APUA :'( Virtsarakon tähystys ja virtsajohdin stentin poisto SATTUUKO?
Lääkäri ja hoitajat sanovat että ei satu. Netissä olevat kokemukset sanovat aivan muuta. mm. "Pahin kipu ikinä"
Haluaisin nyt tuoreita kokemuksia. Pelottaa kauheasti ja kerran jo meinasin perua ton ajan tämän asian takia ja oon taas valvonut koko yön miettimässä uskallanko mennä toimenpiteeseen hereillä, vai odotanko kipujeni kanssa kuukauden, että mulle järjestettäisiin se nukutuksessa.
Stentti mulle laitettiin munuaiskiven takia 2kk sitten nukutuksessa. Oon ollut siitä asti päivittäin kovissa kivuissa ja kusen verta, joka on kuulemma ihan normaalia. Tälläkin hetkellä on virtsatietulehdus ja siihen antibiootit menossa :( Edes tramal ei auta kipuihin. Liikkuminen pahentaa kipuja, just ja just kärsii kaupassa käydä, kävellä joutuu vähän kumarassa kipujen takia.
Kommentit (44)
Käääk! Mulla ehkä tällä viikolla stentin poisto! ollut nyt 6 viikkoa se! Joka päivä saanut ottaa särkylääkettä, ei pysty kävelee pitkälle jne. mutta sattuuko se poisto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän puudutetaan ensin. Kipulääkkeitä alle tai niinkuin ovat ohjeistaneet.
Virtsaputki puudutetaan, ei muita paikkoja mutta minulla kipu ei ole tällä hetkellä siellä, vaan virtsarakossa/ munuaisaltaassa/ virtsajohtimessa.. koko alavatsaa ja kylkeä jomottaa ja vihloo, koska stentti on hangannut siellä 2 kuukautta paikat verelle. Stentin poistossa käyneet ovat sanoneet että kipulääkkeistä huolimatta sattui helvetisti.
Olen odottanut nyt tätä poistoaikaa jo kuukauden ja joka päivä arponut menenkö vai en ja soittanut sairaalaan jo n 5 kertaa asiasta keskustelun takia.
Haluaisin vaan saada ihmisten kokemuksia asiasta.
AP
Mulla on suvussa URO- terapeutteja jopa kaksin kappalein! Tuohan ei ole kummoinen juttu, ellei ole jumissa! Yleensä ei, kuulemma! Katetrin poistoja tehdään paljon! Minusta tuntuu että pelkäät turhaan, rauhoitu!
Stentti ollut 6 viikkoa. Tänä aikana 2 tulehdusta ja kovat kivut/virtsankarkailua/tiheävirtsaisuutta.
Poisto tämän viikon aikana. Sitä odotan ja olen varautunut kipuun.
Ensiviikko lomaa ja ihana päästä rentoutumaan tämän kidutuksen jälkeen.