Ei lihavuus ole syy sairauksiin
Kommentit (125)
Lievä alipaino on tutkitusti paljon vaarallisempi asia kuin jopa reippaammanpuoleinen ylipaino. Esimerkiksi munuaisten toiminta voi lakata Bmi:n mennessä alle 20:n. Itse olen 162cm/88kg ja peilistä katsoo sopusuhtainen ja terve nainen.
Vierailija kirjoitti:
Lievä alipaino on tutkitusti paljon vaarallisempi asia kuin jopa reippaammanpuoleinen ylipaino. Esimerkiksi munuaisten toiminta voi lakata Bmi:n mennessä alle 20:n. Itse olen 162cm/88kg ja peilistä katsoo sopusuhtainen ja terve nainen.
Alipainosta ei ole kyllä huolta tässä maassa, kun 70% on vähintäänkin ylipainoisia. Anoreksiahan ei ole lihavuuden vaihtoehto, vaan siinä välissä on se terveellinen normaalipaino...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä keskustelu jonkinlainen laiska provo? Tarkoitan lähinnä sitä, että en nyt ymmärrä, mitä väliä sillä on alleviivaako lihavuudesta johtuvien sairauksien syyksi sen itse lihavuuden vai mekanismin, jota kautta ihminen lihoo. Molemmat ovat syitä lopputulokseen, lähinnä vain sen eri vaiheita. Onko tällä tarkoitus saada taas aikaiseksi lihavuusväittely?
Myös laihat sairastuvat kakkostyypin diabekseen. Esim. 182cm 61.5kg mäkihyppääjä:
Väestötasolla epärelevantti yksittäinen löydös.
Ei ole epärelevanttia olenkaan, koska normaalipainoisia on kuitenkin jotain 80% väestöstä, joten vaikka sairastumisriski on lihavia pienempi, niin normaalipainoisia sairastuneita on enemmän. Usein se lihominen alkaa vasta niistä insuliinipistoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pääsee taas vauhtiin palstan maaninen "lihavuus ei aiheuta mitään sairauksia" -vauhkoaja.
Miksi viestität, kun sulla ei ole mitään sanottavaa?
Viestitin ihan muutakin kyllä. Jatka itsesi yläpeukuttamista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä keskustelu jonkinlainen laiska provo? Tarkoitan lähinnä sitä, että en nyt ymmärrä, mitä väliä sillä on alleviivaako lihavuudesta johtuvien sairauksien syyksi sen itse lihavuuden vai mekanismin, jota kautta ihminen lihoo. Molemmat ovat syitä lopputulokseen, lähinnä vain sen eri vaiheita. Onko tällä tarkoitus saada taas aikaiseksi lihavuusväittely?
Myös laihat sairastuvat kakkostyypin diabekseen. Esim. 182cm 61.5kg mäkihyppääjä:
Väestötasolla epärelevantti yksittäinen löydös.
Ei ole epärelevanttia olenkaan, koska normaalipainoisia on kuitenkin jotain 80% väestöstä, joten vaikka sairastumisriski on lihavia pienempi, niin normaalipainoisia sairastuneita on enemmän. Usein se lihominen alkaa vasta niistä insuliinipistoksista.
Vai semmoset psykoosit sieltä. nonnii...
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi edes itsellesi valehdella. terveisin 159cm. ja 50kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alipainosta ei ole kyllä huolta tässä maassa, kun 70% on vähintäänkin ylipainoisia. Anoreksiahan ei ole lihavuuden vaihtoehto, vaan siinä välissä on se terveellinen normaalipaino...
No Bmi ei kerro kaikkea, esim. minä olen mitoillani suht solakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pääsee taas vauhtiin palstan maaninen "lihavuus ei aiheuta mitään sairauksia" -vauhkoaja.
Miksi viestität, kun sulla ei ole mitään sanottavaa?
Viestitin ihan muutakin kyllä. Jatka itsesi yläpeukuttamista :)
Edelleenkään sulla ei ole mitään sanottavaa aiheesta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi edes itsellesi valehdella. terveisin 159cm. ja 50kg.
