Kamalin huvipuistolaite missä olet ollut?
Kommentit (733)
Powerparkin karuselli joka nousee sinne korkealle. Kuvittele muovinen puutarhapenkki kymmenien metrien korkeuteen roikkumaan parin ohuen ketjun varassa. Rupeaa ihan ahdistamaan ajatellakin.
Lintsin Vekkula, vaikkei laite olekaan. Hulluks meinasin tulla.
Powerparkin aliarvostetuimnat laitteet on Music Express ja se mustekala, mikä lienee nimi. Kun itse en laitteisiin mene on aikaa tarkkailla ihmisten ilmeitä ja näissä kahdessa on usein porukkaa joilla ei oikeasti ole yhtään kivaa. Music Express vielä kestää ihan järjettömän kauan, siinä ei oikeasti ole mitään järkeä miten kauan se kestää. Ensin mennään etuperin ikuisuus, sitten takaperin sama ja kiva seurata kärsivien ilmeitä kun lähdetään vielä uudestaan eteenpäin.
Ole kyllä lyömätön hurjapää mutta Powerparkin Junker on kyllä kamalin laite ikinä. Siinä aina vaan huutaa henkensä edestä kun se tuntuu niin rajulta ja sit siinä huutaa myös Japaniks kaikkia huutoja siitä yhestä pelistä missä se päähenkilö sidotaan taitolentokoneeseen kuskin viereen just siihen pelkääjän paikalle ja sit se vaan huutaa elämänsä puolesta kun sitä pelottaa että se kone syöksyy maahan ja kaikki kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Särkänniemen Sky Flyer ("Coca-Cola"); serkun kanssa oli kädet puuduksissa kun tuntui että täytyy pitää katosta kiinni ettei putoa :DD.. myös vuoristorata Torontossa Kanadassa oli aivan kauhea: pää kolisi turvakaariin koko kierroksen eikä hurjiin nousuihin ja laskuihin pystynyt edes kiinnittämään huomiota sen takia.
Sky Flyer myös täällä ja myös serkun kanssa 😄 Ollaan molemmat melkoisia luupäitä, mutta tämä oli sellainen että never again! Jollain pöljällä oli vielä jäänyt kolikoita taskuun ja ne iloisesti kilisivät asfalttiin siinä pyöriessä.
Olin aikoinaan töissä Linnanmäellä joten tuli laitteet aika tutuiksi. Päivittäin ennen kuin Linnanmäki aukeaa, niin laitteet koeajetaan täysillä. Silloin työntekijät voivat mennä kyytiin koeajamaan. Rainbow oli karmea laite jo normikäytössä mutta satanen lasissa se on jotain aivan uskomatonta. Ei kiitos koskaan enää vastaavaan laitteeseen.
Minullekin Viikinkilaiva on todella paha, jotenkin se keinutus tekee kipeäksi.
Aikoinaan tosiaan oli Enterprise yksi pahimmista laitteista. Siinä kuoli yksi tyttö kun pungersi itsensä ulos suojakaiteiden välistä. Silloin niissä oli kunnon rako.
Samaten vuoristoradassa joku nousi seisomaan ensimmäisessä vaunussa ja kellahti siitä radalle. Vaunut ajoivat yli.
Kyllä Linnanmäeltä karu selli löytyy. Pidä vaan silmät auki seuraavalla kerralla kun siellä käyt. Ei ole ihan helpoin löytää.
Perinteinen ketjukaruselli, ihan kauhea. Paras oli Wasalandia Enterprise.
Taiga. Se on oikeasti pelottava.
Hurjia laitteita on tullut kokeiltua ulkomailla en edes muista kaikkia. Inhottavin ja laite jossa oikeasti oelkäsin oli tavallinen ketjukaruselli. Siis semmoset yksittäiset istuimet jotka roikkuu ketjujen varassa. Tämä laite nosti ensin kyydissä olijat varmaan 10m korkeuteen ja sitten mentiin ympäri. Hepposten ketjujen varassa olevat istuimet liitivät vaakatasossa kierros toisensa perään. Ihan kamalaa, olin varma että tuoli irtoaa tai ketju katkeaa. Karuselli oli täys ihmisiä ja syystä tai toisesta "kuski" pyöritti laitetta kaksi tai oliko kolme ajokertaa samalla rahalla. Oksetti, pelotti ja päätin että en ikinä tule vastaavaan laitteeseen erehtymään.
Joskus lapsena tuli käytyä lintsillä. Ja ahmittua paljon hattaraa ja sitten pahimpiin härveleihin pyörimään. Oksensin sitten lopun päivän ja illan hattaraa ympäri lintsiä ja Helsinkiä. En ole sen jälkeen pystynyt enää syömään hattaraa. Oksu lentää jo siitä hajusta.
'X2', Six Flags Magic Mountain, Kalifornia. Ihan järkyttävä, vatkaa todella rajusti ja varsin epämukavasti joka suuntaan. Niska ja hartiat aivan rikki kun pääsin pois. Tämä on ainoa laite, josta voin sanoa, että jos olisin tiennyt etukäteen mitä se on, en todellakaan olisi mennyt.
Linnanmäen Rainbow. Ainoa laite minkä jälkeen olen laatannut.
Särkänniemen Lentävä matto. Pieni laiha tyttö olin ja ihan kauhuissani, kun tuntui että liu'un sieltä tangon alta väkisin pois.
Siis kolme pahinta ovat rainbow, lentävä matto ja viikinkilaiva.
Vierailija kirjoitti:
Lintsin Vekkula, vaikkei laite olekaan. Hulluks meinasin tulla.
Minulle se tunneli jossa oli pyöriviä valoja oli kauhea. Tuli migreenikohtaus.
Powerparkin Junker on ehdottomasti kamalin laite ikinä. Olen ollut siinä monta kertaa ja huusin ihan henkeni edestä.