Miten nätisti sanoa jo kotoa poismuuttaneille lapsille, ettei meidän koti ole enää heidän koti johon tullaan omilla avaimilla ilmoittamatta etukäteen?
Taas kerran ryminää eteisessä aamuyöllä. Yksi lapsista tulee meille koko kaveriporukalla jatkoille. Haluaisin nukkua. Haluaisin aamulla hissutella yöpaitaisillani omassa kodissani. Mutta keitän kahvia ja laitan aamupalaa taas pikkuhiljaa herääville nuorille aikuisille.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka te vanhemmat toimitte kotoa jo poismuuttaneitten lastenne kanssa? Porhallatteko omilla avaimilla sisään lapsen asuntoon etukäteen ilmoittamatta ja ovikelloa soittamatta? Haalaatteko mukananne myös tuttavianne? Täälläkin on saatu lukea monesti, miten omat tai puolison vanhemmat marssivat omilla avaimilla sisään ties miten varhain aamulla. Tunkeutuvat asuntoon jopa niin, että asukkaat eivät edes ole kotona, ja alkavat penkoa komeroita ja piironginlaatikoita. Jos ap tunnistatte itsenne noista piirteistä, en yhtään ihmettele lapsenne käytöstä. Vaikka olette saaneetkin vara-avaimen lapsenne asuntoon, niin se ei todellakaan tarkoita sitä, että se oikeuttaisi teidät tekemään kontrollikäyntejä ennalta ilmoittamatta. Samoin lapsillanne on edelleen kotiavain, mutta sekään ei oikeuta tunkeutumaan keskellä yötä vanhempien kotiin, ellei ole erikseen sovittu tai on tapahtunut jotain ennalta arvaamatta. Puhukaa asiasta AVOIMESTI.
En ikinä! Menen, jos pyydetään (kukkien kastelua, kissanhoitoa jne). Tai viemään lentokentältä tullessani tuliaisia, kun asuvat matkan varrella, mutta silloin soitan ja kysyn, ovatko kotona ja jos eivät, voinko käyttää omia avaimiani vai odotetanko myöhempään.
Meille aikuiset lapset ovat tervetulleita, mutta toivoisin heidän ilmoittavan etukäteen. Vanhemmilla kun voi olla omaakin elämää. Kerran aikuinen tytär tuli poikakaverinsa kanssa avaimella sisään juuri, kun mieheni kanssa makoilimme alasti sängyn päällä (illalla yhdeksän jälkeen).
No, taisi kyllä nuori pari itsekin tajuta, että seuraavalla kerralla kannattaa ilmoittaa tulosta etukäteen.
Minä aion välittömästi lasten pois muutettua laittaa talon myyntiin ja muutan talovaunuun. Irrottaudun tästä oravanpyörästä ja nautin elämästä. Jos joku lapsista haluaa tulla yöksi tai tuoda kaverinsakin siihen reilun 10neliön koppiin niin saa tulla ilman muuta🙂
Onpa outoä, jopa tökeröä käytöstä lapsilta. Itse asun äitini alakerrassa (kerrostalo), muttei tulisi mieleenkään aamuyön tunteina hyvässä hiprakassa rymytä yläkertaan äitini kotiin kuin omaani.
Rymyän ihan omaan kotiini ja kärsin darrani siellä.
T: 23v
Meillä on aikuisilla lapsilla avaimet kotiimme ja tietenkin saavat aina tulla kotiin. Vaikka ovatkin aikuisia niin silti ovat aina meidän lapsia. Toki ovat niin fiksuja etteivät toisi mitään jatkoja tänne. Siitä ehkä sanoisin sinuna lapsillesi että lapset itse ovat tervetulleita mutta vieraita ei tuoda mukana kysymättä.
Veli kirjoitti:
Mä oon kyl tottunu menee vanhemmille toisinaan yöksi kun on lähempänä keskustaakin, joskus jopa kavereiden/yöseuran kanssa.
Yritetään toki olla hiljaa ja kunnioittaa toisten rauhaa. Omaan vanhaan huoneeseen joka on melkein samanlainen kuin lähtiessäni.Äiti yleensä tekee aamulla leipää ja kyselee kuulumisia, olen olettanut ett kiva kun käyn kylässä:)
Laitoin nyt mammalle viestin että et kai itke missään foorumilla
Minkä yöseuran? Jonkun yhen yön jutun kanssa? Ihan pokkana kanssa meette keskellä yötä sun porukoille paneskelee? Jessus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen suuresti miten tulee mieleen raahata kavereita keskellä yötä vanhempiensa kotiin? Vaikka se lapsi asuisikin vielä kotona, niin ei meillä vaan tulla millään kaveriporukalla rämistelemään keskellä yötä. Todella outoa.
Ap ei ole saanut asetettua rajoja aikaisemminkaan, koska on lastensa mielistelijä.
t.kristallikissa
Printtaan ja kehystän tuon seinälle, Kristallikissa. Sinähän yleensä valitat täällä äitisi asennetta, ja olet silti omaksunut täsmälleen saman asenteen.
😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No menet sanomaan että oma saa tulla, aamulla on keskustelu, muut kotiin.
Mikä oma?
No se oma lapsi/nuori.
Vierailija kirjoitti:
Voisit alkaa "rajattomaksi anopiksi", ja tehdä kohta tuota samaa lapsillesi.
Heeeei kulta, me tultiin tyttöjen kanssa sua moikkaamaan... ei nuku säää vaan, me vähä siivotaan täällä... klo 4 aamuyöllä.
Jos eivät tuota joka viikko tee, niin minusta olisi vain hauskaa :)
Luulin jo että kyse on sellaisesta, että tullaan ja pistetään kahvi tippumaan tms. Mietin että onko se nyt noin kauheaa. Mutta tässähän kotia pidetäänkin hotellina ja jatkobilepaikkana! Ottaisin kyllä avaimet pois ja sanoisin että vie ne kaveris omaan kotiis möykkäämään.
Vierailija kirjoitti:
Veli kirjoitti:
Mä oon kyl tottunu menee vanhemmille toisinaan yöksi kun on lähempänä keskustaakin, joskus jopa kavereiden/yöseuran kanssa.
Yritetään toki olla hiljaa ja kunnioittaa toisten rauhaa. Omaan vanhaan huoneeseen joka on melkein samanlainen kuin lähtiessäni.Äiti yleensä tekee aamulla leipää ja kyselee kuulumisia, olen olettanut ett kiva kun käyn kylässä:)
Laitoin nyt mammalle viestin että et kai itke missään foorumilla
Minkä yöseuran? Jonkun yhen yön jutun kanssa? Ihan pokkana kanssa meette keskellä yötä sun porukoille paneskelee? Jessus.
Jaaa... Samikin on tuonut taas jonkun mukaan...
Vierailija kirjoitti:
Kandee tosiaan ottaa puheeksi ennenkuin käy kuten mun vanhemmille :
Kun erosin kaksi vuotta sitten miehestäni, muutimme lasten kanssa vanhemmilleni vain ilmoittaen että tullaan. Piti olla vain väliaikaista, mutta lopulta noin puoli vuotta sitten vanhempani ostivat kerrostalo-osakkeen ja muuttivat sinne. Minä jäin lasten kanssa heidän ok-taloonsa asumaan :D
Hävettää tottakai vähän, mutta toisaalta olen salaa tyytyväinenkin. Tää on huippu talo huipulla paikalla. Kaikenlisäksi en edes maksa asumisen menoja. Pappa betalar.Kaikki muut luulee, että asun tässä vuokralla ja oli vanhempien kanssa sovittu asia. Minusta ei ikinä uskoisi, kuinka kakara olen tämän asian suhteen.
Oletko jo suunnitellut mihin lapsesi aikanaan sinut pullauttavat kodistasi eikun isovanhempiensa kodista?
Vai onko sinulla sisaruksia, perinnönjaosta voi tulla aikanaan mielenkiintoinen.
Mitä ihmettä?
Ei kai mitään kaveriporukkaa jatkoille vanhempien luo tuoda missään iässä.
On teillä mahtanut olla sekavaa touhua lasten kotona asuessakin.
Aivan järkyttävää käyttäytymistä, teiltä molemmilta, itse olisin soittanut poliisin ja olisi saanut vielä kaikki keskellä yötä putkaan.
Ja ei, ei ne sinne kuole, ne oppii siellä tavoille
Järkyttävää !!!!
No huhhuh. Jos mun aikuinen lapsi tulisi meille omilla avaimilla viettämään jatkoja, niin lentäisi koko porukka pihalle kuin leppäkeihäs. Poliisin avulla, jos ei minun sana tehoa. Samalla ottaisin avaimen pois. Kuka sallii tuollaista?
Vierailija kirjoitti:
Ihan suoraan sanot. Pakko kuriositeettina huomauttaa, kuinka positiivista lukea tällaista palstalla. Yleensä täällä on 50-60-vuotiaita naisia, jotka kertovat elävänsä ”pehekeskeistä” perhe-elämää. Todellisuudessa lapset ovat muuttaneet ajat sitten opiskelemaan ja omilleen, ja päälle on napsahtanut psykoosi, jota muissa naisissa ravittava isukkimies ei tietenkään hoidata.
😄 Kalevilla on lauantaipullo auennut jo aamusta.
Ei siis etukäteen kysynyt sopiiko tulla? Asuuko lapsesi kerrostalossa, sieltähän saa helpolla varotuksen jos meluaa yöllä? Ihan asiasta.
Vai asuuko toisella paikkakunnalla ja kaverit jäljellä kotipitäjässä, vähä niinku tuli maalle juhlimaan.
Mutku meidän on PAKKO.