Työtön olistko valmis ottamaan vastaan esim. puhelinmyyntityötä jos kaikki sosiaalietuudet lakkautettaisiin?
Kommentit (120)
Olen tehnytkin, koska muita töitä ei ollut tarjolla enkä suostu olemaan yhteiskunnan elättinä. Eihän sillä rikastumaan päässyt, mutta itsensä elätti kyllä sen vuoden ennen kuin löytyi muita töitä. Asenteesta kiinni.
Helpompi työttömän on tehdä piemää työtä, tai vaikka pienrikollisuutta, kuin elää jollain puhelinmyyntityöllä.
Ei puhelinmyynnillä nykyään elä. Tulee nollapäiviäkin, tai ihan joku naurettava palkkio.
Jos kaikki tuet lopetettaisiin niin mieluummin käyttäisin sen ajan johonkin hyödyllisempään.
Pakko olisi varastaa tai myydä itseään, tosin olen siihen liian vanha kun on nuoria tarjolla.
Perustaisin seksilinjan ehkä.
Kyllä, joskus tehnyt ja ihan menettelevää touhua.
Onneksi on säästöjä ja eläke häämöttää vajaan vuoden päästä. 40v työurasta saanee jonkun lantin. Puhelinmyynti on syvältä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnytkin, koska muita töitä ei ollut tarjolla enkä suostu olemaan yhteiskunnan elättinä. Eihän sillä rikastumaan päässyt, mutta itsensä elätti kyllä sen vuoden ennen kuin löytyi muita töitä. Asenteesta kiinni.
5/5
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut edes sitä puhelinmyyntityötä, vaikka olen hakenut.
En minäkään saanut. Syyn tiedän, mutta en ala sitä tässä selostamaan.
Aloittajalta voisin kysyä: haluaisitko itse, että puhelinmyyjien soitot lisääntyisivät huomattavasti ja soittajat kävisivät röyhkeämmiksi? Puhelimesi pärisisi vuorokaudet läpeensä kun kaikki sadattuhannet työttömät yrittäisivät raapia elantonsa ehkä myös huijaisivat vähän, jotta saisivat provikkapalkkansa.
Minulla on käytössä puhelinmyynnin esto
ap
Ja silti ehdottelet puhelinmyyntiä tulonlähteeksi työttömälle : D : D Äly hoi..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, joskus tehnyt ja ihan menettelevää touhua.
5/5
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalta voisin kysyä: haluaisitko itse, että puhelinmyyjien soitot lisääntyisivät huomattavasti ja soittajat kävisivät röyhkeämmiksi? Puhelimesi pärisisi vuorokaudet läpeensä kun kaikki sadattuhannet työttömät yrittäisivät raapia elantonsa ehkä myös huijaisivat vähän, jotta saisivat provikkapalkkansa.
ap
Ja silti ehdottelet puhelinmyyntiä tulonlähteeksi työttömälle : D : D Äly hoi..
Kaikilla ei ole.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No, ihan ekana noista hankkiudutaan eroon. Pääset sinäkin ostamaan päivittäin pari lehteä ja sähköliittymää.
Vierailija kirjoitti:
Sulla kävi hyvä tuuri jos oli tuote jota ostettiin. Ja hyvä firma.
Taisi olla ennen tätä aikaa, eli vuosia sitten?
Asenteella ei ole merkitystä kun luuria lyödään korvaan tai jätetään puhelin pöydälle ja myyjä saa puhua yksikseen.
Suurin osa nykyään ei edes vastaa tai lopettaa puhelun heti kuuntelematta.
Mikähän oli se tuote, jolla sait elantosi, olisi hauska kuulla?
Aloittaja arvostatko sinå puhelinmyyjää ja tuet hänen työntekoaan ostamalla tuotteita? Jos et, niin kysymyksesi on arvottomampi kuin paskaläjä huusin alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sehän ei tuossa tilanteessa auta mitään.
Puhelinmyyntifirmassa muita töitä tehneenä, mutta myyntiä ja myyjiä läheltä vuosia seuranneena, voin sanoa, että suurimmasta osasta ihmisistä ei ole puhelinmyyjiksi. Kokeilla toki jokaisen kannattaisi, jos ei muuta tulonlähdettä olisi.
Opiskelujen ohessa tein, rankkaahan se oli ja harva siihen pystyy, mutta kyllä sillä opiskelijabudjettiin sai tienattua ihan kivan lisä. Minulle tärkeää oli tehdä edes jotain työtä ja tienata hieman extraa.
En, koska henkinen hyvinvointini kärsisi työstä, joka ei sovi minulle alkuunkaan. Olisin todella huono puhelinmyyjä ankä taatusti saisi myytyä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelujen ohessa tein, rankkaahan se oli ja harva siihen pystyy, mutta kyllä sillä opiskelijabudjettiin sai tienattua ihan kivan lisä. Minulle tärkeää oli tehdä edes jotain työtä ja tienata hieman extraa.
4/5
ap
Kokemukseni on se, että työttömän statuksella ja vähäisellä kokemuksella ei pääse edes hanttihommiin, vaikka tiedän kirjoittavani hyvät hakemukset niillä resursseilla mitä on.
Toki kokoomuslainen saa rauhassa ajatella, että työttömyys olisi sillä ratkaistu, kun ikävät työttömät vain menisivät töihin.
En tarvitse oikeinkirjoitusta missään saadakseni asiani esitetyksi ymmärrettävästi.
ap