Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
1021/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin nämä asiat kolisee, vuodesohva jolla nukun päikärit taperon kanssa ja suljen sitten. Sama sohva illalla yötä varten. Niin pienet tilat, että pakko sulkea päivällä. Mieheni on kanta-astuja ja töminä häiritsee minuakin. Miltei joka päivä mieheni myös pukee farkut jalkaan aamulla ja taskuissa olevat kolikot ja avaimet tippuvat lattialle 🙄

seliseli taas.

Minäminäminä

Voinhan minäkin nakella tuolit nurkkiin koska se vaan on minun tapa...hihhiiiiheheheee

Vierailija
1022/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut koko ikäni kerrostalossa. Ei ole ollut tuollaista.

N51

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi elää hiljempaakin. Toisilla ihmisillä vaan on sellainen paiskova tyyli. On huomannut kun naapurit vaihtuu, ensin on hiljainen naapuri, eikä tietäisi, että on kotona jos ei olisi valot päällä.

Sitten tulee joku, joka rymistelee voimalla kaiken, iskee tavarat tiskipöytään tai lattiaan asuu ehkä ilman mattoja ja kolaa lattiaan koko ajan.

Pum pum, pauk, kolin skriik. Pam pam pam. Napu napu.

Edelliseen taloon muutti äänekäs ja energinen nuori neiti, jonka huutopuhe kuului mulle ja hän siis asui mun naapurin alakerrassa, ei ollut edes yhteistä seinää. Portaissa jytisi menemään kuin painaisi 200 kg vaikka oli ihan normaalipainoisen oloinen. Lisäksi iski voimalla rapun oven lähtiessään auki talon seinään niin, että siitä kuului aina jysähdys ja jäi sellainen kahvan jälki seinään :D

Vierailija
1024/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs naapuri muutti juuri yläpuolelleni tässä 4 vuoden aikana, kun olen itse tässä asunut ja on jo neljäs kantapääpamauttelija. Sitten ilmeisesti korona-ajasta johtuen vietetään kotona kaikki aika ja vedetään rallia edestakaisin pikkuyksiössä, huoh. Ei taaskaan varmaan mattoja lattialla, kun tuollainen pauke ja töminä kuuluu.  Plussaa on se, ettei tähän asti ole ainakaan öisin tömistellyt, sen verran vissiin tajuaa. Mutta aamusta se aina alkaa ja herättää, häiritsevästi. Myös vierusnaapurit jytistelee kotonaan yötä päivää. Pitäisi ehkä löytää ylimmän kerroksne asunto, niin ei tarvis ainakaan ylhäältä kuunnella tuollaista. Eristyksissä tietysti kans vikaa kun niin lujaa kuuluu, huolimattomasti tehty ja halvalla.

Vierailija
1025/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran asukkini on kanta-astelija, joka ei muuten häiritse niin paljon, mutta joskus hän tekee jonkinlaista tanssiharjoitusta. Saan hiljenemään niin, että koputan kattoa väärässä tahdissa :D 

Vierailija
1026/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yläkerrassa asuu elämönkoululaisia, jotka alkavat joka aamu huutamalla puhumisen ja kolistelun, eivätkä koskaan liiku kotoaan, eli meteli on jatkuvaa.

Vierailija
1027/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä asuessa.

Aamulla alkaa 7mältä huutopuhe ja hirvee kolina.

Ihan kun konttaisivat lattialla, mutta olen toivottavasti väärässä...

Menen aamupalalle ja saan kuunnella naapurin kusen lorinaa ja pökäleiden loiskahtelua.

Vähäjärkinen työtön pummi joka asuu äitinsä kanssa.

Kaikki asiat huudetaan niin että rappukäytävään kuuluu selvästi kuinka puhuvat miehen mielenterveysongelmista 👍

Ja äiti hyysää aikuista miestä.

Vierailija
1028/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tässä asuessa.

Aamulla alkaa 7mältä huutopuhe ja hirvee kolina.

Ihan kun konttaisivat lattialla, mutta olen toivottavasti väärässä...

Menen aamupalalle ja saan kuunnella naapurin kusen lorinaa ja pökäleiden loiskahtelua.

Vähäjärkinen työtön pummi joka asuu äitinsä kanssa.

Kaikki asiat huudetaan niin että rappukäytävään kuuluu selvästi kuinka puhuvat miehen mielenterveysongelmista 👍

Ja äiti hyysää aikuista miestä.

Järkyttävää 😳🤭

Onneksi asun rivarissa.

Vierailija
1029/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei saatu kaverini kanssa viime yönä nukuttua mun asunnolla kun jatkuva Kovaääninen kävely ja kolke rappukäytävässä joka kaikuu muutenkin ja ovien paiskomista melkein koko yön...arkisin on rauhallisempaa mut viikonloput täällä on yhtä tuskaa kun nuoriso liikkuu kovaäänisesti meluten öisin rappukäytävässä.

Vierailija
1030/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa keino on vaan antaa periksi, ei ole järkeä taistella vastaan koska sitä et voita. Joten adaptoidu kuten itse tein, ei kiinnosta....hahahah en vaan välitä.Siis aivan nollat taulussa. Ja jos haluat ja kaivertaa niin voit toki itse alkaa harjoittaa samaa jos näet sen tarpeelliseksi. Toieen on muuttaa metsään jossa nuuskinta tod.näk jatkuu 2 km päässä olevan naapurin taholta, mutta who cares. Hei, elämä on laiffiii vai miten se meni.

Vierailija
1031/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat ok silloin kun niitä ei ole jatkuvasti lähellä. Kerrostaloasuminen ei ole inhimillinen elämäntapa, enkä itse edes kutsuisi sitä elämiseksi vaan elämisen sietämiseksi.

Täysin ot, mutta olen niin samaa mieltä! Olen asunut kt:ssa, rt:ssa, okt:ssa taajamassa ja nyt okt maalla. Jos tämä ei olisi hirsitalo, eli ei blokkaisi naapurien ääniä lähes täysin, olisin muuttanut jo Lappiin johonkin tunturin kylkeen telttaan, koska en vain voi sietää sitä älämölöä mikä ihmisistä syntyy.

Juuri tänä vknloppuna oli naapurien (n. 200-300 m meille) teineillä bileet. Musiikkia kuuntelivat niin kovalla, että kuului meidän kuistille, joka ns. nykytyyliin rakennettu ja seinät 10-15 cm paksummat kuin tässä vanhassa hirsirak. osassa, kuin olisivat olleet vieressä luukuttamassa. Viereiseen huoneeseen, hirsirungon sisälle, 5 cm paksun kokopuisen välioven ollessa kiinni, ei kuulunut kuin kaikkein korkeimmat äänet ja nekin vaimeina. Hermo meni siihenkin, sekä minulta että koiralta. Molemmat valvottiin, toinen murisi ääneen, toinen kirosi kakarat alimpaan hornaan päänsä sisällä.

Kerrostalossa nukuin korvatulpat päässä, rivarissa karjuin ääneni käheäksi yömölyäjänaapurille. Tuloksetta, tietysti. Ei tuollaiset ihmiset näe siinä omassa toiminnassaan mitään ongelmaa, eikä heitä luultavasti itseään haittaa naapurista tuleva meteli mitenkään.

Elää ei voi pitämättä ääntä, mutta kyllä minusta ihminen, joka valitsee asua toisten ihmisten läheisyydessä, oli se koti sitten kerros- tai omakotitalossa, valitsee elää naapurit huomioiden. Jollei siihen pysty, pitää muuttaa niin syrjään, ettei oma elämäntapa aiheuta muille häiriötä. Kotirauha kuuluu kaikille, asumismuodosta ja -paikasta riippumatta, eikä.kenenkään pitäisi joutua omassa kodissaan kulkemaan korvatulpat tai vastamelukuulokkeet päässä vain siksi, että naapuri on kykenemätön elämään valitsemansa asumismuodon mukaista elämää.

Vierailija
1032/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50-luvun ja sitä vanhemmat talot on niitä hiljaisia. Niissä on asuntojen välillä 16-18 cm paksuisia betoniseiniä, joissain jopa 20 cm. Uudet on rakennettu pääsääntöisesti halvalla, vaikka materiaaleilla tehdäänkin kalliimpaa vaikuitelmaa. 

Onpa mua sitten onnistanut. Talomme on rakennettu 50-luvun lopulla ja äänet kuuluvat hyvin. Aivastukset, pierut, puhe… Myös hajut tunkevat asunnosta toiseen.

Siis tosissaanko naapureiden pierut kuuluu ja niiden hajut tulee sun kämppään?! Nyt kuulostaa kyllä melko hurjalta.

Itse asun 1974 rakennetussa betonielementtitalossa ja kyllä kuuluu turhan hyvin naapureiden elämä. Aamuisin esim. herään naapurin herätyskelloon klo 6. Heillä ei kuitenkaan onneksi torkuteta kelloa, niin usein nukahdan uudestaan. Tasan klo 6.30 surauttavat aamupalasmoothien ja se kestää sen verran kauan, että siihen herään kunnolla. Heillä on samapohjainen asunto kuin meillä eli keittiö toisella puolella kämppää kuin makkarit ja silti kuuluu tuo tehosekoittimen ääni niin hyvin, että siihen herää.

