Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1698)
Mattojen puuttuminen. Kaikki kuuluu, kun ei ole mitään pidättämässä äänien kulkemista.
2,4 kg hulavanne putoilee näin harrastuksen alkuvaiheessa 30 sekunnin välein lattialle. Hulaharrastelen iltaisin klo 18-21 välillä. Vielä ei erotu vyötäröä, jolla vanne nätisti pysyisi. Paukuttelemisiin 😘
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko joku arvata mikä on tasainen tump tump tump ääni? Kuuluu joka ilta. Tuntikausia. Tasainen tump tump eikä mitään muuta.
Tumputus.
Meillä ainakin kissa tykkää hutkia marmorikuulia pitkin kämppää ja juosta niiden perässä. Syytä en tiedä, kun ei muista leluista kuitenkaan välitä.
Itse olen todella paljon kotona. Etäilyssä. Meen ulos tasan 1 tai 2krt päivässä. En tee meteliä, painan oven kiinni, kävelen niin etten törmäile asioihin.
Meidän pienessä rapussa asuu täysin tavallisia ja rauhallisia ihmisiä, 30-80 vuotiaita, ei edes lapsia. Aivan jäätävää meteli! Ekaks revitään ulko- oven auki hirveällä voimalla. Sitten mennään rapuissa niin että niitä jalkoja oikein paiskotaan jokaisen rapun kohdalle ja samalla osutaan metallikaiteeseen, kotiovi tietyisti paiskotaan kiinni.
Mä en ymmärrä miten tavallisia töissäkäyviä ihmisiä voivat noin paljon törmäillä ja osua.
Kun tätä on aamusta iltaan niin raivo iskee. PUM PAM TÖMS TÖMS PÄNG, KLIKLIKLI, TÖMPS TÖMPS. Sit on hetken hiljaa ja kohta uudestaan.
Meillä on päiviä kun se rappurumba ei rauhoitu ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
2,4 kg hulavanne putoilee näin harrastuksen alkuvaiheessa 30 sekunnin välein lattialle. Hulaharrastelen iltaisin klo 18-21 välillä. Vielä ei erotu vyötäröä, jolla vanne nätisti pysyisi. Paukuttelemisiin 😘
Onks sulla refleksit noin huonoja kun et osaa ottaa siitä kiinni ennen kuin putoa? :O
Mä asuin viisi vuotta nykyisessä kämpässä onnellisen tietämättömänä pahasta maailmasta.Yläkerta taisi olla vuokrakämppä ja siinä vaihtui pari kertaa asukas.Ei mitään ongelmaa ,rauhallista ja hiljaista.Päivätirsatkin viikonloppuisin onnistuivat.Viikonloppuisin joku veti imuria mutta pitäähän sitä siisteyttä ylläpitää.No problem.Seinänaapurissa asusteli äiti pienen lapsen kanssa,lapsi itki ja joskus se kuului meille.Ei sekään haitannut.Normaaleja ääniä.
Mutta sitten.Yläkertaan muutti aito kehopositiivinen kantapääastuja.Tömps, tömps,tömps.Käännös ja sama toiseen suuntaan tömps tömps.Ikiliikkuja.Uskomatonta miten koko talo tärähtää tämän olennon määrätietoisesta marssista.Yöllä vähän rauhoittuu ja jotenkin saan nukuttua.Se mökä tulee myös korvatulppien läpi.
Onneksi pääsen eläkkeelle parin vuoden päästä ja karistan pääkaupungin tomut jaloistani.Saan tästä sen verran että pääsen omikseen asumaan.
Ei sitä rakennusalalla raksamies päätä, millaiset eristykset laitetaan vaan halvalla tehdään niin eihän siitä tule kuin paskaa ja homekämppiä. Mutta kun kilpailutus on päivän sana niin neuvostoaikojen asuntoihin sitä mennään.
Minä kans ihmettelen. Hyvin kuvaavia kuvauksia. Minulle on tullut jopa valituksia ja varoituksia sen vuoksi, että asunnostani on "kuulunut kovaäänistä puhetta, musiikkia, muuta metelöintiä ja parvekkeella käydään, lisäksi lapsi huutaa."... Joo ja nämä kyseiset valittajat itse pitävät ihan käsittämätöntä pauketta välillä. Miksi ovia pitää paiskoa, kyllä ne menee muutenkin kiinni. Ja hakataan lattiaa JA KATTOA jollain haravan varrella. Elämöidään klo 5 aamulla ja koiraa haukutetaan (eikö sitä piskiä saa kuriin millään?).
Muutenkin outoa sakkia. Esim kerran pudotettiin ruisleipää postiluukusta. Oveen teipattu lahjapakettia ja arpoja tullut... Ja siis nämä eri asukkaiden toimesta. Vanhukset on ihan pimeetä porukkaa.
- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.
Vierailija kirjoitti:
"Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin."
Tuo on kyllä mystistä. En keksi, mistä ihmeestä tuollainen ääni tulee. Enää sitä ei kuulu, kun naapurit muuttivat pois. Mutta aiemmin oli jokailtainen kuularalli.
