Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikea palkka postin lajittelutyöstä on noin 1600 euroa ja lisät

Vierailija
22.11.2019 |

Hommaan ei tarvitse koulutusta, työkokemusta tai mitään muutakaan erityistaitoja. Postin toiminta ei voi mitenkään olla kannattavaa, kun ylläpidetään tuollaista palkkatasoa.

Oikea palkka postin lajittelutyöstä on noin 1600 euroa ja lisät

Vaihtoehdot

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telkussa haastatellut postilaiset ovat olleet monet sellaisia, jotka ovat olleet pitkään siellä töissä ja ansiotaso on hyvä työn luonteeseen nähden. Siellä on varmaan koulutettujakin ihmisiä, jotka pitävät työstä ja ottavat sen kuntoilun kannalta.

Aktiivisen urheilijan kannattaa ottaa työ, josta maksetaan 2600 kuussa ja saa treenata samalla ja olla ulkona, koska oman koulutuksen töistä ei saa yhtä paljon. Monella koulutusta vastaavalla alalla ei ole mitään vakituisia töitä enää, vaan on pelkkiä projekteja, joista ei saa edes tuota summaa, mitä postissa saa. Itsekin olen harkinnut postin työtä juuri tuon sporttisuuden takia. Ja nyt sitten sain kuulla, että palkka on tosiaan enemmän mitä itselläni oli viimeisimmässä hommassa, johon vaaditaan korkeakoulututkinto ja alan työkokemusta.

Postilaiset eivät vissiin ymmärrä, että 2600 palkka ei ole huono, vaan korkeakoulutetut saavat saman verran monista töistä, jotka eivät edes ole vakituisia. Minusta sopiva palkka postin työstä on 9-10 euroa tunti ja yölisä päälle. Vaikea saada selvää, mitä tuo palkkataso sitten on, kun väitetään sen olevan niin huono ja kuitenkin ministeri puhui lähes kolmen tonnin kuukausipalkasta? Sehän on todella hyvä palkka työstä, johon ei tarvitse mitään koulutusta. Ei ikälisiä ja muita etuja ole kuin valtiolla, eivätkö tiedä tätä postilla töissä olijat. 

Postinjakelusta ei todellakaan saa 2600 euroa kuukaudessa. Työ on aika kaukana tuosta haavekuvastasi. Työ on raskasta ja yksitoikkoista. Päivän työmäärä on aivan liian suuri työtunteihin nähden. Jos päädyt töihin Postille, niin palkkasi tuleekin olemaan tuon 9-10 euroa tunnilta, mutta sinullehan se riittää. Minulle fyysisesti raskaasta työstä se ei riitä. Kokopäivätyöstä kuuluu maksaa palkkaa, jolla tulee toimeen, eikä sen lisäksi pidä joutu ottamaan toista työtä!

Kaikki eivät edelleenkään voi kouluttautua asiantuntijatehtäviin, kun ne yksinkertaisemmatkin työt täytyy jonkun tehdä.

Vierailija
62/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telkussa haastatellut postilaiset ovat olleet monet sellaisia, jotka ovat olleet pitkään siellä töissä ja ansiotaso on hyvä työn luonteeseen nähden. Siellä on varmaan koulutettujakin ihmisiä, jotka pitävät työstä ja ottavat sen kuntoilun kannalta.

Aktiivisen urheilijan kannattaa ottaa työ, josta maksetaan 2600 kuussa ja saa treenata samalla ja olla ulkona, koska oman koulutuksen töistä ei saa yhtä paljon. Monella koulutusta vastaavalla alalla ei ole mitään vakituisia töitä enää, vaan on pelkkiä projekteja, joista ei saa edes tuota summaa, mitä postissa saa. Itsekin olen harkinnut postin työtä juuri tuon sporttisuuden takia. Ja nyt sitten sain kuulla, että palkka on tosiaan enemmän mitä itselläni oli viimeisimmässä hommassa, johon vaaditaan korkeakoulututkinto ja alan työkokemusta.

