Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ratkaiskaa tämä parisuhderiita

Vierailija
25.11.2019 |

Meillä on ollut jo kuukausia sama riidan aihe miehen kanssa. Auttakaa ja sanokaa kuka on oikeassa, hyväksyn kyllä jos kaikki sanoo että minä olen väärässä. Meillä on 1v 2kk ikäinen lapsi, joka kävelee ja konttaa koko ajan ympäri kotia (tietenkin, kuuluu asiaan). Hän on utelias ja haluaa tutkia kaikki näkyvillä olevat tavarat ja mennä kaikkiin paikkoihin kotona, availla kaikkia laatikoita ja kaappeja (tietenkin, sekin kuuluu asiaan). Riidaksi on kuitenkin muodostunut se, että mies haluaa jättää kaikenlaiset harrastusvälineensä ym. sinne minne ennenkin lapsen syntymää eli erilaisille alahyllyille ja eteisen lattialle. Ja nyt lapsi menee koko ajan levittämään niitä ja vahingossa rikkookin. Miehen mielestä hänellä on oikeus asua kotona niin kuin hän asuu eli oikeus harrastaa ja säilyttää harrastusvälineitä siellä missä niitä kuuluu säilyttää jne. Minun mielestä taas miehen pitää laittaa ne muualle (esim. kaappiin ylähyllylle tms.). Tästä riidellään koko ajan, ja kumpikaan ei anna yhtään periksi. Lisäksi meidän on pakko säilyttää rattaita eteisessä, koska tässä talossa ei ole vaunuvarastoa ja mies ärsyyntyy joka päivä niistä rattaista, valittaa minulle kun ne ovat tiellä (ovatkin vähän tiellä koska eteinen on ahdas, mutta ei niille muutakaan paikkaa ole kun rappukäytävässä ei saa säilyttää). Tästäkin riidellään koko ajan, koska minä sanon että muuta paikkaa ei ole (myönnän kyllä että ne ovat tiellä ja että se on ärsyttävää, mutta kun tosiaan muuta paikkaa ei niille ole) ja koska mies sanoo, että ne eivät voi olla siinä hänen tiellään. Alan olla ihan uupunut tähän riitelyyn, koska minun mielestä mies on muuttunut itsekkääksi, jota ei kiinnosta lapsen asiat yhtään. Mies taas syyttää minua siitä, että olen muuttunut nalkuttavaksi akaksi, joka ei anna miehen enää olla sellainen kuin on. Ratkaiskaa tämä riita, minä en enää osaa.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on täysi idiootti ja perheenisäksi kelvoton, jos ei suostu tajuamaan, että taaperon, leikki-ikäisen ja ylipäänsä lapsen myötä elämä muuttuu, eikä voi enää olla kuin huolettomina sinkku- tai dinkkuaikoina. Hänen on hyväksyttävä elämän realiteetti tai ryhdyttävä jälleen lapsettomaksi sinkuksi. Voit auttaa siinä häntä. Kaikki yhteen ääneen nyt: J-S-S-A-P!

Ihan oikeasti? Tälläisen äkkiväärän neuvon annat pienen lapsen äidille? Riko lapsesi perhe tuollaisen asian takia...  Tästä voi hyvin vetää johtopäätöksen elämänkokemuksesi ja älysi määrästä. Häpeä tuollaista kirjoitusta. On kyse toisen elämästä ja sinä viuhdot jyrkkiä mielipiteitäsi nettiin ilman mitään holttia.

On kyse toisen elämästä, eikä tämä itse saa ratkottua pulmiaan vaan pyytää apua. Miksipä en sitä tarjoaisi. Sinun vihamielinen provosointisi sen sijaan on asiatonta ja häpeällistä. Pyydän lopettamaan alkuunsa. 

Et sinä tarjoa mitään apua kannustamalla rikkomaan lapsen perhe ja aiheuttamaan hänelle koko elämän mittaisen haitan. Siinähän pyytelet, minua ei tuollaisen vauva-palstalle tyypillisen äkkiväärän empatiakyvyttömän pyytelyt kiinnosta. 

Täällä on tullut joitakin hyviä vinkkejä miten aikuisten tapaan hoitaa ongelma ilman sinulle ja teineille tyypillistä keskenkasvuista ehdottomuutta. Pienemmät rattaat, tilavampi asunto, vaikeapääsyisempi säilytyspaikka harrastusesineille. Aikuiset keskustelevat asiat aikuiseen tapaan sovitellen. Sinusta ei ole osallistumaan aikuisten keskusteluun. Olet juuri sen tyyppinen kommentaattori, jonka olemassa oloa palstan ulkopuolella ihmetellään. 

