Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeisen kerran: onko ketogeeninen ruokavalio terveellistä vai ei?

Vierailija
22.11.2019 |

Ja perustelut?

Viimeisen kerran: onko ketogeeninen ruokavalio terveellistä vai ei?

Vaihtoehdot

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen kerran: on ihan terveellinen oikein noudatettuna.

Vierailija
2/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutoäänestykselläkö terveellisyys ratkeaa? 

Tiettävästi kuitenkaan kohtulliseen ja monipuoliseen ketogeeniseen ruokavalioon ei ole osoitettu liittyvän mitään terveyshaittoja. Kohtuulliseen ja monipuoliseen ei-ketogeeniseenkään ei ole. Ruokavalioita voi olla vaikka kuinka erilaisia ja kaikki terveellisiä. Toisaalta mikä tahansa ruokavalio voi olla epäterveellinen, jos se ampuu jotenkin yli, esimerkiksi olemalla liian yksipuolinen tai joltain osin liioitteleva. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut ravitsemusasiantuntijoiden kannattavan ketogeenistä ruokavaliota. Minä olen tavallinen tallaaja ja uskon ihmisiä jotka ovat alan opintojen jälkeen tehneet asian parissa vuosikaudet töitä. Tajuan että minun tietoni ravitsemuksesta koostuu yksittäisistä tiedonmurusista sieltä täältä, ja niistä on osa vanhentuneita.

Vierailija
4/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvin epätasapainoiselta ruokavaliolta. VHH, jossa (hyviä) hiilareita n. 100 g/vrk saa mun kannatukseni.

Vierailija
5/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvin epätasapainoiselta ruokavaliolta. VHH, jossa (hyviä) hiilareita n. 100 g/vrk saa mun kannatukseni.

Voihan sekin olla hyvin epätasapainoinen. Ei se makrojakauma tarkoita tasapainoisuutta vielä.

Vierailija
6/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen, että miten vhh-diettiiläiset viitsivät elää sen kauhean hengityksen hajun kanssa. Dietti on kyllä kätevä, koska nälän tunnetta ei ole, mutta se kammottava hengityksen haju, joka leviää pitkälle ympräistöön, on paljon pahempi haitta kuin kilot.  Miten käy sosiaalisen elämän jos on sellainen haisuli. Vai tietääkö joku miten siitä pääsee eroon. 

Vierailija
7/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut ravitsemusasiantuntijoiden kannattavan ketogeenistä ruokavaliota. Minä olen tavallinen tallaaja ja uskon ihmisiä jotka ovat alan opintojen jälkeen tehneet asian parissa vuosikaudet töitä. Tajuan että minun tietoni ravitsemuksesta koostuu yksittäisistä tiedonmurusista sieltä täältä, ja niistä on osa vanhentuneita.

Riippuu varmaankin siitä, kenet luokittelee ravitsemusasiantuntijaksi. Jos kriteerinä käyttää suhtautumista ketogeeniseen ruokavalioon, yhteys supistuu tautologisena silkaksi omaksi uskomukseksi.

Vierailija
8/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen, että miten vhh-diettiiläiset viitsivät elää sen kauhean hengityksen hajun kanssa. Dietti on kyllä kätevä, koska nälän tunnetta ei ole, mutta se kammottava hengityksen haju, joka leviää pitkälle ympräistöön, on paljon pahempi haitta kuin kilot.  Miten käy sosiaalisen elämän jos on sellainen haisuli. Vai tietääkö joku miten siitä pääsee eroon. 

Se on ohimenevää kun kroppa tottuu uuteen metaboliseen tilaan.

Vierailija
9/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, miksi eivät kannata?  Ei liity terveellisyyteen millään lailla.

Vierailija
10/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt on kyllä myös kommentoitava, että jostain syystä ketodieettiläisillä on tupakoitsijoiden ulkonäkö.. harmaa ja jotenkin tunkkainen. Sori jo valmiiksi.

Vierailija
11/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei takuulla ole viimeinen kerta.

Vierailija
12/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulimia on terveellisin dietti!

Vierailija
13/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedättäjille rahhoo rännistä.

Monelta menee henki ja ainakin terveellisen elämän aloittaminen lykkääntyy.

Vierailija
14/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On terveellinen. Epäilijöille tiedoksi, että Suomesta sitä tietoa ei juuri löydä, mutta Ruotsista jo löytää. Siellä vhh on hyväksytty diabetes kakkosen hoitoon ihan virallisesti.

Dietdoctor kannattaa googlata. Kannattaa perehtyä myös Amerikassa vaikuttavaan suomalaiseen Virta:an.

Vierailija
15/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viirapäät tarvitsevat aina uusia kiimadiettejä.

Vierailija
16/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt vain silleen, että kaikille vhh ei sovi. Joillekin sopii. Ihmiset on erilaisia. Itse kokeilin ja olin muutaman vuoden pienellä hiilarimäärällä. Yleiskunto romahti vähitellen, tuli vatsakivut, todella heikko olo ja paljon muuta. Minulle alle 100g/ vrk ei vaan sovi. Vaikka sitkeästi yritin.

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Vieläkin.

Vierailija
17/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH ja keto kaksi eri asiaa.

Vierailija kirjoitti:

On terveellinen. Epäilijöille tiedoksi, että Suomesta sitä tietoa ei juuri löydä, mutta Ruotsista jo löytää. Siellä vhh on hyväksytty diabetes kakkosen hoitoon ihan virallisesti.

Dietdoctor kannattaa googlata. Kannattaa perehtyä myös Amerikassa vaikuttavaan suomalaiseen Virta:an.

Vierailija
18/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VHH ja keto kaksi eri asiaa.

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole. Karppausta molemmat.

Vierailija
19/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko saa nauraa? Vai vasta kun uusi hulluus tulee myyntiin,

Vierailija
20/47 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaankin siitä, kenet luokittelee ravitsemusasiantuntijaksi. Jos kriteerinä käyttää suhtautumista ketogeeniseen ruokavalioon, yhteys supistuu tautologisena silkaksi omaksi uskomukseksi.

Tulkitsitko että olisin tehnyt juuri noin? Selvyyden vuoksi: minusta asiantuntija on ihminen jolla on alan koulutus. Jos siis esim. ravitsemustieteen tutkijaa haastatellaan, minulla on suuri taipumus ottaa hänen sanomansa todesta. Uskon helpommin häntä kuin ihmisiä jotka kertovat laihtuneensa dieetillä x, mitä tulee ruokavalioiden terveellisyyteen. En epäile laihtumista ja ihmisten kokemuksia, mutta uskoisin että nämä asiantuntijat tietävät terveellisyydestä enemmän.

Olisi kai pitänyt kirjoittaa että "Koska alalla arvostetut asiantuntijat kuten ravitsemustieteen tutkijat eivät vaikuta kannattavan ketogeenistä dieettiä, käsitykseni siitä on pääosin negatiivinen".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan