Kamalin huvipuistolaite missä olet ollut?
Kommentit (696)
Faith kirjoitti:
Särkänniemen Jet Star -vuoristorata. Menin mitään ajattelematta siihen kaverini vanavedessä ja tajusin kesken kierroksen, kun vaunu oli korkealla männynlatvojen yllä ja alhaalla näkyi kallioinen pudotus, että minulla on korkeanpaikankammo. Kun lähdettiin toiselle kierrokselle, aloin pelätä että saan pelon takia mielenhäiriön ja hyppään pois.
Toiselle kierrokselle?
Kamala, koska huono olo:
Lintsin viikinkivene ja ketjukaruselli. Molemmista niin kuvottava olo, että ei enää ikinä kiitos.
Kamala, koska liian todentuntuinen:
Osakan Expolandissa kummitustalo, missä vieraat kulkevat omatoimisesti, joko pareittain tai 4 hengen ryhmissä, valtavassa halliin rakennetussa kummituskylässä ja taloissa, joiden tyyli imitoi 1700-luvun Japania. Vieraille on annettu turvasana, jonka huutamalla pääsevät myös kesken kierroksen pois. Tilassa on näyttelijöitä, jotka näyttelevät kummituksia, murhaajia yms., ja saattavat yhtäkkiä jahdata vieraita, ilmestyä taakse/vierelle jne. Yksi tiloista oli mm.kapea käytävä, jonka nurkassa istui lyyhistyneenä itsemurhan tehnyt mies. Hänet oli pakko ohittaa, tai ei olisi päässyt reitillä eteenpäin. No tottakai se tyyppi sitten "nousi kuolleista" juuri kun olit ohittanut hänet ja lähti jahtaamaan tilan reunalle asti...
Jälkikäteen ajateltuna myös Expolandin Fujin Raijin, minkä kyydissä olin, on kammottava, koska pari vuotta vierailuni jälkeen se suistui raiteiltaan, surmaten yhden nuoren ja vahingoittaen 19 muuta. Tottakai sitä ajattelee, että sama olisi voinut käydä itselle. Kyseisen laitteen kiskoja ei oltu vaihdettu/huollettu 15 vuoteen. Nyt k.o. huvipuisto onkin suljettu, koska asiakkaat katosivat tämän onnettomuuden jälkeen.
Ihanan kamala:
Fuji-Q Highlandin Fujiyama-vuoristorata. Pieni kuolemanpelko koko ajan, että olikohan tämä tässä, tippuuko sitä kyydistä - vauhti, pudotukset ja kurvit ihan mielettömiä. En ole koskaan kirkunut yhdessäkään laitteessa yhtä paljon, ja adrenaliiniryöppy oli melkoinen laitteesta poistuttua. Jalat sheikkas aika kivasti.
Vierailija kirjoitti:
sportgamerherostyles kirjoitti:
Powerparkin mustekala piovra. Mul tuli siinä paha olo kun se pyöri ihan miten sattuu.
Onko se samanlainen kuin Särkänniemen Troika? Siitä minä tykkäsin.
https://duckduckgo.com/?q=särkänniemi+troika&t=opera&iax=images&ia=images
Eei kyllä meidän Kala pyörii lujempaa ja pienemmällä kehällä
Hondurasissa Culo Marron eräillä karjafestareilla. Pyörii edes takas ja ylös alas. Siinä on paskat housuun tai rahat takaisin - takuu. Oli paljon ruotsalaisia siellä.
Särkänniemessä se laite, jossa jäätiin sinne ylös 20metriin roikkumaan pää alaspäin. Itketti ja nauratti samaan aikaan, kun pikku poikien kanssa siinä juttelin päät alaspäin. He ihan intona ja ite kauhusta nauraen, että ei kyllä koskaan tänne enää.
Pystyin niin samaistumaan. Itse olisin ollut pentuna yhtä innoissani, vaan musta on tullut näköjään tämmöinen ’täti.
Kyllä mä ne muut vauhdikkaat käyn, mutta tuo oli kyllä HUH!
Särkänniemen se Skyflyer (jossa ne Cokis mainokset) oli karmiva. Kun siellä roikkui pää alaspäin ja oli tunne, että tippuu. Se on kyllä poistettu jo vuosia sitten.
Turkissa pelkästin myös kerran yhtä vähän puolivauhdikasta laitetta. Aloin katsomaan sen pultteja ja oli todella nitisevä ja ruostunut. Mietin koko ajan, että jos noi pettää, niin tää vaunu sinkoutuu tuonne rotkoon....
Kaksi pahinta vaihtoehtoa kilpailevat kauheimman tittelistä: Linnanmäen vuoristorata ja Särkänniemen lentävä matto. Olin nuori ja kevytrakenteinen. Vuoristoradan vaunussa sain mustelmia kun kolhin itseäni kyydin aikana vaunun rakenteisiin ja lentävästä matosta meinasin lentää taivaan tuuliin turvakaaren oltua niin kaukana vartalostani. Lisäksi juuri syöty lounas nousi suuhun asti joka keinahduksella.
