Kamalin huvipuistolaite missä olet ollut?
Kommentit (700)
Viikiknilaiva, Turkki Alanya . Laitteen hallinoija ei lopettanut keikutusta vaikka ihmiset huusi STOP.
Kaikki mihin tulee samaan aikaan tyttöjä/nuoria naisia. Se kiljunta rikkoo tärykalvot. Miksi siinä laitteessa pitää kiljua kimakalla äänellä?
Powerparkin mustekala. Ei enää koskaan toiste. Se paska pyöri ihan liikaa ihan liian kauan. Tuli helvetin huono olo enkä uskaltanu kaikkiin mihin uskalsin seuraavalla kerralla.
Lapsena olin äidin kanssa Vaasalandian mustekalassa (tai sen mallisessa) ja tultiin molemmat itkien pois. Seuraavan kerran uskalsin huvipuistolaitteeseen vasta aikuisena, ja sopivasti heti ensimmäinen laite meni epäkuntoon ja huiski tavoilla, joilla sen ei todellakaan pitänyt ja hakkasi päätäni sivulta toiselle. Kaikki kyydissä olleet saivat korvaukseksi ilmaislipun johonkin toiseen laitteeseen, mutta jäi minulta käyttämättä. Aivotärähdys, hirvittävä päänsärky ja oksentaminen seuraavan päivän.
Viikinkilaiva, jos meni sinne ihan ylös istumaan niin tuntui että sieltä tippuu.
Toinen paha on muutamia kertoja täälläkin mainittu särkänniemen lentävä matto, muistelisin että joskus laitteessa ei ollut varsinaisia turvakaaria mitkä lasketaan vyötärön kohdalle, että siitä edestä tangosta vaan pidettiin kiinni. Jessus sitä hyppivää liikettä kun meni eteen ja taakse päin ja takapuoli nousi penkistä, tuntui että oikeesti tippuu.
Ketjukaruselli, joku pikkulapsi heitti mukavat laatat siinä vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mihin tulee samaan aikaan tyttöjä/nuoria naisia. Se kiljunta rikkoo tärykalvot. Miksi siinä laitteessa pitää kiljua kimakalla äänellä?
Kannattaa olla menemättä huvipuistoihin jos ei kestä kiljumista. Korvatulpat voi kans olla hyvä ratkaisu jos ihan pakko päästä.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PowerParkin Typhoon. Turvakaaret oli ihan hyvät ja tukevat, mutta niiden varassa oleminen laitteen lähtiessä alaspäin oli ihan hirveää, pelkäsin kuollakseni :D Se onkin näköjään netin mukaan jostain syystä ainakin juuri nyt poissa käytöstä, samoin kuin mm. Dragon tower, miksiköhän.
Se on kotelovaiheessa nyt, kuoriutuu myöhemmin 🦋🤩
Nyt Typhoon on kuoriutunut! Siitä tuli Typhoon 360 ja se pyörii ympäri!! 🤩
sportgamerherostyles kirjoitti:
Powerparkin mustekala. Ei enää koskaan toiste. Se paska pyöri ihan liikaa ihan liian kauan. Tuli helvetin huono olo enkä uskaltanu kaikkiin mihin uskalsin seuraavalla kerralla.
Ei se pyöri kuin 3min. T. Kalan kuski
Näin 50 vuotiaana kävin lintsin ukossa. Tsiisus sentää!
Mausemajuna miks ei vois mennä nopeammin
Linnanmäen maailmanpyörä kauan sitten. Pelotti ihan sairaasti. Istuin kauhusta jäykkänä ja silmät pidin kiinni ylhäällä oltaessa. Lupasin itselleni, että jos pääsen siitä hullunmyllystä pois elävänä, niin en enää koskaan astu moiseen härveliin. Se lupaus on pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Aikamatto Särkänniemessä ja Suomen Tivolissa High energy ja Trombi. Hyi että mikä paniikki tuli tuossa Aikamatossa ja Trombissa.
Ikinä en sitten kyllä uskaltanut mihinkään laitteeseen mennä missä mentiin pää ylösalaisin. Enkä edelleenkään uskaltais.