Täällä kans sama :D kuulostaa kuin joku metallinen vaasi kaatuisi ja sitten lähtee marmorikuulat ropisemaan.
Miksi nykyään tömistellään rapussa? Just toi kaitesiiin törmöminen.
Meidän talossa yhtenä yönä alakerran asukas porasi seiniä, ehkä n. puolen tunnin ajan. Kun siitä seuraavana päivänä hänelle huomautettiin, ukkeli silmät pyöreänä ihmetteli, että miten se ääni voi eka kerroksesta kuulua. Eli näinkin röyhkeitä tai tyhmiä asukkaita löytyy.
Kyllä se on kamalaa kun naapurin nainen ja sen mustaihoinen mies aina natisuttavat hetekaa.
Mun taloyhtiössä asuu lapsiperheitä/tai perhe, en tiedä onko yksi perhe kaiken mekkalan asialla, mutta lapsilla on tapana leikkiä rapussa, huutavat ja juoksevat pitkin rappuja. Kauhea mekkala.
Joskus kuulin kanssa kun joku lapsi lauloi rapussa siansaksaa, tyyliin "puuduupuuduudaadaa, puupaakuukuudaa" ja samalla tömisteli rapuissa. Hetken ajan päästä erotin aikuisen äänen "UIII, UIIOJUIII, IIRMELIII missä sä oleeeet?" :D
Ylhäältä päin kuuluu jotain koputtelua? ja raahamisen ääniä välillä ihan ihme aikoihin, tyyliin 4-7 välillä.
Lukihaerikko kirjoitti:
Ei sitä rakennusalalla raksamies päätä, millaiset eristykset laitetaan vaan halvalla tehdään niin eihän siitä tule kuin paskaa ja homekämppiä. Mutta kun kilpailutus on päivän sana niin neuvostoaikojen asuntoihin sitä mennään.
Minä kans ihmettelen. Hyvin kuvaavia kuvauksia. Minulle on tullut jopa valituksia ja varoituksia sen vuoksi, että asunnostani on "kuulunut kovaäänistä puhetta, musiikkia, muuta metelöintiä ja parvekkeella käydään, lisäksi lapsi huutaa."... Joo ja nämä kyseiset valittajat itse pitävät ihan käsittämätöntä pauketta välillä. Miksi ovia pitää paiskoa, kyllä ne menee muutenkin kiinni. Ja hakataan lattiaa JA KATTOA jollain haravan varrella. Elämöidään klo 5 aamulla ja koiraa haukutetaan (eikö sitä piskiä saa kuriin millään?).
Muutenkin outoa sakkia. Esim kerran pudotettiin ruisleipää postiluukusta. Oveen teipattu lahjapakettia ja arpoja tullut... Ja siis nämä eri asukkaiden toimesta. Vanhukset on ihan pimeetä porukkaa.
Meillä asuu asukas jolla on tapana levitellä tiettyjä karkkeja ympäri rappua. Miks niitä pitää ostaa jos ei kiinnosta syödä. Kerran olin viemässä roskiksia ja huomasin siemenvanan? joka jatkui rappuun, hissiin, ja hissistä asunnolle. :D
Oliko se tässä ketjussa vai joskus aivan muinoin, kun huonekalujen siirtelyä muistuttava mekkala olikin paljastunut pieneksi lapseksi, joka leikki lattialla autolelulla.
Minä jyskytän vaimoani takaapäin. Tekis hyvää sullekin.
Yläkerta kirjoitti:
Minä jyskytän vaimoani takaapäin. Tekis hyvää sullekin.
Missä vaimosi on tavattavissa?
Me saatiin Jyskin tuoli ja jyskii niin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen rivitalossa. Seinän takaa kuuluu jatkuva pauke, jyske ja töminä. Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin. Ja huonekaluja raahataan pitkin lattiaa joka ikinen päivä. Eikä ole mitään normaalia tuolien siirtelyä vaan kuulostaa siltä kuin sohva tai kirjahylly siirrettäisiin eri paikkaan joka päivä.
En ymmärrä, miten jotkut voi pitää aina sellasta meteliä.
Siis tää asuu myös mun yläkerrassa! :D Samoja ääniä kuuluu myös,mitä noi vois siis olla?
Tuntuu et ne on aina just ne yläkertalaiset jotka ryskyttää menemään jatkuvasti. Niinku en voi käsittää et miten ja mitä siel asunnossa liikutellaan kun mä en väkisinkään osu omalla ruhollani tai millään esineellä lämpöpattereihin niin useasti päivässä kuin mun yläkerran naapurit. Lisäks tömistellään ja kiljutaan ja rääytään kovaäänisesti ja jatkuvasti sälisee ja kolisee kun jotain pudotellaan tai paiskotaan lattialle koko ajan. En oo yhdestäkään muusta naapurista kuullut ikinä pihaustakaan mut yläkerrassa on aina asunut joku norsulauma joka ei vissiin ymmärrä miten ohuet seinät tässä talossa on. Eikö tuu itselle mieleen että se metakka kuuluu alakertaan?? En malta odottaa et pääsen joskus asumaan omakotitaloon.