Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön olistko valmis ottamaan vastaan esim. puhelinmyyntityötä jos kaikki sosiaalietuudet lakkautettaisiin?

Vierailija
25.11.2019 |

Tällainen kysymys tuli mieleen tänään.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sosiaalietuuksia ei olisi niin en minä nyt ekana rupeisi kauppoja ryöstämään..

Luultavasti verojakaan ei kerättäisi niin paljon ja olisi helpompi tehdä pimeitä hommia niin kyselisin lastenhoitohommia, koirannulkoilutusta, nurmikonaoa tms.. kai näistä sen verran saisi että hengissä pysyisi ja luultavasti olisi jotain kommuuneja missä voisi asua muiden kanssa..

Vierailija
62/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sosiaalietuuksia ei olisi niin en minä nyt ekana rupeisi kauppoja ryöstämään..

Luultavasti verojakaan ei kerättäisi niin paljon ja olisi helpompi tehdä pimeitä hommia niin kyselisin lastenhoitohommia, koirannulkoilutusta, nurmikonaoa tms.. kai näistä sen verran saisi että hengissä pysyisi ja luultavasti olisi jotain kommuuneja missä voisi asua muiden kanssa..

Veronkierto on laitonta, eli laittomuuksiin sinäkin joutuisit siis turvautumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja olisi helpompi tehdä pimeitä hommia

Miten se on tällä hetkellä vaikeampaa tehdä pimeästi töitä?

Vierailija
64/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnytkin, koska muita töitä ei ollut tarjolla enkä suostu olemaan yhteiskunnan elättinä. Eihän sillä rikastumaan päässyt, mutta itsensä elätti kyllä sen vuoden ennen kuin löytyi muita töitä. Asenteesta kiinni.

Sulla kävi hyvä tuuri jos oli tuote jota ostettiin. Ja hyvä firma.

Taisi olla ennen tätä aikaa, eli vuosia sitten?

Asenteella ei ole merkitystä kun luuria lyödään korvaan tai jätetään puhelin pöydälle ja myyjä saa puhua yksikseen.

Suurin osa nykyään ei edes vastaa tai lopettaa puhelun heti kuuntelematta.

Mikähän oli se tuote, jolla sait elantosi, olisi hauska kuulla?

Aikaa tästä on noin 5 vuotta, ihan tavallisena lehtimyyjänä maksoin laskuni. Juuri siksi asenne on tärkeä, että sitä luuria ja haukkuja tulee, mutta kun itse jaksaa olla ystävällinen ja panostaa, myös niitä ihania ihmisiä on yllättävän paljon, vaikka yleisesti ottaen ihmisten suhtautuminen on hyvin negatiivinen.

Sen verran se ihmistä syö etten ihan heppoisin perustein alalle palaisi, mutta pidän kyseistä kokemusta hyvin suuressa arvossa, missään muualla ei oma asenne ole ollut yhtä ratkaisevassa asemassa, jonka lisäksi kannusti vielä puskemaan opinnot loppuun siinä samassa.

5/5

ap

Vierailija
65/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen ei selvästikään ole vahvuutesi.

Vierailija
66/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen ei selvästikään ole vahvuutesi.

ja oikeinkirjoitus sinun

Vierailija
67/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ehkä ”hiukan” läpinäkyvä, kun trolliasteikolla arvostelee kaikki myyntityötä tehneiden (tai ainakin näin väittävien) postaukset. ”Hähähä, tää sanoi tienanneensa koko elantonsa puhelinmyynnistä, ja väittää sen olevan asenteesta kiinni! Tää tulee niin ärsyttämään jengiä, viis kautta viis, hähähä!”

Vierailija
68/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ehkä ”hiukan” läpinäkyvä, kun trolliasteikolla arvostelee kaikki myyntityötä tehneiden (tai ainakin näin väittävien) postaukset. ”Hähähä, tää sanoi tienanneensa koko elantonsa puhelinmyynnistä, ja väittää sen olevan asenteesta kiinni! Tää tulee niin ärsyttämään jengiä, viis kautta viis, hähähä!”

1/5

ap

Vierailija
69/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessäkin puhelinmyyntipaikassa netto 1213e/kk, työaika normi 8 tuntia päivä / 5x viikossa. Olin kyseisessä paikassa vähä alle 3kk ja lähdin ennen koeajan loppua.

Vierailija
70/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olisin, olen tehnyt puhelinmyyntityötä, ja en ole muussa työssä vielä päässyt yhtä hyviin ansioihin.

T. Asiakaspalvelija 11€/h tällähetkellä

Vierailija
71/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkalla eläisi, toki. Jos ei, niin miksi ottaisin? Luultavasti helpompaa ja vähemmän itsekunnioitusta rapauttavaa ryhtyä rikolliseksi.

