Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤TAMMENTERHOT maanantaihin¤¤¤

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin pääsen kirjuuttelemaan, on ollut hirmuisesti hommeleita viikonloppuna ja nyt vasta nettikin toimii kotona kunnolla muuton vuoksi. Tämä viikko onkin kesälomaa töistä ja sitä tässä flunssaisena vietän. Ikävää :(

Oireettomuus on vaivannut mieltäni jo useamman päivän. Yökötys ja ruokahaluttomuus ovat hävinneet, rintoja kyllä aristaa ihan entiseen tahtiin. Miehelle ja äidille olen valitellut ja kaikenmaailman uhkakuvia maalaillut että tuskin siellä mitään asukkia enää onkaan. Ovat yrittäneet parhaansa mukaan kannustaa ja vannottaa että kaikki on hyvin. Toisaalta oireiden väheneminen saattaa olla merkki siitäkin että raskaus on pitemmällä kuin olen epäillyt. Onneksi torstaina on neuvola, jossa pääsee kokeisiin ja juttelemaan näistä peloista terveydenhoitajalle! Jospa se rauhoittaisi mieltä :)

Nyt päivällisen laittoon, mieskin saapui juuri töistä kotiin. Tsemppiä muille odottajille taasen!

Vierailija
22/29 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heipat kaikille muillekin! :)

..käytkös Dream One missä neuvolassa? Mulla on ensi maanantaina eka neuvola ja tiistaina (13.6.) neuvolan lääkäri, jossa selviää missä mennään.. Mulla on alkanut rintojen aristus vasta nyt ja tän päivää ollu etovaa oloa, mutta ei mitenkään huomattavaa, että olisi tarvis oksulle lähtä.. Jotain oireita kuitenkin..! (yleensä oireettomuus ärsyttää ja huolettaa itseäkin) Siksi tosiaan neuvolaasi kyselin, kun itse kuulun tuohon Lahden keskustan alueen neuvolaan ja siinä alkuraskauden ultra kuuluu perus lääkäritarkistukseen, että onko sinulla mahdollisuus samaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppu-80:

Ja heipat kaikille muillekin! :)

..käytkös Dream One missä neuvolassa? Mulla on ensi maanantaina eka neuvola ja tiistaina (13.6.) neuvolan lääkäri, jossa selviää missä mennään.. Mulla on alkanut rintojen aristus vasta nyt ja tän päivää ollu etovaa oloa, mutta ei mitenkään huomattavaa, että olisi tarvis oksulle lähtä.. Jotain oireita kuitenkin..! (yleensä oireettomuus ärsyttää ja huolettaa itseäkin) Siksi tosiaan neuvolaasi kyselin, kun itse kuulun tuohon Lahden keskustan alueen neuvolaan ja siinä alkuraskauden ultra kuuluu perus lääkäritarkistukseen, että onko sinulla mahdollisuus samaan?

Minäkin kuulun keskustan alueen neuvolaan ja tosiaankin torstaina on ensimmäinen aika. En ole saanut aikaa vielä lääkärintarkastukseen, siitä ei ollut aikaa varatessa minkäänlaista puhetta. Hyvä tietää että ultra kuuluu perustarkastukseen! Varmaankin nyt ensimmäisellä ajalla saan lääkäriajankin. Minullahan on epäselvyyksiä raskauden keston kanssa, laskelmien mukaan olen joko viikoilla 6+5 tai sitten jopa viikolla 11. Terveydenhoitaja totesikin, että ultra onkin ainoa varma keino saada selvyys sikiön iästä.

Olisiko sinulle annettu lääkäriaika vuotojesi vuoksi jo nyt samalla? Kiitos kovasti vinkistä, kyselen asiaa omastakin puolestani torstaina :)

Vierailija
24/29 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl se lääkäriaika automaattisesti tarjottiin jo edelliselläkin kerralla (eli missä todettiin se tuulimunaraskaus) ja siinä siis neuvolatarkastus oli muistaakseen vkolla7 ja lääkäri vkolla 8. Ja tällä kertaa myös arvioivat neuvolan ja lääkärin 8 viikolle, kun kolmisen viikkoa sitten plussaamisesta taas soitin.. Mullahan myös tuo laskenta voi olla lähes mitä tahansa, sen kaavinnan jälkeen kun suoraan raskauduin, eli ei pysty oikein mistään laskemaan.. Kovasti silloin alkutalvella neuvolassa sitä kehui, että heillä on ultra jokaisen lääkärikerran yhteydessä käytössä, mutta se paavolan neuvola-asemakin on jaettu eri alueisiin, eli riippuu mihin sijoittuu.. Kantsii varmaan kysäistä neuvolakäynnillä :)

Vierailija
25/29 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoinkin sain meidän nuorimman tytön nukkumaan..hän valvois aina ainakin 23.00 asti jos vaa annettais..vanhempi tyttö menee jo 19.00 nukkumaan ja herää 07.30 ja nuorempi herää ekan kerran jo 04.30..ja raskaus sujuu muuten ihan hyvin,paitsi tää oksentelu sais jo loppua..mulla oli ekassa raskaudessa tosi paha aamupahoinvointi mutta tokassa ei ollut lainkaa ja nyt tässä kolmannessa on sitten taas..viikonloppuna oltiin kokemäellä yo-juhlissa,mutta se autossa istuminen oli kamalaa kun teki pahaa kokoajan..meijän pitäs hankkia tässä jossai vaiheessa isompi kämppä kun tää rupee tuntumaan vähä pieneltä jo..tässä on 3h+k..mulla näkyy maha jo kasvaneen aika lailla,vaikka viikkoja on nyt 9+5..no näkyhän se toisessa raskaudessa heti tuo mahan kasvu..tuleeko teidän miehet yleensä neuvolaan mukaan?mun mies tulee,ja tulis myös synnytykseenki jos pääsis..ekassa synnytyksessä hän oli mukana,mutta tokaan ei päässy,eikä ois varmaa ehtinytkään..salissa ehdin olemaan vaan 5min ja tyttö oli ulkona..ilman puudutuksia siis meni toka synnytys eikä tuntunut ees pahalta..mutta nyt täytyy lopetella ja mennä syömään ennen kun olo tästä huononee!!!huomiseen!!!

Vierailija
26/29 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä on finnejä kans koko naama täynnä. Se ärsyttää ihan suunnattomasti. Yleensä mun iho on ihan hyvässä kunnossa, yksittäisiä näppyjä lukuunottamatta, mutta nyt otsa on täynnä pientä näppyä ja muutenkin kasvoja koristaa isoja finnejä. Ärsyttävää! Toivottavasti ei kestä kauaa tämä naaman kukkiminen!

Joku sanoi, että heti plussaamisen jälkeen oli saanut tunteen siitä kumpi vauva on, tyttö vai poika. Nauroin just kaverin kanssa sitä, että mulle tuli vahva tunne heti plussaamisen jälkeen, että tää vauva on tyttö. Enkä edes ollut analysoinut mitään " merkkejä" , joista olisin voinut sukupuolta päätellä. No mies taas puhuu koko ajan pojasta :) Saas nähdä, kumpi sieltä sit oikeesti tulee. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia? Entä haluaisitteko tietää jo raskauden aikana kumpaa sukupuolta tuleva vaavi on? Minä ehkä haluaisin (olisi helpompi ostella vaatteita yms. valmiiksi), mutta mies ehdottomasti ei. Joten meillä ei siis asiaa selvitetä etukäteen.

ON: Väsymys vaivaa edelleen, työpäivän jälkeen piti taas nukkua päikkärit. Ja oksentelin jälleen aamuisella työmatkalla töihin :)

Joku kyseli myös jännittämisestä verenpaineen mittaustilanteessa. No minä tunnustan! Vaikka itse mittailen päivät pitkät ihmisten verenpaineita, niin silti aina kun joku toinen minun verenpaineen mittaa, se on korkea. Eka neuvolakäynnillä 131/94, jep :) Itse kun mittailen, vaikka kesken työpäivän, se on normaali. Tänäänkin työpäivän aikana 114/74. Ja neuvolakäynnilläkin olin istunut varmasti ainakin puoli tuntia ennen mittausta.

Sulina + " papu" rv 9+5

Vierailija
27/29 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Päivä lähti niin hitaasti käyntiin. Millään en ois jaksanu töihin lähtee ja saati tehä töitä. Mut niin vaan se päivä meni. Kotio päästyäni olin ihan poikki. Kummasti sitä sit piristy hetken elppasun jälkeen ja kävin akan kans sen kaverin synttäreillä. Eilen illalla oli eka kerran iltaöllötystä ja sitä tuntu jatkuvan yön puolelle :/

Tänään muutamaan otteeseen pitäny vilkuilla pöksyyn *punastuu*, ku ollu sellanen tunne ettei kaikki kunnossa. Johtunee eilisestä muhinointisessiosta ;) Kipuja ei oo ollu, mut eilen kerran vaan vihlasi kesken " leikin" . Se kai sai miettimään tänään kaikenlaista.

[color=blue]Sinda75 [color=violet]muakin janottaa. Vesi ei mee aina alas, joten mehua sitten. Ja koska muutenkin vessassa ramppaus on tihentynyt niin juominen vaan lisää kierrettä!

[color=blue]Taneli [color=maroon]bdbdbdbdbd että kaikki hyvin masussa :)

[color=blue]Evulilli, Irlis ja Kataya [color=violet]teretulemast joukkoon.

[color=blue]Perhonen [color=maroon] meillä aikoinaan tytsy matki isiä pissaamisen suhteen :D Vasta heränneenä vein potalle niin just kun sain housut alas niin akka tuumaa " isiki pissaa seisaaltaan" ja lorottaa!! Siinä pissaa oli kaikkialla muualla kuin potassa. Ihmettelee tytsy vaan mitä se äiti mutisee suihkuun kantaen. Myöhemminki puolusteli, että ku isiki.

[color=blue]Mellum [color=violet]mulla verenpaineenmittaus sujuu ok. Ja niiden uusimpien mittausvehkeitten aikana sit ei passaa puhua. Se heti vaikuttaa tulokseen.

[color=blue]Birgit2 [color=maroon]mie otan ehottomasti pakkauksen. Ihania vaatteita aina ja sen paketin jälkeen alkaa tuntua kaikki jotenki todellisemmalta. Ja saa sitten laittaa talteen lapsenlapsia mahollisia aatellen :)

[color=blue]Beijaflor [color=violet]mulle " ihana" neuvolantäti sanoi tyttöä odottaessa " miten kestät synnytyksessä nähä verta" . Tunsi kai epäonnistuneensa, ku mun suonet meni tukkoon. En voi sietää neuloja ja verta ja kun sanoin ettei kerro ja sano mitä tekee, enkä minä kato!! Niin sain moisen kommentin. Totesin, että no synnytys on luonnollinen juttu, piikit ei.

[color=blue]Moominmamma [color=maroon]sektioko voi aiheuttaa moisia kipuja? Mietin tässä, ku varsinki alussa oli jotaki ihmeellisiä vihlasuja, että senkö takia. .

[color=blue]Mansemamma [color=violet]mie en neuvolakäynneille ota ukkoa mukaan. Np ja rakenneultriin haluan, siksikin koska niiden takia pitää mennä sadan kilsan päähän. Nuo neuvolakäynnit on mielestäni kivoja, kun voi huoleti höpistä ja valittaa ummet ja lammet, jos tarve vaatii. Vaikka miehelleni voi puhua mistä vain niin en tällä nyt tarkoita, että salailisin siltä jotain :) Vaikkakin nyt hermostuttaa torstain neuvola, koska takana kaksi keskenmenoa niin en siltikään ota miestä mukaan.

[color=blue]Sulina [color=maroon]minä oon meillä se joka ei halua tietää sukupuolta. Viime vuonna ainakin mies olisi halunnut, jos siihen vaiheeseen olisi päästy. Aiko kuulemma kysyä eikä kertoa mulle :)

[color=darkviolet]Nyt tais mennä hirveesti palstatilaa, mut menköön. .

