Minkälainen peruspuvusto mahdollisimman vähällä vaate- ja asustemäärällä tuhkanvaalehiuksiselle, vaaleaihoiselle naiselle?
Olen päättänyt, että nyt muodin perässä juoksemiselle on tullut loppu ja haluan itselleni mahdollisimman klassisen peruspuvuston ettei tarvisi ostaa uusia vaatteita jne kovinkaan pian. Osaan neuloa ja ommella keskinkertaisesti eli saan aikaan vaatteen itsekin, mutta en ole mikään ateljeeompelija.
Sen olen huomannut, että näin vaaleaan väritykseen vaaleine kulmakarvoine päivineen ei sovi musta eivätkä kovin tummat värit kasvojen lähelle. Olen kokoa M kaupan vaatteissa.
Olen valmis sekä ostamaan että tekemään itse sekä käyttämään aikaa toimivan peruspuvuston saamiseksi. Haluan päästä eroon ainaisesta sopivien vaateyhdistelmien miettimisestä eikä minua haittaa jos joku pitää minua tylsänä tyyppinä vaatimattomien vaatteiden vuoksi. Vaatteiden ei tarvi olla huomionherättäjiä vaan mahdollisimman pitkäkäyttöisiä.
Kommentit (25)
Jos ajatellaan työpukeutumista niin omassa kaapissa olisi (ja on)i:
- hame ja housut
- em yhdistettäväksi valkoinen ja kuviollinen paita, pari siistiä perus t-paitaa
- jakku ja neuletakki
- kotelomekko ja kesäisempi mekko jotka sopii myös em
- siistit mustat farkut (ei halistuvaa kangasta) ja niihin pari lyhyttä kuviollista mekkoa joita käytän tunikana
- tummansiniset farkut ja niihin kukkakuvioinen ohut pusero ja 1-2 siistiä neuletta
- pitkät saappaat, nilkkurit matalat ja korkeakorkoiset, 2 avokkaat (nude ja musta)
Toki kaapissa on muutakin mutta tuossa perussetti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa capsule wardrobe.
Olen googlannut, mutta ne eivät aina kyllä sovi Suomen olosuhteisiin. Musta väri saa minut näyttämään zombielta. Ikävä kyllä jouduin ostamaan mustan, pitemmän toppatakin kun mitään muuta ei ollut tarjolla ja palelen herkästi. Yritän pelastaa tilannetta sinisellä kaulaliinalla ja pipolla.
Ei kapselipukeutuminen tätä tarkoita! Siinä on ideana koota juuri itselle ja omaan elämään sopiva vaatekapseli, joita voi olla montakin. Googlaa suomeksi, niin saat lisätietoa kapselipukeutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että ns tommy hilfiger sävyt rulaa sulla: tummansininen, kirkas punainen, hieman valkoista ja mustaa.
Tosi puhtaat värit.
Nostan tämän keskustelun koska olen saanut kirjoitettua jonkinlaista pohjaa puvustoa varten. Onneksi ei tarvi kaikkea lähteä ostamaan vaan omistan jo sopivia vaatteita.
Kävin katsomassa Tommy Hilfingerin nettikauppaa ja vaikutti sekavalta kun en saanut luettua tuotetietoja sieltä kunnolla.
Ei mustaa kasvojen lähelle jos ihonväri luokitellaan sarjaan English Rose, joka ei rusketu ikinä.
Kengät ja laukku ovat asia erikseen koska niistä pitää ostaa se sillä hetkellä sopivin.