettu lailla, ei miehen tarvitsisi olla elatusvelvollinen, ihan sama avo-tai avioliiton ollessa kyseessä.
N. 67, kahden lapsen äiti ja kolmen isoäiti. Piti olla vielä yksi lisää mutta isyystestissä paljastui ettei poikani ole isä. Jatkoivat kyllä yhdessäoloa jonkin aikaa, mutta erosivat sittemmin. Eli mielestäni pakolliset testit kaikille. En vaan ymmärrä näitä naisten kommentteja tästä luottamuspulasta.
Korjaus: "ellei isyyttä ole varmistettu testillä."
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän ymmärtäväisiä vastauksia, vaikka tästä aiheesta usein näkee sellaisia kommentteja että johtaa 100% eroon tällainen "epäluottamuslause".
Monen miehen pahin pelko onkin, että johtaa eroon vain kun haluaa isyystestin, siksi moni jättääkin tekemättä sen.
Miehet on ahdistettu nurkkaan tämän asian suhteen.
Olen kanssa todennut,että täällä keskustelupalstalla on jokaiseen parisuhdeongelmaan edotuksena ja kehotuksena "erotkaa!"
jos tätä tilannetta voi nyt edes ongelmaksi sanoa. Tietysti siinä kohtaa asia olisi ongelma, jos lapsi ei olekaan hänen.. Mutta olen enemmistön kanssa samaa mieltä. Etenkin raskausaikana voi olla vaikea suhtautua järjellä tuollaiseen ehdotukseen, vaikka miehen ehdotus on ihan järjellä perusteltavissa.. Kyse on varmaan ennemminkin periaatteesta kuin epäluottamuksesta.
Äidinkin kannattaa tehdä. Ties vaikka ei olisi hänen lapsensa. Kun mieskin voi synnyttää uusien oppien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Oikein mainiota tuo isyystesti.
kiikuta äijäs sukupuolitautitestiin! Juu, mitää epäile, varmuudeksi vaan
En ymmärrä. Totta kai menisin testiin jos vaimoni sitä pyytäisi. Mitä ihmettä nyt taas?
Vierailija kirjoitti:
Teiltä jotka eroaisitte, jos mies vaatisi testiä haluaisin kysyä, olisiko myös avioehdon vaatiminen ollut peruste jättää mies? Sehän on myös epäluottamuksen osoitus, ts. että puoliso ei aio olla loppuelämäänsä yhdessä?
Avioehto kohdistuu tulevaisuuteen, isyystesti menneisyyteen. Jos mies haluaa, että tulevat lapset testataan isyyden suhteen, hän varmaan osaa sanoa siitä siinä vaiheessa, kun lasten hankkiminen tulee puheeksi. Jos mies ehdottaa tuota lapsen syntymän jälkeen, nainen alkaa miettiä, että tuotako se on koko raskausajan miettinyt.
Mitä jos nainen sanookin "lapselle pitää tehdä isyystesti, että saan varmuuden siitä, että lapsi on sinun"? Ilahtuuko mies?
Vierailija kirjoitti:
Ei, en suostuisi avioon ilman avioehtoa. On eri asia tiedostaa että joskus voi tulla ero, kuin epäillä toista pettämisestä ja valehtelemisesta ilman mitään syytä.
Sen voi tehdä vasta kun vauva on syntynyt. Oma vauvani näytti niin paljon isältään, että isyydestä ei ollut mitään epäselvää.
Odottele siis rauhallisin mielin että isä näkee vauvansa.
Jos vielä kokee sen jälkeen tarvetta varata aikaa lastenvalvojalle DNA-testeihin jonka jälkeen odotetaan käräjäoikeudesta papereita niin olkoot.
Ei niillä siellä lastenvalvojilla ja käräjillä varmaan muutakaan tekemistä ole. Hyvä että työllistätte ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein mainiota tuo isyystesti.
kiikuta äijäs sukupuolitautitestiin! Juu, mitää epäile, varmuudeksi vaan
En ymmärrä. Totta kai menisin testiin jos vaimoni sitä pyytäisi. Mitä ihmettä nyt taas?
Aina joka kerta, kun olet ollut yön pois kotoa syystä tai toisesta? Olet vaikka käynyt sukulaisen hautajaisissa?
No onhan tuo tavallaan osoitus jonkinasteisesta luottamuspulasta, mutta se ei välttämättä johdu teidän suhteesta tai AP:sta. Itse en ihan oman menneisyyteni takia luota keneenkään 100%, tuskin tulen koskaan luottamaan. Tehdäänhän avioehtojakin. Joskus on vain järkevää vähän varmistella omaa selustaa. Jos olisin mies, varmaan haluaisin varmaan itsekin tehdä testin. Ilman mitään suurempia epäilyksiä, ihan vain varmistamiseksi.