Voi kehno, et sitten tarttunut tarjoamaani mahdollisuuteen lakata typerehtimästä ja säilyttää rauhallinen hyvän mielen keskusteluympäristö, aikuiseen tapaan sovitellen, mitä itsekin mainostit. Kerrohan, mitä saat vihamielisestä provoilusta ja ihmisten ihon alle pyrkimisestä? Onko sulla todettu aivosairauksia vai onko kyse persoonallisuuden häiriöistä? 

Noin riitaisa vanhempien parisuhde, turvaton elinympäristö lapselle ja mitä ilmeisimmin isäoletetun täydellinen persereikämäisyys ovat seikkoja, joiden poistamiseen tähtäävää neuvoa et voi millään perusteella väittää elinikäiseksi haitaksi. Olet yksinkertaisesti todellisuudentajusi menettänyt houkka. 

En käytä enempää aikaani kaltaiseesi sosiopaattiin. Vastauksesi minulle osoittavat, että yrität saada minut vedettyä mukaan trollailuusi ja samalla paljastat motiivisi kirjoittaa ap:llekin lapsivihamielisen jyrkällä epäneuvovalla linjallasi. Etsit jotakuta, jolle trollailla ja naureskella itseksesi kuinka onnistuit huiputtamaan mukaan tyhjään väittelyyn kanssasi. Minä en ole se henkilö. Onneksi yli-innokkuudessasi paljastit myös itsesi ap:lle.

Heh, luehan nyt omat vihaa lietsovat tekstisi ja puhu sitten paljastuksista ja sosiopatiasta. Paljastit kyllä leveän hanurisi ja ihan sen itse reiänkin oikein levitit esiin, minä vain survaisin sinne luudanvarren. Happy Easter, noita-akka! :D

Mulla on lapsia ja rakastan heitä yli kaiken. Lasten kasvuympäristön on oltava rakastava, vakaa ja turvallinen. AP:n kohdalla mikään ei täyty. 

Vierailija
82/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minne se mies jättää ne vaunut, kun tulee lapsen kanssa ulkoiltuaan sisälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuasiaan en sanoisi miehelle muuta kuin, että senkus laittaa ne johonkin parempaan paikkaan jos semmoisen sattuu jostain löytämään. Ja tuon jälkeen en enää suostuisi keskustelemaan saati sitten riitelemään asiasta. Mies voi kiukuta asiasta itsekseen, minä en menisi mukaan tuollaiseen uhmaikäisen pelleilyyn.

Onko harrastustavaroiden kaappiin mahdollista hommata jonkinlainen lapsilukko? Näin mies saisi säilyttää tavaroitaan tuossa maailman mahtavimmassa kaapissa ja sinun ei tarvitsisi koko ajan pelätä taaperon tukehtumista harrastusvälineistä irtoaviin osiin.

Vierailija
84/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään riitelemistä. Mies on yksinkertaisesti väärässä ja siirtäköön romunsa parempaan säilöön.

M

Vierailija
85/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme äijä ja super-itsekäs : (

Vierailija
86/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä joustamattomia miehiä olemassa. Tilanne jonka tiedän, koskee teini-ikäistä lasta ja hänen kaipuutaan viettää isän kanssa aikaa. Nuori yritti puhua, mutta isä koki arvosteluna ja heitti marttyyrivaiheen päälle. Isällä on oikeus harrastaa ja viettää myös omaa aikaa, oli vastaus kun nuori toivoi että isä olisi enemmän kotona ja tekisivät yhdessä asioita. Nyt kun viettää aikaa lähinnä äitipuolen ja sisarpuolen kanssa.

Eikä kyseessä ole tuore ero, että sen takia isästään olisi mustasukkainen, on uusperhearkea elänyt tässä perheessä 10 vuotta ja viikko viikko systeemillä menevät. Eikä tosiaankaan pyytänyt lopettamaan harrastuksia, vähentämään vain. Miten paljon rohkeutta joutui keräämään, että sai isälleen sanottua mitä mielen päällä liikkuu, kun pelkäsi juuri tätä reaktiota.

En ole tämän nuoren äiti vaan muuten lähipiirissä. Mies on aina ollut minä minä tyyppi ja mitä vanhemmaksi käy sen enempi.

Vierailija
87/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooooohhhhhhh...... mies käyttäytyy lapsellisesti. Hän ei halua hyväksyä vauvan saamaa tilaa - vaunut, turvallinen kävelyn- ja maailmanopetteluypäsristö. Ehkä siihen auttaa, jos hän tietää lapsen kehitysvaihe kestää vain hetken ja sitten laittaa tavaransa lapsenkin tielle.

Minkälaista huomiota hän sinulta saa? Tällä hetkellä vain negatiivista. Kokeile positiivista huomiota. Minkälaista huomiota hän sai vanhemmiltaan? Suosittelen tunnelukkojen avaamista ja skeematerapiaa. 

Vierailija
88/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ex-mies on ihan vastaava ääliö kuin ap:n mies. Jätti aina kaikki tavaransa lasten saataville - puhelimet, avaimet, silmälasit, lääkkeet jne. Kahvin keitettyään jätti keittimen aina pöydän reunalle, josta taapero helposti ylsi kuumaan kahvikannuun. Harrastellessaan levitti kaikki pikkutilpehöörit keittiön pöydälle ja saattoi ex tempore lähteä siitä kauppaan kuvitellen että eihän ne tavarat siitä sillä aikaa mihinkään katoa... idioottimaisia esimerkkejä riittää. Kun sanoin asiasta, suuttui ja alkoi messu siitä, että lapset pitää kasvattaa niin, että osaavat kunnioittaa toisten tavaroita. Jos lapsi sattui jonkin tavaran rikkomaan joskus, asia oli tietenkin minun vikani, koska en vahtinut lasta kunnolla. Meillä asiaan toi ratkaisun vasta ero, mikä oli vaikea päätös syiden ollessa näinkin hölmöjä ja periaatteessa helposti korjattavia.

Olen kuitenkin onnellinen, kun ei tarvitse enää näistä joka päivä vääntää. Valitettavasti on niin, että itsekeskeiset idiootit harvoin muuttaa tapojaan/näkökantojaan. Koska "minäminäminä" ja "minulla on oikeus".

Itsekeskeinen idiootti. Se on siinä.

Vierailija
89/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Eihan tuossa ole mitaan riitelemista. Anna miehen sailyttaa harrastustarvikkeitaan siella missa haluaa, jos/kun lapsi ne rikkoo niin sehan on hanen oma syynsa, ei sinun. 

Rattaista voit sanoa etta pysyvat eteisessa niin kauan kuin mies keksii paremman paikan niiden sailytykselle.

Jos mies haluaa edelleen riidella naista aiheista, sano etta "tiedat mun mielipiteen, ei ole mielekasta enaa jankata tasta".  

Ne on osittain lapselle vaarallisia, kun niistä voi irrota pikkuosia. Siksi minä jaksan asiasta sanoa. Ja olen sanonut rattaista noin monta kertaa, ja aina kun siitä puhutaan, mutta riita tulee silti koska miestä ärsyttää ne rattaat siinä niin paljon. Välillä sanon heti vain, että en enää puhu tästä, koska asia on niin kuin sanoin. Ja siitä mies suuttuu vain lisää. Ap

No kysy mieheltä, että mitä helvettiä hän olettaa sinun niille rattaille tekevän. Ja kysy, että eikö välitä, jos lapsi tukehtuu hänen harrastusvälineidensä osiin.

En jotenkin jaksaisi uskos, että kukaan on noin idiootti, kuin miehesi. Jos tämä tarina on tosi, niin se ongelma on ihan jossain muualla kuin noissa tavaroissa ja rattaissa. Miehesi jankkaa niistä, koska tietää, että saa niistä riidan aikaiseksi ja haluaa jostain syystä riidellä, kun ei osaa jotain tunnettaan käsitellä.

Vierailija
90/90 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu on hyvin yksinkertainen: älä nalkuta äläkä riitele. Anna miehen elää omaa elämäänsä. Jos hän jättää harrastusvälineet lapsen käsiin, niin ei ole sinun ongelmasi, jos lapsi ne rikkoo. Vahtikoon mies lasta!

Ja jätä ne rattaat vaikka suoraan oven eteen ja jos mies rutisee, pyydä häntä etsimään niille sopivampi paikka.

Sinun ei tarvitse sanoa miehelle niistä yhtään mitään vaan jää odottamaan hänen omaa ratkaisuaan.