Ei millään pahalla, mutta mahdat olla melkoinen kasa luita. No, jokainen leikkii terveydellään, miten tahtoo.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tavallaan totta joo eli huonosti syövällä hoikalla ihmisellä voi hyvin olla esim. korkea kolesteroli tms. ja sitten taas ylenmäärin pähkinöitä, kalaa jne. hyviä rasvoja popsiva saattaa olla kyllä lihava, koska ruokamäärät on isoja, mutta kaikki labra-arvot on kuitenkin hyviä.
Kumpikaan ei ole hyvä, mutta lihava kyllä voi huonommin painonsa takia kuin laihana terveellisesti syöden.
Ainakin itse voin paljon paremmin 80-kiloisena kuin 55-kiloisena. Kevyempänä olin jatkuvasti väsynyt, voimaton ja päänsärkyinen. Nilkat ja toinen polvi ei kestänyt juoksemista. Oli myös vatsakipuja ja sairastelin usein keuhkoputken- ja poskiontelontulehduksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tavallaan totta joo eli huonosti syövällä hoikalla ihmisellä voi hyvin olla esim. korkea kolesteroli tms. ja sitten taas ylenmäärin pähkinöitä, kalaa jne. hyviä rasvoja popsiva saattaa olla kyllä lihava, koska ruokamäärät on isoja, mutta kaikki labra-arvot on kuitenkin hyviä.
Kumpikaan ei ole hyvä, mutta lihava kyllä voi huonommin painonsa takia kuin laihana terveellisesti syöden.
Ainakin itse voin paljon paremmin 80-kiloisena kuin 55-kiloisena. Kevyempänä olin jatkuvasti väsynyt, voimaton ja päänsärkyinen. Nilkat ja toinen polvi ei kestänyt juoksemista. Oli myös vatsakipuja ja sairastelin usein keuhkoputken- ja poskiontelontulehduksia.
Okei.
Ei taida polvesi kestää vieläkään sitä juoksemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet jotka on käyttänyt steroideja, tuhoavat sillä oman testotuotannon niin miksi silloin terveydenhuolto auttaa antamalla korvaushoitoa??
Niin käy myös alkoholisteilla jotka maksan pilanneet.
Anorektikkoja autetaan.
Mutta lihavia ei edes tutkita, koska oot lihava itseaiheutettu ja siksi sairas, pyydetään vain laihtumaan.
Sori pilata sun haaveet, steroidimiehet eivät saa korvaushoitoa.
Lkoholistit joutuu vuoden olemaan raitis että saavat maksan.
Anoreksiaan kuolee, mielenterveysongelma.
Lihavuus voi olla nyös mielenterveysongelma, mutta se ei vie hautaan niin nopeasti.
Jos steroideilla on pilannut oman testotuotannon niin silloin usein määrätään korvaushoitoa ja jos steroidien takia esim. munuainen on mennyt niin veronmaksajien varoilla se uusi munuainenkin hankitaan. Steroidien käyttö on myös yleensä jonkinasteinen mielenterveysongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoreksiaa hoidetaan aktiivisesti mutta lähes sairaalloista ylipainoa "katsellaan" liian pitkään terveydenhuollossa, vaikka se vie hautaan ennen aikojaan ja aiheuttaa paljon kuluja yhteiskunnalle.
Miksi ylipaino olisi terveydenhuollon vastuulla?
Koska lihavuus (tai väärä ravinto) heikentää terveyttä ja terveydenhuollon tehtävä on huoltaa terveyttä?
Siis ihmisellä itsellään ole mitään vastuuta??
Just tämä, tuntuu että ihmiset kuvittelee että heillä ei ole mitään vastuuta omasta elämästä ja terveydestä. Minä ainakin syön pääsääntöisesti terveellisesti, harrastan liikuntaa, käyn säännöllisesti hammaslääkärillä jne.
Miten voit olla niin vastuuton, ettet syö AINA terveellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
65kg? Olitko silloinkin voimaton. Luulen että olet syönyt väärin, treeni, lepo ja ruoka ei ole ollut balansissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet jotka on käyttänyt steroideja, tuhoavat sillä oman testotuotannon niin miksi silloin terveydenhuolto auttaa antamalla korvaushoitoa??
Anorektikkoja autetaan.
Mutta lihavia ei edes tutkita, koska oot lihava itseaiheutettu ja siksi sairas, pyydetään vain laihtumaan.
Lihavuus voi olla nyös mielenterveysongelma, mutta se ei vie hautaan niin nopeasti.
