Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen peruspuvusto mahdollisimman vähällä vaate- ja asustemäärällä tuhkanvaalehiuksiselle, vaaleaihoiselle naiselle?

Vierailija
23.11.2019 |

Olen päättänyt, että nyt muodin perässä juoksemiselle on tullut loppu ja haluan itselleni mahdollisimman klassisen peruspuvuston ettei tarvisi ostaa uusia vaatteita jne kovinkaan pian. Osaan neuloa ja ommella keskinkertaisesti eli saan aikaan vaatteen itsekin, mutta en ole mikään ateljeeompelija.

Sen olen huomannut, että näin vaaleaan väritykseen vaaleine kulmakarvoine päivineen ei sovi musta eivätkä kovin tummat värit kasvojen lähelle. Olen kokoa M kaupan vaatteissa.

Olen valmis sekä ostamaan että tekemään itse sekä käyttämään aikaa toimivan peruspuvuston saamiseksi. Haluan päästä eroon ainaisesta sopivien vaateyhdistelmien miettimisestä eikä minua haittaa jos joku pitää minua tylsänä tyyppinä vaatimattomien vaatteiden vuoksi. Vaatteiden ei tarvi olla huomionherättäjiä vaan mahdollisimman pitkäkäyttöisiä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Ulkoilu- ja liikuntavaatteet ovat jo olemassa sekä vielä hyvässä kunnossa.

Vierailija
2/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa capsule wardrobe. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppeja valkoinen, harmaa ja sinivalkoraidallinen

T paitoja musta ja valkoinen

Trikoopaitoja muutama eri värinen

Sporttinen siisti college

Neuletakki valitsemasi värinen

Tummansininen jakku

Farkkuja vaalean- ja tummansiniset

Mustat suorat housut

Musta hame

Vaalea mekko

Huivi

Tennarit, sandaalit ja siistit kävelykengät. Talveksi nilkkurit

Vierailija
4/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle varmasti sopisi väreistä esim. laventelinsininen, pehmeä fuksia, ametisti, hyvin vaal.violetti, pehmeä vaaleanvihreä, pehmeä vaal.sininen, harmaan sävyt, sinivihreä, tummanharmaa, safiirinsininen, tummahkon vihreä, roosapinkki, kissankellonsininen.Syksyllä ja talvella esim. tumma laivastonsininen ja siihen hyvin vaaleaa kuultavaa pinkkiä, safiirinsinistä yhdistettynä kissankellonsiniseen tai tinanharmaa yhdistettynä laventeliin. Juhliin esim. sinertävänpunainen yhdist. ruusunsävyyn. Pehmeä fuksia, monet vihertävän sävyt. Yksinkertaiset mallit ehkä jollain itseä miellyttävällä yksityiskohdalla. Pukeutua tulee kuitenkin juuri niin kuin itse haluaa ja niihin väreihin mistä itse pitää.

Vierailija
5/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle varmasti sopisi väreistä esim. laventelinsininen, pehmeä fuksia, ametisti, hyvin vaal.violetti, pehmeä vaaleanvihreä, pehmeä vaal.sininen, harmaan sävyt, sinivihreä, tummanharmaa, safiirinsininen, tummahkon vihreä, roosapinkki, kissankellonsininen.Syksyllä ja talvella esim. tumma laivastonsininen ja siihen hyvin vaaleaa kuultavaa pinkkiä, safiirinsinistä yhdistettynä kissankellonsiniseen tai tinanharmaa yhdistettynä laventeliin. Juhliin esim. sinertävänpunainen yhdist. ruusunsävyyn. Pehmeä fuksia, monet vihertävän sävyt. Yksinkertaiset mallit ehkä jollain itseä miellyttävällä yksityiskohdalla. Pukeutua tulee kuitenkin juuri niin kuin itse haluaa ja niihin väreihin mistä itse pitää.

Lisään vielä, että musta sopii loistavasti alaosiin, laukkuihin kenkiin jne. Mustaa yläosaa esim. jakussa voit käyttää jos se on pehmeästi kuvioitu ja kudottu kangas, esim. tweed, sametti, silkki. Jos käytät sileää yksiväristä mustaa yläosassa niin käytä esim.laventelin tai ametistin tai esim. puuteripinkin sävyä esim. huiveissa. Kuitenkin pukeudu niin kuin itse haluat ja missä itse viihdyt.

Vierailija
6/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa capsule wardrobe. 

