Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kamalin huvipuistolaite missÀ olet ollut?

Vierailija
24.11.2019 |

?

Kommentit (736)

Vierailija
41/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En muista laitteen nimeĂ€, mutta Budapestin huvipuistossa joskus 20 vuotta sitten. Vaunut nousi ilmaan ja pyöri joka vimpelin suuntaan. Turvakaaret olivat vĂ€hĂ€n heppoisat, yhdestĂ€ vaunusta jollakin se aukesi tai ainakin nĂ€ytti siltĂ€, tuntui ettĂ€ kĂ€sivoimin piti kiinni. JĂ€in vaan miettimÀÀn koko laitteen turvallisuutta, oliko ihan samalla tasolla kuin Suomessa. Mutta hauskaa oli ja kaikki hurjimmat laitteet kĂ€ytiin lĂ€pi siitĂ€ huolimatta, nuorena sitĂ€ oli vielĂ€ rohkea!

Vierailija
42/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

SĂ€rkĂ€nniemen Jet Star -vuoristorata. Menin mitÀÀn ajattelematta siihen kaverini vanavedessĂ€ ja tajusin kesken kierroksen, kun vaunu oli korkealla mĂ€nnynlatvojen yllĂ€ ja alhaalla nĂ€kyi kallioinen pudotus, ettĂ€ minulla on korkeanpaikankammo. Kun lĂ€hdettiin toiselle kierrokselle, aloin pelĂ€tĂ€ ettĂ€ saan pelon takia mielenhĂ€iriön ja hyppÀÀn pois.

Toiselle kierrokselle?

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kamala, koska huono olo:

Lintsin viikinkivene ja ketjukaruselli. Molemmista niin kuvottava olo, ettÀ ei enÀÀ ikinÀ kiitos.

Kamala, koska liian todentuntuinen:

Osakan Expolandissa kummitustalo, missĂ€ vieraat kulkevat omatoimisesti, joko pareittain tai 4 hengen ryhmissĂ€, valtavassa halliin rakennetussa kummituskylĂ€ssĂ€ ja taloissa, joiden tyyli imitoi 1700-luvun Japania. Vieraille on annettu turvasana, jonka huutamalla pÀÀsevĂ€t myös kesken kierroksen pois. Tilassa on nĂ€yttelijöitĂ€, jotka nĂ€yttelevĂ€t kummituksia, murhaajia yms., ja saattavat yhtĂ€kkiĂ€ jahdata vieraita, ilmestyĂ€ taakse/vierelle jne. Yksi tiloista oli mm.kapea kĂ€ytĂ€vĂ€, jonka nurkassa istui lyyhistyneenĂ€ itsemurhan tehnyt mies. HĂ€net oli pakko ohittaa, tai ei olisi pÀÀssyt reitillĂ€ eteenpĂ€in. No tottakai se tyyppi sitten "nousi kuolleista" juuri kun olit ohittanut hĂ€net ja lĂ€hti jahtaamaan tilan reunalle asti...

JÀlkikÀteen ajateltuna myös Expolandin Fujin Raijin, minkÀ kyydissÀ olin, on kammottava, koska pari vuotta vierailuni jÀlkeen se suistui raiteiltaan, surmaten yhden nuoren ja vahingoittaen 19 muuta. Tottakai sitÀ ajattelee, ettÀ sama olisi voinut kÀydÀ itselle. Kyseisen laitteen kiskoja ei oltu vaihdettu/huollettu 15 vuoteen. Nyt k.o. huvipuisto onkin suljettu, koska asiakkaat katosivat tÀmÀn onnettomuuden jÀlkeen.

Ihanan kamala:

Fuji-Q Highlandin Fujiyama-vuoristorata. Pieni kuolemanpelko koko ajan, ettĂ€ olikohan tĂ€mĂ€ tĂ€ssĂ€, tippuuko sitĂ€ kyydistĂ€ - vauhti, pudotukset ja kurvit ihan mielettömiĂ€.  En ole koskaan kirkunut yhdessĂ€kÀÀn laitteessa yhtĂ€ paljon, ja adrenaliiniryöppy oli melkoinen laitteesta poistuttua. Jalat sheikkas aika kivasti. 

