Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön olistko valmis ottamaan vastaan esim. puhelinmyyntityötä jos kaikki sosiaalietuudet lakkautettaisiin?

Vierailija
25.11.2019 |

Tällainen kysymys tuli mieleen tänään.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, siirtyisin mielummin vaikka omavaraistalouteen kuin tekisin töitä josta ei saa palkkaa nimeksikään.

Vierailija
82/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala on täynnä huijareita, enkä suosittele sitä kenellekään. Olen muutamaan otteeseen puhelinmyyntiin päätynyt ja ihan hyvin myynyt, mutta ei se tilille maksetussa palkassa asti ole näkynyt. Yhdessä paikassa luvattiin pohjapalkaksi 1100€, mutta tilille asti tuli pelkät provikat eli vajaa 500€ klo 8-16 kokopäivätyöstä kuukauden ajalta. Toisessa puljussa oli umpisurkea tuntipalkka, jonka ansaitakseen piti myydä 5 lehtitilausta/ilta. Jos sait tehtyä tilauksia, jouduit ihan yhtä lailla tappelemaan työnantajan kanssa joka kolikosta, joka olisi kuulunut sulle. Työnantajat mielellään ksettavat myös omia myyjiään, perutuista tai maksamatta jätetyistä tilauksista eivät ole maksaneet mulle ikinä mitään, vaikkei niin saisi tehdä. Pelkkiä hiluja siitä jää käteen, ja veemäinen työnantaja tekee työstä yhtä hélevettiä, kuuntelee puhelujasi, varastaa tilauksiasi (osa pistää omiin nimiinsä) ja antaa potkut heti, jollei tulosta synny. Koeajalta luvattua palkkaa ei ole mulle kertaakaan maksettu. Kaikki riskit jää työntekijälle, lehtitalot maksavat näille luurimyyntifirmoille ihan kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala on täynnä huijareita, enkä suosittele sitä kenellekään. Olen muutamaan otteeseen puhelinmyyntiin päätynyt ja ihan hyvin myynyt, mutta ei se tilille maksetussa palkassa asti ole näkynyt. Yhdessä paikassa luvattiin pohjapalkaksi 1100€, mutta tilille asti tuli pelkät provikat eli vajaa 500€ klo 8-16 kokopäivätyöstä kuukauden ajalta. Toisessa puljussa oli umpisurkea tuntipalkka, jonka ansaitakseen piti myydä 5 lehtitilausta/ilta. Jos sait tehtyä tilauksia, jouduit ihan yhtä lailla tappelemaan työnantajan kanssa joka kolikosta, joka olisi kuulunut sulle. Työnantajat mielellään ksettavat myös omia myyjiään, perutuista tai maksamatta jätetyistä tilauksista eivät ole maksaneet mulle ikinä mitään, vaikkei niin saisi tehdä. Pelkkiä hiluja siitä jää käteen, ja veemäinen työnantaja tekee työstä yhtä hélevettiä, kuuntelee puhelujasi, varastaa tilauksiasi (osa pistää omiin nimiinsä) ja antaa potkut heti, jollei tulosta synny. Koeajalta luvattua palkkaa ei ole mulle kertaakaan maksettu. Kaikki riskit jää työntekijälle, lehtitalot maksavat näille luurimyyntifirmoille ihan kunnolla.

0/5

ap

Vierailija
84/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jaksako yleistää ettei puhelinmyynnistä saa palkkaa. Olin itse monta vuotta puhelinmyyjänä ja kyllä sain säännöllisesti palkan tilille. Vaihtelevia summia toki, mutta 1600-2600e/kk kuitenkin.

Vierailija
85/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut edes sitä puhelinmyyntityötä, vaikka olen hakenut.

En minäkään saanut. Syyn tiedän, mutta en ala sitä tässä selostamaan.

Aloittajalta voisin kysyä: haluaisitko itse, että puhelinmyyjien soitot lisääntyisivät huomattavasti ja soittajat kävisivät röyhkeämmiksi? Puhelimesi pärisisi vuorokaudet läpeensä kun kaikki sadattuhannet työttömät yrittäisivät raapia elantonsa ehkä myös huijaisivat vähän, jotta saisivat provikkapalkkansa.

Minulla on käytössä puhelinmyynnin esto

ap

Ja silti ehdottelet puhelinmyyntiä tulonlähteeksi työttömälle : D : D Äly hoi..

Kaikilla ei ole.

ap

Niin, höynäytettävillä vanhuksilla ei ole. Onko se sen muutaman hilun arvoista huijata köyhiä eläkeläisiä?

Puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla. 

Vierailija
86/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut, mutta olin liian kilttinä umpisurkea myyjä ja sainkin potkut. Jos sosiaalituet lopetettaisiin, alkaisin kasvattaa ja myydä kannabista.

T: Pitkäaikaistyötön tuplamaisteri

Vierailija
87/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut, mutta olin liian kilttinä umpisurkea myyjä ja sainkin potkut. Jos sosiaalituet lopetettaisiin, alkaisin kasvattaa ja myydä kannabista.

Linnaan?

Vierailija
88/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin rötöksiä ja varastelisin niin kauan, että PÄÄSISIN linnaan. Siellä ilmainen majoitus ja useampi lämmin atewria per päivä.

Jos ei sosiaaliturvaa, niin ei olisi millä maksaa asuntoakaan?.

Tilanteeni siis vain kohenisi.

Näitä "talvet linnassa, kesät rötöstellen ja rillutellen" meneviä jo tosin onkin.

Vierailija
89/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaisiin yleisön asennemuutos. Tuntemattomiin numeroihin vastataan, kukaan ei laita puhelinmyynnin estoa, kaupattavasta tavarasta tai palvelusta suostuttaisiin keskustelemaan, ei haistateltaisi ja puhelinmyyntiä pidettäisiin työnä siinä missä muutakin työtä.

Vierailija
90/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin rötöksiä ja varastelisin niin kauan, että PÄÄSISIN linnaan. Siellä ilmainen majoitus ja useampi lämmin atewria per päivä.

Näitä "talvet linnassa, kesät rötöstellen ja rillutellen" meneviä jo tosin onkin.

Ilmiannettu.

Vierailija
91/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sillä puhelin työllä ei elä. Jos kaikki tuet lakkautetaan niin sitten olisi pakon edessä elettävä muilla keinoilla. Kauppa auki sorkkaraudalla ja automaatilta nostavalla on rahaa. Kops ja ne on mulla. Sihenkö haluat että menee?

Tuo on yksi vaihtoehto. Ja jos et halua olla rikollinen, niin kouluttaudu vartijaksi. Heistä tulee olemaan pulaa ihan oikeasti, vaikka tämä aloituksen kysely olikin hypoteettinen.

Vierailija
92/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myisin per settäni jos joku vaan ostaisi.

Halvalla lähtis.

Sepi54.

Vierailija
93/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hell yes

Vierailija
94/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eläisin säästöilläni ja yrittäisin tehdä pientä keikkaa. Toki pimeästi. Siinä vaiheessa tuskin verotus enää kauheasti pelaisikaan.

Vierailija
95/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu.

Mistä? Ei se noita ole tehnyt.

Vierailija
96/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään näe miten tämä olisi muka moraalittomampaa hommaa kuin puhelinmyynti.

Vierailija
97/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa monien olisi nälkäkuoleman pelossa lähinnä pakko ottaa vastaan työ kuin työ. Kaikista meistä kun ei ole ammattirikollisiksikaan.

Vierailija
98/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä siitä olisi? Alalle ei ole pohjapalkkaa joten surkeana tyrkyttäjänä/ valehtelijana en saisi senttiäkään palkkaa. ajallisesti vain menettäisin tunnit joiden aikana voisin hakea töitä joista maksetaan oikeaa palkkaa. Aika pian alkaisi näkyä henkinen pahoinvointi joten saisin potkut alle viikossa.

Eikä yrittäjäkään mitään mun "palkkaamisesta" hyötyisi. En nimittäin tekisi ensimmäistäkään kauppaa eli veisin paikan joltain toiselta jolle telemarkkinointi voisi sopia. 

Minusta kaikki puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla. Tai sen voisi sallia niiden osalta jotka ovat siihen erikseen luvan antaneet, muiden häiritsemisen saisi kriminalisoida.

Vierailija
99/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi mistään hinnasta puhelinmyyjäksi, sitten vain toteaisin, että kuolen mieluummin.

enkyllä ole enää virallisesti työtön, kun sain 7 työtarjousta tämän viikon aikana, kaikki it-sektorilta, yksi lontoossa, että sinne varmaan lähden maksamaan veroja briteille

Vierailija
100/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska puhelinmyynti on kusetusta jossa tulos revitään höynäytettävien työntekijöijden selkänahasta. Vaikka olisi kuinka pakko, on siis yhtä tyhjän kanssa ottaa vastaan työtä, josta ei tienaa mitään. Ryhtyisin ihan vaan mukiloimaan ja ryöstämään AP:n kaltaisia oman elämänsä pikkuporvareita.