Postilaiset eivät vissiin ymmärrä, että 2600 palkka ei ole huono, vaan korkeakoulutetut saavat saman verran monista töistä, jotka eivät edes ole vakituisia. Minusta sopiva palkka postin työstä on 9-10 euroa tunti ja yölisä päälle. Vaikea saada selvää, mitä tuo palkkataso sitten on, kun väitetään sen olevan niin huono ja kuitenkin ministeri puhui lähes kolmen tonnin kuukausipalkasta? Sehän on todella hyvä palkka työstä, johon ei tarvitse mitään koulutusta. Ei ikälisiä ja muita etuja ole kuin valtiolla, eivätkö tiedä tätä postilla töissä olijat. 

Postinjakelusta ei todellakaan saa 2600 euroa kuukaudessa. Työ on aika kaukana tuosta haavekuvastasi. Työ on raskasta ja yksitoikkoista. Päivän työmäärä on aivan liian suuri työtunteihin nähden. Jos päädyt töihin Postille, niin palkkasi tuleekin olemaan tuon 9-10 euroa tunnilta, mutta sinullehan se riittää. Minulle fyysisesti raskaasta työstä se ei riitä. Kokopäivätyöstä kuuluu maksaa palkkaa, jolla tulee toimeen, eikä sen lisäksi pidä joutu ottamaan toista työtä!

Kaikki eivät edelleenkään voi kouluttautua asiantuntijatehtäviin, kun ne yksinkertaisemmatkin työt täytyy jonkun tehdä.

Eikö ministeri puhunut totta? Toisessa ketjussa jakelija kertoi ansaitsevansa 2 200 euroa ja tuntipalkakseen kertoi yli 13 euroa. Se on saman verran kuin omasta työstäni, missä ei runsaista ylitöistä edes makseta palkkaa, koska olen vastuussa projetista, jossa on tietty rahasumma vain käytettäväksi palkkoihin.

Jotenkin nämä puheenvuorot tuntuvat olevan aika naiiveja, kun ei ole oltu muualla töissä. Kyllä minusta tuo 10 euroa tunti olisi ihan tervetullut työstä, jossa ei ole palkattomia ylitöitä, ei vastuuta työajan ulkopuolella, ei raportointia ja stressiä. Tekee työajalla sen työn mitä tekee, ei ole vastuuta mistään monimutkaisista asioista ja saa olla ulkona ja liikkua. Kun tämä työ päättyy, aion todellakin hakea postinjakajaksi, jos paikkoja on lähellä avoinna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea heille työntekijöiden hankintaan jos palkat laskee. Mutta onneksi ulkomailta saa halpaa työvoimaa.

Itse nostaisin mielummin työttömyyskorvausta ja asumistukea kuin raataisin komivuorotyössä huonolla palkalla.

Vierailija
64/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postissa on liuta pikkupomoja sun muita kovapalkkaisia "asiantuntijoita" joiden tekemiset ei aiheuta muuta kuin turhia kuluja. He eivät siis tuota yhtään mitään muuta kuin näitä s**tanan kalliita "kännissä ja läpällä" -innovaatioita kuten nimikikkailut (posti-itella-posti), ruohonleikkaamiset sun muut puutarhanhoidot, sovituskopit ja nyt viimeisenä tämä että verkkokauppaostokset tuodaan asiakkaan eteiseen silloin kun asunto on tyhjänä. Kuka oikeasti haluaa jonkun randomhäiskän häärimään omaan kotiinsa kun on itse poissa ja vielä niin että antaa sille itse sekä avaimet että luvan?!

Näistä älyttömyyksistä suoltajineen riittää leikattavaa jos kerran säästötarvetta on. Ensin kylmästi joka toinen näistä kilometritehtaalle ja sen jälkeen loppujen palkasta puolet pois. Siellä ei selkeästi riitä järkevää tekemistä koko pataljoonalle kun ideat on tuota tasoa. Toisaalta postinjakajistahan on pulaa joten voihan nuo pikkupomot ja "asiantuntijat" myös siirtää toisiin tehtäviin postin sisällä. Olisivat kerrankin edes hyödyksi.

