Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähänkö repesin - keittiö näytti paljon paremmalta ENNEN remonttia!! Mitä mieltä sinä olet?

Vierailija
27.11.2019 |

Miksi ihmeessä kaikki pitää aina remontoida vitivalkoiseksi? Eikös tuo valkoinen väri ole jo niin passé sisustuksessa?

https://www.is.fi/asuminen/art-2000006321286.html

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama vaikka olisi valinnut sateenkaaren verran värejä keittiön, Jutun perimmäinen idea, minun mielestäni, on varmaankin herätellä melko tuhlaavaista remontointitapaa. Ei osata tuunata, ei osata tehdä omin käsin mitään, ei mietitä voisiko jotakin kierrättää, vaan nimenomaan mölistään täällä miten joku on jo niin passé. 

Moni marisee, miten on tyhmää ja tylsää ja voivoi kun maksaa. Mitäs, jos jutun innostamana joku saisi herätyksen, että wau, mä voin ihan itte vaikuttaa siihen pienellä rahalla että vaikkapa maalaan keittön ovet ja kun ne kuluu ehdin säästämään rahaa keittiöremppaa varten. Tai miettimään, millaisen keittiön oikeasti tahdon. Kesimäärin keittiörempat tapahtuvat 10 vuoden välein, niin aivan hyvä ottaa puheeksi myös maltti ja voiko rempan ratkaista kevyemminkin. Se voi olla vaan väristä kiinni.

http://www.puutalobaby.fi/karibiakeittio/

Tää linkki herjaa virusta

Eipä näkynyt mitään erikoista, joku blogisivusto ja siellä kuvia mm. keittiönkaapeista. 

Vierailija
42/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi väriä jos pitää valkoisesta?

Mä tykkään, että on just hyvä, että tuollaiset kiinteät kalusteet on neutraalin värisiä.

Väriä saa lisää verhoilla tyynyillä matoilla pöytäliinoilla jne. jos haluaa.

Se on vaikea myydäkin jos on kovin voimakkaan värinen asunto.

Valkoiset ovet tulee pyyhittyäkin usein kun lika näkyy heti. Pysyy koti siistinä. Sekin on hyvä.

Ei valkoinen ja voimakkaat värit ole ainoat vaihtoehdot, eikä valkoinen ainoa neutraali.

Itse tekisi mieli maalauttaa keittiön kaappien valkoiset ovet vaalean siniharmaiksi. Mitähän tulisi ruiskumaalaus maksamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ensimmäisessähän tuo työtason muovit jo repsottaa, selvimmin lieden kohdalta.

Toisessa taas on yläkaapit kokonaan kahvattomia, miksi?

Kolmannesta kokomuovivirityksestä en taida edes aloittaa.

Kokonaisuudessaan huonosti suunnitellut ja lyhytaikaisia ratkaisuja kaikki.

Se repsotus lieden kohdalla on muovin puunsyitä matkivaa kuviota joka on sattunut tason kulman kohdalle.

Vierailija
44/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea puu tai kirsikka on kyllä rumin mahdollinen materiaali mihinkään, etenkään keittiöön. Mutta en olis päälystänyt muovilla kuitenkaan, ratkaisu ei kovin ptkäkestoinen.

Vierailija
45/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sisustusmuovit ovat niin noloja, varsinkin nuo tiiliseinää matkivat.

Vierailija
46/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kerran huvikseni tuota dcfixiä tasoon. Siisti tuli kun huolella teki, mutta käytössä ihan pas ka. Sen verran staattista sähköä että leivänmurut ei kovin näppärästi pyyhkiytyneet pois ja sitä kalvoa sai varoa.

Kyllästyin ja vaihdoin sitten kokonaan uudet tasot.

Vierailija
47/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpaa on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noita oikein remonteiksi voi kutsua, muovilla päällystämistä väliaikaisratkaisuna lähinnä. Meillä keittiöremontti lähti käyntiin puusepän vierailusta.

Ääripäästä toiseen siis. Laitoitteko kultaisia tai timanttisia koristeita?

Miten niin? Pyydettiin tarjouksia useammasta keittiöfirmasta ja puusepän tarjous oli halvempi kuin kalleimman keittiöfirman, toki kalliimpi kuin halvin keittiöfirman tarjous. Ratkaisu ei ollut vaikea, kun rungot oli puusepän tekemässä kaapistossa umpipuuta.

Itsekin teetätin 50-luvun tyylisen keittiön paksusta vanerista puusepällä. Kestää pidempään kuin meikäläinen ja väriä voi aina maalaamalla vaihtaa.

Vierailija
48/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peitti tuon tumman kivitason muovikalvolla 😖

Niinpä, pisti ärsyttämään vaikkei mun asia olekkaan... Olisi edes sitten vain maalannut ne kaappien ovet ja jättänyt tason sellaisenaan kuin se oli. Hirveän näköinen muovi sitä paitsi räiskitty päälle.

