Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
1201/1698 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat lapsia. Ja niitä ei olisi syytä tehdä koska ihmisiä on jo liikaa maapallolla.

Vierailija
1202/1698 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut ongelmia naapureista, kun asun ylimmärrä kerroksessa.  Aikoinaan viereisessä naapurissa asui mies, joka viikonloppuiltaisin vongutteli blueskitaraa ja lauloi nuorin vierestä.  Säälistä en viitsinyt reagoida mitään.  Sen sijaan mietin reagoimista, kun kuulin hänen solvaavan kakaraansa "susta ei oo vi*tu mihinkään" ja poikalapsi itki hyytävästi.  Oli vissiin viikonloppuisä.  Olis vissiin kaivannut pientä leipomista?

Viime aikoina alakerran naapuri on porannut asunnossaan kello 03 aikoihin.  Oon miettinyt, onko se jotain koputtelua, kun kuuntelen musiikkia kohtuullisella volyymillä ympäri vuorokauden.  Jos vielä poraa, hakkaan patteriin jollain metalliesineellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1698 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen nyt ihmetellyt. Meillä hiljainen -69 rakennettu kerrostalo. Nyt yläkertaan muuttanut kolmekymppinen pari ja ihan koko ajan kuulet, kun mies kävelee asunnossa. Lisäksi jatkuvat lattialle osuvat kolaukset koko päivän. Siis mitä he tekevät.

Asunnossa ei taida olla mattoja. Nyt viikonloppuna kypsyin kun en saanut nukuttua klo 22.30 eteenpäin, kun ihan jatkuvaa kävelyä, kolisuttelua ja oven paiskomista.

Laitoin lapun yöajan hiljaisuudesta klo 22 alkaen ja vinkin hankkia parketille matot. Sekä huomioimaan muut.

No, tietysti sama kävely ja kolisuttelu jatkuu eikä muilla väliä, mutta nyt hiljeni onneksi klo 22 jälkeen.

Mitä ihmettä ihmiset kolisuttelevat lattialle. Itse en saa mitään ääntä aikaiseksi kuin joskus harvoin.

Vierailija
1204/1698 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain uudet yläkerran naapurit noin kk sitten ja korvatulpat on olleet joka yö siitä lähtien. Lapsiperhe, joten ei siellä mitään biletystä ole, mutta ovat näemmä sellaisia yöpuuhastelijoita. Tämä talo on ihan pahvia, kaikki kuuluu niin ylhäältä kuin alhaalta, luulisi heidänkin sen jo tajunneen. Siltikin pitää keskellä yötä ripustella verhoja, koota huonekaluja jne. 

En oikein tiedä, mitä pitäis tehdä, kun kyseessä on kuitenkin oikeasti ihan normaalit elämisen äänet. Olisi helpompaa käydä soittamassa ovikelloa, jos soittaisivat musaa liian kovalla tms. Odotan nyt jonkun aikaa vielä ja toivon, että kyse on vaan siitä, että laittavat uutta kotia kuntoon. Jos yöllinen touhuaminen jatkuu, pakko pyytää isännöitsijää vinkkaamaan, että näin huonosti äänieristetyssä talossa ei voi kasata huonekaluja hiljaisuuden jälkeen.

Mulla itselläni on vasta 10 kk asumista takana tässä, niin en voi laittaa uudestaan myyntiin jne. Ei kerta kaikkiaan varat ja jaksaminen riitä nyt.

Tiedoksesi. Kerrostalossa on järjestyssäännöissä hiljaisuusaika klo 22/23-7 välillä, mitä pitää noudattaa. Silloin ei saa häiritä naapureita ylimääräisellä melulla. Jos keskellä yötä tekevät tuollaista, niin ensin oma lappu ja kehoitus heille huomioida tuo hiljaisuusaika. Sitten valitus taloyhtiön isännöitsijälle ja hallitukselle.

Vierailija
1205/1698 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin raikaa koko talo jos siivotessa imuri , moppi osuu listoihin tai mopin varsi osuu seinään tai mikä muu tahansa , tuntuu , että onttoja nuo seinät , jotka ei ole kantavia. No, on täällä niitäkin, jotka hakkaa ja paukkaa ihan tahallaan, Alakerrassa asuu iäkäs ihminen, joka harjanvarrella paukuttaa kattoon, jos joku asia ei miellytä esim. lasten kiukuttelu. Itse tunnusti naapurikaverilleen tekevänsä näin. Yölläkin ihan tahallaan paukkaa ja herättää. Sairas mikä sairas, Hoitas luonto jo pois tuollaisen kiusankappaleen tai löytäisinpä uuden asunnon vaikka ei se välttämättä ongelmaa ratkaise, sutta kun lähtee karkuun , karhu tulee vastaan.

Sitten nämä jotka tahallaan kantapää astuvat ja herättävät tai nukkumaan mennessä saa tovin kuunnella astujaa ja paukutajaa ja joskus tämä alakertalainen alkaa laulamaanklo 23:00 ja samaan aikaan yläkerrassa elämöidään muulla tavalla. Ihan kahelia sakkia.

Vierailija
1206/1698 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä ihmiset kävelee koko ajan asunnossa edestakaisin.

Eivätkä siis hanki mattoja ja jotain sisätossuja. Luulisi myös kuulevan sen kanta-astujan töminän.

Mutta tämä minä, minä-ajattelu tulee ihan paikasta nykyään.

Vierailija
1207/1698 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa hyvät ihmiset huomioon että asutte kerrostalossa ettekä missään mökissä josta on kilometrejä naapuriin. Kerrostalossa asujan täytyy sietää normaaleja ääniä päiväsaikaan. Minun naapurissa asuu vanha muija joka kehtaa kieltää minua puhumasta keittiössäni keskellä päivää - se kun kuulemma kuuluu hänen asuntoonsa. Olen sinkkuihminen ja puhun hiljaisella äänellä kotieläimilleni!!! Miksi ääniherkät ihmiset muuttavat kerrostaloihin? Jos heidän on pakko, miksi eivät hanki vastamelukuulokkeita ja pidä niitä päässään ympäri vuorokauden? Tätä minä aina ihmettelen.

Vierailija
1208/1698 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikael Kosola kirjoitti:

Tykkään keilaamisesta joten se voi aiheuttaa melua, en tiedä sitten. Keilapallot ja keilat painaa aika paljon ja ehkä se kun pallo osuu lämpöpatteriin saattaa vähän kuulua muuallekin.

Onni on harjoitusrata kotona. Jos vielä pitkä eteiskäytävä joka toimii keilaratana.

Vierailija
1209/1698 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä ihmiset kolisuttelevat lattialle. Itse en saa mitään ääntä aikaiseksi kuin joskus harvoin.

Mulla ainakin kissa tiputtelee tavaroita jatkuvasti lattialle.

Vierailija
1210/1698 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soutulaite (eli se sellainen selän ja käsivarsien kuntolaite) pitää samanlaista ääntä kuin jos raskasta huonekalua raahattaisiin edestakaisin. Jotkut taas pompottavat palloa (pienistä superpalloista aina koripalloihin) tajuamatta miten hyvin se kuuluu. Omituiset nikkaroinnin toistuvat äänet kummastuttavat enemmän - onko jollakulla oikeasti kerrostaloyksiössä työpaja? Ei muuten voi joka päivä kuulua remonttiääniä vuosikausien ajan.

Tätä samaa rivitalossa, ja molemmin puolin. Osakeasuminen siis aivan hanurista. Myyn pois pikkuhiljaa.

Vierailija
1211/1698 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muijaa.

Poistui lupaa kysymättä nyrkin ja hellan välistä.

Vierailija
1212/1698 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muijaa, poistui lupaa kysymättä nyrkin ja hellan välistä.

Vierailija
1213/1698 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini makaa sängyllä ja laturissa kiinni kännykkä

Kännykänkohto kopisee lattiaan tai sängyn reunaan

Vierailija
1214/1698 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini makaa sängyllä ja laturissa kiinni kännykkä

Kännykänkohto kopisee lattiaan tai sängyn reunaan

On sulla murheet. Et parempaa keksinyt.

Vierailija
1215/1698 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira pyörittää ruokakuppia laminaattilattialla- kuuluu tosi kivasti ...

Vierailija
1216/1698 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira pyörittää ruokakuppia laminaattilattialla- kuuluu tosi kivasti ...

Normaalia ääniä.

Vierailija
1217/1698 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoa tai lapsia useimmiten. Joskus myös koiraa.

Vierailija
1218/1698 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoa tai lapsia useimmiten. Joskus myös koiraa.

Nyt oli hyvä, kiitos nauruista! Toki palstan tosikot eivät kestä.

Vierailija
1219/1698 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen nyt ihmetellyt. Meillä hiljainen -69 rakennettu kerrostalo. Nyt yläkertaan muuttanut kolmekymppinen pari ja ihan koko ajan kuulet, kun mies kävelee asunnossa. Lisäksi jatkuvat lattialle osuvat kolaukset koko päivän. Siis mitä he tekevät.

Asunnossa ei taida olla mattoja. Nyt viikonloppuna kypsyin kun en saanut nukuttua klo 22.30 eteenpäin, kun ihan jatkuvaa kävelyä, kolisuttelua ja oven paiskomista.

Laitoin lapun yöajan hiljaisuudesta klo 22 alkaen ja vinkin hankkia parketille matot. Sekä huomioimaan muut.

No, tietysti sama kävely ja kolisuttelu jatkuu eikä muilla väliä, mutta nyt hiljeni onneksi klo 22 jälkeen.

Nykyään nuorilla ei tosiaan ole välttämättä lainkaan pehmentäviä mattoja eikä edes verhoja vähentämässä kaikumista. Äänet kulkeutuvat rakenteissa. Jos on vielä asennettu laminaattilattia, kopina ja töminä on ihan kauheaa. Onneksi suomalaiset harvemmin käyttävät kenkiä sisällä.

Vierailija
1220/1698 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin kissa tiputtelee tavaroita jatkuvasti lattialle.

Ei tuo häiritse itseäsi? Joudut aina nostamaan tavarat. Eikö ne mene rikki? Tai lattia kolhuunnu?