Kannattaahan se tehdä. Itse olen 32-vuotiaan pojan isä ja tämän vain minä ja äiti tiedämme. Lyhyt suhde aikoinaan tuotti lapsen, lapsen äiti halusi jatkaa seurustelukumppaninsa kanssa ja päätimme unohtaa asian. Nykyisten DNA-testien aikana pelkään kaiken aikaa, että sukulaislistaani pamahtaa tämän pojan nimi.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo tavallaan osoitus jonkinasteisesta luottamuspulasta, mutta se ei välttämättä johdu teidän suhteesta tai AP:sta. Itse en ihan oman menneisyyteni takia luota keneenkään 100%, tuskin tulen koskaan luottamaan. Tehdäänhän avioehtojakin. Joskus on vain järkevää vähän varmistella omaa selustaa. Jos olisin mies, varmaan haluaisin varmaan itsekin tehdä testin. Ilman mitään suurempia epäilyksiä, ihan vain varmistamiseksi.
Missä vaiheessa ottaisit asian puheeksi? Silloin, kun lapsista vasta puhutaan vai silloin, kun synnytys on just ohi?
Vierailija kirjoitti:
Harvoin ne epäilykset rajoittuu pelkästään siihen isyyteen. Jotkuthan alkaa jankata että isyystestin tulos on väärennetty, jos testi osoittaa miehen isäksi.
Tuollainen epäilijä luiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaahan se tehdä. Itse olen 32-vuotiaan pojan isä ja tämän vain minä ja äiti tiedämme. Lyhyt suhde aikoinaan tuotti lapsen, lapsen äiti halusi jatkaa seurustelukumppaninsa kanssa ja päätimme unohtaa asian. Nykyisten DNA-testien aikana pelkään kaiken aikaa, että sukulaislistaani pamahtaa tämän pojan nimi.
Jatketaan. Lapsen äiti ehdottomasti halusi, että pysyn poissa koska heillä oli pitkä ja vakaa suhde takanaan. En alkanut tätä kyseenalaistaa. Varmaan oikea ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatketaan. Lapsen äiti ehdottomasti halusi, että pysyn poissa koska heillä oli pitkä ja vakaa suhde takanaan. En alkanut tätä kyseenalaistaa. Varmaan oikea ratkaisu.
Juu, tietenkin on oikea päätös kusettaa sekä miestä että lasta oman mukavuudenhalun vuoksi. Olisitte sen akan kanssa sopineet yhteen täydellisesti, samanlaisia löysähousupelkureita molemmat.
Ymmärettävää jos nainen ollu jakorasiana salaa.
On niin helppo jossitella niin kauan kuin tuollainen tilanne ei ole totta. Jos isyystestit olisivat pakollisia ja ne tehtäisiin kaikille, tilanne olisi ehkä neutraali, mutta millään ilveellä ei voi saada neutraaliksi sitä, että puoliso vaatii isyystestiä. Olisihan isyystestin vaatiminen kuin märkä rätti naisen kasvoille. Jos sen sanoittaisi, se tuntuisi siltä kuin mies sanoisi, että esitän rakastavani sinua ja luottavani sinuun, mutta samalla uskon, että olisit voinut juosta kylillä jakamassa muille. Naisena loukkaantuisin aivan valtavasti. En koskaan voisi luottaa tuollaisen vaatimuksen esittäneen miehen rakkauteen. Ei hän rakastaisi minua, eikä luottaisi minuun, eikä meidän parisuhteemme mitä ilmeisimmin olisi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
On niin helppo jossitella niin kauan kuin tuollainen tilanne ei ole totta. Jos isyystestit olisivat pakollisia ja ne tehtäisiin kaikille, tilanne olisi ehkä neutraali, mutta millään ilveellä ei voi saada neutraaliksi sitä, että puoliso vaatii isyystestiä. Olisihan isyystestin vaatiminen kuin märkä rätti naisen kasvoille. Jos sen sanoittaisi, se tuntuisi siltä kuin mies sanoisi, että esitän rakastavani sinua ja luottavani sinuun, mutta samalla uskon, että olisit voinut juosta kylillä jakamassa muille. Naisena loukkaantuisin aivan valtavasti. En koskaan voisi luottaa tuollaisen vaatimuksen esittäneen miehen rakkauteen. Ei hän rakastaisi minua, eikä luottaisi minuun, eikä meidän parisuhteemme mitä ilmeisimmin olisi hyvä.
Ja siis sen lisäksi että mies epäilisi uskottomuudesta, hän epäilisi myös jatkuvasta valehtelusta. Eli pitäisi minua aivan ihmisen irvikuvana. Ero olisi väistämätön.
Ohis
Aloittelijan virhe ap:n mieheltä. Isyystesti kannattaa tehdä ihan hissukseen, turha siitä on lapsen äidille mitään mainita, varsinkin kun naiset juuri synnytyksen jälkeen tuppaavat olemaan vähän epävakaassa mielentilassa hormoniensa vuoksi. Itselläni on kaksi lasta ja teetin testit molemmista vaimoni tietämättä.