Vierailija
65/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postissa on liuta pikkupomoja sun muita kovapalkkaisia "asiantuntijoita" joiden tekemiset ei aiheuta muuta kuin turhia kuluja. He eivät siis tuota yhtään mitään muuta kuin näitä s**tanan kalliita "kännissä ja läpällä" -innovaatioita kuten nimikikkailut (posti-itella-posti), ruohonleikkaamiset sun muut puutarhanhoidot, sovituskopit ja nyt viimeisenä tämä että verkkokauppaostokset tuodaan asiakkaan eteiseen silloin kun asunto on tyhjänä. Kuka oikeasti haluaa jonkun randomhäiskän häärimään omaan kotiinsa kun on itse poissa ja vielä niin että antaa sille itse sekä avaimet että luvan?!

Näistä älyttömyyksistä suoltajineen riittää leikattavaa jos kerran säästötarvetta on. Ensin kylmästi joka toinen näistä kilometritehtaalle ja sen jälkeen loppujen palkasta puolet pois. Siellä ei selkeästi riitä järkevää tekemistä koko pataljoonalle kun ideat on tuota tasoa. Toisaalta postinjakajistahan on pulaa joten voihan nuo pikkupomot ja "asiantuntijat" myös siirtää toisiin tehtäviin postin sisällä. Olisivat kerrankin edes hyödyksi.

Ihan samaa mieltä. Haluaisin tietää, kuka noita keksii siellä. Muistan jonkun vähin äänin kadonneen idean, että posti höyryttää auki kirjeet ja skannaa ne asiakkaalle sähköpostiin. Siis mitä v-ua! :D :D Joku varmaan kertoi, että on olemassa sellainen kuin kirjesalaisuus Suomessa, koska siitä isosti uutisoidusta huippuideasta ei sen koomin kuulunut.

Vierailija
66/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIkäs toi sovituskoppi oli? Tuo verkkokauppaostos kotiin elektroniikkavalvonnassa on kans yks esimerkki, miten pihalla siellä ollaan. Siis eikö siellä ole ketään, joka edes estäisi toimittamasta noita ideoita julkisuuteen, koska ovat niin päättömiä. Eiväthän nämä häiskät saa ikinä muualta töitä, Postin maine on niin huono.

Vierailija
67/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hiton väliä sillä on, pystyykö sitä työtä tekemään kuka tahansa vai ei? Ymmärrän kyllä, että koulutuksesta palkka nousee, mutta jos työ on sellaista, että se on vaan jonkun pakko tehdä, miksi siitä ei muka tarvitsisi maksaa mitään. Kyllähän minäkin voisin kasvattaa pihallani tomaatteja ja perunaa, mutta tottakai minä niistä kaupassa maksan, kun ne on joku muu kasvattanut. Tai minäkin voin tehdä ruokaa kotona, mutta silti voin maksaa ravintolassa valmiista ruoasta vähän enemmän kuin kaupassa raaka-aineista maksaisin. Minä maksan siitä, että joku muu näkee sen vaivan minun puolestani. Miksi se vaiva olisi arvoton, jos osaisin sen itsekin tehdä? 

Vierailija
68/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hiton väliä sillä on, pystyykö sitä työtä tekemään kuka tahansa vai ei? Ymmärrän kyllä, että koulutuksesta palkka nousee, mutta jos työ on sellaista, että se on vaan jonkun pakko tehdä, miksi siitä ei muka tarvitsisi maksaa mitään. Kyllähän minäkin voisin kasvattaa pihallani tomaatteja ja perunaa, mutta tottakai minä niistä kaupassa maksan, kun ne on joku muu kasvattanut. Tai minäkin voin tehdä ruokaa kotona, mutta silti voin maksaa ravintolassa valmiista ruoasta vähän enemmän kuin kaupassa raaka-aineista maksaisin. Minä maksan siitä, että joku muu näkee sen vaivan minun puolestani. Miksi se vaiva olisi arvoton, jos osaisin sen itsekin tehdä? 

