Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10% käyttää yli puolet terveyspalveluista

Jonotus ennen kaikkea
26.11.2019 |

Kuulutko sinä tähän joukkoon? Mitä olet mieltä ajatuksesta, että yli 18 kertaa terveyskeskuksessa kahden vuoden aikana käyneille annetaan oma terveydenhoitaja?

https://yle.fi/uutiset/3-11086202

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu. Olen 20 vuotias ja olen käynyt elämäni aikana yhden kerran terveyskeskuksessa ja yhden kerran yliopistosairaalassa. Poislukien tietysti syntymäni ja neuvolakäynnit.

Vierailija
2/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuuluu. Hänellä on nivelreuma, hoitoja tai tutkimuksia on keskimäärin kerran kuukaudessa. Hänellä on jo nyt oma hoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuota videota ala katsoa, mutta kyllä ymmärrän, että monisairas ystäväni ja 90-vuotias mummini käyttävät enemmän terveyspalveluita kuin minä, terve kolmekymppinen.

Vierailija
4/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos neuvolat ja raskauteen liittyvät käynnit lasketaan, niin helposti ylittyy. Muuten en.

Vierailija
5/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jakso jolloin oli käytävä, koska tutkittiin mitä sairautta sairastan ja sen jälkeen jatko- ja kontrollikäynnit. Normaalisti en käy noin usein. Olen kuitenkin maksanut aina veroja ja myös terveyskeskusmaksuja, joten katson että saan käyttää tätä palvelua sitä tarvitessani.

Vierailija
6/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska käyn erikoissairaanhoidon puolella. Oma hoitaja pitäisi saada nopeammin, eikä vasta 18 kerran jälkeen. Minulla on ystävä, joka käy vähintään joka toinen viikko lääkärillä. No välillä hammaslääkärillä. Joka kerta hänellä on joku tulehdus ja saa antibiootin. Usein se tulehdus ei lähde ekalla kuurilla , vaan tarvitsee uuden. Ja hän oikeasti tarvii ne antibiootit. Jos joku ei niitä määrää, niin seuraavaksi hän on sairaalassa keuhkokuumeessa tms. Hän siis on ns.infektioherkkä. olemme erilaisia.

Vierailija
7/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin käyttäjämäärä on aikuiset nuoret naiset. He käyvät lääkärissä "varmuuden vuoksi"

Vierailija
8/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut tuohon 10% joukkoon vaikka olen 64v eikä myöskään äitini, joka on 93v. Molemmilla hyvät geenit, eikä mitään sairauksia ja terv.keskuksia käytetään todella harvoin, kun ollaan perusterveitä.

Mutta taas siskoni kuuluu, joka on sairastanut syöpää jo toistakymmentä vuotta.

Tai naapurini, jolla diabetes tai 36v sukulaiseni jolla nivelreuma.

Vierailija
9/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika syyllistävä sävy tuossa uutisessa. Onhan se nyt selvää, ettei käyttöaste voi olla tasainen ihmisten kesken. Moni noista suurkäyttäjistä kuuluisi jo erityissairaanhoidon piiriin ja kunnon tutkimuksiin, mutta eivät pääse. Toki on myös niitä yksinäisiä mummoja, jotka käy terveyskeskuksessa joka nuhan vuoksi, mutta varmasti suurin osa käy ihan aiheesta.

Vierailija
10/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille korkeammat maksut

Vierailija
11/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin käyttäjämäärä on aikuiset nuoret naiset. He käyvät lääkärissä "varmuuden vuoksi"

Onko lähdettä? Kiitos.

Luulisi nuorten naisten olevan työelämässä, eikä terv.keskus palveluihin olisi tarvetta, kun käytössä on työterveydenhoito.

Samoin raskausaikana äitiysneuvolat.

Vierailija
12/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairaudet ja oireet otettaisiin tosissaan jo ensimmäisellä kerralla, tai edes viidennellä, ei tarvitsisi rampata hakemassa apua uudelleen ja uudelleen. En käsitä miten hoitamatta jättäminen tulee muka yhteiskunnalle halvemmaksi.

Vierailija
13/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyslääkärini kertoi tuosta samasta ilmiöstä, mikä oli havaittavissa työpaikalla muutekin. Paitsi ettei se koskenut vain nuoria, vaan kaikenikäisiä naisia.

Vierailija
14/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole aika loogista, että pitkäaikaissairaat käyttävät enemmän ja useammin terveyspalveluja kuin terveet? Osittain tuo suhdeluku tulee jo siitä, että osaa ei hoideta lainkaan, he joutuvat käymään todella usein lääkärissä ja saavat helpotusta oireeseen, ei tutkimuslähetettä itse sairauden toteamiseen.

Vierailija
15/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain löytyisi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterveyslääkärini kertoi tuosta samasta ilmiöstä, mikä oli havaittavissa työpaikalla muutekin. Paitsi ettei se koskenut vain nuoria, vaan kaikenikäisiä naisia.

Tuo "varmuuden vuoksi" tulee siitä, että lääkäri ei tee lähetettä eteenpäin ja työterveydessä joutuu käymään monta kertaa eri oireiden takia. MInäkin kävin 3 vuotta lähes kerran kuukaudessa, kunne osui sellainen lomittajalääkäri, joka heti totesi sairauteni oireiden perusteella olevan ihan muuta kuin mitä oli oletettu. Hän teki lähetteen tutkimuksiin ja 2 kk myöhemmin minut leikattiin ja siihen loppui "varmuuden vuoksi" käynnit.

Vierailija
16/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille korkeammat maksut

Ai, näille korkeimmat maksut, jos ihminen sattuu sairastumaan syöpään, suolistosairauteen, diabetekseen, reumaan jne.

joka voi kohdata meitä jokaista.

Tai jonkin onnettomuus.

Aika outo ajattelutapasi, rangaista heitä sairaudesta.

Olen 64v ja terveyskeskuspalveluiden käyttö rajoittuu kahden käden sormiin, kun olen perusterve.

Vierailija
17/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä että 90 %, joka on terve/varaa yksityislääkäriin, pitäisi olla kiitollisia terveydestään ja rahoistaan.

Vierailija
18/18 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen asenne Porissa, apua hakeva/tarvitseva potilas lähetetään seurakunnan palvelujen pariin! Porissa kuulemma 264 potilasta on saanut koko systeemin sekaisin ja sehän ei ole kivaa se.

Niinhän se taitaa mennä, että julkisella puolella halutaan potilaasta eroon, yksityisellä puolella taas toivotaan, että potilas tulisi toistekin.