44/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sportgamerherostyles kirjoitti:

Powerparkin mustekala piovra. Mul tuli siinĂ€ paha olo kun se pyöri ihan miten sattuu. 

Onko se samanlainen kuin SÀrkÀnniemen Troika? SiitÀ minÀ tykkÀsin.

https://duckduckgo.com/?q=sÀrkÀnniemi+troika&t=opera&iax=images&ia=images

Eei kyllÀ meidÀn Kala pyörii lujempaa ja pienemmÀllÀ kehÀllÀ

Vierailija
45/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hondurasissa Culo Marron erĂ€illĂ€ karjafestareilla. Pyörii edes takas ja ylös alas. SiinĂ€ on paskat housuun tai rahat takaisin - takuu. Oli paljon ruotsalaisia siellĂ€. 

Vierailija
46/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

SÀrkÀnniemessÀ se laite, jossa jÀÀtiin sinne ylös 20metriin roikkumaan pÀÀ alaspÀin. Itketti ja nauratti samaan aikaan, kun pikku poikien kanssa siinÀ juttelin pÀÀt alaspÀin. He ihan intona ja ite kauhusta nauraen, ettÀ ei kyllÀ koskaan tÀnne enÀÀ.

Pystyin niin samaistumaan. Itse olisin ollut pentuna yhtĂ€ innoissani, vaan musta on tullut nĂ€köjÀÀn tĂ€mmöinen ’tĂ€ti.

KyllÀ mÀ ne muut vauhdikkaat kÀyn, mutta tuo oli kyllÀ HUH!

Vierailija
47/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

SÀrkÀnniemen se Skyflyer (jossa ne Cokis mainokset) oli karmiva. Kun siellÀ roikkui pÀÀ alaspÀin ja oli tunne, ettÀ tippuu. Se on kyllÀ poistettu jo vuosia sitten.

Turkissa pelkÀstin myös kerran yhtÀ vÀhÀn puolivauhdikasta laitetta. Aloin katsomaan sen pultteja ja oli todella nitisevÀ ja ruostunut. Mietin koko ajan, ettÀ jos noi pettÀÀ, niin tÀÀ vaunu sinkoutuu tuonne rotkoon....

Vierailija
48/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kaksi pahinta vaihtoehtoa kilpailevat kauheimman tittelistÀ: LinnanmÀen vuoristorata ja SÀrkÀnniemen lentÀvÀ matto. Olin nuori ja kevytrakenteinen. Vuoristoradan vaunussa sain mustelmia kun kolhin itseÀni kyydin aikana vaunun rakenteisiin ja lentÀvÀstÀ matosta meinasin lentÀÀ taivaan tuuliin turvakaaren oltua niin kaukana vartalostani. LisÀksi juuri syöty lounas nousi suuhun asti joka keinahduksella.

Vierailija
49/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Possujuna.

Vierailija
50/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TykkimÀen Taifun. Vein 6-vuotiaan nippanappa 120cm pitkÀn lapseni sinne ja pelkÀsin lapseni putoamista ja kuolemaa.

Sen sijaan tÀÀllÀ mainittu Star flyer oli mielestÀni ihan hauska, mutta siihen en lastani pÀÀstÀnytkÀÀn vaan menin itse :D

Vierailija
51/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Six Flags -huvipuisto Marylandissa, voi luoja. En ole megahurjapÀÀ, mutta kohtuullinen huvipuistoilija. KĂ€vimme siellĂ€ muutama vuosi sitten ja sen jĂ€lkeen oli sellainen olo, ettĂ€ jatkossa kĂ€yn vain Disney-huvipuistoissa nauttimassa tunnelmasta, sillĂ€ pelkĂ€sin useassa laitteessa. Ei silloin vielĂ€ 3-kymppisellĂ€ pitĂ€isi kehossa tuntua pari vuoristorataa, mutta se pelko oli ihan kamalaa. Olin toki  pari pĂ€ivÀÀ ennen nĂ€hnyt jutun paikallisissa uutisissa, kuinka toisessa Six Flags-huvipuistossa oli tapahtunut kuolemaan johtanut putoaminen vuoristoradassa, ettĂ€ ehkĂ€ sekin vaikutti.

Suomessa minulla on jÀrki pÀÀssÀ. En mene esim. Ukkoon, Taigaan, Kingiin ja pariin muuhun. Salama ja vuoristorata ovat minun juttuni. Mies taas vÀlttÀÀ kaikkia pÀÀ alaspÀin-laitteita ja VikingiÀ, joka saa hÀnet pahoinvointiseksi. Onnea vain lapsillemme, jotka alkavat olla yli 120cm... Onneksi on hurjapÀÀkummeja, pÀÀsevÀt huvipuistoon. =D

Vierailija
52/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

SÀrkÀniemen Takada. Ihan surkee ja niskat oli mennÀ.

Vierailija
53/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Viikinkilaiva ja putoamisen tunne siinÀ. Todella vastenmielistÀ!

Vierailija
54/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Power parkin Typhoon.

Vierailija
55/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En ole ollut missÀÀn ihan extreme-laitteissa, enkÀ mene. En mene enÀÀ mihinkÀÀn noista.

Mutta nuorena pelkÀsin SÀrkÀnniemen Viikinkilaivassa tosi paljon, istuin siellÀ ihan pÀÀssÀ,joka nousee korkeimmalle ja tuli tunne, ettÀ syöksyn alas. Olin niin kauhuissani, etten pystynyt edes huutamaan.

Toinen erittĂ€in epĂ€mukava oli Lintsin laite, joka pyörii maatasolla kovaa vauhtia eteenpĂ€in ja sitten taaksepĂ€in. Se nytkĂ€hdys  suunnan vaihtuessa tuntui niskassa ja mulle jĂ€i siitĂ€ koko ajaksi huono olo. En nauttinut siitĂ€ ollenkaan. Niska oli kipeĂ€ sen jĂ€lkeen pitkÀÀn. Tuli mieleen, ettĂ€ onko tuollainen ylipÀÀnsĂ€ mikÀÀn hyvĂ€ laite.

Vierailija
56/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ihan linnanmÀen vuoristorata. Joskus ylÀasteella kaverit sai houkuteltua. Hoipuin pois ihan sekaisin. PelkÀÀn ja vihaan noita laitteita.

Vierailija
57/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

SĂ€rkĂ€nniemen viikinkivene oli kamala ja lentĂ€vĂ€ matto samoin. Mulla tuli tunne, ettei mun sisĂ€elimet pysyneet menossa mukana saati aivot.  

Vuoristoradat on ihan kivoja, paitsi ne ihan karmeat, mitkĂ€ nousee taivaaseen asti ja sitten tullaan melkein pÀÀ edellĂ€ alaspĂ€in ikÀÀn kuin tyhjÀÀn pudoten.  Juu ei, mulle riitti jo kun cinemateltassa seisottiin ja oltiin olevinamme menossa mukana.

58/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

LinssillÀ se Space shot. MennÀÀn ekaks kauheeta vauhtia ylös ja sitten vapaa pudotus ales. SiinÀ tulee kuulemma samat jotkut G-voimat, kuin Formula ykkösten kuskeilla.

Aivan kauhea ja aivan ihana.

Pakko pÀÀstĂ€ pian taas, jos se on enÀÀ olemassa 😂

Vierailija
59/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa possujunassa , tuli ex-mies mieleen.

Vierailija
60/736 |
23.06.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

PidÀn huvipuistoistolaitteista, mitÀ hurjempi, sen parempi.

Inhoan kuitenkin LinnanmĂ€en Ukossa sitĂ€ kohtaa, kun vaunu on ylhÀÀllĂ€ ja alaspĂ€in ja pysĂ€htyy, siinĂ€ katselee sitten maankamaraa paikoillaan. SĂ€rkĂ€nmĂ€en High Voltage oli kamala sen takia, koska se oli niin hidas. Jos vauhti olisi ollut kaksinkertainen, se olisi ollut hauska ja hurja, mutta koska liikkeet olivat niin hitaita ja laitteessa joutui olemaan pitkiĂ€ aikoja joko pÀÀ alaspĂ€in tai sivuttain, siinĂ€ tuli vain huono olo. 

LinnanmĂ€en Viikinkilaiva on myös ainoa laite, missĂ€ alkaa oksettamaan, vaikka siellĂ€ on usein pikkulapsiakin :D Jotenkin se edestakainen liike tekee sen. 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: seitsemÀn seitsemÀn yhdeksÀn