Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meikkaamattomuus on Suomessa ihanne?

Vierailija
22.11.2019 |

Töihin meikkaaminen tai meikkaaminen varattuna ollessa koetaan joidenkin muiden naisten taholta oudoksi. Kysytään miksi meikkaat kun sulla on jo mies tai miksi meikkaat töihin, mitä järkeä. Miksi se saunapuhtaus on ihanne?

Itselläni on ollut aina niin karsea hormonaalinen akne etten tykkää olla ilman meikkiä. Voin toki olla lenkillä tai kaupassa yms. normitilanteissa kuten normaalia on, mutta miksei estetiikasta, visuaalisesta ilmeestä jne. saisi välittää? Enhän kuuntele samaa musiikkiakaan, lue samoja kirjojakaan tai tuijota samaa tauluakaan joten miksi pitäisi joka päivä töllätä peilistä täysin samaa naamaa?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä meikkaan ainaskin, aina kun lähden kodin ulkopuolelle. Musta se on kohteliasta toisia kohtaan ja itsellekkin tulee varmempi olo. T. Nainen 55v

Minusta kohteliasta muita kohtaan on ainoastaan pitää hygieniasta huolta. Peseytyä ja pukeutua puhtaisiin ja tilanteeseen sopiviin vaatteisiin. Meikkaaminen ei ole muita varten, vaan he meikkaavat, jotka haluavat. Sekä Mirja että Pertti saavat olla meikkaamatta, enkä koe kummankaan meikkaamattomuutta epäkohteliaaksi käytökseksi minua tai ketään muutakaan kohtaan. 

Vierailija
22/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisiä yritetään pakottaa meikkaamaan? Ei minun ole pakko meikata jos en tahdo. Olen kaunis ilman meikkiä enkä aio pilata ihoani kemikaalisonnalla. 

Menkää aivopesemään ihmisiä muualle meikkipakkomielteenne kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä meikkaan ainaskin, aina kun lähden kodin ulkopuolelle. Musta se on kohteliasta toisia kohtaan ja itsellekkin tulee varmempi olo. T. Nainen 55v

Minusta kohteliasta muita kohtaan on ainoastaan pitää hygieniasta huolta. Peseytyä ja pukeutua puhtaisiin ja tilanteeseen sopiviin vaatteisiin. Meikkaaminen ei ole muita varten, vaan he meikkaavat, jotka haluavat. Sekä Mirja että Pertti saavat olla meikkaamatta, enkä koe kummankaan meikkaamattomuutta epäkohteliaaksi käytökseksi minua tai ketään muutakaan kohtaan. 

Minulle kohteliasta on se, että tukka on puhdas jaseon kammattu. Vaatteet puhtaat ja ehjät.

Vierailija
24/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikissäsi on jotain vikaa jos saat tuollaisia kommentteja. Peitätkö aknea paksulla töhnäisellä peitevoidekerroksella joka korostaa enemmän aknea kuin se että et meikkaisi? 

En peitä paksulla kerroksella. Yleensä on vain meikkivoide johon sekoitan kosteusvoidetta ja kabukilla töpötelty ohut puuterikerros. Peitän vain finnit peitevoiteella. Ap

Vierailija
25/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei saa näyttää liian laittautuneelta tai pramealta. Muuten saa nyrpeitä katseita ja kateutta.

Vierailija
26/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkaaminen vanhentaa ihoa ja altistaa syövälle ym. vakaville sairauksille

Ei pidä paikkaansa. Nykyään meikkituotteet ovat hoitavia ja hyvin tutkittuja. Samoin niinkuin muutkin tuotteet esim hygieniaan tarkoitetut.

O sancta simplicitas

Joo, syövän saa joka asiasta nykyään, teet niin tai näin tai jätät tekemättä. Ja joka asiasta myös syyllistetää, ja nyt näköjään meikkaamisesta tai meikkaamatta jättämisestä. Voi hyvänen aika. Jokainen tyylillään ja siltä miltä tuntuu.

Vierailija
27/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa jotkut työpaikat ovat kieltäneet jopa silmälasit, koska lasit tekevät naisen kovan näköiseksi. Jotkut meikkaavat liikaa työpaikalle, etenkin nuoret tytöt.

Vierailija
28/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, tulee mieleen että ap:n meikki ei ole ihan niin huomaamaton kuin hän kuvittelee. Ehkä hänen kannattaisi käydä jossain meikkausopastuksessa? Tai ihotautilääkärillä?

En tosiaan meikkaa vahvasti ja tiedän miten ongelmaihoa myös hoidetaan. Kuorinta kerran viikkoon, puhdistus hellin tuottein aamut illat, kosteusvoide suojakertoimella meikin alle, paljon vettä, välillä naamio jos pintakuivuutta, tyynyliinojen ja pyyhkeiden vaihto ja meikkivälineiden pesu.

Meikkinä suojakertoimellinen meikkivoide ja ohut puuterikerros, aurinkopuuteria varjostuksiin, kulmien nyppiminen ja hieman väriä, ripsiväri. Huuliin vaaleaa kiiltoa tai huulivoidetta. Mikä tässä on liikaa tai tunkkaista ja miten ihotautilääkäri tai ammattimeikkaaja voi auttaa? Ap

Vierailija
29/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän miesten ei tarvitse olla kohteliaita toisille?

Vierailija
30/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei saa näyttää liian laittautuneelta tai pramealta. Muuten saa nyrpeitä katseita ja kateutta.