Mutta kun se palkka ei koulutuksestakaan nouse noihin summiin, mitä postilaiset saa. Siitähän tässä keskustellaan, että postilaiset saa korkeampaa palkkaa kuin lähihoitajat, lastenhoitajat ja jos 2600 e /kk pitää paikkansa, minkä ministeri sanoi, niin se on enemmän kuin esimerkiksi opintolainoja maksavilla korkeakoulutetuilla lastentarhanopettajilla. Duunareilla on ollut valtiolla niin hyvät edut palkan lisäksi, että totta kai se ihmetettää monia, että aletaan lakkoilla. 

Vierailija
69/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se palkka ei koulutuksestakaan nouse noihin summiin, mitä postilaiset saa. Siitähän tässä keskustellaan, että postilaiset saa korkeampaa palkkaa kuin lähihoitajat, lastenhoitajat ja jos 2600 e /kk pitää paikkansa, minkä ministeri sanoi, niin se on enemmän kuin esimerkiksi opintolainoja maksavilla korkeakoulutetuilla lastentarhanopettajilla. Duunareilla on ollut valtiolla niin hyvät edut palkan lisäksi, että totta kai se ihmetettää monia, että aletaan lakkoilla. 

No kun postin peruspalkka on nyt n 11 e tunti ja 16 vuoden jälkeen 15 e tunti. Lakkaa hokemasta tuota 2600 euroa.

Vierailija
70/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ei kai meidän kannata katsoa sitä oikeaa palkkaa ihan tesistä, kun ministeri kerran sanoi noin..

Vierailija
71/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ole kyse kuin kustannusten siirtelystä luukulta toiselle, eli pohjimmiltaan kilpailu siitä minkä lafkan pomon excel sheeteillä näkyy tällä kertaa seksikkäät käyrät, ja minkä ei. Siis pelleilyä yhteiskunta- ja työrauhan kustannuksella.

Vierailija
72/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se tosiasia mikä tässä unohtuu on se että

Lajittelu on harvoja töitä jota voi ihan kuka tahansa tehdä joka kadulta raahataan sisään, muutaman tunnin perehdytyksellä.

On täysin selvää että tällaista työtä, joka on tuottavuudeltaankin matalaa ei voi pitää hyvin palkattuna. Ennen oli kaikenlaista ojankaivuuta käsipelillä, mutta nykyään tällaiset työt on vähissä.

Sitä kun aikansa tekee, niin fiksummalle voi tulla mieleen että mitä jos pyrkisi vähän haastavampiin töihin.

Voi niitä moniakin töitä tehdä melko lyhyellä perehdytyksellä. Työn palkkaukseen vaikuttaa myös raskaus ja se  onko vuorotyö jne. Koulutus on vain yksi palkkauksen peruste. Työ voi olla tuottavaa vaikka siihen ei olisi suurta koulutusvaatimusta. On ihan harhaluulo että työ on automaattisesti vähän tuottavaa jos ei vaadita koulutusta tai myös niin, että työ on automaattisesti todella tuottavaa jos vaaditaan koulutusta.

Voi olla, mutta en nyt keksi äkkiseltään esimerkkiä hyvin tuottavasta, olematonta koulutusta ja perehdytystä vaativasta työstä?

Jos sellaista on niin ei siitäkään kannata kunnon palkkaa maksaa, jos sitä ihan kuka tahansa jonka kissa raahaa sisään voi tehdä siltä istumalta.

Tehokkaasti toimivilla työmarkkinoissa tilanne olisi tämä. Suomessa työmarkkinat eivät tehokkaat ole, kun työnantaja ei voi halutessaa raahata uutta kissaa tekemään töitä, jos vakituinen väki päättää lakkoilla tai työnteko ei muuten maistu työnantajan toivomalla tehokkuudella.

Vierailija
73/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se tosiasia mikä tässä unohtuu on se että

Lajittelu on harvoja töitä jota voi ihan kuka tahansa tehdä joka kadulta raahataan sisään, muutaman tunnin perehdytyksellä.

On täysin selvää että tällaista työtä, joka on tuottavuudeltaankin matalaa ei voi pitää hyvin palkattuna. Ennen oli kaikenlaista ojankaivuuta käsipelillä, mutta nykyään tällaiset työt on vähissä.

Sitä kun aikansa tekee, niin fiksummalle voi tulla mieleen että mitä jos pyrkisi vähän haastavampiin töihin.

Voi niitä moniakin töitä tehdä melko lyhyellä perehdytyksellä. Työn palkkaukseen vaikuttaa myös raskaus ja se  onko vuorotyö jne. Koulutus on vain yksi palkkauksen peruste. Työ voi olla tuottavaa vaikka siihen ei olisi suurta koulutusvaatimusta. On ihan harhaluulo että työ on automaattisesti vähän tuottavaa jos ei vaadita koulutusta tai myös niin, että työ on automaattisesti todella tuottavaa jos vaaditaan koulutusta.

Voi olla, mutta en nyt keksi äkkiseltään esimerkkiä hyvin tuottavasta, olematonta koulutusta ja perehdytystä vaativasta työstä?

Jos sellaista on niin ei siitäkään kannata kunnon palkkaa maksaa, jos sitä ihan kuka tahansa jonka kissa raahaa sisään voi tehdä siltä istumalta.

Tehokkaasti toimivilla työmarkkinoissa tilanne olisi tämä. Suomessa työmarkkinat eivät tehokkaat ole, kun työnantaja ei voi halutessaa raahata uutta kissaa tekemään töitä, jos vakituinen väki päättää lakkoilla tai työnteko ei muuten maistu työnantajan toivomalla tehokkuudella.

Jos ne työntekijät eivät tuota mitään, ketä haittaa heidän lakkoilunsa. Eikö se työnantaja voi tehdä ne työt sitten itse, kun on sata kertaa tuottavampi kuin yksikään työntekijä?

Vierailija
74/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne pomot vain reippaasti tekemään sitä työtä, jota kuka tahansa osaa tehdä. Mikäs hätä tässä on.

Vierailija
75/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuottaako poliisin, palomiehen tai sairaanhoitajan työ mitään?

No ohoh. On olemassa sellainen oppiaine kuin terveystaloustiede. Siinä lasketaan hyvin tarkkaan, mitä toimenpiteitä kannattaa rahallisesti tehdä. Ja nykyään pyritään siihen, että vain ne kannattavat toimenpiteet saa tehdä.

Vanhuksille vaihdetaan nykyään vaipat vain kahdesti vuorokaudessa, koska siinä on laskettu tuottavuuden olevan parhaimmillaan. Kerran päivässä tehtynä vaippa-alueen ongelmat lisääntyvät, kolmesti päivässä ne eivät enää riittävästi vähentyneet.

Vierailija
76/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkaa jos olen väärässä mutta tienaako paketinlajittelija oikeasti noin 2600e/kk?

Aivan järjetön liksa hommasta joka on varmasti pitkälle automatisoitu eikä vaadi minkäänlaista koulutusta. 

Vierailija
77/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei palkkoja voi 1600 eurosta alentaa samaan kuin muilla työnantajilla, kun keskipalkka suomessa on 3386 euroa.

Vierailija
78/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjatkaa jos olen väärässä mutta tienaako paketinlajittelija oikeasti noin 2600e/kk?

Aivan järjetön liksa hommasta joka on varmasti pitkälle automatisoitu eikä vaadi minkäänlaista koulutusta. 

Olet väärässä. Palkka on 1600 e.

Vierailija
79/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja ei se pelkkä kouluttautuminen asiantuntijatehväviin auta välttämättä sekään kun ei niihinkään töihin (ainakaan mihinkään kunnollisiin) kaikki pääse.

Vierailija
80/110 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkataulukot ei kerro koko totuutta, sillä postilaiset saavat myös erilaisia merkittäviä lisiä, jotka nostavat palkkaa huomattavasti. Esimerkiinä päivittäin laskettava ylityökorvaus, vaikka yleensä epäsäännöllisessä työssä tunteja tasataan tietyn ajan, kuten kuukauden kokonaistunnit huomioiden.