Jos steroideilla on pilannut oman testotuotannon niin silloin usein määrätään korvaushoitoa ja jos steroidien takia esim. munuainen on mennyt niin veronmaksajien varoilla se uusi munuainenkin hankitaan. Steroidien käyttö on myös yleensä jonkinasteinen mielenterveysongelma.
Se korvaushoidon testosteroniannos on vain joku sadasosa siitä annoksesta, millä bodarit douppaa. Ei siitä salilla ole mitään iloa. Tarkoitus on vain kohentaa terveyttä ja ehkä saada meisseli pelittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
65kg? Olitko silloinkin voimaton. Luulen että olet syönyt väärin, treeni, lepo ja ruoka ei ole ollut balansissa.
En varmaan ollut voimaton, mutta infektioton ja migreenitön olen ollut vain 80-kiloisena. Toki olisi mukava, jos saisin siirrettyä tämän saman kevyempään kehoon. Olen käynyt myös herkässä CRP:ssä, jolla mitataan matala-asteista tulehdusta, sitä ei ole painosta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anorektikkoja autetaan.
Se korvaushoidon testosteroniannos on vain joku sadasosa siitä annoksesta, millä bodarit douppaa. Ei siitä salilla ole mitään iloa. Tarkoitus on vain kohentaa terveyttä ja ehkä saada meisseli pelittämään.
Toi on kyllä oikein järjen riemuvoitto, ensin tuhotaan oma testotuotanto steroideilla ja sitten aletaan vetään korvaushoitoa päälle että saataisiin kroppa toimimaan jotenkin normaalisti. Moni bodari vetää omatoimista korotettua korvaushoitoa kun pitävät itseään parempina asintuntijoina kuin tohtorit ja lääkärit. Douppaaminen testolla on muutenkin tyhmää, silla aiheuttaa vaan ongelmia itselleen, varsinkin kun maailmalla naturaalit on paremmassa kunnossa kuin suurin osa suomalaisista bodareista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmaan ollut voimaton, mutta infektioton ja migreenitön olen ollut vain 80-kiloisena. Toki olisi mukava, jos saisin siirrettyä tämän saman kevyempään kehoon. Olen käynyt myös herkässä CRP:ssä, jolla mitataan matala-asteista tulehdusta, sitä ei ole painosta huolimatta.
Itse asiassa voisin tällä hetkellä henkisesti ja fyysisesti ihan mainiosti ilman painoni ulkopuolista paheksuntaa. Lihasta on paljon, iho ja hampaat hyvät, syön terveellisemmin kuin koskaan.
Parikymmentä vuotta sain ihan liian vähän ravintoa ja sekin suurelta osin minulle sopimatonta. Lapsuuskotona ei ollut juurikaan ruokaa, kouluruoka ei sopinut, joten ei maistunut. Nyt keho haluaa pitää kiinni saamastaan rasvavarastosta sekä nauttii hyvälaatuisesen ruuan saannista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just toisinpäin, se viskeraalinen rasva johtuu nimenomaan lihavuudesta ei ruoasta. Terve ihminen voi syödä silloin tällöin roskaruokaa.
No se lihavuus johtuu väärästä ruuasta.
Paitsi että ravintotieteitä opettava henkilö teki itselläään kokeen ja laihdutti mäkkärin pöperöillä...
Lihavuus johtuu laiskuudeta ja typeryydestä. Ei ymmärretä mikä ero on syödä hamppari tai hampparin kokoinen salaattiannos.
Itsekurilla (kalorirajoitus) laihduttaminen onnistuu jonkin aikaa. Elämäntavaksi siitä ei ole.
jos haluat painaa 200 kiloa, syöt kuin 200 kiloinen. Jos 55 kiloa sinun pitää syödä kuin 55 kiloinen.
Mikä siinä on vaikeaa? Jokainen kilo nostaa peruskulutusta, lihakset enemmän kuin läski.
Vegaaniravinto ei yksistään nautittuna sovi läheskään kaikille.
Hyvä ravinto on myös sekaani, jossa muuten vegaani, mutta proteiinikorvikkeiden sijaan hyvälaatuista luomu/laiduntäyslihaa rasvoineen, leivät, pastat ja riisi rajoitettuna.
Jodin, raudan, seleenin ja lesitiinin ja fosfolpidien saannista on tällöinkin huolehdittava.