Se on juuri näin. Lisäksi tähän liittyy usein asenne, ainakin naisten itsensä osalta, että meikattu nainen ei mitenkään voi olla pätevä eikä älykäs. Omaa meikkaamattomuutta ja homssuisuutta sitten hyvitellään niin, että minä en tuhlaa aikaani pinnallisuuksiin, vaan itseni kehittämiseen ja "syvällisiin" asioihin. Mutta entäs sitten kun vieressä onkin täysin yhtä pätevä, ellei jopa pätevämpi nainen, joka yhtä lailla harrastaa niitä syvällisiäkin juttuja, mutta on kaiken lisäksi huolellisesti laittautunut, kenties jopa "feikeissä" tekokynsissä, ripsissä ja microbladingissa? Feikki-korttia en myöskään ymmärrä. Meikkaus on itseilmaisua siinä missä meikkamattomuuskin. Tällä perusteella myös meikkaamaton on feikki.

Vierailija
31/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Langenneet enkelit, Saatanan seuraajat, opettivat ihmisille erilaisia taitoja - mm. naisille meikkaamisen.

Vierailija
32/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko meikkaamattomuus suorastaan ihanne, mutta kyllähän Suomessa näkee enemmän homssuisia naisia kuin missään meidän naapurimaissa. Ikävä sanoa, mutta tämä on jälleen yksi syy miksi muualta löytyy helpommin kelvollinen vaimo.

Homssuisuus ja eikkaamattomuus eivät ole synonyymeja. Siisti voi olla meikkaamattakin ja homssuinen meikattuna. Ettäs tiedät!

Vierailija
33/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On positiivista jos nainen ilman meikkiä 👍

Vierailija
34/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaaminen vanhentaa ihoa ja altistaa syövälle ym. vakaville sairauksille

Päinvastoin, esim. meikkivoiteet sisältävät nykyään lähes poikkeuksetta aurinkosuojan. Itsellä oli akne ikävuodet 11-35, joten käytin aina meikkivoidetta + puuteria. Eipä ole nyt 40-vuotiaana mitään aurinkovaurioita näkyvissä, ja muutenkin todella hyvä iho ikäisekseni (vaikka itse sanonkin). Olen varma että tämä on meikkaamisen ansiota, kun aina on ollut iho suojattuna säteiltä siellä meikin alla.

Vierailija
35/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen koreilemattomuus ainakin oli ihanne. Minun vanhemmilleni on yhä, niin että eivät vieläkään ole tajunneet minun olevan transmies kun ajoin pääni kaljuksi ja pukeudun vain miesten vaatteisiin. Ne on vaan tyytyväisiä kun en pukeudu kuin hutsu, mikä siis on kaikki naisten pukeutuminen ja laittaminen. Vain huonot naiset on nättejä ja naisellisia, ne on pimatsuja. Kunnon nainen ei miehestä eroa mitenkään.

Vierailija
36/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kysymykseen vastaus: en halua meikkivoiteilla tukkia ihohuokosia, jolloin iho ei pääse hengittämään kunnolla. Enkä halua olla mikään feikki. Tietävätpähän miehetkin, miltä Oikeasti näytän, eikä tule aamulla pettymystä. 😊

Vierailija
37/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä pahempi juttu on , jos ei meikkaa ollenkaan. Suomessa ei saa olla meikkaamatta. Olen yrittänyt monesti kysyä teiltä meikkipelleitä, että MIKSI teille on niin kauhea asia jos joku nainen ei meikkaa? Vastausta en ole saanut. Uskon sen olevan kateutta ja katkeruutta. Ei kukaan haluaisi oikeasti meikata, siksi meikkipellet ovat kateellisia ja katkeria meikkaamattomille.

Vierailija
38/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kysymykseen vastaus: en halua meikkivoiteilla tukkia ihohuokosia, jolloin iho ei pääse hengittämään kunnolla. Enkä halua olla mikään feikki. Tietävätpähän miehetkin, miltä Oikeasti näytän, eikä tule aamulla pettymystä. 😊

Vau, lähdetkö useinkin oikein monikossa tuntemattomien miesten mukaan jotka eivät tiedä miltä näytät ilman meikkiä? 

Vierailija
39/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai meikkaamattomuus ole mikään ihanne. Joissain porukoissa ehkä luonnollisuus on ihanne, toisissa taas muovisuus. Itse en pahemmin meikkaa, koska en vaan jaksa. Arkena käytän meikkivoidetta ja puuteria, koska ihoni on aika epätasaisen värinen ja rasvoittuva. Joskus saatan laittaa ripsaria, juhliin sitten jopa eyelineria ja luomiväriä. En vaan näe järkeä siinä, että käyttäisin joka päivä aikaa siihen, että läträän naamaani kemikaaleja, jotka saan sitten illalla pestä pois toisilla kemikaaleilla. Ajan lisäksi säästän rahaakin. Mutta ymmärrän kyllä myös niitä, jotka eivät halua olla ihmisten ilmoilla ilman meikkiä. Se on jokaisen oma valinta, joten mielestäni on asiatonta ihmetellä toisen meikkaamattomuutta tai meikin määrää.

Vierailija
40/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko meikkaamattomuus suorastaan ihanne, mutta kyllähän Suomessa näkee enemmän homssuisia naisia kuin missään meidän naapurimaissa. Ikävä sanoa, mutta tämä on jälleen yksi syy miksi muualta löytyy helpommin kelvollinen vaimo.

Vai niin. Jos Suomessa on sinun silmissäsi vaikka kolmesataatuhatta meikkaamatonta eli homssuista naista ja kolmesataatuhatta meikkaavaa eli kelvollista naista, miten hirveän nirso sinä oikein olet, kun sinulle ei tuosta jälkimmäisestä ryhmästä löydy vaimoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi