Taas kerran todella kypsää riitelyä meidän parisuhteessa...
Taustaa: miehellä on tapana kulkea miten sattuu ilmoittamatta mulle mitään menoistaan. Tästä on riidelty monet monituiset kerrat ja aina se on luvannut muuttaa tapojaan, tuloksetta.
Tänään miehen kaverilla on häät ja mies on bestman. Näistä häistä mies kertoi mulle viikko sitten, ja vasta sitten kun olin nähnyt hänen nimellään tulleen kutsun pöydällä ja kysynyt mikä se on. Minutkin oli siis kutsuttu häihin, vaikka kuoressa oli vain miehen nimi, niin sisällä oli myös minun.
Eilen miehellä oli hääharjoitukset n. neljän aikaan ja soitti minulle siitä että ne olivat siirtyneet, niiden kun piti alkaa jo kahdelta. Kun kello oli 21.20, laitoin miehelle tekstiviestiä, että miten siellä menee, kun ihmettelin miten hän on vielä siellä (en tiedä kauan harjoitukset yleensä kestää). Ei vastausta.
Myöhemmin illalla yritin soittaa miehelle, mutta hänen kännykkänsä oli kiinni. Mies selittelee aina, että hänen puhelimessaan on vikaa (se menee itsestään pois päältä), mutta tämä vika on ollut kännykässä jo pari vuotta eikä hän ole tehnyt sille mitään. Yritin muutaman kerran samoin tuloksin.
Noin yhdeltä soitin taas miehen puhelimeen ja tällä kertaa se hälytti. Mies ei vain vastannut, eikä koskaan soittanut takaisin. Menin sitten nukkumaan ja heräsin siihen kun mies tuli viiden aikaan kotiin, kännissä ja ehkä pilvessäkin. Teeskentelin kylläkin nukkuvaa, koska olin niin loukkaantunut miehen käytöksestä.
Aamulla nousin ylös ja huomasin että mies oli jättänyt mulle lapun, jossa luki että herätä minut kahdeksalta. Häät alkoivat yhdeltätoista. Menin takaisin nukkumaan enkä siis herättänyt miestä. Hänen puhelimensa sekä soi että hälytti herätystä noin viiden minuutin välein, mutta mies ei herännyt niihin, koska nukkui känniunta.
Lopulta herätin hänet noin 10.20 ja ilmoitin samalla etten ole tulossa häihin hänen kanssaan. Mies lähti kiireesti ilmeisesti taksilla hääpaikalle ja haukkui minua idiootiksi ja typeräksi huoraksi. Kaduttaa että herätin hänet ollenkaan, nukkuisi varmaan vieläkin muuten.
Minä olen kyllästynyt siihen, että aikuinen (26 v.) mies ei tiedä rajojaan eikä osaa huolehtia itse heräämisestään, vaan minun pitäisi vahtia häntä kuin äiti. Tämä ei nimittäin ollut eka kerta, olen aiemmin joutunut herättelemään häntä muun muassa töihin, kun hän on baarin jälkeen nukkunut niin syvää unta ettei herää herätyskelloon (eikö herännyt edes silloin kun herättelin häntä, käänsi vaan kylkeä ja sanoi hoitaneensa asian, mikä myöhemmin ilmeni valeeksi).
Miten te olisitte toimineet/toimisitte tällaisen miehen kanssa?
A
Kommentit (24)
Multa sais aika kauan anella anteeksi, jos kännättyään ja vedettyään pilveä ja sotkettuaan sen vuoksi omat asiansa alkais haukkua minua idiootiksi ja huoraksi.
kypsymätön mies. Omat hurvittelut on pääasia eikä pidä huolta perheestään eikä edes omista ehtimisistään. Ottaisin asian vakavasti puheeksi (ei räyhäten vaan rauhallisesti ja vakavasti puhuen, menee siten ehkä paremmin perille) joskus kun on aikaa ja rauhaa puhua. Että teillä on perhe ja että sä et jaksa tällaista vastuuttomuutta, saati huoltaa häntä kuin lasta.
Ja jos joku vastaava vielä toistuu, älä herätä häntä, hoitakoon itse sotkunsa... ehkä siitäkin oppii.
vaan rauhassa nukkua pommiin =)
Hyviä puolia... No seksi sujuu. Äh, tässä mielentilassa on vaikea keksiä mitään. Ehkä niitä ei sitten paljoa ole. Mutta mies on mielestäni kärsinyt jonkinasteisesta masennuksesta jo pidempään, mutta ei se minun mielestä silti oikeuta noin piittaamattomaan käytökseen minua kohtaan, kuin mies harjoittaa.
Tuntuu myös siltä että eroaminen olisi niin hankalaa, asunnon hankkiminen ja tulot tippuisivat, kun nyt on sentään kaksi jakamassa asumiskustannuksia. Olen vielä opiskelija, niin että tiukkaa tekee. En vain jaksaisi olla kynnysmatto.
Ap
pilven poltteluun tms, niin kuulostaa että päihteiden kanssa ongelmia. Eli päidhdeongelman määrittely oikeastaan menee niin että kun alkaa vaikuttaa negatiivisesti lähimmäisiin ja sovittujen velvollisuuksien hoitoon, on päihdeongelma.
joo, jos nämä lipeämiset liittyy alkoholiin ja pilveen, voi tietysti miettiä onko päihteiden käytön hallinnassa jotain ongelmaa, pitäisikö miehesi koittaa suitsia sitä?
pilven poltteluun tms, niin kuulostaa että päihteiden kanssa ongelmia. Eli päidhdeongelman määrittely oikeastaan menee niin että kun alkaa vaikuttaa negatiivisesti lähimmäisiin ja sovittujen velvollisuuksien hoitoon, on päihdeongelma.
ap: tunnuit ajattelevan, että vaihtoehdot ovat eroaminen tai nykytilanteen sietäminen, mutta ehkä kannattaisi sittenkin koittaa saada mies muuttamaan käytöstään. Ei eroon ryntääminen ole mikään ratkaisu ennenkuin on koittanut ratkaista ongelmaa, ei sinun sitä kannata tässä vaiheessa alkaa puntaroida.
joo, jos nämä lipeämiset liittyy alkoholiin ja pilveen, voi tietysti miettiä onko päihteiden käytön hallinnassa jotain ongelmaa, pitäisikö miehesi koittaa suitsia sitä?
se oli ihan järkky prosentti, julkaistiin viime keväänä
Kyllä sen ihmisen pitää itse tajuta muuttua. Sitä odotellessa kumppani voi sitten elää omaa elämäänsä jossain toisaalla. Minä en ainakaan jäisi kenenkään päihteiden käyttöä katselemaan.
käyttäytyä. Tosi fiksua lähtee dokaan ja poltteleen pilvee, kun seuraavana päivänä kaverin elämän tärkein(piä) hetkiä ja sut vielä pyydetty bestmäniksi!
En tollasta ukkoo kotonani katselis.
Jos olisin mennyt naimisiin ja/ tai minulla olisi lapsia ko. kaltaisen miehen kanssa, vaatisin häntä kanssani pariterapiaan rakentamaan suhdettamme uudelle perustalle. Jos eläisin lapsettomassa avoliitossa ja em. käyttäytyminen olisi pysyvää ja ilman viitteitä miehen aidosta yrityksestä muuttaa käyttäytymistään ja suhtautumistaan minuun (esim. kielenkäyttö), pakkaisin kimpsuni aika rivakasti.
Jos vielä haluat yrittää suhteessa, lopeta hyysäämästä miestä ja anna hänen ajaa karille ja vastata toilailuistaan. Miksi hän muuttaisi käyttäytymistään, jos palvelusi pelaavat nykymenollakin?
Lähtisin JA HETI, jos ei mies suostuisi lähtemään! Enpä kyllä olisi alunperinkään tuollaisen p*skakasan kanssa alkanut hengaamaan. Huh huh.
Sinuna jättäisin hänet kasvamaan aikuiseksi - ihan omin neuvoin, jos se on hänelle mahdollista... Ja ottaisin tilalle MIEHEN!
tuudittautua ajan kanssa sellaiseen ihme moodiin, että "tuo mies nyt vain on tuollainen, eipä se siitä muutu" ja jatkaa kitumista ja itsensä rääkkäämistä tai pahimmillaan kuvitella, että "ei se siitä vaihtamalla parane, miehet nyt ovat sellaisia", mutta usko pois, tuollaista ei kannata kenenkään jäädä sietämään! Suomi on puolillaan parempia miehiä, joille oma rakas on tärkeä ja jotka ymmärtävät käyttäytyä kunnolla.
Miehellä on selvästi jotain perusteellisia vaikeuksia... Eikä siinä mitään, jos on joskus vaikeita elämänvaiheita: ratkaisevaa on vain se millaisin keinoin niistä pyrkii eroon. Se joko kasvattaa vahvemmaksi - tai sitten se murtaa.
Miehesi keinot eivät kuulosta menevän tällä hetkellä hyvään suuntaan. Se voi olla ratkaisevaa hyvin moneksi vuodeksi eteenpäin, ellei hän nyt osaa muuttaa asennettaan. Ja jos sinäkin pysyt hänen rinnallaan, tulet myös kärsimään asiasta, ehkä jopa enemmän kuin nyt.
Mieti hyvin tarkkaan jo tässä vaiheessa, millaisen riskin otat tulevaisuutesi kannalta, kun jäät suhteeseen taloudellisten seikkojen vuoksi. Tulot eivät ole onnellisuuden mitta, eikä hyöty asunnon hankkimisen kannalta välttämättä osoittaudu sen arvoiseksi! Mitä jos miehen osuus menee tulevaisuudessa viinaan, pahimmassa tapauksessa huumeisiin? Pystytkö elättämään hänetkin jos tulee huonompia aikoja?
Niin kauan kun mies ei myönnä ongelmiaan, hän tuskin kykenee huomioimaan riittävästi sinua saati muita ihmisiä. Hänen omat murheensa, tiedostetut tai kielletyt, sulkevat häneltä sen mahdollisuuden, sillä hänen energiansa riittää parhaiten itsesääliin tai siitä pakenemiseen.
On vaikea sanoa, miten hänen kanssaan tulisi toimia: sinun kannaltasi olisi varmasti parasta, jos jättäisit hänet. Varmaa on kuitenkin se että hänen täytyy kokea iso muutos elämässään, eikä se onnistu niin kauan kun hän pääsee helpolla! Hän tarvitsee varmaan eniten hyväksyntää ja rakkautta, mutta ilman kunnon kolausta ja herätystä hänen elämänsä voi mennä kuin huomaamatta huonoille raiteille. Usko tai älä mutta olemalla kova, teet palveluksen sekä itsellesi että samalla hänelle.
Toki olisin häihin herättänyt varhemmin sillä en halua että kenenkään häät menee pieleen minkään asian takia.
Uskon että teille kotiutuu vihainen mies joten pidä varasi. Mies ei ole ehtinyt tehdä niitä tehtäviä jotka hänen kanssaan on sovittu.
Toki tiedän että mies on niihin syyllinen mutta miksi kostaa vieraille ihmiselle jos sun mies on sika.
Tuossa avauksessa kerroit paljon asioita joita en mieheltäni sietäisi. Olet onneksi tajunnut jo olevasi kynnysmatto johon pyyhitään jalat mennen tullen.
Noin itsekäs mies ei tule muuttumaan.
miksi haluat jakaa elämäsi juuri sen ihmisen kanssa.
Miksi ihmeessä olet tuollaisen "miehen" kanssa?
Ansaitset parempaa..