Olen googlannut, mutta ne eivät aina kyllä sovi Suomen olosuhteisiin. Musta väri saa minut näyttämään zombielta. Ikävä kyllä jouduin ostamaan mustan, pitemmän toppatakin kun mitään muuta ei ollut tarjolla ja palelen herkästi. Yritän pelastaa tilannetta sinisellä kaulaliinalla ja pipolla.

Vierailija
7/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tod.näk. värianalyysin perusteella kesä, joko viileä pehmeä tai viileä kirkas. Googlaa värianalyysi kesä, siellä varmasti paljon eri värejä jotka sopisivat.

Vierailija
8/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kivalta. Ikävä kyllä noita värejä on vaikea löytää. Nyt on onneksi ollut puuteripinkkiäkin tarjolla välillä.

Muotihan ulottuu myös kangas- ja lankakauppojen tarjontaan. Löysin kirpputorilta huulteni väristä villalankaa juuri kaulaliinan verran ja neulon siitä itselleni kaulaliinaa.

Ainakin kovat värit ovat minulle ehdottomasti kauheimpia ja jos laitan sinapinkeltaista päälle näytän sairaalta. Mies osti kerran lahjaksi sinapinkeltaisen paidan ja olen käyttänyt sitä kotona hänen mielikseen. Miehet eivät oikein tajua aina, että kaikki värit eivät sovi kaikille.

Vierailija
9/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kerätä netin ohjeiden mukaan ne perusvaatteet, itse keräisin pari erilaista (kesä- ja talvikauden vaatteet) joissa osin voi olla samoja vaatteita, mutta esim.talveksi tummemmat farkut ja kesäksi vaaleammat jne.

Kun perusvaatteet on kasassa, piristä asuja huiveilla. Esim. farkut ja simppeli musta/harmaa/vaalea/ neulepusero on aina "muodissa", vaihtamalla huivin asusta saa talvisen (esim. viininpunainen villahuivi) tai kesäisen (vaaleanpunainen silkkihuivi) tai trendikkään (tällä hetkellä tummankeltainen on muodissa).

Huivit menevät pieneen tilaan, ja niitä voi kierrättää kaudesta ja vuodesta toiseen.

Kannattaa suosia klassisia malleja, sillä ne kestävät aikaa.

Vierailija
10/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla musta pitkä toppatakki niin siihen sopisi hyvin pehmeä fuksia, vadelmanpunainen, kaunis vihreä sävy.

Vierailija
11/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangaskaupoissa paljon huivikankaita, jokin kuviollinenkin voisi olla kiva.

Vierailija
12/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tod.näk. värianalyysin perusteella kesä, joko viileä pehmeä tai viileä kirkas. Googlaa värianalyysi kesä, siellä varmasti paljon eri värejä jotka sopisivat.

Kävin joskus todella nuorena värianalyysissa ja tulos oli kristallinen kesä. Itse vihkonen on mennyt hukkaan muutoissa. Ostin samalta kosmetologilla Joe Blascon meikkivoiteen, jota olen käyttänyt siitä lähtien tarvittaessa. Se on kyllä napakymppi kaikkien teininä ostamieni väärän väristen meikkivoiteiden jälkeen.

Kosmetologin tekemä meikki oli todella luonnollinen muutenkin verrattuna teininä oppimaani meikkaustapaan.

Vierailija
13/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan sinun värisesi ja musta väri saa minut kalmasiskoksi. Viikko sitten hautajaisiin olikin miettimistä, kun minulla ei ole mustia vaatteita kuin talvisaappaina. Takki löytyi Suomen lipun sinisenä, valkoiset asusteet ja tumman harmaa hame, valkoinen paitapusero ja harmaat sukkahousut. En oikeasti hanki mustaa koskaan, sillä jo mustan värin näkeminen saa minut voimaan pahoin. Minulla on paljon kirkkaansinistä, vaaleansinistä, vaaleanpunaista, kirkkaanpunaista, harmaata ja valkoista. Ruskea saa ihon keltaiseski, mutta yllättäen ihan kirkkaan keltainen talvitakki sopikin hyvin. Kokeile ennakkoluulottomasti. Farkkuja, tunikoita, mekkoja ja neuleita ja pitkiä t-paitoja, niillä minä pärjään.

