Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei ole epäluottamus puolisoa kohtaan.
Kyseessä on vain varmistus. Joka varmistaa myös sen, että lapsi on oikea eikä vaihtunut laitoksella.
Minäkin haluan että testi tehdään vaikka en todellakaan epäile pettämistä.
No kyllä kyseessä on epäluottamus ja a) satuttaisi minua äitinä ja kumppanina todella pahasti b)pistäisi miettimään, että miksi mies epäilee- itse kun en ole pettänyt, eli omaa pettämistään peilailee
Toki testin antaisin teettää, mutta pysyvät jäljet jättäisi, eli enpä kunnioittaisi isänä ja kumpoanina miestä ja pitäisin silmäni auki sille, että pettääkö mies mahdollisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on vain varmistus. Joka varmistaa myös sen, että lapsi on oikea eikä vaihtunut laitoksella.
No kyllä kyseessä on epäluottamus ja a) satuttaisi minua äitinä ja kumppanina todella pahasti b)pistäisi miettimään, että miksi mies epäilee- itse kun en ole pettänyt, eli omaa pettämistään peilailee
Toki testin antaisin teettää, mutta pysyvät jäljet jättäisi, eli enpä kunnioittaisi isänä ja kumpoanina miestä ja pitäisin silmäni auki sille, että pettääkö mies mahdollisesti
Sama juttu. Jos mies pitäisi varteenotettavana vaihtoehtona sitä, että olisin hommanut itseni raskaaksi jollekin toiselle miehelle, niin kyllä alkaisin miettiä mitä mies itse tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen lause on todella paradoksaalinen.
Eli jos et epäile pettämistä, niin miksi isyys pitäisi varmistaa?
Tiedän asian paradoksaalisuuden, mutta skeptikkona haluan kaiken olevan todistetusti varmaa, kyseessä kuitenkin maailman suurin ja tärkein asia.
No hän epäilee että olet pettänyt häntä ja nyt sinun täytyy ”todistaa” ettet ole. Mikäs siinä jos tuo on teillä ihan jokapäiväistä.
Kyllä se koko miesväestön kattava dna-rekisteri on saatava aikaiseksi, jotta miesten oikeus saada tietää, onko jonkun lapsen biologinen isä, toteutuisi täysin. Yhdenyönpanotkaan eivät enää pystyisi pimittämään lasta isältään. Nyt miehet barrikadeille!
Suurin osa niistä lapsista, joiden sosiaalinen isä ei ole sama kuin biologinen isä, saa alkunsa hedelmöityshoidoista. Olisi turhaa ja nöyryyttävää pakottaa ihmiset, jotka ovat nähneet hurjasti vaivaa saadakseen ylipäätään lapsen, testeihin toteamaan että eihän se ole edes oma.
Näkisin, että näin intiimi asia kuuluu ihmisten oman päätöksen piiriin. Eli nykyinen systeemi on hyvä; jokainen saa isyystestin halutessaan. Neuvoloissa ehkä voitaisiin muistuttaa isiä tästä mahdollisuudesta, jottei kukaan kokisi että halusi testin muttei saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos puoliso epäilee pettämisestä, on hän todennäköisemmin itse pettänyt. Tässä logiikassa ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän ymmärtäväisiä vastauksia, vaikka tästä aiheesta usein näkee sellaisia kommentteja että johtaa 100% eroon tällainen "epäluottamuslause".
Monen miehen pahin pelko onkin, että johtaa eroon vain kun haluaa isyystestin, siksi moni jättääkin tekemättä sen.
Miehet on ahdistettu nurkkaan tämän asian suhteen.
Luulenpa että tässä olellisena erona on ap:n kertoma "mies sanoi ettei edes epäile mitään mutta haluaa varmuudeksi testin". Tilanne on varsin erilainen jos mies suoraan epäilee kumppaniaan ja haluaa siksi testin.
Eli tässä taas kerran huomaa kuinka asiat eri tavalla esittämällä saa erilaisen vastaanoton asialleen.
"Mä muuten haluun että teetät isyystestin kun mistä mä voin tietää onko toi lapsi edes mun".
"Ei mulla mitään syytä ole epäillä mitään mutta ihan varmuudeksi vaan haluaisin teettää testin (*naurahtaen omaa epävarmuuttaan*)".
Aika erilainen tapa lähestyä samaa asiaa. Ja ihan varmasti erilainen suhtautumistapa kumppanilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen lause on todella paradoksaalinen.
Eli jos et epäile pettämistä, niin miksi isyys pitäisi varmistaa?
Tiedän asian paradoksaalisuuden, mutta skeptikkona haluan kaiken olevan todistetusti varmaa, kyseessä kuitenkin maailman suurin ja tärkein asia.
Eli sisimmissäsi uskot, että puolisosi olisi valmis huijaamaan maailman suurimmassa ja tärkeimmässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia Suomen valtion pitäisi tehdä jokaiselle syntyvälle lapselle automaattinen isyystesti, niin ei enää tule niitä käenpoikasia sinisilmäisille miehille kasvatettavaksi.
Tilastojen valossa jotain 10% lapsia kasvattaa isä joka ei todellisuudessa olekaan niiden oikea isä.
Nainen haki alfan geenit ja muonittaja hoitaa lapsen, se on ikävä ilmiö. Eikä mies voi koskaan tietää sitä ilman testejä, nainen taas tietää aina.
Saisinko lähteen tuohon tilastoon?
Vierailija kirjoitti:
Eihän se testi vielä kerro, että lapsi ei ole voinut vaihtua laitoksella. Se kertoo vain isän, ei äitiä.
Erittäin järkevä teko mieheltä.
Vain epävarma nainen, jolla on jotaon salattavaa suuttuu tuosta.
Minusta tuo pitäisi olla pakollinen aina.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa niistä lapsista, joiden sosiaalinen isä ei ole sama kuin biologinen isä, saa alkunsa hedelmöityshoidoista. Olisi turhaa ja nöyryyttävää pakottaa ihmiset, jotka ovat nähneet hurjasti vaivaa saadakseen ylipäätään lapsen, testeihin toteamaan että eihän se ole edes oma.
Näkisin, että näin intiimi asia kuuluu ihmisten oman päätöksen piiriin. Eli nykyinen systeemi on hyvä; jokainen saa isyystestin halutessaan. Neuvoloissa ehkä voitaisiin muistuttaa isiä tästä mahdollisuudesta, jottei kukaan kokisi että halusi testin muttei saanut.
Nöyryyttävää, miksi ihmeessä? Päinvastoin jollekin saattaisikin tulla iloisena yllätyksenä että on sittenkin onnistuttu hoitojen lomassa luomuna!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on parisuhteessa, jossa ei ole tuon vertaa luottamusta.
Antaisin tehdä testin ja eroaisin, siinä sitten mies miettisi maksaessaan elatusta lapselleen.Onpa siinäkin vastaus.
Olet yksi osasyy miesten järkyttäviin itsemurhatilastoihin.
Antaisit vähän ymmärrystä. En näe sinulla olevan mitään empatiakykyä tuon kommentin perusteella.
Minulle parisuhteen perusta on luottamus, miksi ihmeessä elää suhteessa, jossa ei ole luottamusta?
Luulisi miehen lähtevän suhteesta, jossa epäilee vaimon pettäneen niin että on tullut raskaaksi, en pystyisi elämään miehenäkään tuollaisessa suhteessa.
Minusta tuo on ihan OK. Tosin ihan yhtä OK on se, että mennään lastenvalvojalle ja tehdään elatusmaksupaperit eli jos miestä mietityttää isyytensä, niin minua mietityttää se, aikooko mies osallistua oman lapsensa elatukseen. Kun kumpikin asia on selvillä ja nimet papereissa, niin minä voin luottavaisin mielin jatkaa äitiyttäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän ymmärtäväisiä vastauksia, vaikka tästä aiheesta usein näkee sellaisia kommentteja että johtaa 100% eroon tällainen "epäluottamuslause".
Monen miehen pahin pelko onkin, että johtaa eroon vain kun haluaa isyystestin, siksi moni jättääkin tekemättä sen.
Luulenpa että tässä olellisena erona on ap:n kertoma "mies sanoi ettei edes epäile mitään mutta haluaa varmuudeksi testin". Tilanne on varsin erilainen jos mies suoraan epäilee kumppaniaan ja haluaa siksi testin.
Eli tässä taas kerran huomaa kuinka asiat eri tavalla esittämällä saa erilaisen vastaanoton asialleen.
"Mä muuten haluun että teetät isyystestin kun mistä mä voin tietää onko toi lapsi edes mun".
"Ei mulla mitään syytä ole epäillä mitään mutta ihan varmuudeksi vaan haluaisin teettää testin (*naurahtaen omaa epävarmuuttaan*)".
Aika erilainen tapa lähestyä samaa asiaa. Ja ihan varmasti erilainen suhtautumistapa kumppanilla.
Niin mutta tuohonkin nainen vastaa joka tapauksessa sen että jos kerta ei ole syytä epäillä niin sittenhän koko testin tekeminen on turhaa, ja epäluottamuslause!
Muotoilipa sen miten tahansa, niin naisella on aina jotain valitettavaa. Ainoa tapa muotoilla se onkin tuo pelko että lapsi on vaihtunut, joten sillä varmistetaan meidän molempien hyödyksi se että se ei ole vaihtunut.
Keskusteltiin asiasta esikoista odottaessa ja mies ei koskaan pyytänyt että saako hän teettää testin. Minä pidin sitä epäluottamuksen osoituksena. Mutta koska tunnetasolla voi olla ristiriidassa järjen kanssa, totesin että annan miehelle joululahjaksi kivan mielen ja luvan teettää isyystestin jos haluaa. Ilahtui kovasti eikä ole tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin järkevä teko mieheltä.
Vain epävarma nainen, jolla on jotaon salattavaa suuttuu tuosta.Minusta tuo pitäisi olla pakollinen aina.
Eikö tuossa mies ole epävarma? Naisen pitää todistaa luotettavuutensa, miten mies todistaa ettei juokse vieraissa kokoajan? Usein se joka pettää itse epäilee toistakin.
Vierailija kirjoitti:
Ero puolisosta johon ei luota on miehelle pahin pelko?
Eikö aloituksessa puhuttu siitä että mies pelkää investointinsa menevän hukkaan? Eihän ero mitenkään vaikuta siihen investointiin kun huoltajuus on varmistettu. Pahin pelko taitaa miehelle mahdollisessa erossa olla se että joko se taloudellinen investointi menee hukkaan tai sitten vaihtoehtoisesti se että mies joutuu investoimaan siihen huoltajuuteen muutakin kuin taloudellisia resursseja.
Alfan siemen hedelmöittää paremmin kuin muonittajan. Todennäköisemmin. Vahvemmat siemenet.
Joten kyllä tietää.
Luonnossakin alfauros raskauttaa yhdestä panosta, muonittaja ei saa raskaaksi edes kymmenillä panoilla.
Alfat ovat hedelmällisempiä, heidän siemen on parempaa ja laadukkaampaa ja täten tekee helposti raskaaksi.