Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi meikkaamattomuus on Suomessa ihanne?

Vierailija
22.11.2019 |

Töihin meikkaaminen tai meikkaaminen varattuna ollessa koetaan joidenkin muiden naisten taholta oudoksi. Kysytään miksi meikkaat kun sulla on jo mies tai miksi meikkaat töihin, mitä järkeä. Miksi se saunapuhtaus on ihanne?

Itselläni on ollut aina niin karsea hormonaalinen akne etten tykkää olla ilman meikkiä. Voin toki olla lenkillä tai kaupassa yms. normitilanteissa kuten normaalia on, mutta miksei estetiikasta, visuaalisesta ilmeestä jne. saisi välittää? Enhän kuuntele samaa musiikkiakaan, lue samoja kirjojakaan tai tuijota samaa tauluakaan joten miksi pitäisi joka päivä töllätä peilistä täysin samaa naamaa?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkaaminen vanhentaa ihoa ja altistaa syövälle ym. vakaville sairauksille

Tuota minun seitsemänkymppinen äitinikin sanoo: "Iho säilyy paljon parempana, kun ei meikkaa." Hänellä ja hänen lähisuvullaan on erittäin hyvä iho, jota ei ole meikeillä pilattu. Jokaisella heistä kuitenkin on kasvoissaan aurinkovaurioita, vaikkeivät he ole koskaan edes ottaneet aurinkoa; tavalliset omakotiasujan ulkohommat ovat riittäneet.

Minä, viisikymppinen, olen meikannut suurin piirtein jokaisena arkipäivänä 80-luvulta lähtien. Minun ihoni on vieläkin parempi kuin äidilläni, edes aurinkovaurioita ei ole. Äidillä ei ole mitään kommentteja tähän asiaan. Onko sinulla?

Vau, ihosi on parempi kuin 20 vuotta vanhemmalla äidilläsi. Kuka olisi uskonut?

Ajattelin, että minun ei tarvitsisi kirjoittaa selkosuomella tai käyttää tavuviivoja, mutta löytyihän sieltä yksi väärinymmärtäjä ja muutama komppaaja.

Äidilläni oli kolmikymppisenä erittäin hyvä iho, minulla oli kolmikymppisenä vielä parempi.

Äidilläni oli nelikymppisenä erittäin hyvä iho, minulla oli nelikymppisenä vielä parempi.

Äidilläni oli viisikymppisenä erittäin hyvä iho, minulla on viisikymppisenä vielä parempi.

Oliko sinulla muuta kommentoitavaa?

Niinhän sinä luulet. Jos olet verrannut itseäsi valokuviin äidistäsi niin voit heittää "teoriasi" romukoppaan. Ihmiset näyttävät valokuvissa erilaisilta kuin oikeassa elämässä. Unohtamatta miten ihmiset luulevat olevansa noin viisi kertaa kauniimpia kuin oikeasti ovat.

No, sekä omaa naamaansa että minun naamaani vuosikymmeniä seuranneen äitinikin mielestä minulla on aina ollut vielä parempi iho kuin hänellä, mutta jos sinä kerran olet eri mieltä...

Onko sinulla mitään sanottavaa siihen, että sekä isäni että äitini suvussa kulkee erittäin hyvä iho siitä huolimatta, onko meikkiä käytetty vai ei?

Vierailija
62/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei saa näyttää liian laittautuneelta tai pramealta. Muuten saa nyrpeitä katseita ja kateutta.

Vielä pahempi juttu on , jos ei meikkaa ollenkaan. Suomessa ei saa olla meikkaamatta. Olen yrittänyt monesti kysyä teiltä meikkipelleitä, että MIKSI teille on niin kauhea asia jos joku nainen ei meikkaa? Vastausta en ole saanut. Uskon sen olevan kateutta ja katkeruutta. Ei kukaan haluaisi oikeasti meikata, siksi meikkipellet ovat kateellisia ja katkeria meikkaamattomille.

Ehkä metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Vaikutat hyvin kateelliselta ja katkeralta ”meikkipellejä” kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla katsotaan kieroon jos on ripsiväriä enemmän meikkiä. Samoin jos on muutakun verkkarit jalassa.

Vierailija
64/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysele toisten meikkaamisista, eikä minultakaan ole mitään kyselty kyseisestä asiasta.

Vierailija
65/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysy yleisöltä aamulla: ”Mitäs laitettais naamaan tänään? Onko tämä hyvä meikki?” Sitä vain PÄÄTTÄÄ ITSE, koska voi. Enkä koko päivänä keskustele meikistäni kenenkään kanssa.

Olen pahoillani jos tämä loukkaa jotakuta nyt tai tulevaisuudessa.

Vierailija
66/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisa Eldridgen videot kuvastavat hyvin, miten suuren eron olemukseen voi ihan pieni, kevyt ehostus tehdä. Ei meikkaaminen tarkoita automaattisesti jotain massiivista sotamaalausta. 

https://i.ytimg.com/vi/Xql3MenPRbw/maxresdefault.jpg

https://i.ytimg.com/vi/gLeQhl_yQ-Q/maxresdefault.jpg

https://i.pinimg.com/originals/d6/f0/68/d6f0683fde29d62a4184774563034f8…

https://i.ytimg.com/vi/ADmK3dILwk0/hqdefault.jpg

https://i.pinimg.com/originals/25/3a/9f/253a9f19756fe881e7c4be6e36ff2dd…

https://i.ytimg.com/vi/mXnN0Yv6McI/maxresdefault.jpg

Tällaista meikkiä meinaan ja teen itsekin. Häivytystä tuolta ja korostusta täältä. Tuolla on vielä hyvä iho itseeni verrattuna eli jos minuun ja ikuiseen hormoniakneeni vertaa näytön 10 kertaa pahemmalta ilman jo sitä meikkivoidetta.

Kyllä kosmetiikalla on vaikutusta ihon kuntoon. Ohut kerros suojakertoimellista meikkivoidetta (tai hyväihoisella pelkkä päivävoide) suojakertoimellisen päivävoiteen päällä on taatusti parempi iholle kuin vanhentaa paljas iho auringonvalossa tai ilmansaasteiden alla.

Suomessa ilma on puhdasta ja auringonvalo vähäisempää joten tietenkään Suomea ei voi verrata etelänmaihin tässä asiassa. Olen vain itse huomannut käytännössä eron sillä näytän yleensä ihmisten mielestä vuosia ikäistäni nuoremmalta. Kasvoilla on nytkin SK 30 kasvovoidetta ja sen päällä SK 50 meikkivoidetta.

Olen myös toisaalta siinä mielessä kiitollinen huonosta ihosta, että rasvainen iho pysyy sinänsä nuorekkaampana ja että olen myös opetellut hoitamaan ihoa sen sijaan, että olisin ottanut sen itsestäänselvyytenä ja ihmetellyt kolmekymppisenä mihin se raikkaus yhtäkkiä hävisi. Ap

Vierailija
67/67 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän piireissä pörräät? Ei se ole ihanne.

Ainakin tällä palstalla se on ihanne. Jo ripsiväri tekee "meikkipelleksi".