Vierailija
14/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan sinun värisesi ja musta väri saa minut kalmasiskoksi. Viikko sitten hautajaisiin olikin miettimistä, kun minulla ei ole mustia vaatteita kuin talvisaappaina. Takki löytyi Suomen lipun sinisenä, valkoiset asusteet ja tumman harmaa hame, valkoinen paitapusero ja harmaat sukkahousut. En oikeasti hanki mustaa koskaan, sillä jo mustan värin näkeminen saa minut voimaan pahoin. Minulla on paljon kirkkaansinistä, vaaleansinistä, vaaleanpunaista, kirkkaanpunaista, harmaata ja valkoista. Ruskea saa ihon keltaiseski, mutta yllättäen ihan kirkkaan keltainen talvitakki sopikin hyvin. Kokeile ennakkoluulottomasti. Farkkuja, tunikoita, mekkoja ja neuleita ja pitkiä t-paitoja, niillä minä pärjään.

Minä yritän välttää mustaa ja ruskeaa viimeiseen saakka. Suomessa ei saa ainakaan nahkakenkiä kuin mustina ja nyt konjakinruskeina. Yllätyin iloisesti Sievin nettikenkäkaupassa nähdessäni punaiset, pitkävartiset nauhakengät. Tekisi melkein mieli ommella punainen hame kirpputorilta ostamastani kankaasta ja toivoa noita kenkiä joululahjaksi. Mieheni on rehellisesti sanottuna vain mielissään jos hänelle kerrotaan lahjatoiveet mahdollisimman yksityiskohtaisesti.

Löytyykö Suomesta punaisia talvisukkahousuja aikuisille? Pikkujouluissa menisi varmaan punainen hame, punaiset sukkahousut ja valkoinen twinset ihan jouluisena yhdistelmänä?

Vierailija
15/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että ns tommy hilfiger sävyt rulaa sulla: tummansininen, kirkas punainen, hieman valkoista ja mustaa.

Tosi puhtaat värit.

Vierailija
16/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihon sävy on yhtään punoittava / vaalean pinkki, niin ei missään tapauksessa vanha roosa sävyä eikä vaaleanpunaista. Jos ihon sävy on keltaisempi/neutraalimpi niin sitten on ok tuommoiset roosat/beigenroosat/uturoosat. Joskaan ne ei yleensä ole parhaimmillaan maantienharmaiden hiusten parina. Mutta riippuu vähän onko tuhkanvaalea ns kirkas sävy vai tummempi.

Vierailija
17/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihon sävy on yhtään punoittava / vaalean pinkki, niin ei missään tapauksessa vanha roosa sävyä eikä vaaleanpunaista. Jos ihon sävy on keltaisempi/neutraalimpi niin sitten on ok tuommoiset roosat/beigenroosat/uturoosat. Joskaan ne ei yleensä ole parhaimmillaan maantienharmaiden hiusten parina. Mutta riippuu vähän onko tuhkanvaalea ns kirkas sävy vai tummempi.

Niin joo, ja jos haluat noita punaisia käyttää niin koita pikemminkin suht puhtaita/siniseen taittavia sävyjä murrettujen sijaan Ja ei kaikkein vaaleimpia (eli selvästi ihon sävyä tummempia). Esim. Vadelmanpunainen, fuksia.

Vierailija
18/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä yritän välttää mustaa ja ruskeaa viimeiseen saakka. Suomessa ei saa ainakaan nahkakenkiä kuin mustina ja nyt konjakinruskeina. Yllätyin iloisesti Sievin nettikenkäkaupassa nähdessäni punaiset, pitkävartiset nauhakengät. Tekisi melkein mieli ommella punainen hame kirpputorilta ostamastani kankaasta ja toivoa noita kenkiä joululahjaksi. Mieheni on rehellisesti sanottuna vain mielissään jos hänelle kerrotaan lahjatoiveet mahdollisimman yksityiskohtaisesti.

Löytyykö Suomesta punaisia talvisukkahousuja aikuisille? Pikkujouluissa menisi varmaan punainen hame, punaiset sukkahousut ja valkoinen twinset ihan jouluisena yhdistelmänä?

13 jatkaa. Minulla on yhdet mustat talvisaappaat, muut ovat Riekersin punaisia nahkakenkiä, Kuoman punaisia toppakenkiä tai muita värikkäitä kenkiä. Mutta totta, yleensä tarjotaan vain mustaa tai ruskeaa. Miehillä on vielä vaikeampaa, vain mustaa, harmaata tai tummansinistä kaikissa jutuissa. Missä kirkkaat iloiset värit?

Vierailija
19/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa että on ihmisiä jotka eivät ole väriallergisia. Suomalaiset pukeutuvat muutenkin tummiin väreihin.

Vierailija
20/25 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värit tuovat iloa ja vaikuttavat mielialaan. En haluaisi esim. asua kodissa jossa ei olisi värejä, vain valkoista mustaa tai harmaata. Toki makuasioita. Itse pidän väreistä, en kirjavuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi