Lapsi töissä päivä
Onko muita rokulipäivän viettoon jääneitä tuon ääliömäisen lapsi töihin päivän vuoksi? Työpaikka menee täysin lastentarhaksi leikkinurkkauksineen, kirmailuineen ja kiljumisineen. Ei kiitos, flunssa tuli päälle!
Kommentit (42)
Meillä on tänä vuonna onneksi sirkustelun lisäksi myös eri osastojen esittäytymisiä, joissa kerrotaan lapsille, mitä erilaisia hommia meidän talossa tehdään. Tässä on sentään jotain järkeä, mutta just näitä ongintoja en ymmärrä yhtään. En tajua, kuka päivästä oikein hyötyy. Harva lapsi jaksaa olla messissä koko sitä 8 tunnin päivää, mitä heidän vanhempansa normaalisti tekevät. Sit lopputulos on se, että vanhempi tekee tavallista lyhyemmän päivän, muut työntekijät häiriintyvät ylimääräisestä metelistä ja lapsi saa ihan oudon kuvan työelämästä.
Mua ei haittaa tippaakaan, jos joku tuo lapsensa mukaan kerran vuodessa jostain poikkeussyystä, mutta useampi lapsi samaan aikaan on oikeasti aika häiritsevää. Idea tän päivän takana on ollut ihan ok, mutta se ei nyt vaaan käytännössä toimi.
Tyhmä teemapäivä minunkin mielestäni. Perhe ja työ eivät kuulu mielestäni yhteen. Minulla ei ole lapsia, mutta jos olisi, en haluaisi tuoda heitä töihin, jossa olen ensinnäkin aivan erilainen kuin kotona.
Siksi toisekseen, siitä tulisi ylimääräistä häiriötä. Minulla on pari työkaveria, jotka tuovat silloin tällöin lapsiaan töihin, ja he häiritsevät kaikkien työntekoa kiljumalla ja pyörimällä vuorotellen eri työpöytien ääressä kyselemässä mitä milloinkin. Jos haluaisin olla työssäni tekemisissä lasten kanssa, olisin kouluttautunut lastentarhanopettajaksi.