Tykkimäen Taifun. Vein 6-vuotiaan nippanappa 120cm pitkän lapseni sinne ja pelkäsin lapseni putoamista ja kuolemaa.
Sen sijaan täällä mainittu Star flyer oli mielestäni ihan hauska, mutta siihen en lastani päästänytkään vaan menin itse :D
Six Flags -huvipuisto Marylandissa, voi luoja. En ole megahurjapää, mutta kohtuullinen huvipuistoilija. Kävimme siellä muutama vuosi sitten ja sen jälkeen oli sellainen olo, että jatkossa käyn vain Disney-huvipuistoissa nauttimassa tunnelmasta, sillä pelkäsin useassa laitteessa. Ei silloin vielä 3-kymppisellä pitäisi kehossa tuntua pari vuoristorataa, mutta se pelko oli ihan kamalaa. Olin toki pari päivää ennen nähnyt jutun paikallisissa uutisissa, kuinka toisessa Six Flags-huvipuistossa oli tapahtunut kuolemaan johtanut putoaminen vuoristoradassa, että ehkä sekin vaikutti.
Suomessa minulla on järki päässä. En mene esim. Ukkoon, Taigaan, Kingiin ja pariin muuhun. Salama ja vuoristorata ovat minun juttuni. Mies taas välttää kaikkia pää alaspäin-laitteita ja Vikingiä, joka saa hänet pahoinvointiseksi. Onnea vain lapsillemme, jotka alkavat olla yli 120cm... Onneksi on hurjapääkummeja, pääsevät huvipuistoon. =D
En ole ollut missään ihan extreme-laitteissa, enkä mene. En mene enää mihinkään noista.
Mutta nuorena pelkäsin Särkänniemen Viikinkilaivassa tosi paljon, istuin siellä ihan päässä,joka nousee korkeimmalle ja tuli tunne, että syöksyn alas. Olin niin kauhuissani, etten pystynyt edes huutamaan.
Toinen erittäin epämukava oli Lintsin laite, joka pyörii maatasolla kovaa vauhtia eteenpäin ja sitten taaksepäin. Se nytkähdys suunnan vaihtuessa tuntui niskassa ja mulle jäi siitä koko ajaksi huono olo. En nauttinut siitä ollenkaan. Niska oli kipeä sen jälkeen pitkään. Tuli mieleen, että onko tuollainen ylipäänsä mikään hyvä laite.
Ihan linnanmäen vuoristorata. Joskus yläasteella kaverit sai houkuteltua. Hoipuin pois ihan sekaisin. Pelkään ja vihaan noita laitteita.
Särkänniemen viikinkivene oli kamala ja lentävä matto samoin. Mulla tuli tunne, ettei mun sisäelimet pysyneet menossa mukana saati aivot.
Vuoristoradat on ihan kivoja, paitsi ne ihan karmeat, mitkä nousee taivaaseen asti ja sitten tullaan melkein pää edellä alaspäin ikään kuin tyhjään pudoten. Juu ei, mulle riitti jo kun cinemateltassa seisottiin ja oltiin olevinamme menossa mukana.
Linssillä se Space shot. Mennään ekaks kauheeta vauhtia ylös ja sitten vapaa pudotus ales. Siinä tulee kuulemma samat jotkut G-voimat, kuin Formula ykkösten kuskeilla.
Aivan kauhea ja aivan ihana.
Pakko päästä pian taas, jos se on enää olemassa 😂
Pidän huvipuistoistolaitteista, mitä hurjempi, sen parempi.
Inhoan kuitenkin Linnanmäen Ukossa sitä kohtaa, kun vaunu on ylhäällä ja alaspäin ja pysähtyy, siinä katselee sitten maankamaraa paikoillaan. Särkänmäen High Voltage oli kamala sen takia, koska se oli niin hidas. Jos vauhti olisi ollut kaksinkertainen, se olisi ollut hauska ja hurja, mutta koska liikkeet olivat niin hitaita ja laitteessa joutui olemaan pitkiä aikoja joko pää alaspäin tai sivuttain, siinä tuli vain huono olo.
Linnanmäen Viikinkilaiva on myös ainoa laite, missä alkaa oksettamaan, vaikka siellä on usein pikkulapsiakin :D Jotenkin se edestakainen liike tekee sen.
En muista laitteen nimeä, mutta Budapestin huvipuistossa joskus 20 vuotta sitten. Vaunut nousi ilmaan ja pyöri joka vimpelin suuntaan. Turvakaaret olivat vähän heppoisat, yhdestä vaunusta jollakin se aukesi tai ainakin näytti siltä, tuntui että käsivoimin piti kiinni. Jäin vaan miettimään koko laitteen turvallisuutta, oliko ihan samalla tasolla kuin Suomessa. Mutta hauskaa oli ja kaikki hurjimmat laitteet käytiin läpi siitä huolimatta, nuorena sitä oli vielä rohkea!