Vierailija
1033/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso klippi Upstairs neighbours making noise tjn

Vierailija
1034/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan taas muistuttaa parista asiasta:

1. Äänet voivat kuulua myös putkistoista, ilmastoinnista tai vastaavasta talotekniikasta. Erityisesti outoihin aikoihin kuuluvat paiskomiset, raahaavat äänet ja vastaavat. Aina ei ole naapurissa vika. Samoin kaappien ja laatikoiden äänet voi mennä rakenteissa paljon kovempina kuin kuuluu omaan asuntoon.

2. Kerrostaloissa voi ääni kulkea oudosti, kannattaa varmistua mistä naapurista ääni tulee ennen kuin vihastuu jollekin.

Minä olin ihan varma, että meidän yläkerran naapuri pitää jatkuvasti bileitä ja ihmettelin kun oli sellainen tavallisen näköinen mummeli. No muutaman kerran tulin kotiin myöhemmin eri reittiä ja tajusin, että ne bileet ovatkin toisessa rapussa, siellä oli porukkaa parvekkeella ja bileet käynnissä. Omassa asunnossa kuulostaa edelleen ihan siltä, kuin ääni tulisi keskeltä yläkerran olohuonetta ja siinä on vain sen mummelin asunto. Esim. makkarissa joka on lähempänä bilekämppää ei kuulu lähes mitään. Kaverit jotka ovat olleet kylässä eivät millään meinanneet uskoa, että ääni ei tule yläkerrasta, piti mennä ihan ulos katsomaan. Nyt onneksi viime aikoina bileitä ei enää ole ollut.

Muilta osin samaa mieltä, että pitäisi vähän muitakin ajatella kerrostalossa asuessa ja rakentajien ajatella vielä paljon enemmän äänieristystä.

Vierailija
1035/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikoinaan 70-luvulla rakennetussa kerrostalossa, jossa kuului kaikki melu useammasta rapusta, ei mitään äänieristystä. Asujat olivat myös päihde- ym. ongelmaisia, jotka hoilasi karaokelaitteilla yötä päivää. Siitä seurauksena pysyvät nukkumisongelmat.

Nyt asun 2010 rakennetussa, pienkerrostalossa, jossa on kunnon äänieristys. Vaikka naapurissa on meluavia opiskelijoita, ääni ei yleensä häiritse. Onnea on kunnollinen äänieristys!

Vierailija
1036/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yläpuolella eronnut mies joka juo usein ja kusee todella kova äänisesti pönttöön. Hän on myös tälläinen kanta-astuja ja myös hypähtelee sohvalta tai jostain ylläri pommeja vähän väliä.

Kun siivoaa niin hakkaa kaikki listat ja patterit imurilla.

Menee myös kuuntelemaan musiikkia parvekkeelle ja ryyppää samalla heittäen tyhjät pullot pussiin.

Aamulla kun lähtee niin haluaa että koko rappu herää. Hakkaa jalkojaan rappuun ja lyö ovet maksimaalisen kovaa kiinni.

Kaikki kuuluu ihanasti.

Vierailija
1037/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanuunankuula kirjoitti:

Minulta putoaa joskus marmorikuulapussi lattialle. Kova homma kerätä kaikki kasaan. Neljäsataa kuulaa. Kissa leikkii joskus seinään kiinnitettävä imukuppudildolla. Pompottaa sitä tassullaan lattiaan. On aika pitkä dildo. Joskus on pakko porata akkuporakoneella klo 23, kun pitää saada pari reikää aikaiseksi. Yritän aika hiljaa porata. Kaappien ovia en paiskii 50 krt auki-kiinni kun kaikkein pakottavimmassa oirehtimisessa. Yleensä jää alle 35 krt. Pönttöön kusen suoraan veteen ettei posliini kellastu.

Oletko kuullut wc-ankasta ja vessaharjasta? Senkin sontiainen.

Vierailija
1038/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerrassa asuu peräkammarin mies, jonka lorotusääniin herään aina 4-5 aikaan yöllä, kun herra ilmeisesti kusee suurieleisesti ennenkuin menee itse nukkumaan. Lorottelee muutenkin, mutta herään aina yöllä siihen, ääni kaikuu koko kämpässä.

Vierailija
1039/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vapaa muurareiden rituaalit kuuluvat alakertaan, kuin siellä siirreltäisiin hyvin raskaita huonekaluja edes takas. Äänet eivät ole mitenkään luonnollisia. Lattioita pitkin vetämiseltä nämä äänet vaikuttavat.

Vierailija
1040/1698 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmia on joka 3 kerrostaloasujalla. Ei niiden jyskyttämiseen pysty vaikuttamaan mitenkään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi