Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksin naisena Roomaan?

Pompeijitar
24.01.2023 |

Siinä se olikin, eli uskaltaako yksin naisena matkustaa Roomaan?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskaltaa. Taskuvarkaita pitää varoa kuten muissakin isoissa kaupungeissa.

Vierailija
2/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta uskaltaa. Uskaltaahan siellä asuakin naisia yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolen voi vaihtaa matkan ajaksi👍

Vierailija
4/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta uskaltaa. Uskaltaahan siellä asuakin naisia yksin.

Hyvä pointti. Miehet siellä ovat kohteliaita, jos niiden takia arveluttaa lähteä`? Toki hyypiöitä riittää joka maahan.

Vierailija
5/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan välttelet ruskeita ja mustia, niin kyllä uskaltaa.

Vierailija
6/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, osaatko italiaa? Auttaa ihmeesti.

Vierailija
7/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä, mutta kannattaa pysyä visusti pääkaduilla ja näyttää koko ajan siltä, että tietää mihin on menossa. Eli karttaa ei voi kaivaa esiin, heti on joku kimpussa (kokemusta on). Mulla lähti kerran Firenzessä joku äijä roikkumaan perässä ihan kunnolla, ei sanonut mitään, kulki vain perässä ja lopulta minun piti juosta erääseen kauppaan piiloon ja pyytää myyjää päästämään takaovesta ulos, kun ei tuo hyypiö jättänyt ollenkaan rauhaan, silloin alkoi vähän kuumottamaan tuo tilanne. Italialaiset inhoavat myös hyvin avoimesti englantia puhuvia, joten jos italiaa osaat niin pärjäät varmasti jo pitkälle.

Vierailija
8/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Eli sitten uskallan varata matkat. Ajattelin mukaan ottaa salalaukun, jonne voi piilottaa passin ja toisen luottokortin esim housujen sisään. Vältän väkijoukkoja. Uskaltaako iltahämärässä kulkea? Varmaan pääkaduilla ainakin. Valitettavasti en puhu italiaa lainkaan 😕

Vierailija
9/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskaltaa. En puhu italiaa minäkään, mutta ei ongelmaa. Tulin vieläpä keskellä yötä lentokentälle ja siitä taksilla hotellille, siinä kohtaa kävi mielessä, että toivottavasti on kunnollinen kuski. Suurin "ongelma" oli se, että yksin matkustavat ihmiset ovat italialaisille suuri ihmettelyn ja säälittelyn kohde. Joka ikinen aamu hotellin aamupalalla tarjoilijat tenttasivat että miksi olet yksin, et kai todella matkusta yksin?! Ja tämä kovaan ääneen huudellen toisilleen salin päästä päähän... :D

Vierailija
10/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla joku rupattelemaan mutta siitä selviää ystävällisellä napakkuudella.

Vierailija
11/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä uskaltaa. En puhu italiaa minäkään, mutta ei ongelmaa. Tulin vieläpä keskellä yötä lentokentälle ja siitä taksilla hotellille, siinä kohtaa kävi mielessä, että toivottavasti on kunnollinen kuski. Suurin "ongelma" oli se, että yksin matkustavat ihmiset ovat italialaisille suuri ihmettelyn ja säälittelyn kohde. Joka ikinen aamu hotellin aamupalalla tarjoilijat tenttasivat että miksi olet yksin, et kai todella matkusta yksin?! Ja tämä kovaan ääneen huudellen toisilleen salin päästä päähän... :D

Onhan se säälittävää. Sama kuin kirjoittaisi otsaansa "Loser".

Vierailija
12/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää? Ai vähän kuin yksin baarissa ollessa? 

Mistä se säälittävyys tulee jos nimenomaan tykkää yksin matkustaa.

Vierailija
13/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä, mutta kannattaa pysyä visusti pääkaduilla ja näyttää koko ajan siltä, että tietää mihin on menossa. Eli karttaa ei voi kaivaa esiin, heti on joku kimpussa (kokemusta on). Mulla lähti kerran Firenzessä joku äijä roikkumaan perässä ihan kunnolla, ei sanonut mitään, kulki vain perässä ja lopulta minun piti juosta erääseen kauppaan piiloon ja pyytää myyjää päästämään takaovesta ulos, kun ei tuo hyypiö jättänyt ollenkaan rauhaan, silloin alkoi vähän kuumottamaan tuo tilanne. Italialaiset inhoavat myös hyvin avoimesti englantia puhuvia, joten jos italiaa osaat niin pärjäät varmasti jo pitkälle.

Maassa maan tavalla on vanhentunutta ajattelua. Jos minä esimerkiksi menen Italiaan , inhoan jo valmiiksi italiaa puhuvia. Itse asiassa saatan vaatia palvelua jopa suomeksi.

Vierailija
14/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maassa maan tavalla on vanhentunutta ajattelua. Jos minä esimerkiksi menen Italiaan , inhoan jo valmiiksi italiaa puhuvia. Itse asiassa saatan vaatia palvelua jopa suomeksi.

EI tuossa mitään vanhentunutta ole. Noin on toimittu ja monien vuosikymmenien ajan. Suomibaarit yms. ovat olleet aina suomalaisten turistien mieleen lomakohteissa.

Vierailija
15/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Jos olet sattunut eroamaan ja kellään kaverilla ei ole samaan aikaan lomaa, niin et todellakaan poistu kotoasi, ettei vaan luulla luuseriksi. Kaihtimet on myös hyvä pitää kiinni.

Vierailija
16/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin uskaltaa. Taskuvarkaat ovat todella taitavia, muuten ei ole mitään vaaraa kun käytät ihan arkijärkeä.

Siihen kannattaa varautua, että yksin matkustava nainen saa ravintoloissa huonoimman pöydän. Ainakin, jos on reppureissaaja. En tiedä, olisiko sitten kohdeltu paremmin, jos olisi näyttänyt varakkaalta. Taskuvarkaiden takia on kuitenkin parasta jättää korut kotiin.

Vierailija
17/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pompeijitar kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Eli sitten uskallan varata matkat. Ajattelin mukaan ottaa salalaukun, jonne voi piilottaa passin ja toisen luottokortin esim housujen sisään. Vältän väkijoukkoja. Uskaltaako iltahämärässä kulkea? Varmaan pääkaduilla ainakin. Valitettavasti en puhu italiaa lainkaan 😕

Kyllä uskaltaa illallakin liikkua keskeisillä paikoilla, joissa on paljon ihmisiä. Ja mitä tulee maksamiseen katukauppiaille jos haluaa vaikka ostaa jotain, niin kolikoita ja viiden euron seteleitä mukaan. Aina on parasta että on tasaraha tai muutaman sentin yli, kun monen katukauppiaan laskutaito ei tunnu riittävän oikein takaisin maksamiseen. Jos katukauppias on röyhkeän tungettelevainen ja työntää tavaraa väkisin käteesi, pudota maahan. Ja mitä innokkaisiin miehiin tulee, niin Rooma on täynnä aivan uskomattoman kauniita naisia, joten eipä siellä suomalaista hiirulaista kukaan oikein noteeraa, ellei itse tee itsestä numeoa.

Vierailija
18/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pompeijitar kirjoitti:

Taskuvarkaita riittää kaikissa isoissa kaupungeissa ja siellä missä vähänkin ruuhkaa. Rahoja en koskaan pitänyt olkalaukussa vaan farkkujen taskussa edessä pikkulompakossa. Passia ei kannata raahata mukana jos voi säilyttää hotellissa turvallisesti. Kyllä Roomadsa osataan sen verran englantia että pärjäät. Mutta ole tarkkana hinnoissa! Turisteja vedetään höplästä jos eivät tarkkoina. Turvallista siellä on liikkua, poliisejakin joka paikassa.

Vierailija
19/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomassa on niin paljon turisteja, että yksi yksinmatkustaja sekoittuu sujuvasti joukkoon. Turistikohteissa kyllä osataan englantia ja keskustan ravintoloissa myös. Väkijoukkoja ei tarvitse pelätä, mutta pidä huoli laukustasi. Täytyy muistaa, että se kukkaro voi kadota Helsingissä Stockan hississä tai nelosen ruuhkaratikassakin, ei se Rooma siitä sen suhteen poikkea.

Vierailija
20/38 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kahden ystäväni kanssa Tallinnassa (eri reissut siis). Molemmilla kerroilla oli itsestäänselvää, että otamme erilliset hotellihuoneet. Muuten vietimme aikaa kaupungilla syöden ja lähinnä käsityötarvikkeita shoppaillen. Tallinna on niin tuttu ja reissut olivat niin lyhyitä (yhden yön yli), että se oli ok ja se oli nimenomaan ostosmatka.

Muille matkoille en voisi kuvitellakaan ottavani ketään mukaan/lähteväni jonkun kanssa, poikkeuksena puolisoni. Haluan voida matkoilla päättää itse tekemisistäni, en halua tehdä kompromisseja, en halua shoppailla, en edes tehdä näyteikkunaostoksia. Olen käynyt monissa Euroopan suurimmissa kaupungeissa, Lontoossa kymmenisen kertaa, Roomassa kerran, Pariisissa kerran, Barcelonassa... Olen patikoinut Albanian vuoristossa yksin, Walesissa, Skotlannissa.. Kun lapseni oli pieni, kävimme kesäisin kaksin Kreikassa.

Ei ole koskaan tullut mieleenkään, että matkoilla pitäisi olla mukana toinen aikuinen.