Minulla oli siivoojan paikka Mollissa kaksi vikkoa. Täydet tunnit, vakisopimus ja palkka 20% yli Tessin
19 hakijaa, joista kaksi oli varsinaisia työttömiä. Ne ja kolme muuta sai haastattelukutsun. Yksi työtön ei vaivautunut paikalle ja oli sammuttanut puhelimen kun soitin. Toinen häipyi kun pieru Saharaan kun heti kun sain allekirjoitettua lomakkeen liikkuvuusavustukseen. Työpaikan sai lopulta hoitovapaansa pitänyt.
Mutta 19 hakijaa on silti aika vähän.
Kommentit (33)
Taisi olla ilmoituksessa tai työpaikassa sitten muuten vaan jotain häikkää, jos et enempää saanut. Ja noistakin tuotit kuten joku edellä sanoikin, 18:lle pettymyksen. Olisitko halunnut että määrä on 30? tai 50?
Vaikka eihän sulla mitään työilmoitusta alunperinkään ollu.
Onko se taas aivohalvaantunu nyrkkeilijä siellä joka aukoo päätään.
Toisin sanoen ap todisti täydellisesti vääräksi ne väitteet, että työttömät voisivat noin vain kävellä johonkin työhön ja että olisivat muka työttömiä laiskuuttaan. Jopa siivoojan työhön tuli lyhyessä ajassa parikymmen hakemusta ja vain yksi valittiin.
Mikä tämän aloituksen pointti oli? Haukkua ne 2 työtöntä?
Miksi et vastaile kysymyksiin ap?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap tietää, että tämä yksi ei vaan vaivautunut? Ehkä hän oli ollut onnettomuudessa, kenties menehtynyt?
Näinpä. Mieheni sai tekstiviestinä kyselyn rekryfirmalta, vieläkö on kiinnostunut työpaikasta. Oli käynyt firman haastattelussa puoli vuotta aikaisemmin. Tekstarin saadessaan mies oli kuolemassa aggressiiviseen syöpään, eikä todellakaan kiinnostanut vastailla tuollaisiin viesteihin.
Sekin joka ei vaivautunut paikalle, oli hyvinkin voinut saada jo toisen työpaikan.
Itse kun hain siivoojan paikkoja, niin haastattelukutsu tuli jokaisesta seitsemästä firmasta joihin hain samanaikaisesti.
Pariin paikkaan en ehtinyt ajoissa ilmoittamaan, etten tulekaan haastatteluun, koska olin allekirjoittamassa työsopimusta.
Mulla on laitoshuoltajan ammattikoulutus, enkä silti kelpaa töihin. Kun ei ole sitä autoa! Mut kukaan ei viitsi kertoa millä rahalla työtön sen hankkii, tai sen ajokortin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on laitoshuoltajan ammattikoulutus, enkä silti kelpaa töihin. Kun ei ole sitä autoa! Mut kukaan ei viitsi kertoa millä rahalla työtön sen hankkii, tai sen ajokortin.
Kunnalle/kaupungille, ei hyppyhommiin? Sairaala, tk, vanhainkoti, päiväkoti?
Vierailija kirjoitti:
Lähetä avoimia hakemuksia, monissa firmoissa löytyy töitä myös kortittomille.
Siivoojista on pulaa ja meidänkin firmaan on palkattu useampikin kortiton siivooja. Työalueet on järkätty niin että pääsee kävellen/pyörällä kohteesta toiseen. Jotkut tekevät kahta aluetta pareina.
Mistä nuo tiesi hakea, jos paikka jossain mielikuvitusmollissa?
Mol. fi poistunut aikaa sitten, koska nykyinenkin te-palvelut. fi poistuu ensi vuonna, kun tulee työmarkkinatori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun ei tullut mieleenkään. Tällaisia vaan EI OLE ENÄÄ. Kaikki siivoustyöt on ulkoistettu eri firmoille, jotka vaatii että se auto on oltava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun ei tullut mieleenkään. Tällaisia vaan EI OLE ENÄÄ. Kaikki siivoustyöt on ulkoistettu eri firmoille, jotka vaatii että se auto on oltava.
Siellä ei siis ole enää. Täällä Tampereella on, ja oma pomoni juuri totesi, ettei laikkari ole täällä työtön, ellei halua tai ole ongelmainen. PSHP maksaa ihan ookoosti, kaupunki paremmin.
paskaduunia ihan niinkuin postinjakokin yms.jätetään sellaiset duunit työväestölle mitä kelkotaan tuolta etelästä kokoajan lisää ;)