Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten nätisti sanoa jo kotoa poismuuttaneille lapsille, ettei meidän koti ole enää heidän koti johon tullaan omilla avaimilla ilmoittamatta etukäteen?

Vierailija
23.11.2019 |

Taas kerran ryminää eteisessä aamuyöllä. Yksi lapsista tulee meille koko kaveriporukalla jatkoille. Haluaisin nukkua. Haluaisin aamulla hissutella yöpaitaisillani omassa kodissani. Mutta keitän kahvia ja laitan aamupalaa taas pikkuhiljaa herääville nuorille aikuisille.

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin tulla ilmoittamatta omilla avaimilla milloin vain. Pyytäisin toki ilmoittamaan tekstarilla vaikka juuri ennen, etten pelästy murtovarkaaksi luullen.

En antaisi tuoda kavereita yöllä ilmoittamatta.

Vierailija
102/150 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ne lapsesi aikuiset kaverit oikein ajatteli teille keskellä yötä tullessaan?? Miksei ne menneet koteihinsa?

"Minäpä tästä menenkin keskellä yötä yhden Irmelin ja Pertin kotiin, kun mun kaverilla on sinne avain." 

Onko muka normaalia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vtun poismuuttanut?

Vierailija
104/150 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen kotiin ilmaiselle aamupalalle kavereiden kanssa ryyppyreissun jälkeen jos huvittaa. Se, että olen jo täysikäinen ei tarkoita sitä, että olen lakannut olemasta sun lapsi. Ja lapset tarvitsee huolenpitoa ja rakkautta. Äläkä paasaa mistään rajoista, kyllä mä löydän ne itse sitten, kun tarvitsen jotain rajoja.

Vierailija
105/150 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veli kirjoitti:

Mä oon kyl tottunu menee vanhemmille toisinaan yöksi kun on lähempänä keskustaakin, joskus jopa kavereiden/yöseuran kanssa.

Yritetään toki olla hiljaa ja kunnioittaa toisten rauhaa. Omaan vanhaan huoneeseen joka on melkein samanlainen kuin lähtiessäni.

Äiti yleensä tekee aamulla leipää ja kyselee kuulumisia, olen olettanut ett kiva kun käyn kylässä:)

Laitoin nyt mammalle viestin että et kai itke missään foorumilla

Mammasi käytöstapaopit eivät ole menneet sinuun perille. Minä voin auttaa: hyviin käytöstapoihin ei kuulu ihmisten kutsuminen jonkun toisen kotiin, varsinkaan yöksi. Lakkaa tekemästä niin ilman mitään "äitiii ei kai sua vaaan haittaa..." -viestejä.

En laita erikseen viestiä:)

Äiti toivottaa tervetulleeksi muutenkin.

Oikeestaan syy miksi olen vauvafoorumilla on se että voin harmitella sitä millaisia äitejä noin monella näyttäisi olevan.

Harmi

Vierailija
106/150 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti joka sanoi toivottavansa lapsensa koska tahansa tervetulleiksi sai hirveästi miinusta.

Te vihaavat äidit ällötte mua:)

Ei varmaan ne lapset haluaisikaan takaisin

Vierailija
107/150 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär muuttaa ensi vuonna omilleen, ja annan toki pitää avaimen, mutta teen selväksi, että ilmoittamatta ei enää saapastella sisään. Johan mä saisin sydänhalvauksen, jos yöllä joku rapistelisi ovella, yksin kun asun.

Vierailija
108/150 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein kolmikymppinen. Lapsuudenkotiin on avaimet ja sinne saa mennä ilmoittamatta, mutta ei tulisi mieleenkään baarijatkoille tulla.

Vierailija
109/150 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti joka sanoi toivottavansa lapsensa koska tahansa tervetulleiksi sai hirveästi miinusta.

Käykö äitisi/isäsi asunnossi etukäteen ilmoittamatta? Omilla avaimillaan?

Vierailija
110/150 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veli kirjoitti:

Mä oon kyl tottunu menee vanhemmille toisinaan yöksi kun on lähempänä keskustaakin, joskus jopa kavereiden/yöseuran kanssa.

Yritetään toki olla hiljaa ja kunnioittaa toisten rauhaa. Omaan vanhaan huoneeseen joka on melkein samanlainen kuin lähtiessäni.

Äiti yleensä tekee aamulla leipää ja kyselee kuulumisia, olen olettanut ett kiva kun käyn kylässä:)

Mammasi käytöstapaopit eivät ole menneet sinuun perille. Minä voin auttaa: hyviin käytöstapoihin ei kuulu ihmisten kutsuminen jonkun toisen kotiin, varsinkaan yöksi. Lakkaa tekemästä niin ilman mitään "äitiii ei kai sua vaaan haittaa..." -viestejä.

Oikeestaan syy miksi olen vauvafoorumilla on se että voin harmitella sitä millaisia äitejä noin monella näyttäisi olevan.

Harmi

Kasva aikuiseksi. Vaikutat itsekkäältä ja keskenkasvuiselta teiniltä, joka ei arvosta äitinsä omaa elämää.

Vierailija
111/150 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää aikuinen poismuuttanut lapsi 16-vuotias vai kolmekymppinen? Sillä on merkitystä.

Vierailija
112/150 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan suoraan sanot. Pakko kuriositeettina huomauttaa, kuinka positiivista lukea tällaista palstalla. Yleensä täällä on 50-60-vuotiaita naisia, jotka kertovat elävänsä ”pehekeskeistä” perhe-elämää. Todellisuudessa lapset ovat muuttaneet ajat sitten opiskelemaan ja omilleen, ja päälle on napsahtanut psykoosi, jota muissa naisissa ravittava isukkimies ei tietenkään hoidata.

Saiko joku tästä oikeasti selvää?

Joo sai? Onko sinulla ihan todettuna lukihäiriö? Siihen on tosi hyviä apuja nykyisin - Vaasassakin!

Ei tuo ilkeytesi ole kyllä tässä paikallaan. Kysymys selvän saamisesta oli täysin aiheellinen.

Vierailija
113/150 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla se napanuora ei katkea.

Vierailija
114/150 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veli kirjoitti:

Harmi

Näin on. Se on ikävä kun ei voi äidillä ja lapsella olla luonnollisen lämpimät ja mutkattomat välit.

Exäkin on varmaan aina kulkenut omilla avaimillaan äitinsä asuntoon.

Samoin äiti poikansa luokse.

Siellä on saatettu yllättäen siivota, naisystävän vaatteet sievästi lähtövalmiiksi jne.

Äiti saattaa ilahduttaa viikonloppuaamuna marssimalla sisään klo 8, siinä on pikkuisen kiire piilottaa mahdolliset oluttölkit, tiskit, mitä ikinä.

Sitten arvostellaan kämpän siisteys ja haukutaan läsnäolevien pukeutuminen.

(Oli kerran sellainen naruolkaintoppi päällä, olin kuulemma alasti. Noh, mitäs jos olisin ollutkin vaikka alasti, itsehän se ryykää sisälle?)

Nykyisin ei exällä ole edes erillistä makuuhuonetta, mutta ei älyä mamma ettei sitä viitsisi noin vain saapastella aamulla miltei kuusikymppisen poikansa sängyn viereen.

Poikansa vähän valittaa kun tuntuu ettei elämänsä ole omansa, mutta hei, kiva kun on välittävä äiti.

Vierailija
115/150 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kodista oli (jo lasten asuessa kotona) kavereiden poistuttava klo 22.00 mennessä, jos ei erikseen sovittu, että yöpyvät.

Nyt aikuisena lapset kyllä tietävät, miten toimia äitin ja iskän kanssa. No problems.

Vierailija
116/150 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei tulis niin valittaisit ettei kukaan koskaan käy

Vierailija
117/150 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on AINA tervetullut syntymäkotiin, olipa sitten vanha tai nuori, kännissä tai selvinpäin. Hänen kaverinsa sitten menkööt muualle jollei heitä ole etukäteen kutsuttu meille kylään.

Vierailija
118/150 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin tulla ilmoittamatta omilla avaimilla milloin vain. Pyytäisin toki ilmoittamaan tekstarilla vaikka juuri ennen, etten pelästy murtovarkaaksi luullen.

En antaisi tuoda kavereita yöllä ilmoittamatta.

Mitä oikein tahdot...pitääkö ilmoittaa, vai eikö pidä ???

Vierailija
119/150 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi on AINA tervetullut syntymäkotiin, olipa sitten vanha tai nuori, kännissä tai selvinpäin. Hänen kaverinsa sitten menkööt muualle jollei heitä ole etukäteen kutsuttu meille kylään.

Kännissä en halua lastani nähdä ikinä! Toivottavasti menisi muualle selviämään. Joku hätätilanne on tietysti erikseen.

Vierailija
120/150 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö äitisi/isäsi asunnossi etukäteen ilmoittamatta? Omilla avaimillaan?

Jos on tarvetta, ollaan perhe.

Veli ja vanhemmat eivät oveaan edes lukitse elei lähde reissuun