Vierailija
72/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessäkin puhelinmyyntipaikassa netto 1213e/kk, työaika normi 8 tuntia päivä / 5x viikossa. Olin kyseisessä paikassa vähä alle 3kk ja lähdin ennen koeajan loppua.

Jos jossain saa tuollaisen kuukausipalkan vaikkei onnistuisi myymään yhden yhtä tuotetta, niin sign me up!! Mikäli taas kyseessä on provikkapalkka, niin byebye.

Vierailija
73/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olisin, olen tehnyt puhelinmyyntityötä, ja en ole muussa työssä vielä päässyt yhtä hyviin ansioihin.

5/5

ap

Vierailija
74/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5/5

ap

Se että sinä olet umpisurkea myyjä, ei tarkoita että kaikki ovat.

Vierailija
75/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jossain saa tuollaisen kuukausipalkan vaikkei onnistuisi myymään yhden yhtä tuotetta, niin sign me up!! Mikäli taas kyseessä on provikkapalkka, niin byebye.

Ei ollut provikkapalkka vaan ihan perus kk palkka. Liian pieni palkka työn määrään nähden + työmatkat jne. työilmapiiri oli huono, kaikkien kälätys alkoi ärsyttämään avokonttori kun oli. Tuosta käi käteen alle 800e vuokranmaksun jälkeen, jee, kylläpä juhlittiin.

Vierailija
76/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaisin luultavasti mielummin vaikka h*oraamaan. Ottais muutaman siistin vakiasiakkaan ja laskuttaisi sen verran ettei kovin montaa tuntia tarvitsi edes tehdä pitääkseen yllä kohtuullista elintasoa. Puhelinmyynnistähän saattaa jäädä lähes miinukselle päivän töistä, niin eipä kauheasti nappaisi.

Tuossa tilanteessa h-rillakin oliis kova kilpailu asiakkaista. Et todellakaan pystyisi valitsemaan

Olot olis niin kirjeet, että moni asiakaskin lopettaisi käytön.

Vierailija
77/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työttömänä yhteiskuntatutkijana ja hain puhelinmyyjäksi. Opettelin ilmeikkään myyntipuheen aasinsiltoineen ja soittelin ahkerasti. Eipä tullut kauppoja kovinkaan montaa kertaa, vttuilua sitäkin enemmän. Huomasin myöskin kaikenlaisten ihmisten suhtautuvan minuun alentuvasti: ”Kun sähän olet vaan tollanen puhelinmyyjä eli vähän idari.” Aika monenlaisia kieltäytymistapojakin siinä kuulin. Aggressioita, jotka kumpusivat siitä, että he itse juuri silloin vastasivat puheluuni. Tyrkyttämään en ryhtynyt, sillä itsekin inhoan sellaista.

No: 3 kk:n koeajan viimeisenä päivänä sain potkut, koska kuulemma minun surkeilla myyntitaidoillani menee hukkaan asiakkaiden kalliita liiditietoja. Ihan OK minulle, olinhan aivan samaa mieltä.

Nyt olen edelleen työtön tutkija. Miten voisin olla tälle yhteiskunnalle avuksi?

Vierailija
78/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut provikkapalkka vaan ihan perus kk palkka. Liian pieni palkka työn määrään nähden + työmatkat jne. työilmapiiri oli huono, kaikkien kälätys alkoi ärsyttämään avokonttori kun oli. Tuosta käi käteen alle 800e vuokranmaksun jälkeen, jee, kylläpä juhlittiin.

Niin se vaan kaikki on suhteellista; minulle jää vuokran maksun jälkeen käteen 400€, 800 eurolla eläisin jo herroiksi. :D

Vierailija
79/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltu on kirjoitti:

Olin työttömänä yhteiskuntatutkijana ja hain puhelinmyyjäksi. Opettelin ilmeikkään myyntipuheen aasinsiltoineen ja soittelin ahkerasti. Eipä tullut kauppoja kovinkaan montaa kertaa, vttuilua sitäkin enemmän. Huomasin myöskin kaikenlaisten ihmisten suhtautuvan minuun alentuvasti: ”Kun sähän olet vaan tollanen puhelinmyyjä eli vähän idari.” Aika monenlaisia kieltäytymistapojakin siinä kuulin. Aggressioita, jotka kumpusivat siitä, että he itse juuri silloin vastasivat puheluuni. Tyrkyttämään en ryhtynyt, sillä itsekin inhoan sellaista.

No: 3 kk:n koeajan viimeisenä päivänä sain potkut, koska kuulemma minun surkeilla myyntitaidoillani menee hukkaan asiakkaiden kalliita liiditietoja. Ihan OK minulle, olinhan aivan samaa mieltä.

Nyt olen edelleen työtön tutkija. Miten voisin olla tälle yhteiskunnalle avuksi?

Taksinkuljettajaksi tai volt- kuskiksi?

Vierailija
80/120 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei saa palkkaa, on provikoiden varassa.