Vierailija
49/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kirsikkapuu tai mikälie on ihan kamala, tulee aina mieleen halpa hotellihuone.

Vierailija
50/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvissa ehkä vielä menettelee, mutta todellisuudessa ei nuo esim tiiliä jäljittelevät muovit ole kovin hurmaavia - varsinkaan kun jonkun kuukauden käytön jälkeen naarmuuntuvat ja alkavat repsottaa.

Vierailija
51/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Remontti" kontaktimuovilla 😆

Vierailija
52/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa noissa valkoiset kaapit on paremmat, mutta eihän se tarramuovi tule tasoissa kestämään, se nyt on selvää. Eikä tasojen vaihtaminen olisi kallistakaan. Nuo tummat kivitasot on kyllä mauttomia. Sellaisia ”minulla on rahaa, mutta ei hyvää makua” sisustusta.

Vierailija
53/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, kyllä minusta kaikki olivat parempia ehostuksen jälkeen.

Vierailija
54/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi itse enää sisustusmuovia mihinkää arkiseen, joka kovassa käytössä. Päällystin yhden pöydän sisustusmuovilla. Ei siitä millään saanut siistin näköistä. Tuolleen kauempaa kuvattuna oli hyvä. Jos jotain kaatui päälle niin jätti aina muoviin tahran. Lisäksi poistaessa veti pinnan pilalle. En ainakaan vuokra-asunnossa uskaltaisi laittaa.

Vierailija
55/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkällä vetimien vaihdolla nykyaikaisimmiksi olisi lopputulos ollut nykyistä parempi.

Olisivat edes muuttaneet tuon typerän näköisen kaapin erilailla/pois liesarin päältä.

Vierailija
56/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama vaikka olisi valinnut sateenkaaren verran värejä keittiön, Jutun perimmäinen idea, minun mielestäni, on varmaankin herätellä melko tuhlaavaista remontointitapaa. Ei osata tuunata, ei osata tehdä omin käsin mitään, ei mietitä voisiko jotakin kierrättää, vaan nimenomaan mölistään täällä miten joku on jo niin passé. 

Moni marisee, miten on tyhmää ja tylsää ja voivoi kun maksaa. Mitäs, jos jutun innostamana joku saisi herätyksen, että wau, mä voin ihan itte vaikuttaa siihen pienellä rahalla että vaikkapa maalaan keittön ovet ja kun ne kuluu ehdin säästämään rahaa keittiöremppaa varten. Tai miettimään, millaisen keittiön oikeasti tahdon. Kesimäärin keittiörempat tapahtuvat 10 vuoden välein, niin aivan hyvä ottaa puheeksi myös maltti ja voiko rempan ratkaista kevyemminkin. Se voi olla vaan väristä kiinni.

Tuhlaavaista on mielestäni sotata keittiö muovilla, joka ei taatusti kovin monta kuukautta kestä. Samaa mieltä olen siitä, että maalaaminen on edullinen ja ekologinen tapa uudistaa, mutta monissa nykykeittiöissä pinnat ovat surkeaa melamiinia jota ei voi edes säällisesti maalata.

Mulla on tuollaiset dc-fixit keittiön kaapeissa. On olleet 7 vuotta ja hyvin kestävät. Syy miksi tällainen ratkaisu, on se että kyseessä on asumisoikeusasunto joten en saa tehdä sinne mitään pysyviä muutoksia kuten maalata tai vaihtaa kalusteita. Dc-fixit saa jälkiä jättämättä pois jos muuttaa pois tai itse kyllästyy niihin. 

Vierailija
57/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa noissa valkoiset kaapit on paremmat, mutta eihän se tarramuovi tule tasoissa kestämään, se nyt on selvää. Eikä tasojen vaihtaminen olisi kallistakaan. Nuo tummat kivitasot on kyllä mauttomia. Sellaisia ”minulla on rahaa, mutta ei hyvää makua” sisustusta.

Ai ei tasojen vaihtaminen ole kallista?!

Vierailija
58/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan p*skasti maalattu ja en vaan käsitä kuka laittaa keittiöön sisustusmuovia,en s**tana en!

Vierailija
59/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksua maalata kaakelit hellan kohdalta. Ei tule aika pitkäksi jos aikoo pitää maalipinnan puhtaana rasvasta ja kastike ym. roiskeista.

Joo etenkin kun kaakelit olivat valmiiksi valkoiset ja ne maalattiin valkoisella maalilla. Haluttiin ilmeisesti matta pinta, silti en ihan ymmärrä.

Vierailija
60/74 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ensimmäinen keittiöremppa olisi saanut jäädä pitämättä.