Zatu 7+6

Vierailija
28/29 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja on nyt (kai) 7 ja jotain. En kuitenkaan ole vieläkään ymmärtänyt tätä asiaa. Siis sitä, että olen raskaana. Olenkohan varmasti? Pitäisiköhän tehdä testi...jos vaikka olen nähnyt unta? ;)

Juttelin eilen hyvän ystäväni kanssa, joka on raskaana. En muistanut olevani itsekin raskaana. Höpötin kaikkea kahdesta ensimmäisestä raskaudesta ja vasta puhelun jälkeen aloin miettimään, että hetkinen...siis nythän olen taas raskaana ja olisin kai voinut tästäkin jotain mainita ystävälleni. Outoa, outoa!

Maha on turvoksissa ja näytän kyllä ulospäin siltä, että raskaus olisi pidemmälläkin. Ensi viikolla on ensimmäinen neuvolassa käynti ja seuraavalla ultra. Toivottavasti siellä pienen pieni sydän sykkii. En tajua, miksi pelkään nyt keskenmenoa kokoajan, aina kun muistan olevani raskaana. Kai se epäilyttää, että vielä kolmannen kerran olisi mahdollisuus saada nyytti syliin. Nuo kaksi nyyttiä kun juoksee jo kovaa karkuun. ;)

Nooh, lörpöttelyt sikseen ja nukkumaan. Aamulla noustava aikaisin, lapset ja mies jäävät nukkumaan, kun minä lähden töihin. Toivottavasti selviän ilman kuvotuksia huomisen päivän. Pitäisi nimittäin olla tosi freesinä, fiksuna ja filmaattisena. Pitää vaan syödä hyvin (kokoajan), sillä ne kuvotukset pysyy poissa.

Aurinkoa meille kaikille! :)

Vierailija
29/29 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin oikein iso lohtuhali ja pahoittelut keskenmenosta Potkumopolle! Koita jaksaa - ja isot tsempit sitten kun jaksatte yrittää uudelleen.

Bellevue taisi mennä aika samoilla päivillä ja neuvolassakin oli käyty :) Mullakin testattiin Dopplerilla tänään mutta ei sieltä muuta kuulunut kuin istukan suhinaa vain. No, eipä tuosta tarvitse stressata, viikon parn kuluttua varmasti kuuluu.

Beijafor kertoi olevansa herkkä pyörtyilemään. Vähän sama vika täällä, tosin mulla se vaatii jonkinmoisen piikin yleensä. Jännitin tämän päivän verikoetta, mutta varoitettuani veivät heti ennakkoon makuupaikalle niin että säästyin sitten pyörtymiseltä. Monesti auttaa se varoitus, monesti ei :) Kyllä mulla on käynyt mielessä että mitenköhän tuo synnytys onnistuu kun kerran pyörryin jo synnytyskertomusta lukiessani. Huh.. saapa nähdä.

Tervetuloa kaikille uusille tammikuisille! Teitä olikin useampia tälle päivälle.

Omaa napaa vielä sen verran että meillä oli tänään ensimmäinen neuvola :)) Kokeet otettiin ja saatiin kauheasti luettavaa. Joku aiemmin ihasteli jo tuota " Meille tulee vauva" vihkoa ja onhan se tosi kiva!! Ainakin tällaisille ensikertalaisille tosi ihanasti kaikki asiat selitetty. Terveydenhoitaja oli tosi ihana tapaus, huomioi niin kivasti meidät molemmat siellä. Ensi viikolla on sitten lääkäri. Th meinasi että siellä sitten kuuluu ne sydänäänet, jos ei kuulu Dopplerilla niin ultraa kuulemma. Seuraava neuvola menee sitten elokuun alkuun, ehditään viettää kesälomat tässä välissä. Meidän neuvolassa on joku sulkukin tässä kesällä päällä, kuulemma lääkäriaikoja vaikea enää saada :/ Onneksi varasi tuon heti samalla kun antoi ensimmäisen neuvola-ajan.

No eiköhän tässä kuulumisia yhdelle päivälle. Hyvää yötä tammenterhot!

/hilja 9+0