Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1698)
Minä puran kuulalaakereita sivutöikseni. Lipsahtaa käsistä joskus. Välillä käyn parvekkeella tupakalla, mutta laitan Prisman muovipussiin päähän ja poltan siinä niin savut jää pussiin.
Kreikan matkalla asuin suht halvassa hotellissa, jossa omistaja oli ilmeisesti ollut itse rakentamassa hotellia. Ainakin muuraili itse lisäsiipeä.
Hotellissa kuului öisin aivan kauhea pauke eli tonk tonk ääni, jonka paikallistin putkiin. Lisäksi huoneen lavuaari rupesi välillä tärisemään. Äänen sai itse asiassa rauhoittumaan laskemalla vettä kraanasta, eikä aivan pienellä lorotuksella. Kun valitin hotellin pitäjälle äänestä, niin hän sanoi, että laske vaan vettä kraanasta, se on ok.
Paikka oli Kreetan saari keskellä kesää ja vesi oli rajallinen resurssi.
Joillakin on vanhoja, raskaita kokopuisia keittiön tuoleja! Anopilla mm. oli sellaiset, niiden käyttäminen oli ihan ärsyttävää, sillä tuntuivat ihan käsissä kun menit istumaan. Kookkaita ja painavia! Istumismukavuuskin niistä puuttui! Jos on yhtään järkevät vanhemmat, niin lasten ei anneta pelata pallopelejä sisällä, keinua keinuhevosella tai ajella potkumopolla! Eivät oo leluja kerrostaloon. Noiden kaapin ovien paiskomiseen en oikein usko, sillä nykyisin ovet ovat sellaisia, että niissä on se silikonityyny vastaanottamassa ja keittiössä sellaisia laatikostoja, jotka sulkeutuu itsekseen pienestä liikkeestä. Lasten itku kuuluu meille, samoin koiran haukkuminen. Imuroinnista kuuluu ääni kun seinien listoihin hakataan sitä imuria. Onneksi naapuri on laiska siivoamaan! Askeltaminen ei kuulu, eikä ovikello. Musiikkia/tv en myöskään ole kuullut!
No siis mä hokasin miksi uusilta naapureilta kuuluu välillä jyskettä ja pauketta. Jossain vaiheessa alkaa naisen katkonainen huuto. Eli ilmeisesti harrastavat vähän rajumpaa jumppaa. Onneksi tämä huuto ja jyske ja pauke ei kuulu montaa minuuttia. Ehkä vähän kiusallista. Yleensä laitan televisiota kovemmalle.
Judon maailmanmestaruuskisoja varten harjoitellaan
Me pelataan lasten kanssa säbää ja fudista (ikean pehmopallolla) välillä sisällä, sori siitä.
50-luvun ja sitä vanhemmat talot on niitä hiljaisia. Niissä on asuntojen välillä 16-18 cm paksuisia betoniseiniä, joissain jopa 20 cm. Uudet on rakennettu pääsääntöisesti halvalla, vaikka materiaaleilla tehdäänkin kalliimpaa vaikuitelmaa.
Minulla on OCD ja järjestelen huonekalut uudestaan 10 kertaa päivässä. Minun täytyy aina varmistaa että kaapit ja ovet menevät kunnolla kiinni, siksi pitää paukauttaa monta kertaa. Liikunnaksi teen Step Aerobicia. Lapset ovat villejä, heitä on vaikea saada rauhoittumaan. Välillä pelaavat pallopelejä sisällä. Mies pelaa pleikkaa ja äänitehosteet kuuluvat kaiuttimista, viikonloppuöisin kuunnellaan EDM:ää. Käymme pihalla polttamassa tupakkaa ja kopistelemme portaat kovapohjaisilla kengillä.
Siellä on kalmo yläkerrassa ja poltergeist jyllää
Lihashuoltovasaralla patteriin tärryyttämällä saa kivasti melua aikaiseksi koko taloon. Jos se ei tehoa, niin sitten paineilmakompressori käyntiin ja sama tärryytys korjaamon isoimmalla paineilmavasaralla.
Vierailija kirjoitti:
50-luvun ja sitä vanhemmat talot on niitä hiljaisia. Niissä on asuntojen välillä 16-18 cm paksuisia betoniseiniä, joissain jopa 20 cm. Uudet on rakennettu pääsääntöisesti halvalla, vaikka materiaaleilla tehdäänkin kalliimpaa vaikuitelmaa.
Onpa mua sitten onnistanut. Talomme on rakennettu 50-luvun lopulla ja äänet kuuluvat hyvin. Aivastukset, pierut, puhe… Myös hajut tunkevat asunnosta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Samaa kans ihmetellyt. Kuulostaa kuin yläkerrassa siirreltäisiin huonekalujen järjestys monta kertaa päivässä.
Ylin krs, 3 kerrosta alempana 3 yksin asuvaa ikäihmistä, samassa kerroksessa 2 vanhempaa. Yksinasuvia muut ja 2 pariskuntaa. Suht hiljainen rappu.
Täällä kuului sellaista rutinaa ja sitten voihkintaa. Paikkallistin sen naapuriin ja ääni johtui siitä kun kävin kääntämässä sitä nenästä ku se metelöi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu: lopettakaa naapureiden salakuuntelu.
Mikä hemmetin SALAkuuntelu! Mihis korvas laitat, kun äänisaaste tunkeutuu kysymättä päähän ja hermot menee!
Mun yläkerran asukas treenaa kamppailulajeja joka aamuyö!
Mikä salakuuntelu: aivan uusi kerrostalo, yksin ystäväni kotona arkipäivänä: kuuluu puheet sanatarkasti selkeästi, pysyy tarinan juonessa mukana. Luulin ensin radion jääneen auki, mutta ei. Liesituuletin toimi äänikanavana.
Tähän voisi joku irvileuka kommentoida, että vaimoa…
Joissakin perheissä todellisuutta, valitettavasti.
Olipas taas viikonloppu yö! Jotkut ramppas koko yön käyttävällä kovaäänisesti ja paiskoi ovia! Siis koko hemmetin yö! Ja kovaäänistä naurua ja huutoa! Selvästi nuorisoa,tässä rapussa kun asuu sekalaista sakkia,suurin enemmistö on nuoriso,jotka viikonloppuisin kännissä ja isossa porukassa kulkevat häiriköiden pitkin yötä!
Meillä ainakin nämä asiat kolisee, vuodesohva jolla nukun päikärit taperon kanssa ja suljen sitten. Sama sohva illalla yötä varten. Niin pienet tilat, että pakko sulkea päivällä. Mieheni on kanta-astuja ja töminä häiritsee minuakin. Miltei joka päivä mieheni myös pukee farkut jalkaan aamulla ja taskuissa olevat kolikot ja avaimet tippuvat lattialle 🙄
Vierailija kirjoitti:
Minulla on OCD ja järjestelen huonekalut uudestaan 10 kertaa päivässä. Minun täytyy aina varmistaa että kaapit ja ovet menevät kunnolla kiinni, siksi pitää paukauttaa monta kertaa. Liikunnaksi teen Step Aerobicia. Lapset ovat villejä, heitä on vaikea saada rauhoittumaan. Välillä pelaavat pallopelejä sisällä. Mies pelaa pleikkaa ja äänitehosteet kuuluvat kaiuttimista, viikonloppuöisin kuunnellaan EDM:ää. Käymme pihalla polttamassa tupakkaa ja kopistelemme portaat kovapohjaisilla kengillä.
'Nauran ääneen tälle 😂 Ikävä kyllä olemme miltei tuollaisia, mutta käytämme tossuja ja en siirtele huonekaluja. Mutta mies pelaa pleikkaa kovilla äänillä ja lapset villejä. Tupakalla käymme pihalla varatussa paikassa, tosi, reinot jalassa.
Yläkerran naapuri aloittaa paukutuksen klo 23 just kun oon mennyt nukkumaan. Alkaa kauhea kilinä ja pauke. Nyt keksin, että kyse on ehkä saunomisesta. Saunan ovea paukutetaan ja sanko kilisee. Siihen päälle suihkun ääni, vedetään vessaa ja kälätetään ja käkätetään äänekkäästi. Musiikkia ei ole koskaan kuulunut ihme kyllä. Muuten ihan ok mutta hiljaisuus alkaa klo 23.
MINÄ, MINÄ, MINÄ. Muilla ei ole mitään väliä. Siksi.