Sosialismi etenee: lakiluonnos vireillä, jossa terveystietosi luovutettaisiin automaattisesti eteenpäin halukkaille.
Lääkäreille ei kannata kertoa mitään, koska tiedoistasi tulee valtionomaisuutta joita kaupataan ilman sinun lupaasi kaikille jotka ne haluavat,
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e7bce401-6800-4446-98ae-7d908dc95…
Kommentit (74)
Ei niihin tietoihin voi luottaa. Tohtori kirjoitti minun istuvan laverilla ilman paitaa vaikka minulla oli paita päällä.
Onko hyviä folio tarjouksia tiedossa perjantaiksi. Olis näköjään tarvetta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kotikommarit saavat tämänkin kapitalistien syyksi? Melkoisessa valheessa täytyy elää. Alapeukuttakaa vaan tätäkin.
Kysypäs nyt itseltäsi ihan rehellisesti, että kuka tästä hyötyy.
Suomalaiset. Me kaikki. Siis selvää sosialismia!
Siitä hyötyy Antti Rinne. Saa rahaa ja laittaa rahat ministereiden palkkohin. Samalla katosi kansalaisten yksityisyys.
Minun terveystiedot ovat minun! Lopettakaa niiden kauppaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Rinne sosialisoi muiden terveystiedot. Kai tämäkin on tapa saada valtion kassaan rahaa jonka voi sitten kavaltaa itselleen.
Siinähän ne sivussa livauttaa sinne matkalaskujen joukkoon, ei niitä kukaan huomaa. Anallahan on jo varmaan vielä ne vanhat pohjat tallella siitä edellisestä casestaan, vaihtaa vain päivänmäärät, summat ja tilinumerot niin menee pässeillä läpi aivan sukkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kotikommarit saavat tämänkin kapitalistien syyksi? Melkoisessa valheessa täytyy elää. Alapeukuttakaa vaan tätäkin.
Siitä hyötyy Antti Rinne. Saa rahaa ja laittaa rahat ministereiden palkkohin. Samalla katosi kansalaisten yksityisyys.
Mistä se sitä rahaa saa? Ja mitä tekemistä tällä on sosialismin kanssa? Vain koska valtio tekee jotain ei tee siitä sosialismia. Valtio on satoja/tuhansia vuosia vanhempi konsepti.
Vierailija kirjoitti:
Saako siis jatkossa mun sairaanhoitaja kaveri käydä lukemassa mun terveystiedot?
Ei. Ei ole koskaan saanut eikä saa jatkossakaan. Teknisesti ehkä pystyy, mutta jää kiinni valvonnassa tai siitä kun itse tarkastat Kannasta tietojesi katselijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on eduskunnassa ministerien erityisavustajia enemmän kuin koskaan. Edes Sipilän aikana ei ollut yhtä montaa. 5 miljoonaa niiden ylimääräisten palkkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on eduskunnassa ministerien erityisavustajia enemmän kuin koskaan. Edes Sipilän aikana ei ollut yhtä montaa. 5 miljoonaa niiden ylimääräisten palkkaukseen.
Ois varmaan kannattanut olla.
Näen jo nyt uutiset siitä kun kaikki suomalaisten terveystiedot on löytyneet avoimesta tietokannasta eikä kukaan tunnu tietävän miten ne ovat sinne päätyneet. Nämä poliitikot pitäisi saada pois arkaluontoisten tietojen parista.
Vierailija kirjoitti:
Näen jo nyt uutiset siitä kun kaikki suomalaisten terveystiedot on löytyneet avoimesta tietokannasta eikä kukaan tunnu tietävän miten ne ovat sinne päätyneet. Nämä poliitikot pitäisi saada pois arkaluontoisten tietojen parista.
Kukas niiden pariin pitää saada?
Jos on joutunut hakemaan apua mt-asioissa, kaikki muut käynnit on kirjattu siltä pohjalta.
Kantaan kirjaamisen tyyli pitäisi myös kirjata lakiin, ei mitään ylimääräistä tai epäoleellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako siis jatkossa mun sairaanhoitaja kaveri käydä lukemassa mun terveystiedot?
Ei. Ei ole koskaan saanut eikä saa jatkossakaan. Teknisesti ehkä pystyy, mutta jää kiinni valvonnassa tai siitä kun itse tarkastat Kannasta tietojesi katselijat.
Laita linkki mistä näkee. En löydä Kannasta itse,
Ei kyllä tarvitse ihmetellä millaiset ihmiset tänne arkena keskellä päivää pääasiassa kirjoittelevat. Antti Rinne on yksinkertaisesti pahuuttaan tekemässä siis lakia, joka takaa hänelle itselleen henkilökohtaisesti rahaa suomalaisten terveystietojen myynnistä. Sen sijaan, että tarkoitus olisi lailla säätää mm. kyseisten tietojen käsittelyn vastuista, tarkoituksena onkin ilkeyttään vain luovuttaa tiedot aivan kenelle tahansa, joka niitä keksii pyytää.
Tämä on muuten edellisen hallituksen peruja, joten hillitkääpä tuota Rinteen syyttelyä. Kanta.fi on ollut tähänkin mennessä yhtä sutta ja sekundaa, joka on vain heikentänyt kansalaisten luottamusta terveydenhuoltoon, joten tästä ei hyvä seuraa jos tämä murjotaan läpi. Voin jo nähdä tulevaisuuteen miten sit seuraavaksi keksitään että ompa kätevää kun päästetäänkin myös KELA, työkkäri, oppilaitokset ja ehkä myös työnantajat kyyläämään että milloinkas valtion hallinnoimat pikku robotit onkaan viimeksi käyneet vuosihuollossa :D
Suomeen on toden teolla rantautunut amerikkalaistyyppinen puhtaaseen mielisairauteen pohjaava poliittinen "keskustelu", joka näkyy tällä palstalla kaikkein selvimmin (Ylílauta toki toinen).
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten edellisen hallituksen peruja, joten hillitkääpä tuota Rinteen syyttelyä. Kanta.fi on ollut tähänkin mennessä yhtä sutta ja sekundaa, joka on vain heikentänyt kansalaisten luottamusta terveydenhuoltoon, joten tästä ei hyvä seuraa jos tämä murjotaan läpi. Voin jo nähdä tulevaisuuteen miten sit seuraavaksi keksitään että ompa kätevää kun päästetäänkin myös KELA, työkkäri, oppilaitokset ja ehkä myös työnantajat kyyläämään että milloinkas valtion hallinnoimat pikku robotit onkaan viimeksi käyneet vuosihuollossa :D
Antti Rinne on Suomen syöpä ja Sipilä oli sentään tehtäviensä tasalla.
Vierailija kirjoitti:
Arvon tyhmät ja lapselliset ystäväni, tämä ei ole sosialismia vaan kapitalismia.
Suuret terveysalan yritykset ovat lobbaamassa itselleen pääsyä suunnattoman arvokkaaseen kansallisen terveydenhuoltomme koko kansasta keräämään dataan ja sen sisöltämiin tietoihin.
En usko että tämä on takana, koska samallahan myös heidän itse keräämänsä potilastiedot on muiden käytettävissä. Itseä huolestuttaa etenkin tuo että sosiaalihuolto saisi aina käyttöönsä kaikki terveystiedot, ilman mitään tarveharkintaa tai välttämättä edes informointia. Ne tiedot on tarkoitettu nimenomaan terveydenhuollon potilassuhteisiin.
Ei helvetti mitä touhua.
Itse olen yrittänyt saada virheellistä kirjausta poistettua tai oikaistua kantaan. 3 vuodessa virheen tehnyt taho ei ole saanut korjattua virhettään. Saattaa toki johtua siitä, että virheellisellä kirjauksella peitellään hoitovirhettä.
Olen viime vuosina saanut kokea niin paljon kaikenlaista kummaa viranomaisten taholta, että en enää luota niihin ollenkaan.
Niin kauan luottamukseni oli vankkumaton kun mitään virhettä ei ollut sattunut enkä ollut joutunut heidän kanssaan tekemisiin vaikeissa asioissa.
Olen saanut havaita, että jos viranomainen tekee väärin, ei yksilöllä ole oikeusturvaa tässä maassa. Parhaiten pärjää kun on vaan hiljaa ja tekee kaikki asiat pilkulleen niinkuin viranomainen käskee.
Tästäkin asiasta olisi voinut oikeasti keskustella.