Moni mies (yleensä perheen isät) pystyy mennä isoille laitteille, jopa nauttivat. Äidit eivät enää halua/pysty/uskalla. Nuorena olleet kyllä. Montako yli nelikymppistä naista tiedätte joka noissa pyörii? Aivan. :)
Mä tiedän yhden. Hän siis hakeutuu itse noihin aina mutta hän on lapseton. Hän menee kummi ym lasten kanssa kun omat vanhemmat ei välttis halua/pysty. Liittyykö tää että jos on synnyttänyt, ettei pystyisi mennä enää noihin kauhu laitteisiin? Vai onko joku biologinen säätelymekanismi :) onko ihan tervettä keski ikäisenä nimittäin noissa käydä?
Mielenkiintoista.
Olen 45-vuotias ja synnyttänyt 7kertaa..kävin juuri Särkänniemen kaikki hurjat lasten kanssa eli ei pidä paikkaansa. Tiedän nuoriakin ketkä ei hurjiin halua, osa omista lapsistakin on, ettäjo maailmanpyörä on liikaa.
Juu kyllä se on ehdottomasti Särkänniemessä ollut Jet Star-vuoristorata. Keskipakoisvoima my ass... :'D Muistan että se räminä mitä se piti oli myös ihan järkyttävä. Siitä on nyt 29 vuotta eikä ne punaiset raiteet ja henkensä edestä pelkääminen tule unohtumaan ikinä :D
Vierailija kirjoitti:
Särkänniemen hihgh voltage
Jep!
Näyttää niin nössölle, mut herrajumala mä huusin ja pelkäsin, kun ei näkynyt maata missään ja pää oli ihan sekaisin ja tuntui et putoo.
Taiga on lintsin karmein laite.
Se iso silmukka on mahtava ja näkymät upeat,mut muuten täyttä kidutusta, eikä näe mitään,eikä voi liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena Särkänniemen Sky Flyer eli Coca-Cola. Aikuisena Linnanmäen Ukko. Nämä pahimmat. Hitaasti pää alaspäin juu ei koskaan enää.
Sky Flyer mullakin, ainoa jossa olen koskaan kirkunut oikeasti. Mikä siinä sitten oli niin pahaa? No se hitaus. Hitaasti pää alaspäin, pelkästään reisien päällä se este. Sitten pysähdytään ja roikutaan pää alaspäin. Liikaa aikaa ajatella :D Mitään muuta laitetta en koskaan ole kokenut pelottavana. Olen viimeksi käynyt huvipuistossa 15 vuotta sitten, joten uusimpia laitteita en ole kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45-vuotias ja synnyttänyt 7kertaa..kävin juuri Särkänniemen kaikki hurjat lasten kanssa eli ei pidä paikkaansa. Tiedän nuoriakin ketkä ei hurjiin halua, osa omista lapsistakin on, ettäjo maailmanpyörä on liikaa.
Toki meitä on moneen junaan, jopa kummitusjuniinkin. Mutta voisiko yleistäen mennä noin että synnyttäneille tulee joku äitivaisto, mikä selittäisi sen että heillä on huvipuistolaite ja korkean paikan kammoa enemmänkin? Samat ihmiset nuorena tykänneet noissa käydä joten kyseessä ei ole luontainen epäkiinnostus?
Viikinkilaiva Linnanmäellä n 30 vuotta sitten. Muistan että ajattelin haluavani kuolla kun se helvetillinen heijaus ei vaan loppunut. Muistaakseni valuin laitteen lattialle turvakaiteiden välistä (ei taida olla mahdollista!) ja yritin pitää sisälmykset sisälläni.
Muissa hurjimmissakin kieputtimissa pärjäsin ihan hyvin. Se oli se keinumisliike ilmeisesti joka oli aivan mahdoton sietää.
Lapsena Särkänniemen Sky Flyer eli Coca-Cola. Aikuisena Linnanmäen Ukko. Nämä pahimmat. Hitaasti pää alaspäin juu ei koskaan enää.